Kindje aan smaken laten wennen
+11
MissD
Tiara
Supertalentje
SarahKey
strawberry
Ayla
Rush
Printje
Linda
Antibes
Aimee
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kindje aan smaken laten wennen
Ik kan me goed voorstellen dat je moet ivm allergie en er nu blij mee bent. Het is niet zo dat ik er geen waarde aan hecht, maar ik vind niet dat ik zoon tekort doe door niet alles klaar te maken wat er te koop is. Nu moet ik bekennen, ik vind koken niet leuk, hecht niet zoveel waarde aan eten en alles wat ik nieuw maak eindigd in pizza omdat het niet te eten is Dus ik vind het geen uitdaging om niet alledaagse dingen te maken. En ik heb ook gezien dat het ligt aan hoe je iets klaarmaakt.Linda schreef:Supertalentje schreef:
@Linda; omdat je weet dat ze het lust is het zonde. Als je het niet zou weten is het toch ook niet zonde?
Ja, vind ik wel. Daarom wil ik haar zoveel mogelijk verschillende dingen laten proeven. Ik geniet er ook van als zij graag iets eet wat wat minder gangbaar is.
Dat is vooral ontstaan door haar allergie, anders zou dat de boel behoorlijk beperken. Maar nu ze toch over haar allergie heen is, ben ik blij dat we het zo gedaan hebben.
Maar ik kan me ook voorstellen dat andere mensen daar totaal geen waarde aan hechten.
Edit; ik heb al 3 keer pompoen gemaakt, alle 3 de keren niet te eten, ik weet zeker dat het aan mij ligt, maar die pompoen leert hij dan maar bij jou eten
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Oh maar ik vind ook niet dat iemand z'n kind dan tekort doet hoor, zo bedoelde ik het echt niet.
Wij vinden koken allebei wel leuk om te doen, dat zal schelen.
Hahaha, mag hoor! Morgen staat er koolrabi op het menu, mag hij ook komen proeven.
Hahaha, mag hoor! Morgen staat er koolrabi op het menu, mag hij ook komen proeven.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
T. eet volgens mij ook alles wel... in ieder geval alles wat we zelf eten. Enige wat ze niet lekker vind is bloemkool.
Haal alleen geen dingen in huis voor haar om uit te proberen wat ik zelf ook niet eet, stom eigenlijk wat op die manier kunnen we het samen uit proberen en misschien vinden we het beiden wel lekker.
Verder proeft ze wel veel als we uit eten zijn of bij vrienden/familie eten.
Haal alleen geen dingen in huis voor haar om uit te proberen wat ik zelf ook niet eet, stom eigenlijk wat op die manier kunnen we het samen uit proberen en misschien vinden we het beiden wel lekker.
Verder proeft ze wel veel als we uit eten zijn of bij vrienden/familie eten.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Nee daar heb je ook gelijk in. Pompoen is een seizoensiets. Krijgt hij alleen in de herfst, maar wel meerdere keren.Supertalentje schreef:SarahKey schreef:Schorseneren was 'vroeger' een normale groente, wat nu een vergeten groente word genoemd.
Zelfde als pastinaak en zo zijn er nog meerdere soorten. Helemaal niet verkeerd om dat eens te eten.
Nee, is helemaal niet verkeerd, hartstikke gezond! Alleen leert hij het niet eten als ik het nu 1 keer klaar maak en volgend jaar in een vlaag van verstandsverbijstering weer. Punt is dat als het niet in je patroon zit, je het een volgende keer weer niet zo snel eet.
@Linda; omdat je weet dat ze het lust is het zonde. Als je het niet zou weten is het toch ook niet zonde?
Maar hij krijgt vooral eten wat wat normaler is.
Wij lusten allebei geen zuurkool dus dat heeft hij ook nog nooit gehad. En dat zie ik ook niet gebeuren dat hij dit thuis krijgt.
Ik ga die speciale dingen zoals pastinaak echt niet maken voor ze. Dan leren ze het maar niet of later kennen. Ik vind koken ook niet zo geweldig dat ik dubbel ga koken. Ik ben allang blij als hij de gewone dingen eet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Linda schreef:Oh maar ik vind ook niet dat iemand z'n kind dan tekort doet hoor, zo bedoelde ik het echt niet.
Sorry, dat zal ik er zelf van gemaakt hebben *trekt lange tenen in* Alles wat ik gewoon kan kopen geef ik hem wel, want ik vind het wel belangrijk.
We maken wel een deal, mijn zoon speelt met jouw dochter en dan mag hij blijven eten!
Supertalentje- Kletskop
Vooral veel simpel. Sperzieboontjes met rundervink, sla met friet, rode kool met appel en hamburger, bloemkool met rundervink, bruine bonen met spek (bah) ook wel koolraap, zuurkool, andijvie. Eigenlijk de standaard nederlandse gerechten. Alles zoutloos en kruidloos, dus ik vind dingen snel te zout. Ik ben ook moeilijk hoor, bij de mac bijv. lijkt de combinatie op een cheeseburger niet lekker, hamburger idem, en ik lust de saus niet. Proeven moesten we wel, maar als we het niet wilde was het ook goed, en ik denk dat je als ouder je kind wel echt moet overhalen om toch te proeven. Ik probeer wel nieuwe dingen, maar niet veel haha. Schoonvader kookt ook regelmatig voor ons en dat proef en lust ik allemaal wel. Ik lust ook al veel meer als vroeger, maar veel dingen doe je mij ook gewoon geen plezier mee, ik houd van mezelf uit ook gewoon van "simpele" dingen, simpel eten zeg maar.Rush schreef:Maar Ayla, wat aten jullie vroeger dan thuis als je maar zo weinig lust? Altijd hetzelfde? Wat is er zo 'raar' of anders aan die andere dingen bij de Mac waardoor je maar 1 ding lust?
Thuis vroeger moest ik ook nieuwe dingen proeven, maar dingen zoals olijven of courgette kochten m`n ouders gewoon niet, omdat ze het zelf niet aten.
Qua 'normaal' eten lust ik gewoon bijna alles en wat ik vroeger nooit gehad heb, probeer ik nu gewoon nog. Er is wel een groot verschil tussen een moeilijke eter zijn en als kind een paar dingen nooit geproefd te hebben. Probeer jij nu wel eens wat nieuws dan?
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ayla, net of ik mijn eigen verhaal zit te lezen Wij aten vroeger alleen aardappelen/groente/vlees. En op zaterdag nasi met kipvleugels. Eens in de zoveel maanden eens een keer soep op zondag, kippen of groentesoep. En ook alles zoutloos ivm mijn vader die diabetespatient en hartpatient was. Later in de puberteit maakte ik voor mijzelf eens macaroni. Toevallig leerde ik dat op school anders wist ik niet eens wat het was.
Toen ik mijn man leerde kennen leerde ik opeens chinees eten, pizza, verschillende soepen, veel meer groenten zoals paprika, courgette, asperges etc. En nu lust ik veel meer. Enige waar ik echt nog van gruwel zijn boontjes, kaas en vis door mijn warme eten.
Daarom geef ik S nu echt alles te eten. En we wisselen zo goed mogelijk af.
Mijn moeder kookt nu wel meer dingen zoals bami, macaroni etc. Maar wraps, lasange of andere 'raar' eten, nee dat maakt ze nog steeds niet.
Toen ik mijn man leerde kennen leerde ik opeens chinees eten, pizza, verschillende soepen, veel meer groenten zoals paprika, courgette, asperges etc. En nu lust ik veel meer. Enige waar ik echt nog van gruwel zijn boontjes, kaas en vis door mijn warme eten.
Daarom geef ik S nu echt alles te eten. En we wisselen zo goed mogelijk af.
Mijn moeder kookt nu wel meer dingen zoals bami, macaroni etc. Maar wraps, lasange of andere 'raar' eten, nee dat maakt ze nog steeds niet.
Supertalentje schreef:Linda schreef:Oh maar ik vind ook niet dat iemand z'n kind dan tekort doet hoor, zo bedoelde ik het echt niet.
Sorry, dat zal ik er zelf van gemaakt hebben *trekt lange tenen in* Alles wat ik gewoon kan kopen geef ik hem wel, want ik vind het wel belangrijk.
We maken wel een deal, mijn zoon speelt met jouw dochter en dan mag hij blijven eten!
Haha, dat is goed!
Linda- Ratel
SarahKey schreef:Ayla, net of ik mijn eigen verhaal zit te lezen Wij aten vroeger alleen aardappelen/groente/vlees. En op zaterdag nasi met kipvleugels. Eens in de zoveel maanden eens een keer soep op zondag, kippen of groentesoep.En ook alles zoutloos ivm mijn vader die diabetespatient en hartpatient was. Later in de puberteit maakte ik voor mijzelf eens macaroni. Toevallig leerde ik dat op school anders wist ik niet eens wat het was.
Haha, bij ons ook, elke dag aardappels, groente en vlees, in het weekend soep/nasi/bami/macaroni. en op zondag 2 soorten groenten
Sinds mijn moeder overleden is is mijn vader ervan af gestapt en eet hij regelmatig iets buitenlands.
Ik probeerde thuis ook wel eens wat maar dat was vaak te pittig.
Nu is mijn vriend van surinaamse afkomst en ik kan inmiddels flink pittig eten.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Heerlijk surinaams! Ik wil me daar wat meer in gaan verdiepen, surinaamse kruiden halen op de zwarte markt volgende maand.
Ik ben gelukkig wel erg gek op koken en probeer altijd wel wat uit.
Mijn moeder eet hier dan ook geregeld anders eten en dan eet ze het gewoon op.
Maar zij lust bv geen knoflook en zo kregen wij al geen pizza want daar zit salami op. Dat je de salami eraf kan laten kwam niet bij haar op.
Mijn broer was net zo'n pieperd want bv nasi moest zonder groenten. Dan bakte mijn moeder de groente apart voor haarzelf en mij en dat moest ik dan husselen op mijn bord.
Echt dat ik ga ik allemaal niet doen voor mijn kind(eren). Eten wat de pot schaft. Nu ben ik niet zo moelijk om bv eens twee soorten groente te koken als S 1 echt niet lekker vind, maar daar houd het wel mee op.
Ik ben gelukkig wel erg gek op koken en probeer altijd wel wat uit.
Mijn moeder eet hier dan ook geregeld anders eten en dan eet ze het gewoon op.
Maar zij lust bv geen knoflook en zo kregen wij al geen pizza want daar zit salami op. Dat je de salami eraf kan laten kwam niet bij haar op.
Mijn broer was net zo'n pieperd want bv nasi moest zonder groenten. Dan bakte mijn moeder de groente apart voor haarzelf en mij en dat moest ik dan husselen op mijn bord.
Echt dat ik ga ik allemaal niet doen voor mijn kind(eren). Eten wat de pot schaft. Nu ben ik niet zo moelijk om bv eens twee soorten groente te koken als S 1 echt niet lekker vind, maar daar houd het wel mee op.
Het lijkt me echt vreselijk als je zelf of je kinderen niks lusten. Hier eten ze echt alles mee, ben ook van nieuwe dingen uitproberen, ook maak ik wel Surinaamse gerechten. De roti is vaak wel te pittig voor ze.
Hier moeten ze van mij ook alles proeven.
Hier moeten ze van mij ook alles proeven.
Gast- Gast
Ze mogen van mij alles proeven maar als ik het zelf niet eet haal ik het ook niet gauw in huis, tja zo werkt het toch bij mij, ik doe de boodschappen en dan denk ik er gewoon niet aan.
Bij opa en oma krijgen ze weer andere dingen dan hier, en dan kunnen ze het als nog proeven. Ik vind het niet zo'n ramp als ze geen pompoen of olijven lusten.
Bij opa en oma krijgen ze weer andere dingen dan hier, en dan kunnen ze het als nog proeven. Ik vind het niet zo'n ramp als ze geen pompoen of olijven lusten.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden vroeger ook gewoon hollandse pot en in het weekend nasi, later kwam daar op woensdag macaroni bij. Dus ik heb 'anders' eten ook niet mee gekregen van vroeger, maar dat wil niet direct zeggen dat je niets lust.
Paprika, lekkere kruiden, champignons, grote stukken ui, uberhaupt grote stukken groente en aparte (pittige) gerechten kwam bij ons echt niet op tafel. Mijn vader is echt zo`n boer die niet eet wat hij niet kent.
Ik lust gewoon echt vrijwel alles. Maar goed, ik ben gek op lekker eten en ik wil (bijna) alles wel proberen. Misschien helpt dat ook wel mee.
Asperges, aubergine en pompoen heb ik ook nog nooit gehad. Maar ik heb nou niet echt het idee dat ik iets mis ofzo.
Paprika, lekkere kruiden, champignons, grote stukken ui, uberhaupt grote stukken groente en aparte (pittige) gerechten kwam bij ons echt niet op tafel. Mijn vader is echt zo`n boer die niet eet wat hij niet kent.
Ik lust gewoon echt vrijwel alles. Maar goed, ik ben gek op lekker eten en ik wil (bijna) alles wel proberen. Misschien helpt dat ook wel mee.
Asperges, aubergine en pompoen heb ik ook nog nooit gehad. Maar ik heb nou niet echt het idee dat ik iets mis ofzo.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik denk dat tegenwoordig al veel gevarieerder gegeten wordt en dat kindjes nu dus automatisch meer smaken leren kennen.
En je hebt nu zoveel meer keuze wat betreft eten.
Wij eten eigenlijk altijd al gevarieerd en proberen ze van alles te laten proeven ( al is dat nu nog minimaal ). Ze eten tegenwoordig meestal met de pot mee en leren zo wel verschillende smaken kennen.
De rest komt allemaal vanzelf wel. Wij lusten ook heel veel en ik hoop dat de kinderen dat straks ook hebben.
Tot nu toe eten ze alles wat we voorschotelen met smaak .
En je hebt nu zoveel meer keuze wat betreft eten.
Wij eten eigenlijk altijd al gevarieerd en proberen ze van alles te laten proeven ( al is dat nu nog minimaal ). Ze eten tegenwoordig meestal met de pot mee en leren zo wel verschillende smaken kennen.
De rest komt allemaal vanzelf wel. Wij lusten ook heel veel en ik hoop dat de kinderen dat straks ook hebben.
Tot nu toe eten ze alles wat we voorschotelen met smaak .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik vind het wel heel belangrijk om hem ook vreemdere smaken aan te leren. Ik merk dat hij nu al behoorlijk kieskeurig wordt qua eten, en ik wil niet dat hij net zo'n zeikerd wordt met eten als mijn vriend en ik
Maar ik heb er dus niet bij stil gestaan dat je op de markt ook gewoon een paar olijven kan kopen, of 1 wortel. Dat is wel een goed idee!
En geven jullie je kindjes ook bijzondere soorten fruit, zoals lychees of granaatappel?
Maar ik heb er dus niet bij stil gestaan dat je op de markt ook gewoon een paar olijven kan kopen, of 1 wortel. Dat is wel een goed idee!
En geven jullie je kindjes ook bijzondere soorten fruit, zoals lychees of granaatappel?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Lychees nog niet gegeven, goed idee! Granaatappel en passievrucht is dochter gek op!
Kokoswater uit een kokosnoot drinken was ook een succes.
Kokoswater uit een kokosnoot drinken was ook een succes.
Linda- Ratel
Ooh een kokosnoot, dat is ook een leuke! Qua fruit wordt hij wel wat experimenteler (hij lust nu zelfs appel ), dus dan ga ik morgen even bij de turkse groenteboer snuffelen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Mijn moeder had eens een fruitschaal voor dochter laten maken met allerlei exotische fruitsoorten. Daar zat ook dragon fruit in, ik vond het zo goor, maar dochter at het gewoon. Dat heb ik daarna nooit meer gekocht.
Verse medjoul dadels zijn hier ook een succes. Vind ik zelf ook heerlijk!
Verse medjoul dadels zijn hier ook een succes. Vind ik zelf ook heerlijk!
Linda- Ratel
Ja, heeft ie al gehad. Lychees eet mijn man altijd, die vond ie niet lekker. Granaatappel vond ik 'teveel smaak', dus die heb ik door de yoghurt gedaan, dan is het echt lekker. Alleen die pitjes de volgende dag in de luier...Aimee schreef:
Kaki hebben we ook gegeten (gele vrucht, iets groter dan een pruim, bij de AH) en die vond ik echt vies en zoon ook.
Verder alle gewone dingen zoals frambozen, bramen, nectarines, perziken, mineola's, meloen etc.
Supertalentje- Kletskop
Oja lychees ben ik zelf ook gek op dus die krijgt ze vd zomer wel. Granaatappel wil ik wel is kopen, hoe maak je dat dan klaar? Wat moet eraf en wat niet haha.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Aimee: Wij geven eigenlijk al het fruit wat wij ook eten.
Granaatappel vind ik echt zoooo vies en zuur, dat ik me niet voor kan stellen dat de kinderen het lekker gaan vinden.
We geven trouwens wel altijd fruit van het seizoen, dus er is nu niet zoveel keuze, vind ik.
Ze eten tot nu toe ( of hebben gehad ): Perzik, meloen, mango, banaan, appel, kaki, peer. Dat was het wel zo'n beetje denk ik.
Van de zomer gaan we weer aan de bramen, aardbeien enz.
Ik kan niet wachten!
Granaatappel vind ik echt zoooo vies en zuur, dat ik me niet voor kan stellen dat de kinderen het lekker gaan vinden.
We geven trouwens wel altijd fruit van het seizoen, dus er is nu niet zoveel keuze, vind ik.
Ze eten tot nu toe ( of hebben gehad ): Perzik, meloen, mango, banaan, appel, kaki, peer. Dat was het wel zo'n beetje denk ik.
Van de zomer gaan we weer aan de bramen, aardbeien enz.
Ik kan niet wachten!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Wij lusten zelf bijna alles en eten heel gevarieerd, proberen ook vaak nieuwe gerechten uit. Onze dochter van 2,5 at tot voor kort alles smakelijk mee, maar sinds een tijdje.... Avondeten schijnt ze ineens allemaal niet meer lekker te vinden , behalve vis, dat eet ze nog met smaak op. Ik hoop dat het een fase is.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje?
» voor de moeders die hun kindje niet laten huilen
» Wennen
» Wat is dit wennen zeg..
» Reageren op nieuwe smaken
» voor de moeders die hun kindje niet laten huilen
» Wennen
» Wat is dit wennen zeg..
» Reageren op nieuwe smaken
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: