Wat is dit wennen zeg..
+8
Sanne
M@niek
Silke
Laurientje
Annemie
Coco
Susan
Razz
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is dit wennen zeg..
.. geen middagdutje meer!
S. wil sinds 2 weken echt niet meer naar bed maar een hele dag wakker zijn trekt hij eigenlijk ook weer niet. Meneer is rond de klok van 4 uur echt stik chagerijnig en kan alleen maar jengelen. Nu naar bed doen is geen optie want dan slaap hij vanavond om 22.00 uur nog niet. En hem de hele dag vermaken gaat me eigenlijk ook moeilijk af Na 2 weken halve dagen erop uit te zijn geweest kan ik even niks meer verzinnen op het moment en dan is het ook nog eens vakantie en hoeft hij ook nog niet naar de psz
Ik zie nu eigenlijk best wel op tegen de komende 4 weken. Ook omdat mijn vriend de laatste 3 weken 6 dagen moet werken
Moesten jullie ook zo wennen?
S. wil sinds 2 weken echt niet meer naar bed maar een hele dag wakker zijn trekt hij eigenlijk ook weer niet. Meneer is rond de klok van 4 uur echt stik chagerijnig en kan alleen maar jengelen. Nu naar bed doen is geen optie want dan slaap hij vanavond om 22.00 uur nog niet. En hem de hele dag vermaken gaat me eigenlijk ook moeilijk af Na 2 weken halve dagen erop uit te zijn geweest kan ik even niks meer verzinnen op het moment en dan is het ook nog eens vakantie en hoeft hij ook nog niet naar de psz
Moesten jullie ook zo wennen?
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Re: Wat is dit wennen zeg..
Ja, ik vond dat slaapje ook een heel welkome break, even tijd om een beetje op te ruimen, op mijn gemakje iets te eten, even iets voor mezelf te doen. De dagen duren inderdaad opeens een stuk langer. Ik vind dat alleen maar erger worden naarmate ze meer richting de vier gaat, ze is steeds meer toe aan school en de dagen thuis zijn dan lastig in te vullen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Bij de oudste vond ik het ook heel lastig toen het slaapje wegviel.
Bij de jongste vind het juist fijn dat hij meestal niet meer slaapt: je bent dan een stuk flexibeler.
Bij de jongste vind het juist fijn dat hij meestal niet meer slaapt: je bent dan een stuk flexibeler.
Gast- Gast
Ik vind het juist veel prettiger wanneer ze niet slapen. Dan zitten we niet zo aan huis gebonden rond het middaguur. Ze zijn dan om 16u ook best wel game over maar dan probeer ik ze nog even te paaien met douchen of in de tuin te helpen. Ze liggen dan meestal wel om 18.00-18.30 knock out in bed, soms ga ik ook om 17.30 met ze naar boven.
Ik vind het overigens met dit weer helemaal niet erg als ze wat later naar bed gaan als ze wel een dutje doen, kunnen ze nog lekker in de tuin ravotten.
Kun je hem aan het eind van de middag als hij inkakt niet in de badkamer zetten met een watertafel oid wat hij erg leuk vind? Ik probeer hetgeen ze het liefste doen en vrijwel nooit nee tegen zeggen vaak tot het einde van de dag te bewaren.
Ik vind het overigens met dit weer helemaal niet erg als ze wat later naar bed gaan als ze wel een dutje doen, kunnen ze nog lekker in de tuin ravotten.
Kun je hem aan het eind van de middag als hij inkakt niet in de badkamer zetten met een watertafel oid wat hij erg leuk vind? Ik probeer hetgeen ze het liefste doen en vrijwel nooit nee tegen zeggen vaak tot het einde van de dag te bewaren.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Mijn zoontje sliep een maandje terug ook een aantal weken smiddags niet, nu slaapt hij smiddags weer zo'n 2 a 3 uurtjes, blijkbaar vond hij het weer nodig en ik vind het wel lekker.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Die van mij slaapt gelukkig bijna nog elke middag even haha!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Die van mij slaapt al meer dan een jaar niet meer tussen de middag, en ik vond het eigenlijk altijd wel lekker om zelf even op de bank te liggen en rustig een kopje thee te drinken.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Die van mij slaapt smiddags ook nog. Niet altijd maar dan is er ook niks mee te beginnen aan het einde van de dag.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan me voorstellen dat het even wennen is, Razz. Ik vind het middagslaapje altijd heerlijk om zelf even wat aan te rommelen (of vaak ook even een dutje te doen).
Misschien kun je tegen vier uur even een rustmomentje inlassen, door bijvoorbeeld op de bank met wat drinken en lekkers even een boekje te gaan lezen, zodat hij even lekker tegen je aan kan hangen. Misschien helpt dat rustig aan doen om de laatste uurtjes weer wat beter door te komen?
Misschien kun je tegen vier uur even een rustmomentje inlassen, door bijvoorbeeld op de bank met wat drinken en lekkers even een boekje te gaan lezen, zodat hij even lekker tegen je aan kan hangen. Misschien helpt dat rustig aan doen om de laatste uurtjes weer wat beter door te komen?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Aan de ene kant vond ik het wennen aan de ande kant heerlijk om niet meer zo op de tijd te hoeven letten voor slaapjes. Nu deed ik dat al niet zo maar het gaf zoveel meer vrijheid vond ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond het helemaal niks in het begin. Met net twee jaar stopte haar middagslaapje al en dat was ze inderdaad ongelooflijk chagrijnig aan het einde van de dag. En ze kon zichzelf toen nog niet vermaken, dus ik had toen een dagtaak aan mijn dochter.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Je hebt idd ook ineens minder tot geen tijd voor jezelf overdag. Hij is meestal tussen half 8 en 8 wakker en hij ligt om 19.15 op bed (zijn papa is iedere dag pas om 18.45 thuis dus dan hebben ze nog een half uurtje samen om te spelen) en dan duurt de dag idd lang!!
En hij zit nu ook nog eens midden in de peuterpubertijd en heeft de wat ben je aan het doen/wat ga je doen fase
Echt.. ik ben blij dat ik morgen weer een dagje kan gaan werken
En hij zit nu ook nog eens midden in de peuterpubertijd en heeft de wat ben je aan het doen/wat ga je doen fase
Echt.. ik ben blij dat ik morgen weer een dagje kan gaan werken
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Hier gaat T elke middag nog wel naar boven en de ene keer slaapt ze anderhalf tot twee uur en de volgende keer speelt ze een uur op haar kamer in bed en haal ik haar dan weer naar beneden. Zo heb ik telkens nog wel even tijd voor mezelf en ze heeft de slaap ook wel echt nodig. het slapen 's avonds gaat wel wat moeilijker, maar we gaan met dit mooie weer gewoon na het eten nog samen voetballen, fietsen en rennen en dan is ze wel goed moe. Ze kan het slaapje soms wel overslaan en dat vind ik wel handig als we naar het zwembad zouden gaan in mijn verlof.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
J. slaapt nu al bijna een jaar niet meer. Ik vond het ook wel echt flink wennen. We maken er vaak wel nog een rustmomentje van als M. in bed ligt. Dan komt J. bij me op de bank zitten en tv of filmpjes kijken. Of hij gaat wat knutselen ofzo.
Nu zou ik het wel prettig vinden als M. niet meer zou slapen. Dan hoeven we daar niet zo rekening meer mee te houden.
Nu zou ik het wel prettig vinden als M. niet meer zou slapen. Dan hoeven we daar niet zo rekening meer mee te houden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wennen
» autostoel 2 ...wennen of?
» Wennen aan gebakken vlees/groenten???
» Hoe lang wennen op psz?
» Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje?
» autostoel 2 ...wennen of?
» Wennen aan gebakken vlees/groenten???
» Hoe lang wennen op psz?
» Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: