Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weg bij werk of niet?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Weg bij werk of niet? Empty Weg bij werk of niet?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 22:31

Binnen het bedrijf waar ik werk wordt gereorganiseerd. Er zijn nu zo'n 10 mensen weg en er zullen er tot 2012 nog ongeveer 10 moeten vertrekken. Alles duurt erg lang en iedereen is in onzekerheid. Mijn functie wordt sowieso gehalveerd, 0,5 fte blijft dus mijn functie en de andere helft zal moeten worden aangevuld met andere taken. Hoe en wat is echter nog niet bekend. Mijn leidinggevende gaat ook weg, hij krijgt waarschijnlijk een hogere functie. Hij wil graag dat ik blijf en doet er alles voor mijn taken goed aan te kunnen vullen. Alleen, als hij dus niet meer mijn leidinggevende is, is het nog maar de vraag of degene die dan moet beslissen mij ook wil houden.
Ondanks het feit dat mij wordt verteld dat ik waarschijnlijk niet weg hoef, kunnen ze me geen zekerheid geven. Ik ben dus voor de zekerheid maar gaan solliciteren en ben meteen al uitgenodigd voor een gesprek bij een ander bedrijf, voor een vergelijkbare functie.

Nou begin ik alleen meteen al te twijfelen. Het voelt zo dubbel; aan de ene kant ben ik blij dat mijn brief en cv blijkbaar goed genoeg waren om meteen uitgenodigd te worden voor een gesprek en zou een nieuwe baan weer nieuwe kansen door doorgroeimogelijkheden bieden, maar aan de andere kant heb ik het zo naar mijn zin op mijn huidige werk. Leuke collega's, uitdagend werk, fijne werktijden en (secundaire) arbeidsvoorwaarden.

Dus, wat te doen als ik die andere baan zou krijgen? Meteen tijdens het eerste gesprek al aangeven dat ik ook best op mijn huisige werk zou willen blijven (en daarmee dus proberen een hoger salaris te kunnen krijgen), of op safe spelen en een andere baan zoeken voor ik weg moet bij mijn huidige werk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weg bij werk of niet? Empty Re: Weg bij werk of niet?

Bericht  mzcharlotte za 10 sep 2011 - 23:56

Ik zou geheel open een sollicitatiegesprek aangaan, zonder dat je huidige werkgever dat weet en je potentiele werkgever hoeft ook nog niet meteen te weten dat je daar net zo lief blijft. Kijk eerst eens hoe je het sollicitatieproces doorloopt en misschien als je verder komt, kun je voorstellen om eerst een meeloopdag te doen (als dat mogelijk is) zodat je weet waar en hoe je terecht komt als je besluit het onzekere achter je te laten.

Ik zou me nu nog niet te veel zorgen maken!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weg bij werk of niet? Empty Re: Weg bij werk of niet?

Bericht  rapa nui za 10 sep 2011 - 23:56

Ik denk niet dat het verstandig is om te zeggen tegen je evt. nieuwe baas dat je meer salaris wilt omdat je anders bij je oude baas blijft. Ik zou dan denken: blijf daar dan ook maar. Je kunt best over je salaris onderhandelen maar dat zou ik doen door gewoon een hoger bedrag te noemen als ze vragen wat je in gedachten hebt. Je hebt immers zelf gesolliciteerd op een vacature, het is niet dat je nieuwe baas jou gevraagd heeft om daar te komen werken.

Lijkt me wel een lastig iets dat wel of niet blijven bij een reorganisatie. Als er nog zoveel mensen uit moeten en ik zou uitgenodigd worden voor een gesprek en uiteindelijke een baan kunnen krijgen dan zou ik die denk ik wel aannemen maar het hangt er dan wel van af hoe sterk mijn gevoel is dat ik er bij mijn oude baan toch uit gereorganiseerd wordt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weg bij werk of niet? Empty Re: Weg bij werk of niet?

Bericht  Jeanette zo 11 sep 2011 - 6:42

Ik heb ook in dit schuitje gezeten en hoefde gelukkig niet weg. Maar ik zat ook een poos in die onzekerheid en zat ook dik te twijfelen om elders een andere baan te zoeken. Achteraf blij dat ik dit niet heb gedaan, aangezien ik mocht blijven en het er super naar mijn zin heb.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weg bij werk of niet? Empty Re: Weg bij werk of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum