Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben zojuist ontslagen.

+29
Kiekeboe
kwebbeltje
Alex
Jeanette
Pommes
Caro
Mysterious
Slakje
Zonnetje
Zora
LDJ
Fearie
Ella
Minx
Muurvlindertje
luisa
Kaat
Fortissimo
June
Razz
Manderijn
SoGood
Lonely Goatherd
Parisienne
Carra
Luce
Linda
Prosecco
Charles
33 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Ik ben zojuist ontslagen. - Pagina 3 Empty Re: Ik ben zojuist ontslagen.

Bericht  Kiekeboe vr 1 maa 2013 - 3:08

Mysterious schreef:ellendig zeg!

ik dacht dat je tegenwoordig ook nog maar 2 weken salaris mee krijgt voor elk gewerkt jaar.

Dit soort dingen worden in cao's geregeld (en kan dus per werkgever verschillen) en is eigenlijk alleen van toepassing bij mensen met een vast contract.

Charles wat ontzettend k.u.t.! Hebben jullie een OR die misschien wat voor je kan betekenen? Wat je werkgever nu probeert te doen kan gewoon niet. Voordat je ook maar iets ondertekent (als je dat al doet) zou ik er een advocaat naar laten kijken zodat je precies weet wat je tekent en er later geen addertjes uitkomen.
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Winegum vr 1 maa 2013 - 3:55

Inderdaad, niet zomaar mee instemmen, want dan kun je je recht op ZW verspillen omdat je een benadelingshandeling toepast. (eerder op ZW aanspraak maken dan wanneer je normaal voor de ZW in aanmerking komt)
Waar is de arbo dienst in dit verhaal? Je gaf aan dat je bang bent dat je weer helemaal moet re-integreren terwijl je weet dat je ontslagen wordt.
Zolang de arbo arts jou nog niet in staat vindt om te werken hoef je niet te re-integreren. Wellicht kun je met de arbo ook afspreken dat je in een ander bedrijf gaat re-integreren, tweede spoor wordt dat genoemd, omdat het bij je werkgever niet lukt op dit moment. Al vraag ik me af of dat ook mogelijk is als je het werk wel zou kunnen doen, fysiek, maar dat je het psychisch niet aan kunt vanwege al dit soort dingen die nu spelen.

Teken alsjeblieft niks, zeker niet als je er niet flink op vooruit gaat. Nu krijg je immers ook je geld zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Je snapt wat ik bedoel, tot augustus ben je gewoon zeker van inkomsten, of je nu ziek bent of werkt.

En je werkgever hoeft je niks te geven als jullie samen overeen komen dat jullie liever van elkaar af willen (met wederzijds goedvinden). Laat hem maar een ontslagvergunning of ontbinding aanvragen als hij zo graag van je af wil.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  SDL vr 1 maa 2013 - 4:01

Wat een eikels. Wat zegt je vriend er van?

Ik hoop zo dat mij dit nooit gaat gebeuren. Het lijkt me vreselijk om op die manier en om de genoemde redenen afgedankt te worden. Bah.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Siamsa vr 1 maa 2013 - 4:15

Wat een baggernieuws, Charles! Sad Ik kan je helaas geen advies geven, maar wil je wel een dikke knuffel geven hug
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Snoes za 2 maa 2013 - 10:42

Wat ontzettend naar, Charles Sad hug

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: