Ik ben zojuist ontslagen.
+29
Kiekeboe
kwebbeltje
Alex
Jeanette
Pommes
Caro
Mysterious
Slakje
Zonnetje
Zora
LDJ
Fearie
Ella
Minx
Muurvlindertje
luisa
Kaat
Fortissimo
June
Razz
Manderijn
SoGood
Lonely Goatherd
Parisienne
Carra
Luce
Linda
Prosecco
Charles
33 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ik ben zojuist ontslagen.
Wat kut Charles. Heb je in het gesprek wel aangegeven dat je het steeds meer ziet zitten nu het wat beter gaat? Laat je niet zomaar afschepen, maar dat zul je vast niet doen. Heel veel succes en sterkte!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Vergeet niet dat zo'n 'oprotpremie' behoorlijk belast wordt, dus laat je niet wegsturen met maar één maand salaris! En sowieso mogen ze jou nu natuurlijk niet ontslaan, omdat je in de ziektewet zit.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Zoek asjeblieft wel juridische hulp en teken zo'n beeindigingsovereenkomst niet. Je brengt je recht op een uitkering in gevaar. De werkgever probeert onder zijn verplichting die hij tijdens ziekte heeft, uit te komen. Als je daar aan mee werk (door het voorstel te tekenen) breng je je recht op een uitkering in gevaar. Het UWV ziet dat als een benadelingshandeling en kunnen je een uitkering weigeren.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Jee, dat is zeker kut.
Maar ik snap niet zo goed dat ze nu over een oprotpremie praten. Dat is namelijk helemaal niet aan de orde. Je hebt een contract voor bepaalde tijd toch? Tot augustus? Vaak is het zo dat partijen met een bepaalde tijd contract niet eerder uit elkaar kunnen, kijk je contract dus goed na. Als zij je eerder willen ontslaan zal er een opzegbeding in je contract moeten staan. Maar dan nog moet werkgever toestemming aan het UWV vragen om jou te ontslaan. Tenzij natuurlijk er reden is voor ontslag op staande voet.
Ontslag met wederzijds goedkeuren kan, maar dan moet jij hiermee instemmen. Dat is dus helemaal niet slim als je maar 1 maand mij krijgt. (of bedoelen ze tot augustus + 1 maand extra, dat zal dan weer raar zijn omdat daar geen reden voor is). Daarbij kan het gevolgen voor je recht op ww hebben als jij zelf instemt met ontslag. Dit geldt dus ook als je niet meer in de ziektewet zit. Nu is ontslagrecht wel gewijzigd dus weet niet helemaal zeker of bovenstaande nu allemaal nog klopt. Mijn advies is dus om het goed uit te zoeken en tot die tijd zeker niks te tekenen. Ik krijg de indruk dat zij het niet op de juiste manier willen spelen.
Maar ik snap niet zo goed dat ze nu over een oprotpremie praten. Dat is namelijk helemaal niet aan de orde. Je hebt een contract voor bepaalde tijd toch? Tot augustus? Vaak is het zo dat partijen met een bepaalde tijd contract niet eerder uit elkaar kunnen, kijk je contract dus goed na. Als zij je eerder willen ontslaan zal er een opzegbeding in je contract moeten staan. Maar dan nog moet werkgever toestemming aan het UWV vragen om jou te ontslaan. Tenzij natuurlijk er reden is voor ontslag op staande voet.
Ontslag met wederzijds goedkeuren kan, maar dan moet jij hiermee instemmen. Dat is dus helemaal niet slim als je maar 1 maand mij krijgt. (of bedoelen ze tot augustus + 1 maand extra, dat zal dan weer raar zijn omdat daar geen reden voor is). Daarbij kan het gevolgen voor je recht op ww hebben als jij zelf instemt met ontslag. Dit geldt dus ook als je niet meer in de ziektewet zit. Nu is ontslagrecht wel gewijzigd dus weet niet helemaal zeker of bovenstaande nu allemaal nog klopt. Mijn advies is dus om het goed uit te zoeken en tot die tijd zeker niks te tekenen. Ik krijg de indruk dat zij het niet op de juiste manier willen spelen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Rood schreef:Ahh, wat kloten zeg! Ik wou dat ik even bij je op de bank naar je verhaal kon komen luisteren. Ik snap dat je ze snapt, ik snap het ergens ook, over die continuïteit, maar ik begrijp niet dat ze niet kijken naar wat je wél kunt en naar hoe jij, met alle kwaliteiten die je hebt, goed ingezet kunt worden in het bedrijf. Pff, wat een definitieve mededeling ineens, zeg. Echt heel naar voor je.
Ben jij Maura? Die zei ook altijd 'wat kloten' ipv 'wat klote'.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
@ Charles: vind het heel kut voor je. En oneerlijk! Ze waren eerst superblij met je toch?
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Muurvlindertje schreef:Rood schreef:Ahh, wat kloten zeg! Ik wou dat ik even bij je op de bank naar je verhaal kon komen luisteren. Ik snap dat je ze snapt, ik snap het ergens ook, over die continuïteit, maar ik begrijp niet dat ze niet kijken naar wat je wél kunt en naar hoe jij, met alle kwaliteiten die je hebt, goed ingezet kunt worden in het bedrijf. Pff, wat een definitieve mededeling ineens, zeg. Echt heel naar voor je.
Oei hahaha, nee dat is ze in de verste verte niet.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Muurvlindertje schreef:Rood schreef:Ahh, wat kloten zeg! Ik wou dat ik even bij je op de bank naar je verhaal kon komen luisteren. Ik snap dat je ze snapt, ik snap het ergens ook, over die continuïteit, maar ik begrijp niet dat ze niet kijken naar wat je wél kunt en naar hoe jij, met alle kwaliteiten die je hebt, goed ingezet kunt worden in het bedrijf. Pff, wat een definitieve mededeling ineens, zeg. Echt heel naar voor je.
Oei hahaha, nee dat is ze in de verste verte niet.
Die vergelijking.. OMG!
Gast- Gast
verder heb ik niet heel veel zinnigs hier op te zeggen.
@ muurvlinder whahahahaha hoe kom je er op als er 2 personen verschillend zijn zijn het maura en rood
@ muurvlinder whahahahaha hoe kom je er op als er 2 personen verschillend zijn zijn het maura en rood
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
He wat balen zeg
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Kaat schreef:Zoek asjeblieft wel juridische hulp en teken zo'n beeindigingsovereenkomst niet. Je brengt je recht op een uitkering in gevaar. De werkgever probeert onder zijn verplichting die hij tijdens ziekte heeft, uit te komen. Als je daar aan mee werk (door het voorstel te tekenen) breng je je recht op een uitkering in gevaar. Het UWV ziet dat als een benadelingshandeling en kunnen je een uitkering weigeren.
In het slechte geval achten ze je verwijtbaar werkloos ja, en dan geen uitkering.
Zeker een vervelende kwestie! Hoop dat je er op een goede manier uitkomt met je werkgever.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Hè bah wat naar Charles .
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Wat balen zeg! Ik kan niet veel anders zeggen dan de anderen hier: niet zomaar iets ondertekenen, zoek eerst goed uit wat je rechten zijn en ik hoop dat je werkgever en jij er samen een beetje uitkomen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Wat k*t voor je! :-( Als ik jou was zou ik me iets meer in gaan dekken qua juridische hulp dan alleen ff informeren bij het Juridisch Loket. Werkgevers zijn gehaaid en hebben vaak juristen die nóg gehaaider zijn. Zou er een advocaat op gaan zetten, die gewend zijn aan een dergelijke casus. Sterkte en succes!
Gast- Gast
Balen, Charles!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
ellendig zeg!
ik dacht dat je tegenwoordig ook nog maar 2 weken salaris mee krijgt voor elk gewerkt jaar.
ik weet ook nog niet of ik terug kan komen na mijn verlof. heb een vast contract maar als er geen als er geen werk is houdt het voor.mij op
ik dacht dat je tegenwoordig ook nog maar 2 weken salaris mee krijgt voor elk gewerkt jaar.
ik weet ook nog niet of ik terug kan komen na mijn verlof. heb een vast contract maar als er geen als er geen werk is houdt het voor.mij op
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
Ahhh... ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik kan je niet voorzien in heel nuttig en bruikbaar advies.. maar wel een dikke knuffel voor jou!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Aah nee wat een slecht nieuws. Heb je een vast contract of een tijdelijke? En wat de andere dames al aangeven niet zomaar iets ondertekenen.
Ik ben ook een lange tijd ziek geweest waardoor ik mijn werkzaamheden niet uit kon voeren. Mijn werkgever heeft mij toen aangemeld bij het UWV. Heb eerst een paar maanden thuis gezeten en daarna moest ik wel pogingen doen tot werken (2u per dag en wat niet lukte) Uiteindelijk is m`n contract niet verlengd en kreeg ik een ziektewetuitkering van het UWV. Ik moest regelmatig bij een arboarts komen en die keek of ik weer in staat was om te werken. Uiteindelijk heb ik samen met de arboarts besloten dat ik weer in staat was om te werken en toen is m`n ziektewetuitkering pas stopgezet. Ik denk dat jou dan ook iets soortelijks te wachten staat?
Ik ben ook een lange tijd ziek geweest waardoor ik mijn werkzaamheden niet uit kon voeren. Mijn werkgever heeft mij toen aangemeld bij het UWV. Heb eerst een paar maanden thuis gezeten en daarna moest ik wel pogingen doen tot werken (2u per dag en wat niet lukte) Uiteindelijk is m`n contract niet verlengd en kreeg ik een ziektewetuitkering van het UWV. Ik moest regelmatig bij een arboarts komen en die keek of ik weer in staat was om te werken. Uiteindelijk heb ik samen met de arboarts besloten dat ik weer in staat was om te werken en toen is m`n ziektewetuitkering pas stopgezet. Ik denk dat jou dan ook iets soortelijks te wachten staat?
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Tsjee, wat een klote nieuws Charles! Eerst alles goed uitzoeken inderdaad en niet gelijk mee instemmen. Sterkte!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Oh Charles, wat een klotenieuws! Ik sluit me aan bij wat de anderen zeggen, laat je niet afschepen met de een of andere oprotpremie. Hopelijk vinden jullie een passende oplossing. Is er echt geen kans dat je nog kan blijven als jij aangeeft het juist wel weer te zien zitten? Sterkte
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
En die 1 maand per gewerkt jaar als oprotpremie waar so.mige het over hebben is de kantonrechtersfomule. die ziet niet op beëindiging contract bepaalde tijd. Charles, kijk eerst na of in je contract een opzegbeding staat, dat is het belangrijkste.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Wat een klote nieuws zeg! Zet eerst alles voor jezelf goed op een rijtje meid! Dikke knuffel
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
» Ontslagen
» Ik kwam zojuist een heel gaaf jasje tegen..
» Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
» Contract niet verlengd/ontslagen.
» Ontslagen
» Ik kwam zojuist een heel gaaf jasje tegen..
» Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
» Contract niet verlengd/ontslagen.
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: