Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
Mijn vader zijn collega is per direct op staande voet ontslagen. Nu is het zo zijn werk kan niemand anders doen en je kan niet iemand 123 inwerken ervoor. Nu willen ze misschien dat hij doorwerkt in zijn vakantie. Maar mag dat zomaar ?
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
Staat wel in z`n CAO als het goed is, maar in principe kan dat inderdaad, helaas.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
ah dat zou klote zijn dan. Zal vanavond in het cao boekje kijken voor mijn vader
Sarah1985- Ratel
Volgens mij mag een werkgever in noodsituaties de vakanties intrekken.. maar volgens mij wel op voorwaarde dat die vakantie op een later tijdstip als nog word gegeven.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Rose schreef:Volgens mij mag een werkgever in noodsituaties de vakanties intrekken.. maar volgens mij wel op voorwaarde dat die vakantie op een later tijdstip als nog word gegeven.
en als je vader al een vakantie geboekt had, kan het zo zijn dat zijn baas voor de kosten moet opdraaien.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
maar aan de andere kant is dat toch krom kijk als die collega zelf ontslag had genomen dan had ik het nog wel kunnen snappen dat haar vader haar vakantie ingetrokken kon worden, maar hij is ontslagen.
Gast- Gast
Ja, dat is wel zo, maar dat ligt ook weer aan de reden waarom.Lily schreef:maar aan de andere kant is dat toch krom kijk als die collega zelf ontslag had genomen dan had ik het nog wel kunnen snappen dat haar vader haar vakantie ingetrokken kon worden, maar hij is ontslagen.
Als hij op staande voet ontslagen is, had de werkgever dit mogelijk ook niet zien aan komen. Als zijn contract niet verlengt is, wist de werkgever dat al wel.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
nou ze weten zelf ook nog niet wat ze doen op zijn werk. Mijn vader heeft aangegeven dat die 1 week dat ze weggingen zeker vrij wil hebben want dan loopt die de 4 daagse van nijmegen. Dat is juist het lastigst dat niemand anders dat werk even kan overnemen. We wachten af
Sarah1985- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Ik heb geen vertrouwen meer in ze.
» Als collega's je bellen in je vakantie...
» Vakantie, wie nog meer?
» Geen zin meer in.
» Schoonmaken, heb er geen (meer) in!
» Als collega's je bellen in je vakantie...
» Vakantie, wie nog meer?
» Geen zin meer in.
» Schoonmaken, heb er geen (meer) in!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: