Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer

4 plaatsers

Ga naar beneden

Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer Empty Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer

Bericht  Sarah1985 ma 2 jul 2012 - 2:00

Mijn vader zijn collega is per direct op staande voet ontslagen. Nu is het zo zijn werk kan niemand anders doen en je kan niet iemand 123 inwerken ervoor. Nu willen ze misschien dat hij doorwerkt in zijn vakantie. Maar mag dat zomaar ?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer Empty Re: Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer

Bericht  Rush ma 2 jul 2012 - 2:01

Staat wel in z`n CAO als het goed is, maar in principe kan dat inderdaad, helaas. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer Empty Re: Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer

Bericht  Sarah1985 ma 2 jul 2012 - 2:15

ah dat zou klote zijn dan. Zal vanavond in het cao boekje kijken voor mijn vader
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Rose ma 2 jul 2012 - 2:18

Volgens mij mag een werkgever in noodsituaties de vakanties intrekken.. maar volgens mij wel op voorwaarde dat die vakantie op een later tijdstip als nog word gegeven.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  JD ma 2 jul 2012 - 10:53

Rose schreef:Volgens mij mag een werkgever in noodsituaties de vakanties intrekken.. maar volgens mij wel op voorwaarde dat die vakantie op een later tijdstip als nog word gegeven.

en als je vader al een vakantie geboekt had, kan het zo zijn dat zijn baas voor de kosten moet opdraaien.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 21:59

maar aan de andere kant is dat toch krom scratch kijk als die collega zelf ontslag had genomen dan had ik het nog wel kunnen snappen dat haar vader haar vakantie ingetrokken kon worden, maar hij is ontslagen.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 2 jul 2012 - 22:01

Lily schreef:maar aan de andere kant is dat toch krom scratch kijk als die collega zelf ontslag had genomen dan had ik het nog wel kunnen snappen dat haar vader haar vakantie ingetrokken kon worden, maar hij is ontslagen.
Ja, dat is wel zo, maar dat ligt ook weer aan de reden waarom.

Als hij op staande voet ontslagen is, had de werkgever dit mogelijk ook niet zien aan komen. Als zijn contract niet verlengt is, wist de werkgever dat al wel.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sarah1985 di 3 jul 2012 - 9:21

nou ze weten zelf ook nog niet wat ze doen op zijn werk. Mijn vader heeft aangegeven dat die 1 week dat ze weggingen zeker vrij wil hebben want dan loopt die de 4 daagse van nijmegen. Dat is juist het lastigst dat niemand anders dat werk even kan overnemen. We wachten af
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: