Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contract niet verlengd/ontslagen.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Contract niet verlengd/ontslagen. Empty Contract niet verlengd/ontslagen.

Bericht  Puk za 2 jun 2012 - 4:51

Ik had gister een discussie met een vriendin en ik kon het eigenlijk niet goed uitstaan wat ze zei.

Ik werk in het onderwijs en kreeg in december geen contractverlenging omdat het leerlingaantal zo enorm was terug gelopen op de azc school (eenpitter) waar ik toen werkte. Ze hadden me graag willen houden, maar het kon echt niet uit.

Nu zei die vriendin van me dat het hetzelfde is als ontslagen worden. Maar ik vind aan ontslagen worden een negatief kantje zitten, en een contract niet verlengen met de reden die ik kreeg vind ik heel wat anders dan ontslag. Het zat me een beetje dwars dat ze voet bij stuk hield, slaat misschien nergens op, maar ik vond het vervelend! Hoe zien jullie dat?
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract niet verlengd/ontslagen. Empty Re: Contract niet verlengd/ontslagen.

Bericht  silly-one za 2 jun 2012 - 4:57

Een contract verlening vind ik ook iets anders als ontslagen worden. Bij een ontslag denk ik eerder aan, onvoldoende functioneren of andere oorzaken zoals de financiële kanten die onvoldoende zijn. Daarbij heeft een bedrijf bij het ontslag ook wel een hoop werk om het voor elkaar te krijgen ( 3x waarschuwen bij onvoldoende functioneren etc.)

Als ik ontslagen zou worden, zou ik zo een bedrijf niet snel opgeven als referentie, terwijl ik bij een vertrek bij afloop van mijn contract waarschijnlijk zo een bedrijf eerder zou opgeven als referentie.

Ik ben het eigenlijk gewoon met jou eens Puk, ben alleen te gaar om uit mijn woorden te komen haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame za 2 jun 2012 - 5:13

Ontslagen worden is voor de periode van de einde van je contract eruit geflikkerd worden of tijdens een contract voor onbepaalde tijd eruit gezet worden.. dat is in mijn ogen ontslagen worden..

je kunt als je contract is afgelopen ook geen ontslag nemen. Dan is je contract gewoon afgelopen, idem voor het bedrijf, je zet geen werknemers op straat, je verlengd geen contract.

De term op straat komen te staan vind ik overigens wel voor een contract wat niet verlengd worden gelden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Puk za 2 jun 2012 - 7:01

Atelier madame, dat laatste vind ik ook:-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: