Vreemde manier om te zeggen dat je ontslagen wordt.....
+13
Minx
Snoopy
MADDIE
Sterre
Angela_1986
Jezzie
Elysia
Esperanza
Caroow
Japie
Janelie
ijsjemeisje
SleepingBeauty
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vreemde manier om te zeggen dat je ontslagen wordt.....
Krijg ik gisteren een brief op de bus.
Uw jaarcontract loopt af per dan en dan en in overleg met uw leidinggevende is overlegd uw contract niet te verlengen.
met vriendelijke groet,
.....
Geen reden of niks erbij!
Geen telefoontje gehad.
Heb zelfs nog een bijscholing gekregen in april en eind mei loopt mijn contract af!
Vind het zo stom en onpersoonlijk zo!
Uw jaarcontract loopt af per dan en dan en in overleg met uw leidinggevende is overlegd uw contract niet te verlengen.
met vriendelijke groet,
.....
Geen reden of niks erbij!
Geen telefoontje gehad.
Heb zelfs nog een bijscholing gekregen in april en eind mei loopt mijn contract af!
Vind het zo stom en onpersoonlijk zo!
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Vreemde manier om te zeggen dat je ontslagen wordt.....
Zo dan, dat is hard!
Werkte je er al lang?
Werkte je er al lang?
Gast- Gast
Is het geen grap?
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is niet netjes! Echt onbeschoft zelfs.
Gast- Gast
Dat vind ik ook niet netjes! Er was nooit iets in die trant gezegd? Raar hoor en een lekkere communicatie weer! Erg jammer, want als je leidinggevende het even persoonlijk had gezegd voordat je de brief kreeg was het vast minder hard aangekomen.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
+1, dat kun je toch niet maken? Ik zou maandag even een telefoontje plegen en zeggen dat je dat echt niet netjes vindt.Chipp schreef:Dat is niet netjes! Echt onbeschoft zelfs.
Gast- Gast
Zo dit is wel een hele onbeschofte manier om het te laten weten. Heb je je leidinggevende al gesproken na deze brief? Ik zou graag willen weten waarom het op deze manier medegedeeld wordt en waarom het contract niet verlengd wordt.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Je bent niet ontslagen, je contract is niet verlengt. Dit mag gewoon zonder rede, maar je kan natuurlijk altijd een gesprek aangaan met je leidinggevende. Was je misschien toe aan je vaste contract? Bedrijven geven die niet graag in deze tijd.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Je bent niet ontslagen, je contract is niet verlengt. Dit mag gewoon zonder rede, maar je kan natuurlijk altijd een gesprek aangaan met je leidinggevende. Was je misschien toe aan je vaste contract? Bedrijven geven die niet graag in deze tijd.
Dan vind ik alsnog dat ze dit mondeling hadden horen te melden. Plotseling een brief, zonder dat je dit verwacht, is niet netjes.
Gast- Gast
Caroow schreef:Je bent niet ontslagen, je contract is niet verlengt. Dit mag gewoon zonder rede, maar je kan natuurlijk altijd een gesprek aangaan met je leidinggevende. Was je misschien toe aan je vaste contract? Bedrijven geven die niet graag in deze tijd.
Dit klopt, maar ik vind het niet netjes dat ze het dmv van een brief doen en zonder reden.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Je hebt helemaal gelijk, maar alsnog ga je zo niet met je werknemers om!Caroow schreef:Je bent niet ontslagen, je contract is niet verlengt. Dit mag gewoon zonder rede, maar je kan natuurlijk altijd een gesprek aangaan met je leidinggevende. Was je misschien toe aan je vaste contract? Bedrijven geven die niet graag in deze tijd.
Wat ontzettend rot zeg! Als ik het zo lees zag je het ook helemaal niet aankomen begrijp ik. Ik zou denk ik nog wel even contact opnemen om er achter te komen hoe het precies zit.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Als je contract niet verlengt word mogen ze het inderdaad per post doen, maar ik vind het ook behoorlijk asociaal.
Zo ga je niet met je personeel om lijkt me, je kan op z'n minst even een gesprekje met iemand aangaan om de reden aan te geven.
Voor de persoon waarvan het contract niet verlengt word is dat wel iets prettiger en ook voor een volgende baan zodat je weet waar je eventuele aandachtspunten liggen.
Helaas gaan veel bedrijven tegenwoordig zo met hun personeel om, zo hoorde ik via via een verhaal over een bedrijf waarvan bijna een gehele afdeling eruit werd gegooid.
In plaats van het mensen persoonlijk te vertellen werd het even in een grote zaal algemeen tegen mensen vertelt, mensen janken en overstuur omdat ze een gezin te onderhouden hebben enz.
Maar ja, lekker makkelijk zo natuurlijk.
Zo ga je niet met je personeel om lijkt me, je kan op z'n minst even een gesprekje met iemand aangaan om de reden aan te geven.
Voor de persoon waarvan het contract niet verlengt word is dat wel iets prettiger en ook voor een volgende baan zodat je weet waar je eventuele aandachtspunten liggen.
Helaas gaan veel bedrijven tegenwoordig zo met hun personeel om, zo hoorde ik via via een verhaal over een bedrijf waarvan bijna een gehele afdeling eruit werd gegooid.
In plaats van het mensen persoonlijk te vertellen werd het even in een grote zaal algemeen tegen mensen vertelt, mensen janken en overstuur omdat ze een gezin te onderhouden hebben enz.
Maar ja, lekker makkelijk zo natuurlijk.
Elysia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 100
Registratiedatum : 03-03-12
Chipp schreef:Caroow schreef:Je bent niet ontslagen, je contract is niet verlengt. Dit mag gewoon zonder rede, maar je kan natuurlijk altijd een gesprek aangaan met je leidinggevende. Was je misschien toe aan je vaste contract? Bedrijven geven die niet graag in deze tijd.
Dan vind ik alsnog dat ze dit mondeling hadden horen te melden. Plotseling een brief, zonder dat je dit verwacht, is niet netjes.
+1, dit is wel heel erg onpersoonlijk!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Dat is inderdaad een hele vervelende manier om een toch al vervelende boodschap te horen te krijgen! Zo onpersoonlijk, alsof je maar 'n nummertje bent ofzo Hopelijk krijg je het e.e.a. nog toegelicht.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Zeker niet netjes, gewoon ontzettend lomp en respectloos. Wel had ik als ik jou was misschien al eerder geïnformeerd bij je leidinggevende over wanneer je meer zou horen over je contract of over je hoe je kansen lagen. Maar ik begin dan ook zo'n 2 maanden van te voren al aardig te stressen wanneer ik niet weet of mijn contract wel of niet wordt verlengd.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Jeetje zeg! ik vind dit wel asociaal om dit op deze manier te laten weten aan je personeel. Heb je eerder tekenen gehad dat je contract misschien niet verlengd zou worden?
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Woh dat is niewt netjes zeg.
Werk je toevallig voor een grote organisatie? Want het kan natuurlijk een communicatiefout zijn. Ik heb wel eens iets gehad dat p&o zelf al contact met mij opnam over iets, terwijl ik daar eerst nog iets over moest horen van mijn leidinggevende. Die belde mij ook vrij snel op dat p&o mij nooit had moeten bellen maar hem, zodat hij met mij contact kon opnemen.
Misschien dat jouw leidinggevende maandag met je had willen praten, maar het alvast aan p&o heeft doorgegeven, niet wetende dat ze gelijk een brief zouden sturen?
Werk je toevallig voor een grote organisatie? Want het kan natuurlijk een communicatiefout zijn. Ik heb wel eens iets gehad dat p&o zelf al contact met mij opnam over iets, terwijl ik daar eerst nog iets over moest horen van mijn leidinggevende. Die belde mij ook vrij snel op dat p&o mij nooit had moeten bellen maar hem, zodat hij met mij contact kon opnemen.
Misschien dat jouw leidinggevende maandag met je had willen praten, maar het alvast aan p&o heeft doorgegeven, niet wetende dat ze gelijk een brief zouden sturen?
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Het mag helaas. Op zich laten ze het nog wel op tijd weten. Mijn broertje hoorde het op 30 september dat per 1 oktober zijn contract was afgelopen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Jeetje, dit is wel heel rot. Ik kreeg van de week juist een brief in de bus dat mijn contract verlengd was, máár dat had ik ook al van mijn leidinggevende en baas te horen gekregen en dat vind ik ook een normale van zaken doen. Dat moet je weten toch? En niet zo onpersoonlijk via een brief, dat kan gewoon niet.
Gast- Gast
Pippa schreef:Jeetje, dit is wel heel rot. Ik kreeg van de week juist een brief in de bus dat mijn contract verlengd was, máár dat had ik ook al van mijn leidinggevende en baas te horen gekregen en dat vind ik ook een normale van zaken doen. Dat moet je weten toch? En niet zo onpersoonlijk via een brief, dat kan gewoon niet.
Het kan wel, maar netjes is het inderdaad niet. Ik zou toch eens gaan navragen waarom dat nou zo moest. Je hebt toch weinig te verliezen, uiteindelijk, en die feedback zou ik wel willen geven eigenlijk.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Pippa schreef:Jeetje, dit is wel heel rot. Ik kreeg van de week juist een brief in de bus dat mijn contract verlengd was, máár dat had ik ook al van mijn leidinggevende en baas te horen gekregen en dat vind ik ook een normale van zaken doen. Dat moet je weten toch? En niet zo onpersoonlijk via een brief, dat kan gewoon niet.
Het kan wel, maar netjes is het inderdaad niet. Ik zou toch eens gaan navragen waarom dat nou zo moest. Je hebt toch weinig te verliezen, uiteindelijk, en die feedback zou ik wel willen geven eigenlijk.
Ja, zo bedoelde ik het ook, ik vind dat ze het niet kunnen maken tegenover haar.
Gast- Gast
helaas mag het wel. Mijn man had dat jaren geleden ook, kregen op woensdag een brief dat die die maandag erna zijn contract niet verlengt werd. Hij had net een dure opleiding gehad die hun betaald hadden.
Klote zeg voor jou, en zo raar dat ze niks hebben laten merken
Klote zeg voor jou, en zo raar dat ze niks hebben laten merken
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Jeetje zeg kunnen ze dat niet even anders doen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Per wannneer loopt je contract af? Want ik zelf zou namelijk tegen het einde van mij contract zelf een gesprek aanvragen als ik nog niets gehoord zou hebben. Ben je er vanuit gegaan dat je contract verlengd zou worden?
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Ik had zeker niet verwacht dat mijn contract afgelopen zou zijn.
Het was inderdaad zo dat mijn contract niet verlengd wordt, ipv ontslagen
Maar ik werk er nu zo'n 1,5 jaar als oproepkracht dat wel.
Maar ik werkte wel af en toe....
Dus ik ga morgen even bellen denk ik...
Vraag ik even wat de reden er van is.
En dan zeg ik ook gelijk even dat ik het zo niet netjes vind.
Het was inderdaad zo dat mijn contract niet verlengd wordt, ipv ontslagen
Maar ik werk er nu zo'n 1,5 jaar als oproepkracht dat wel.
Maar ik werkte wel af en toe....
Dus ik ga morgen even bellen denk ik...
Vraag ik even wat de reden er van is.
En dan zeg ik ook gelijk even dat ik het zo niet netjes vind.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ontslagen
» Ik ben zojuist ontslagen.
» Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
» Contract niet verlengd/ontslagen.
» Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
» Ik ben zojuist ontslagen.
» Werktijden rij-instructeur - ontslagen !
» Contract niet verlengd/ontslagen.
» Mag dit? collega ontslagen jij mag geen vakantie meer
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: