Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

+11
Lejow
Slakje
Punk'd
SoGood
Blond
Antibes
Minx
Floor
Steep
Pompoen
Charles
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Punk'd do 28 feb 2013 - 4:55

Ik ben best wel makkelijk en heb stiekem ook wel eens een mening over de gezondheid van andere.

Zelf ben ik nooit ziek, heb ik nooit ergens last van.. heb een gezond gewicht, let goed op mijn suikeriname en zorg dat ik voldoende eiwitten en groente binnen krijg. Ik rook niet, ga op tijd naar bed, slaap 8 uur per nacht minimaal. Drink minimaal alcohol..

haha nu lijk ik net een healthfreak..

Maar mensen die voor elke kwaal naar de huisarts gaan (bijv. hoesten o.i.d.) en dan nog wel stug blijven roken kan ik echt niet serieus nemen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 5:07

SoGood schreef:Ik geloof dat ik door ben geslagen in het gezond zijn, dat is ook niet gezond.
Waarom denk je dat je doorgeslagen bent?

Artemis, oef, gelukkig maar. Jullie gingen flink tekeer. De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 5:09

Really? Flink tekeer? Ik was nauwelijks geïrriteerd smile

Alleen snap ik niet wat het met moraal te maken heeft. En reageert Charles nogal aangebrand, vandaar mijn vraag of ze niet lekker in haar vel zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Minx do 28 feb 2013 - 5:11

Blond schreef:
Minx schreef:Wat ik trouwens wel heel irritant vind ik heel hard roepen dat je ontzettend gezond leeft maar ondertussen het niet doet. Iemand die ik ken heeft daar nogal een handje van en dan ook nog eens afgeven op haar schoonzus. Dat vind ik dan wel weer het andere uiterste en ook vooral niet begrijpen waar alle klachten vandaan komen.

Ik denk dat die mensen ook niet weten wat "gezond" is. Mijn moeder zei laatst: "Ja, maar Beef Shanghai (zo'n wereldgerecht van Knorr) is heel gezond" en mijn vader: "Ja, inderdaad heel gezond!". Ze vinden het dan gezond omdat er een bak van 250 gram tauge door zit en 1 prei.

Niet dus. Ze hebben er echt geen idee van.

Net als het nichtje van een vriendin van mij. Die maakt dan taco's ofzo, en die vind het dan heel gezond want er zit wel 1 (!) paprika in en een blikje mais. Als ze voor 4 personen kookt..

Nou ja meer een hand vitamine pillen op een dag eten. Echt 3 keer per jaar aan de antibiotica zitten. Wel veel groentes en fruit eten maar dan op een verjaardag heel hard roepen dat je geen suiker eet. En vervolgens een enorm stuk taart naar binnen werken en 10 minuten later vertellen dat je vorige week nog een hele zak winegums naar binnen hebt gewerkt. En elke week in het weekend een zak chips. En een kg kaas met 2 personen per week. Om vervolgens alle vetten het huis uit te gooien om volledig over te gaan op kokosolie en roomboter maar in diezelfde week wel 2 keer friet te gaan eten. Want je hebt geen zin om te koken. Ja sorry maar dat matcht niet. En dan vervolgens ook nog ff flink op schoonzus af gaan lopen geven.

En die pakken vallen bij mij ook niet onder gezond hoor. 250 gram eet ik in mijn eentje weg. Al moet ik zeggen dat het wel aan de groente ligt. Een paprika eet ik zo 200 gram van weg maar laat je me 2 ons sla eten dan denk ik echt waar ben ik aan begonnen. Maar ja eigenlijk ben ik zelf net zo slecht bezig met mijn shakes. Maar weet wel dat ik dit nooit meer wil en ook echt bewuster wil gaan eten. Mijn huid ziet er al zo veel beter uit en dat is nog even wat beter geworden sinds ik daar pure kokosolie op smeer. Heerlijk smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  SoGood do 28 feb 2013 - 5:14

Rood schreef:
SoGood schreef:Ik geloof dat ik door ben geslagen in het gezond zijn, dat is ook niet gezond.
Waarom denk je dat je doorgeslagen bent?

. De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 3079029344

Omdat ik hier continue mee bezig ben en al onrustig kan worden als ik bij iemand eet waarvan ik weet dat het niet zo gezond zal zijn en na het bij de koffie weet dat een enorme appelflap ga krijgen vol suikers, vetten en koolhydraten. De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 394967 Moeilijk genieten van een simpele appelflap hoor, met dat in je achterhoofd.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Charles do 28 feb 2013 - 8:08

Artemis schreef:
Rood schreef:Hé Charles en Artemis, in mijn beleving vinden jullie elkaar aardig, omdat ik jullie ook aardig vind. What up with that? scratch
ik vind Charles niet niet aardig hoor smile

Ik vind haar aardig! Ik bedoel het niet persoonlijk hoor...gewoon een discussie en idd ben ik wel wat aangebrand omdat ik zelf opgefokt een topic wilde openen maar de hele tijd afgeleid werd door luidruchtige baby's en daarom mijn topic niet helder formuleerde en me probeerde eruit te lullen wat niet lukte en en en en en....kutdag. :nopompom:
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 8:13

Ik heb het idee dat men tegenwoordig juist veel bewuster wordt van wat wel en niet gezond is, qua eten. De shit is alleen dat ongezond nog altijd goedkoper is, en ik denk dat dáár nou net de schoen wringt. Een zak patat en een doos frikadellen is bij elkaar 3 euro en daarmee zet je een maaltijd voor 2 volwassenen en twee kinderen op tafel, dat red je moeilijk met verse producten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Gast do 28 feb 2013 - 8:37

Charles schreef:
Artemis schreef:
Rood schreef:Hé Charles en Artemis, in mijn beleving vinden jullie elkaar aardig, omdat ik jullie ook aardig vind. What up with that? scratch
ik vind Charles niet niet aardig hoor smile

Ik vind haar aardig! Ik bedoel het niet persoonlijk hoor...gewoon een discussie en idd ben ik wel wat aangebrand omdat ik zelf opgefokt een topic wilde openen maar de hele tijd afgeleid werd door luidruchtige baby's en daarom mijn topic niet helder formuleerde en me probeerde eruit te lullen wat niet lukte en en en en en....kutdag. :nopompom:
hug

Voor je kutdag.

(Zie je wel rood, niets aan de hand angel )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Slakje do 28 feb 2013 - 8:56

Het kan me allemaal geen hol schelen. Medicijnen zijn er voor een reden en fastfood ook.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Charles do 28 feb 2013 - 9:39

Slakje schreef:Het kan me allemaal geen hol schelen. Medicijnen zijn er voor een reden en fastfood ook.

Laughing hahaha...'Lieve God, ik dank u voor mijn big mac met frietjes , één grote cola en frietsaus en voor de paracetamol die mijn menstruatiepijn verminderde'.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Lejow do 28 feb 2013 - 9:43

Charles schreef:
Slakje schreef:Het kan me allemaal geen hol schelen. Medicijnen zijn er voor een reden en fastfood ook.

Laughing hahaha...'Lieve God, ik dank u voor mijn big mac met frietjes , één grote cola en frietsaus en voor de paracetamol die mijn menstruatiepijn verminderde'.

lol!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Slakje do 28 feb 2013 - 9:45

Charles schreef:
Slakje schreef:Het kan me allemaal geen hol schelen. Medicijnen zijn er voor een reden en fastfood ook.

Laughing hahaha...'Lieve God, ik dank u voor mijn big mac met frietjes , één grote cola en frietsaus en voor de paracetamol die mijn menstruatiepijn verminderde'.

Zijt maar zeker! Chocolade ook nog.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Kowalski do 28 feb 2013 - 9:45

Hahaha Charles, zo kennen we je cheers
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Linda do 28 feb 2013 - 22:42

Ik vind gezonde voeding belangrijk. Dat is eigenlijk pas echt ontstaan toen ik zwanger was van dochter en helemaal toen zij geboren was.

Wij eten heus wel eens ongezond en snoepen ook wel eens, maar de basis is hier gezond. Dochter kan zelf nog niet beslissen wat ze eet, dus ik vind het mijn taak als ouder om ervoor te zorgen dat ze gezond voedsel binnen krijgt. Daarnaast vind ik het leuk om haar zoveel mogelijk verschillende dingen te laten eten. Ik vind het fijn om te zien dat ze van gezonde dingen net zo kan genieten als iets wat ongezond is.

Daarnaast voel ik mezelf ook veel beter sinds we anders zijn gaan eten. Ik zou heel graag nog meer dingen aan willen passen, maar helaas laat ons budget dat niet toe. Als het aan mij zou liggen dan zou ik zo goed als al m'n boodschappen bij de natuurwinkel halen, maar dat is echt niet haalbaar.

Van de week de uitzending zitten kijken van radar over kindervoedsel. Echt bizar om te zien dat zoveel voeding gewoon écht niet gezond is. En ouders het maar kopen, omdat zij denken dat het wel goed is. Slecht hoor, zulke misleiding.
Aan de andere kant denk ik, lees de ingrediëntenlijst en trek zelf de conclusie. Maar er zijn genoeg mensen die daar dus totaal niet naar kijken en het dus gewoon kopen zonder dat ze beter weten.
Ik vind het ook erg dat ze al die troep er doorheen gooien puur en alleen om winst te maken. Maarja, zo ziet de wereld er nu eenmaal uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  maiadebij zo 3 maa 2013 - 11:31

Mijn boodschappen haal ik bewust. Zo min mogelijk slechte toevoegingen/E nummerd en liefst biologisch. Pcm slik ik nooit mijn kinderen alleen als de koorts echt te hoog wordt/ ze zich echt beroerd voelen en AB liever niet, maar soms nodig. Verder weinig snoep al ben ik wel echt gek op chips, maar dan wel naturel (dus zonder smaakversterkers).
Ik vind al die pakjesen zakjes eten trouwens niet eens meer lekker.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  maiadebij zo 3 maa 2013 - 11:34

Verder eens met linda maar forum mobiel dus lastig om veel te typen.

Heeft iemand laatst trouwens die docu over suiker gezien? Schandalig hoe zij de markt beheersen en manipuleren.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Toet zo 3 maa 2013 - 11:41

Hmm. Ik ben helemaal niet zo gezond en bewust. Ik eet vrij ongezond, al kook ik weinig uit pakjes maar meer omdat ik het lekkerder en leuker vind om zelf te maken, ik rook, ik drink veel te veel alcohol en als klap op de vuurpijl gooi ik er ook nog wel eens een chemische XTC pil in :shock: Oeps, big shame on me. (doe maar niet quoten dit)

Ik bedacht me laatst inderdaad wel hoe ontzettend veel smeerseltjes en dingetjes ik overal voor gebruik.
Ik heb crèmepjes en antibiotica voor mijn puisten, een zalfje voor als ik down under pijn heb, ik smeer iedere week speciale gel op mijn spieren voor het voetballen en tijgerbalsem zo ongeveer mijn hele lichaam erna. Ik kan geen wedstrijd voetballen zonder dat mijn bovenbeen ingetaped zit. Ik gebruik regelmatig oogdruppels en nu vergeet ik er vast nog wel een paar..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Minx zo 3 maa 2013 - 12:59

nee die docu heb ik niet gezien daar ben ik wel benieuwd naar.

oef toet dat klinkt niet heel super. je zou het allicht eens kunnen proberen, want die smeerseltjes e.d. kunnen natuurlijk ook weer klachten veroorzaken
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Toet ma 4 maa 2013 - 0:01

Minx schreef:

oef toet dat klinkt niet heel super. je zou het allicht eens kunnen proberen, want die smeerseltjes e.d. kunnen natuurlijk ook weer klachten veroorzaken

Nee dat lijkt mij inderdaad ook, ik ben voor alles wel bij een arts geweest maar er is niks aan te doen.
Ik ben er bijvoorbeeld echt niet blij mee dat ik zo vaak oogdruppels gebruik maar ik heb gewoon altijd last van m'n ogen dusja, ik moet iets?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 0:34

Toetie, na een nootje van het één of ander is het goed om veel vitamine C binnen te krijgen. En vocht! Dus lekker vitamine C bruistabletten in huis halen. Maar misschien wist je dit al!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 1:31

Harrison schreef:Toetie, na een nootje van het één of ander is het goed om veel vitamine C binnen te krijgen. En vocht! Dus lekker vitamine C bruistabletten in huis halen. Maar misschien wist je dit al!

Very Happy ik vind die vitamine C bruistabletten ook altijd heel fijn werken tegen een kater.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Toet ma 4 maa 2013 - 1:34

Carrie schreef:
Harrison schreef:Toetie, na een nootje van het één of ander is het goed om veel vitamine C binnen te krijgen. En vocht! Dus lekker vitamine C bruistabletten in huis halen. Maar misschien wist je dit al!

Very Happy ik vind die vitamine C bruistabletten ook altijd heel fijn werken tegen een kater.

Hahah een nootje! Ja ik gebruik wel vitamientjes dan, maar niet specifiek C. Bedankt voor je tip, ik ga ze van de week halen!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid. - Pagina 2 Empty Re: De moraal tegenwoordig t.a.v. gezondheid.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum