Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werk vs gezondheid

2 plaatsers

Ga naar beneden

Werk vs gezondheid Empty Werk vs gezondheid

Bericht  Peppadew zo 29 jan 2012 - 1:14

Ik heb vanwege mogelijke herkenbaarheid voor meelezers even een ander account aangemaakt. Dus mocht je iets herkennen; verwijs aub niet naar mijn forumnaam.

Sinds een half jaar werk ik fulltime per week bij een klein bedrijfje. Ik had in eerste instantie een half jaar contract, dat volgens mijn contact daarna in principe zou worden omgezet naar vast. Nou heb ik laatst, zonder dat ik me er op kon voorbereiden, een functioneringsgesprek gehad. Mijn baas is heel erg tevreden over alles, maar omdat ik door een chronische aandoening me 7 keer ziek heb moeten melden (variërend van een paar uur tot 1,5 dag) krijg ik nu een half jaar verlenging. Daarna wordt het weer verlegd met de eis dat ik 'mijn aandoening voorspelbaarder/beheersbaarder kan maken.'

Ik vind het werk ontzettend leuk, maar heb tegelijkertijd veel last van schuldgevoel en angst dat ik weer een dag(deel) moet missen. Op sommige dagen is aanwezigheid ook zeer noodzakelijk. Inhoudelijk kan ik het heel prima aan, ik kan er super veel in kwijt en heb ik het ontzettend naar mijn zin. Maar doordat ik qua gezondheid soms wat op mijn tenen loop, ben ik ook in mijn vrije tijd er in mijn hoofd veel mee bezig.

Mag het wat mijn baas doet, die eis stellen aan mijn gezondheid voor een vast contract? Want ik vraag me af of dat überhaupt lukt om het 'voorspelbaar' te maken. Daarnaast is het een vorm van arbeidsdiscriminatie. Ik zelf zou graag wat meer naar de oplossingensfeer kijken (minder uren per week werken, of zorgen dat ik een achterwacht heb op dagen dat ik echt echt aanwezig moet zijn). Mijn baas wil echter eerst naar de oorzaak kijken. Hier ben ik zelf uiteraard al heel veel mee bezig geweest in het verleden, dus ik denk dat ik er weinig wijzer van zal worden.


*niet quoten graag*

Peppadew
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 3
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk vs gezondheid Empty Re: Werk vs gezondheid

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 5:33

Het mag niet maar hij zal je er dan wel met een andere reden uitgooien. Ik weet niet wat je hebt maar een ziekte is toch nooit voorspelbaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk vs gezondheid Empty Re: Werk vs gezondheid

Bericht  Dennenappel zo 29 jan 2012 - 7:38

Vervelende situatie!

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dit mag. Ik heb dit zelf in het verleden ook meegemaakt. Hij is tenslotte toch verlengd doordat ik dacht dat ik het meer voorspelbaar kon maken door vaste dagen/tijden en minder drukte eromheen (studie).

Probeer voor jezelf dit soort kleine dingen na te gaan en kijken of dat een klein beetje kan helpen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk vs gezondheid Empty Re: Werk vs gezondheid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum