Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Al die schandalen van tegenwoordig ...

2 plaatsers

Ga naar beneden

Al die schandalen van tegenwoordig ...  Empty Al die schandalen van tegenwoordig ...

Bericht  Ilovethe90s za 4 mei 2013 - 3:13

Rattenvlees in China verkocht als rundvlees

De Chinese politie heeft meer dan 900 mensen gearresteerd die ervan worden verdacht bedorven vlees te hebben verkocht. Ook maakten ze namaak schapen- of rundvlees van ratten, vossen en nertsen, waarbij chemicaliën werden toegevoegd. Dat maakte het persbureau Xinhua vrijdag bekend.

Soms werd het vlees geïnjecteerd met water om het gewicht te verhogen. Kippenpoten werden behandeld met waterstofperoxide en vervolgens ook verwerkt.

De politie legde beslag op in totaal 20.000 ton aan nepvlees en heeft de afgelopen drie maanden bijna 400 van dergelijke zaken opgelost.

De Chinese autoriteiten willen zich de komende tijd vooral richten op fraude in de zuivelindustrie, aldus het persbureau.

China is de laatste jaren meermalen opgeschrikt door voedselschandalen. In 2008 was het land in de ban van een groot melkpoederschandaal. Het poeder bleek besmet te zijn met melamine, dat moest verhullen dat het was aangelengd. Honderdduizenden baby's kregen last van hun nieren. Zes zuigelingen overleden daaraan.

Na deze vervuiling stapten Chinese ouders massaal over op Europees melkpoeder. Dat leidde onder meer in Nederland tot lege schappen in de winkels.

--------------------------------------------------------------

Ben jij inmiddels minder vlees gaan eten of let je er eigenlijk helemaal niet op?
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Al die schandalen van tegenwoordig ...  Empty Re: Al die schandalen van tegenwoordig ...

Bericht  Rosa za 4 mei 2013 - 3:23

Ik verblijf momenteel in China Laughing en bij het lezen van dit soort berichten ben ik maar al te blij dat ik vegetariër ben. Hoewel ik ook als ik geen vegetariër zou zijn het eten van vlees in o.a. China wel zou overslaan. Niet alleen door dit soort berichten overigens.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Al die schandalen van tegenwoordig ...  Empty Re: Al die schandalen van tegenwoordig ...

Bericht  Gast zo 5 mei 2013 - 0:56

Ik zag net iemand in het BBQ-topic reageren dat ze vaak pangasius eet. Dan zou ik dit maar eens lezen: http://www.hln.be/hln/nl/6276/Overbevissing/article/detail/1062874/2010/02/06/Pangasius-de-waarheid-over-de-wondervis-uit-het-vriesvak.dhtml

Ik eet niet minder vlees door schandalen omdat ik weet wat voor vlees ik eet. Ik eet sowieso al weinig vlees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Al die schandalen van tegenwoordig ...  Empty Re: Al die schandalen van tegenwoordig ...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum