Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is er tegenwoordig beter?

+12
patjuhhh
TGR
Pien
Mari
NoorA
mzcharlotte
Yzma
Prosecco
Jeanette
Alias
Caresses
Zwoesj
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:34

Ipv 'vroeger was alles beter' nu eens andersom?

Wat is er nu beter dat vroeger niet goed was? Volgens mijn moeder was het vroeger (haar vroeger) nl helemaal niet zo leuk als mensen van haar generatie weleens doen laten vermoeden. Op school kreeg je klappen als je niet luisterde en zelfs van Zwarte Piet als je stout was geweest.

Ook vind ik het een hele verbetering dat je in de horeca niet meer mag roken. Ik heb weinig tegen rokers maar vind het heerlijk dat ik nu niet meer zo stink na een avondje in de kroeg smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Zwoesj do 20 jan 2011 - 10:36

Inderdaad ook het rookverbod, vooral in restaurants. Vond het zo smerig als ik uit eten wat en er stak er 1 een peuk op..
En verder het internet, ook wel eens nadelig, maar je kunt alles vinden en alles doen ermee. De wereld is groter geworden zo.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:37

Stokslagen over de vingers als een kind iets fout deed. Gelukkig is lijfstraf op scholen nu uit den boze.

Verder weet ik het eigenlijk niet. Er is veel veranderd, veel is beter geworden. Ow wacht, geen televisie vroeger. Ik moet er NIET aandenken dat we nu geen televisie zouden hebben. En Internet. Ik moet er niet aandenken dat ik niets meer zou kunnen googlen.

En ehmz, dat niet meer roken in de kroeg? Moet je niet bij ons in het dorp komen. Want daar staan alle asbakken alweer op de bar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:39

Oh er is hier ook nog een tent waar ze gewoon staan te roken en dat terwijl ze nog een heel ruime rookruimte hebben. Ik kom daar dan ook niet meer. Zeker nu het nergens meer mag vind ik het eigenlijk nog meer stinken dan dat ik het vroeger al vond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:40

ABE schreef:
En ehmz, dat niet meer roken in de kroeg? Moet je niet bij ons in het dorp komen. Want daar staan alle asbakken alweer op de bar.
Hier ook.. Voordeel; ik (minimens op okselhoogte) kan weer gewoon door de kroeg zonder zweetlucht in m`n neus..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Caresses do 20 jan 2011 - 11:21

Dat we nu computers hebben (en dus geen hele verslagen met de hand hoeven te schrijven).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Alias do 20 jan 2011 - 11:58

en een mobiele telefoon is toch wel erg handig als je onverhoopt ergens in the middle of nowhere strandt. Het geeft mij een veilig idee dat als er iets gebeurt, ik tenminste iemand kan bellen. Natuurlijk heeft het ook nadelen, maar over het algemeen vind ik de mobiele telefoon een zeer goede uitvinding.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Jeanette do 20 jan 2011 - 12:11

_Donnaa schreef:
ABE schreef:
En ehmz, dat niet meer roken in de kroeg? Moet je niet bij ons in het dorp komen. Want daar staan alle asbakken alweer op de bar.
Hier ook.. Voordeel; ik (minimens op okselhoogte) kan weer gewoon door de kroeg zonder zweetlucht in m`n neus..

Haha ja precies! :P Ik ruik liever rook dan zweet eerlijk gezegd. En daarnaast loopt er altijd wel een idooit te wankelen op zijn benen en laat dan wat van je drank over je heen gaan, dus ergens naar ruiken doe je toch wel in de kroeg. Maar overal waar ik ga stappen, mag je gewoon weer roken.

Wat ik nu beter vind dan vroeger? Dat we auto's kunnen rijden i.p.v paard en wagen. :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 12:15

Ik vind het internet wel echt een uitvinding. Niet alleen door de informatie maar ook omdat je kunt communiceren met mensen aan de andere kant van de wereld. Het vergroot je wereld echt enorm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Prosecco do 20 jan 2011 - 13:02

Ik lees nu dingen over vroeger als in stok slagen enzo, maar dat is toch helemaal niet onze vroeger? Dat is de vroeger van onze ouders en nog verder daarvoor.

Wat ik nu beter vind is inderdaad het rook verbod, en ook internet.

Daarnaast dat iedereen in feite de mogelijkheid heeft om te studeren. De vele keuze in de supermarkt. Dat vliegen steeds goedkoper wordt.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Yzma do 20 jan 2011 - 13:40

@Prosecco, spreek je jezelf niet een beetje tegen? Eerst zeggen dat de stokslagen iets is van voor onze ouders? Maar de mogelijkheid voor iedereen om te studeren dan niet? Volgens mij was dat juist vroeger (al in een paar jaar geleden) veel beter geregeld, tegewoordig gaan er gewoon meer regels gelden.

Ik vind de iPod (en alle anders compacte muziekspelers) echt veel beter dan de diskman, haha. En de mobiele telefoon en internet ook.

Maar goed, als mensen het hebben over vroeger was alles beter, dan gaat meestal over regels/wetten en dergelijke. Wat ik nu echt beter vind, is dat de supermarkten langer open zijn, haha. En het rookverbod, ondanks dat ik toen helemaal niet voor was.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  mzcharlotte do 20 jan 2011 - 19:21

Contact met mijn vader door e-mail. Mijn vader is vaak langere tijd in het buitenland (op zee) vanwege werk. Brieven kwamen niet of laat aan, telefoneren was veel te duur (satelliet). Nu zijn onze berichten ook beperkt tot een aantal karakters, maar je kan tenminste actueel nieuws meteen kwijt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 20:43

zegmaar_ schreef:Contact met mijn vader door e-mail. Mijn vader is vaak langere tijd in het buitenland (op zee) vanwege werk. Brieven kwamen niet of laat aan, telefoneren was veel te duur (satelliet). Nu zijn onze berichten ook beperkt tot een aantal karakters, maar je kan tenminste actueel nieuws meteen kwijt.

Waarom zijn jullie berichten beperkt tot een aantal karakters? Je kunt een e-mail toch zo lang maken als je zelf wilt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 20:56

Ik wil weer gewoon kunnen roken in de kroeg, maar dat terzijde.

Ik heb het idee dat gezinnen 'vroeger' hechter waren, warmer. Dan praat ik over de tijd van mijn oma bijvoorbeeld. Nu is het vaak snel eten voor de tv en dan weer weg voor een afspraak. Vroeger ging het gemoedelijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 20:59

Ik vind de mobiele telefoon echt een uitvinding. Ik vroeg laatst aan mijn moeder hoe ze dat nou deden vroeger, als je met zijn tweeën ergens had afgesproken en 1 iemand kwam te laat omdat de trein vertraging had of zoiets. Dan moest je wachten, zei mijn moeder, of je ging weer naar huis en dan ging je wachten bij de huistelefoon tot iemand belde dat het niet was gelukt hahahahah Very Happy Toen voelde ik me ineens echt een nieuwetijdskind :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  NoorA do 20 jan 2011 - 21:38

Darcy schreef:Ik vind de mobiele telefoon echt een uitvinding. Ik vroeg laatst aan mijn moeder hoe ze dat nou deden vroeger, als je met zijn tweeën ergens had afgesproken en 1 iemand kwam te laat omdat de trein vertraging had of zoiets. Dan moest je wachten, zei mijn moeder, of je ging weer naar huis en dan ging je wachten bij de huistelefoon tot iemand belde dat het niet was gelukt hahahahah Very Happy Toen voelde ik me ineens echt een nieuwetijdskind :P

Haha, inderdaad. Nu kan ik me dat echt niet meer voorstellen. Alhoewel ik nog wel weet dat je 'vroegah' gewoon naar iemand toefietste, aanbelde en vroeg "is pietje thuis?". En als Pietje dan niet thuis was, fietste je weer naar huis, of naar de speeltuin en ging je daar kijken. Dat waren juist wel mooie tijden vond ik haha.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:42

Dat is waar, maar toen we dat deden (tenminste, toen ik dat deed) had ik sowieso nog geen mobiele telefoon :P Dat die kinderen dat tegenwoordig al krijgen op hun zesde, vind ik dan weer slecht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Mari do 20 jan 2011 - 21:45

We kunnen makkelijker reizen. hup het vliegtuig in en gaan.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:58

Darcy schreef:Dat is waar, maar toen we dat deden (tenminste, toen ik dat deed) had ik sowieso nog geen mobiele telefoon :P Dat die kinderen dat tegenwoordig al krijgen op hun zesde, vind ik dan weer slecht!
Lijkt me ook lichtelijk overdreven hoor. Ik ken geen 6-jarigen met een mobiel.

Ik vind de mobiel helemaal niet zo'n goede uitvinding. Ik vind het gruwelijk irritant dat je geacht wordt áltijd bereikbaar te zijn, dat je geacht wordt binnen een bepaalde tijd op een smsje te reageren, enzovoorts. Dat mensen het raar vinden als je je telefoon niet meeneemt of wanneer je tegen mensen zegt dat ze je mobiele nummer niet mogen omdat je liever op je huistelefoon gebeld wordt. Ik weiger echt om mijn mob. nr. overal achter te laten, en mensen staan er écht van te kijken als je zegt 'geef ik liever niet, want ik ben er toch niet vaak op te bereiken'. Als ik hem al bij me heb zit hij in mijn tas en staat op stil.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:02

Storm schreef:Ik wil weer gewoon kunnen roken in de kroeg, maar dat terzijde.

Ik heb het idee dat gezinnen 'vroeger' hechter waren, warmer. Dan praat ik over de tijd van mijn oma bijvoorbeeld. Nu is het vaak snel eten voor de tv en dan weer weg voor een afspraak. Vroeger ging het gemoedelijker.
Dat ken ik niet van mijn ouders, dat ken ik ook niet van mijn eigen gezin. Avondeten is hier vrij heilig, daar zijn we altijd alle vier aanwezig, en afspraken zijn ook pas nadat de kinderen in bed liggen, enkele uitzonderingen daargelaten. En eten voor de tv doen we ook niet (alleen als we patat hebben Very Happy )

Ik denk dat er in de tijd van oma ook juist veel minder contact was op veel fronten, veel grotere gezinnen, dus veel minder aandacht voor elk kind (als je 11 broers en zussen heb moet je vechten om een beetje aandacht) veel strakkere verwachtingen van een kind (jij gaat je vader opvolgen, of jij gaat trouwen en kinderen krijgen) en veel minder ruimte om jezelf te zijn. Ik denk dat het ook kan doorschieten naar de andere kant, maar de middenweg lijkt me heel prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:04

Lilith schreef:
Storm schreef:Ik wil weer gewoon kunnen roken in de kroeg, maar dat terzijde.

Ik heb het idee dat gezinnen 'vroeger' hechter waren, warmer. Dan praat ik over de tijd van mijn oma bijvoorbeeld. Nu is het vaak snel eten voor de tv en dan weer weg voor een afspraak. Vroeger ging het gemoedelijker.
Dat ken ik niet van mijn ouders, dat ken ik ook niet van mijn eigen gezin. Avondeten is hier vrij heilig, daar zijn we altijd alle vier aanwezig, en afspraken zijn ook pas nadat de kinderen in bed liggen, enkele uitzonderingen daargelaten. En eten voor de tv doen we ook niet (alleen als we patat hebben Very Happy )

Ik denk dat er in de tijd van oma ook juist veel minder contact was op veel fronten, veel grotere gezinnen, dus veel minder aandacht voor elk kind (als je 11 broers en zussen heb moet je vechten om een beetje aandacht) veel strakkere verwachtingen van een kind (jij gaat je vader opvolgen, of jij gaat trouwen en kinderen krijgen) en veel minder ruimte om jezelf te zijn. Ik denk dat het ook kan doorschieten naar de andere kant, maar de middenweg lijkt me heel prima.
Wij eten wel voor de tv en daar baal ik van, haha.

Nee maar je hoort vaak over gezinnen die nooit tijd hebben voor hun kinderen en altijd aan het werk zijn enzo. Papa is een workaholic en mama werkt ook nog. Ik druk me een beetje vaag uit maar ik heb het idee dat dat vroeger echt anders was, dat je toen meer tijd voor je gezin had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:08

Lilith schreef:
Darcy schreef:Dat is waar, maar toen we dat deden (tenminste, toen ik dat deed) had ik sowieso nog geen mobiele telefoon :P Dat die kinderen dat tegenwoordig al krijgen op hun zesde, vind ik dan weer slecht!
Lijkt me ook lichtelijk overdreven hoor. Ik ken geen 6-jarigen met een mobiel.

Ik vind de mobiel helemaal niet zo'n goede uitvinding. Ik vind het gruwelijk irritant dat je geacht wordt áltijd bereikbaar te zijn, dat je geacht wordt binnen een bepaalde tijd op een smsje te reageren, enzovoorts. Dat mensen het raar vinden als je je telefoon niet meeneemt of wanneer je tegen mensen zegt dat ze je mobiele nummer niet mogen omdat je liever op je huistelefoon gebeld wordt. Ik weiger echt om mijn mob. nr. overal achter te laten, en mensen staan er écht van te kijken als je zegt 'geef ik liever niet, want ik ben er toch niet vaak op te bereiken'. Als ik hem al bij me heb zit hij in mijn tas en staat op stil.


Ik ben het wel met je eens, maar is dat niet een (logisch) gevolg van de uitvinding dan de uitvinding op zich? Overigens denk ik dat je dat dan wel over alle uitvindingen kan zeggen, er zitten vrijwel altijd ook negatieve kanten aan ontwikkeling. Met het oplossen van ziektes ontstaan er ook nieuwe ethische vraagstukken of bezwaren, alle techniek die ontwikkelt wordt kan ook eerder kapot, etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:11

Ik ken van vroeger genoeg thuisblijfmoeders die óók geen tijd voor hun gezin hadden, want die waren altijd aan het schoonmaken (en dan overdrijf ik niet). Dan werd je naar buiten gestuurd met 'ga maar buiten spelen ik heb net gestofzuigd' en als ik kijk naar mijn eigen vader, die was áltijd aan het werk. Net als alle andere vaders die ik kende. Dus dat was normaal. Hij zegt nu zelf dat hij wel veel gemist heeft.

Aan de andere kant hoeft veel werken niet te betekenen dan je gezin eronder lijdt. Wij werkten altijd 4 dagen ieder, nu werk ik er 3 en man vier en ga ik 1 dag naar school. Maar we eten altijd samen en afspraken 's avonds beperken we tot een minimum. Eten doen we altijd aan tafel (het ontbijt doen we ook met z'n allen, maar dan zitten we wel op de bank) en eigenlijk is er maar weinig gehaast bij ons, alleen 's ochtends even, om de deur uit te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:29

Ik ben blij met de verbeterde schoonmaakproducten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Caresses do 20 jan 2011 - 22:38

@Storm, als je daarvan baalt, kan je het niet alsnog proberen te veranderen zodat jullie (weer) aan tafel gaan eten?


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum