Kinderarts dan maar?
+41
Liadan
Jazzlyn
shadow
Parisienne
Sea of Trees
Snoes
Supertalentje
SarahKey
Sun88
Lejow
Elmo
tweeling
Puggle
Coco
Steep
Tania
Charles
loesje
Parel
bolus26
xxjojootjexx
Linda
Thunder
Slakje
_Lana_
Twellie
Star007
Viva
Floor
Ayla
PapillonRose
meisjesmama
piene1983
CCC
Sylvana
Schism
Printje
Limburg85
Teddyaapje
Luce
Paper Crown
45 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Kinderarts dan maar?
[quote="Pritt"]Baby's die met hun armpjes wapperen omdat ze iets leuk vinden, zijn volgens de mevrouw van het cb hier ook autistisch hoor! [/quote
Zegt ze dat werkelijk zo plat? Kan het me bijna niet voorstellen
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Lejow schreef:Artemis schreef:ik vind reflux van een wel iets andere orde dan autisme.Lejow schreef:tweeling schreef:Viva schreef:Ze bedoelde het vast goed, om te helpen...
+1, kwam alleen een beetje gek over
Dat ja, zoals mensen hier in de reflux kant denken, denkt zij in een andere richting.
Maar er staat toch nergens dat ze aan autisme dacht?
Ze dacht in een andere richting.
Mensen proberen mee te denken, dingen uit te sluiten enz.
Wellicht een overdreven gedachte, maar ik neem aan dat ze alleen maar wilde helpen, net zoals iedereen hier die tips en ideeën geeft en heeft.
ik wilde alleen maar helpen en bedoel er helemaal geen autisme mee meer het kan ook iets zijn waar je zo niet even aan denkt. mijn zoontje bv heeft maanden gekrijst tot we er achter kwamen dat hij dat deed omdat hij een liesbreuk had. hij is eraan geopereerd en daarna was het een hele vrolijke jongen geworden.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Fladderen met de handen/ armen op latere leeftijd kan idd gerelateerd zijn aan autisme, let op ik zeg kan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Fladderen met de handen/ armen op latere leeftijd kan idd gerelateerd zijn aan autisme, let op ik zeg kan.
Klopt inderdaad. Mijn broertje had dit ook heel erg.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Printje schreef:Fladderen met de handen/ armen op latere leeftijd kan idd gerelateerd zijn aan autisme, let op ik zeg kan.
Klopt inderdaad, maar niet alle baby s die met handjes wapperen zijn autistisch, niet alle autisten hebben met de handjes gewapperd
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Sun88 schreef:Luce schreef:Printje schreef:Fladderen met de handen/ armen op latere leeftijd kan idd gerelateerd zijn aan autisme, let op ik zeg kan.
Klopt inderdaad, maar niet alle baby s die met handjes wapperen zijn autistisch, niet alle autisten hebben met de handjes gewapperd
Eh nee, dat zegt ook niemand.
Luce- Kletskop
En fladderen vlak na de geboorte kan een teken zijn dat de bloedwaardes niet goed zijn.Printje schreef:Fladderen met de handen/ armen op latere leeftijd kan idd gerelateerd zijn aan autisme, let op ik zeg kan.
Ik heb weleens gehoord dat Nutrilon wat meer vult dan Friso, en Friso juist weer lichter verteerbaar is, maar hoe dat met beide Forte-voedingen zit, weet ik niet.Paper Crown schreef:Ik wil naar de kinderarts omdat er wellicht een voeding is die ik op recept kan kopen die niet in de winkels zijn. Zou er verschil zitten in voeding van Friso voor hongerige babies en Nutrilon?
Gast- Gast
Dus het fladderen met handjes zegt niksLuce schreef:Sun88 schreef:Luce schreef:Printje schreef:Fladderen met de handen/ armen op latere leeftijd kan idd gerelateerd zijn aan autisme, let op ik zeg kan.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Dus het fladderen met handjes zegt niksLuce schreef:Sun88 schreef:Luce schreef:Printje schreef:Fladderen met de handen/ armen op latere leeftijd kan idd gerelateerd zijn aan autisme, let op ik zeg kan.
Dat bedoelde ik te zeggen dus..
Sun88- Prater
Ik vind dat altijd zo'n opmerking waardoor je iemand meteen onnodig bezorgd kunt maken, dat fladderende en langs je heen kijkende baby's of baby's die niet geknuffeld willen worden misschien wel eens autistisch kunnen zijn. Natuurlijk kán het zijn dat een fladderend kind later autistisch blijkt, maar mijn ervaring is ook dat veel baby's gewoon fladderen uit enthousiasme. Zelfde met al die andere 'symptomen', zat andere verklaringen te bedenken. Beter nog, op de babyleeftijd is het nog praktisch onmogelijk om autisme vast te stellen, pas rond ene jaar of drie-vier kan er na allerlei observaties voldoende informatie verzameld zijn om die diagnose te stellen. Dus ik zou een moeder dan niet ongerust gaan maken dat haar (in dit geval) niet willen knuffelende baby misschien wel eens autistisch kon zijn. Volkomen nutteloos.loesje schreef:zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
Ik quote nu even Loesje, maar ik doel hiermee ook op anderen die hier verder op in zijn gegaan.
Gast- Gast
De jongste van fladdert de hele dag. Maar dat hoeft dus niks te zeggen? Autisme is iets wat wel vaker voor komt bij zijn syndroom.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mijn zoon fladdert ook de hele dag door en ik deed het vroeger ook. Hij doet het vanaf zijn baby-zijn al. Eens met Lennox verder.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Rataplan schreef:De jongste van fladdert de hele dag. Maar dat hoeft dus niks te zeggen? Autisme is iets wat wel vaker voor komt bij zijn syndroom.
Nee dat hoeft idd niet maar het kan idd een ' kenmerk' zijn van autisme. Maar dan heeft een kind natuurlijk veel meer dingen die daarop wijzen, een autistisch kind is, zoals ik het altijd ervaren heb, wel veel meer aan het ' fladderen' dan een ander kind van zijn leeftijd.
Daarom zei ik dus ook in mijn eerdere topic ook ' kan' maar dan is het dus niet alleen fladderen maar dan speelt er meer.
Printje- Lady Post-a-lot
Lennox schreef:Ik vind dat altijd zo'n opmerking waardoor je iemand meteen onnodig bezorgd kunt maken, dat fladderende en langs je heen kijkende baby's of baby's die niet geknuffeld willen worden misschien wel eens autistisch kunnen zijn. Natuurlijk kán het zijn dat een fladderend kind later autistisch blijkt, maar mijn ervaring is ook dat veel baby's gewoon fladderen uit enthousiasme. Zelfde met al die andere 'symptomen', zat andere verklaringen te bedenken. Beter nog, op de babyleeftijd is het nog praktisch onmogelijk om autisme vast te stellen, pas rond ene jaar of drie-vier kan er na allerlei observaties voldoende informatie verzameld zijn om die diagnose te stellen. Dus ik zou een moeder dan niet ongerust gaan maken dat haar (in dit geval) niet willen knuffelende baby misschien wel eens autistisch kon zijn. Volkomen nutteloos.loesje schreef:zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
Ik quote nu even Loesje, maar ik doel hiermee ook op anderen die hier verder op in zijn gegaan.
Daarom zei ik in mijn eerdere post ook, op latere leeftijd, ik heb het helemaal niet over de babyperiode,
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Rataplan schreef:De jongste van fladdert de hele dag. Maar dat hoeft dus niks te zeggen? Autisme is iets wat wel vaker voor komt bij zijn syndroom.
Nee dat hoeft idd niet maar het kan idd een ' kenmerk' zijn van autisme. Maar dan heeft een kind natuurlijk veel meer dingen die daarop wijzen, een autistisch kind is, zoals ik het altijd ervaren heb, wel veel meer aan het ' fladderen' dan een ander kind van zijn leeftijd.
Daarom zei ik dus ook in mijn eerdere topic ook ' kan' maar dan is het dus niet alleen fladderen maar dan speelt er meer.
Dat dus.
Luce- Kletskop
Overigens vind ik wel dat loesje haar reactie wel iets minder heftig ontvangen had mogen worden, jullie vlogen haar allemaal in de haren, terwijl ze helemaal nergens een diagnose stelt en niet uitlegt welke richting ze op denkt. Ik had de link namelijk niet eens gelegd, dn wie weet loesje dus ook niet.
Pc, je was naar het cb geweest, toch? Gingen de prikken een beetje? Wat zeiden hun? (Kan zijn dat het net op de vorige pagina stond, dan heb ik eroverheen gelezen).
Pc, je was naar het cb geweest, toch? Gingen de prikken een beetje? Wat zeiden hun? (Kan zijn dat het net op de vorige pagina stond, dan heb ik eroverheen gelezen).
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
loesje schreef later ook dat ze dat helemaal niet bedoelde, al leek het voor mij ook dat ze autisme bedoelde.( maar ik dacht zal wel door mn werk komen dat ik het zo intepreteer)
ben ook benieuwd of het cb nog tips had!
ben ook benieuwd of het cb nog tips had!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Luce schreef:Printje schreef:Rataplan schreef:De jongste van fladdert de hele dag. Maar dat hoeft dus niks te zeggen? Autisme is iets wat wel vaker voor komt bij zijn syndroom.
Dat dus.
Weet jij dan misschien wat er meer bij 'hoort'? Niet dat ik denk dat hij dat heeft hoor, maar omdat het vaker voorkomt bij zijn syndroom is het misschien iets om even in de gaten te houden.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
[quote="Luce"]
Ja, mijn dochter fladderde toen heel enthousiast terwijl ze bij mij op schoot zat. En toen zei die vrouw letterlijk: oh, weet je dat dat kan betekenen dat ze autistisch is?
Pritt schreef:Baby's die met hun armpjes wapperen omdat ze iets leuk vinden, zijn volgens de mevrouw van het cb hier ook autistisch hoor! [/quote
Ja, mijn dochter fladderde toen heel enthousiast terwijl ze bij mij op schoot zat. En toen zei die vrouw letterlijk: oh, weet je dat dat kan betekenen dat ze autistisch is?
Gast- Gast
Wat ontzettend tactloos ditPritt schreef:Luce schreef:Pritt schreef:Baby's die met hun armpjes wapperen omdat ze iets leuk vinden, zijn volgens de mevrouw van het cb hier ook autistisch hoor!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Paper Crown, wat vervelend dat je zoontje maar niet verzadigd lijkt te zijn met zijn voedingen. Lijkt me heel lastig omdat je hem natuurlijk niet de hele tijd wil laten krijsen maar anderzijds ook niet (veel) te veel voeding wil geven. Ik ben benieuwd wat het CB je nog te melden had vandaag?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Dankjewel Rejoy, je legt het veel beter uit dan dat ik deed.Rejoy. schreef:Sylvana schreef:chococupcake schreef:Ik vraag me wek af waarom er vaak in problemen gedacht word en met name reflux. Reflux is een modepaardje zoals onze ka vertelde in het begin. Pc hoe oud is j. Nu? De eerste maanden zijn kindjes nog zo onrustig en moeten allerlei indrukken verwerken, dit hoeft niet aan de voeding te liggen. Wellicht is dit een troostmomentje voor hem, ik blijf wel van mening door er steeds meer in te stoppen zorg je er ook voor dat hij minder verzadigd is. Zijn maagje word op die manier alleen opgerekt en zo blijft hij misschien ontevreden qua voedingen. Hoe is j. Als hij bij je is? Ik zeg niet dat er iets of niets aan de hand is maar als ik terug kijk naar n haar eerste maanden was het loodzwaar met name het gehuil en gekrijs, en continu maar voeden. Lopen jullie al bjj een ka? Hoop in elk geval dat jullie goede begeleiding krijgen hierin.
Dus wanneer je kind een verbrande slokdarm heeft van alle maagzuur dan heeft het slechts last van een modepaardje? Lekkere ka heb je.
In die zin heeft CCC wel gelijk dat alle baby's een vorm van reflux hebben, het maagklepje is gewoon nog niet voldoende ontwikkeld. Er zijn een aantal baby's die hier extreem last van hebben en ernstige reflux hebben met bijv een verbrande slokdarm, maar het is wél zo dat er nu veel sneller medicijnen voorgeschreven worden en heel vaak hele normale babyklachten als regux gediagnosticeerd en medicijnen voorgeschreven worden, terwijl dit heel vaak niet nodig is. In die zin is reflux wel een beetje een mode-aandoening.
Ik vraag me ook werkelijk af, of jullie wel weten wat de onderzoeken allemaal inhouden om dit uit te sluiten. Vaak word er niet eens goed onderzocht of het werkelijk reflux is en word er medicatie gegeven. Vind de opmerking lekkere KA heb je dus ook een beetje vreemd hierin, N. heeft een behoorlijk traject doorgelopen en ik ben tevreden over het handelen van de KA anders had ik wel een second opinion aangevraagd.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
@ rataplan weet niet hoe oud hij is maar:
overstrekken/op tenen lopen
moeite met oogcontact maken
last van veel wisselingen
erg behoefte aan routine
in eigen wereld
fascinatie voor 1 ding/onderwerp
stress bij sociale situaties/ onvermogen bij sociale situaties
het geheel niet kunnen overzien van taken, situaties e.d.
de meeste dingen hebben natuurlijk veel kinderen maar het gaat vaak om een combinatie of echt extreme last van zulke dingen. Overgens zijn er nog veel meer symptonen,dit zijn de ´meest´voorkomende. Het gaat er natuurlijk ook om dat je even kijkt wat qua ontwikkeling sowieso bij zijn leeftijd past.
overstrekken/op tenen lopen
moeite met oogcontact maken
last van veel wisselingen
erg behoefte aan routine
in eigen wereld
fascinatie voor 1 ding/onderwerp
stress bij sociale situaties/ onvermogen bij sociale situaties
het geheel niet kunnen overzien van taken, situaties e.d.
de meeste dingen hebben natuurlijk veel kinderen maar het gaat vaak om een combinatie of echt extreme last van zulke dingen. Overgens zijn er nog veel meer symptonen,dit zijn de ´meest´voorkomende. Het gaat er natuurlijk ook om dat je even kijkt wat qua ontwikkeling sowieso bij zijn leeftijd past.
Laatst aangepast door bolus26 op do 28 feb 2013 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
[quote="Pritt"]
Wtf, die is echt ongeschikt voor haar werk zeg met zulke opmerkingen!
Luce schreef:Pritt schreef:Baby's die met hun armpjes wapperen omdat ze iets leuk vinden, zijn volgens de mevrouw van het cb hier ook autistisch hoor! [/quote
Wtf, die is echt ongeschikt voor haar werk zeg met zulke opmerkingen!
Sun88- Prater
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» naar de kinderarts-eeg
» uitslag kinderarts
» voeding voor of na bezoek kinderarts?
» Je zou maar zo bevallen...
» Nog maar 1....
» uitslag kinderarts