Kinderarts dan maar?
+41
Liadan
Jazzlyn
shadow
Parisienne
Sea of Trees
Snoes
Supertalentje
SarahKey
Sun88
Lejow
Elmo
tweeling
Puggle
Coco
Steep
Tania
Charles
loesje
Parel
bolus26
xxjojootjexx
Linda
Thunder
Slakje
_Lana_
Twellie
Star007
Viva
Floor
Ayla
PapillonRose
meisjesmama
piene1983
CCC
Sylvana
Schism
Printje
Limburg85
Teddyaapje
Luce
Paper Crown
45 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Kinderarts dan maar?
Ik heb meerdere mensen over haar gehoord, ze zegt blijkbaar wel meer van dat soort dingen.
Gast- Gast
Jeetje wat kan je heftig reageren over iets kleins, PC zegt dat ze de dingen niet herkent bij J. en dus ook niet het vermoeden heeft. Ik wil PC alleen duidelijk maken dat het ook totaal iets anders kan zijn, je hoort reflux zo vaak maar het kan ook een KMA zijn of iets dergelijks. Het heeft geen nut om je blind te staren op één ding.Sylvana schreef:Charles schreef:Sylvana schreef:Ik snap ook niet wat het probleem zo is met die medicijnen? Als je kind pijn ervaart door het terugstromen van de maaginhoud, waarom zou je daar niks voor kunnen geven dan? Omdat het 'maar' reflux is? Het modepaardje?
Edit: en ik denk dat veel moeders het aanhalen, juíst doordat het 'normaal' is dat kindjes wat meer spugen etc. vanwege het maagklepje. Vraag is alleen of dat ook hetgeen is wat de onrust etc. veroorzaakt.
Ik heb zeker geen probleem met medicijnen als het niet anders kan, maar vaak kan het wel anders en als mijn ka zegt dat het vaak onnodig gegeven wordt, dan denk ik wel even verder en ben ik bereid andere dingen te proberen. In ons geval hielp het. Medicijnen geven is ook niet alles, dat snap je toch wel? Net zoals je hopelijk ook snapt (of bereid bent te begrijpen) dat ik mijn kind nooit onnodig met pijn zou laten zitten of nodige medicijnen zou weigeren.
Maar goed, jouw ka nam de mogelijke reflux dan wel serieus? Dat is wat anders dan een ka die zoiets meteen bagatelliseert onder de noemer modeverschijnsel (want zo vind ik dat overkomen). Het gaat mij er niet om of je wel of geen medicijnen moet gebruiken (tuurlijk is zoiets een laatste optie), ik vind alleen dat de ernst van mogelijke reflux wel serieus genomen moet worden. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken..
Daarbij kan jij het onprofessioneel vinden hoe dit word gecommuniceerd, wij worden uiterst serieus genomen door onze KA en wij kwamen zelf niet eens aan met verborgen reflux maar geheel andere zaken omdat dit helemaal niks te maken had met de situatie van N.
De communicatie die wij hebben met onze ka is zeer duidelijk en laagdrempelig, jij vind dit blijkbaar onder de noemer bagatelliseren en niet serieus nemen vallen. En dingen zoals meteen zegt, waar haal je dat vandaan?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
bolus26 schreef:@ rataplan weet niet hoe oud hij is maar: Hij is 3,5 jaar.
overstrekken/op tenen lopen Doet hij niet.
moeite met oogcontact maken Heeft hij niet.
last van veel wisselingen Qua gedrag of hoe moet ik dit zien?
erg behoefte aan routine Dat wel.
in eigen wereld Nee.
fascinatie voor 1 ding/onderwerp Wel met meerdere dingen, maar wel een periode wat meer zeg maar. Niet continue.
stress bij sociale situaties/ onvermogen bij sociale situaties Nee.
het geheel niet kunnen overzien van taken, situaties e.d. Kan ik niet goed inschatten nog.
de meeste dingen hebben natuurlijk veel kinderen maar het gaat vaak om een combinatie of echt extreme last van zulke dingen. Overgens zijn er nog veel meer symptonen,dit zijn de ´meest´voorkomende. Het gaat er natuurlijk ook om dat je even kijkt wat qua ontwikkeling sowieso bij zijn leeftijd past.
Bedankt voor je uitleg. Zal het in de gaten houden .
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Wat is een KA?
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Kinderarts
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Sea of Trees schreef:Wat is een KA?
Een Kleiende Aap.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Sea of Trees schreef:Wat is een KA?
Een Kleiende Aap.
Ok, de tranen lopen hier over mijn wangen nu whaha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Charles schreef:Sea of Trees schreef:Wat is een KA?
Een Kleiende Aap.
Gast- Gast
Volgens Sylvana is onze KA wel een kleiende aap vrees ikLejow schreef:Charles schreef:Sea of Trees schreef:Wat is een KA?
Een Kleiende Aap.
Ok, de tranen lopen hier over mijn wangen nu whaha
CCC- Ratel
Haha Charles
@ rataplan met wisseling bedoel ik onverwachte uitjes,bezoek of bijv als dingen anders gaan als hij gedacht/ verwacht had of anders als afgesproken.of bijv wisseling van leidster of juf op kinderdagverblijf Maar 3.5 is nog wel jong hoor
@ rataplan met wisseling bedoel ik onverwachte uitjes,bezoek of bijv als dingen anders gaan als hij gedacht/ verwacht had of anders als afgesproken.of bijv wisseling van leidster of juf op kinderdagverblijf Maar 3.5 is nog wel jong hoor
Laatst aangepast door bolus26 op do 28 feb 2013 - 11:04; in totaal 1 keer bewerkt
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Nou ccc, je hoeft ook weer niet zo kleinerend naar Sylvana toe te doen.
Ik snap haar wel, mijn L had ook reflux, en op het moment dat je eenmaal de verwijzing hebt naar de kinderarts, vanwege alle verschijnselen, een continu jankend kind, dat blijft overgeven en overstrekken, hikken, wurmelen, én het vermoeden van de huisarts, dan is het het benoemen als 'modeverschijnsel' wel echt even een steek. Niet alleen jij, maar velen hier doen het net lijken alsof het niks is, reflux. Alsof ik mijn kind juist verpest door haar medicijnen te geven. Je kan níks bagatelliseren, en ik kan veel hebben, geen enkel kind zou pijn moeten lijden, maar als je kind eenmaal bloed blijft spugen en geen voeding erin blijft, dan moet je wel.
Excuus, het zit me nogal hoog merk ik, en is niet perse op jouw gericht, ccc, maar als een arts zo popi jopi zou doen over een serieus probleem bij baby's dan zouden mijn haren al overeind gaan staan.
Pc, er zijn zoveel dingen die mis zouden kunnen zijn, als jij vragen hebt, of voorgevoelens, volg je intuïtie en ga erachteraan. Beter een keer teveel dan te weinig.
Ik snap haar wel, mijn L had ook reflux, en op het moment dat je eenmaal de verwijzing hebt naar de kinderarts, vanwege alle verschijnselen, een continu jankend kind, dat blijft overgeven en overstrekken, hikken, wurmelen, én het vermoeden van de huisarts, dan is het het benoemen als 'modeverschijnsel' wel echt even een steek. Niet alleen jij, maar velen hier doen het net lijken alsof het niks is, reflux. Alsof ik mijn kind juist verpest door haar medicijnen te geven. Je kan níks bagatelliseren, en ik kan veel hebben, geen enkel kind zou pijn moeten lijden, maar als je kind eenmaal bloed blijft spugen en geen voeding erin blijft, dan moet je wel.
Excuus, het zit me nogal hoog merk ik, en is niet perse op jouw gericht, ccc, maar als een arts zo popi jopi zou doen over een serieus probleem bij baby's dan zouden mijn haren al overeind gaan staan.
Pc, er zijn zoveel dingen die mis zouden kunnen zijn, als jij vragen hebt, of voorgevoelens, volg je intuïtie en ga erachteraan. Beter een keer teveel dan te weinig.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Maar dat beweert CCC toch ook helemaal nergens Parel?
Het gaat er om dat artsen vaak de weg van medicijnen verkiezen boven de weg van allerlei onderzoeken.
Want als het medicijn helpt, zit er kennelijk iets niet goed bij het kleintje, en is het nare onderzoek ook niet nodig.
En liever medicijnen, dan zo'n naar onderzoek (vind ik dan).
Dus in zoverre wordt er denk ik wel makkelijker het stempeltje reflux gegeven.
B heeft er nu sinds een week of 3 ook medicijnen voor, al vanaf haar ziekenhuisperiode werd er aan getwijfeld (de verborgen versie dan), en nu werd het me te gek en heb ik aan de bel getrokken bij onze kleiende aap ( ). Die zei gelijk: medicijnen proberen. Dat hebben we gedaan, en met resultaat.
En daarbij denk ik echt niet dat de KA van CCC dit zo patsboem zonder enig voorgesprek uitleg of wat dan ook op tafel heeft gegooid, maar dat er een heel verhaal bij kwam, waarom ze/hij dat vindt.
Het gaat er om dat artsen vaak de weg van medicijnen verkiezen boven de weg van allerlei onderzoeken.
Want als het medicijn helpt, zit er kennelijk iets niet goed bij het kleintje, en is het nare onderzoek ook niet nodig.
B heeft er nu sinds een week of 3 ook medicijnen voor, al vanaf haar ziekenhuisperiode werd er aan getwijfeld (de verborgen versie dan), en nu werd het me te gek en heb ik aan de bel getrokken bij onze kleiende aap ( ). Die zei gelijk: medicijnen proberen. Dat hebben we gedaan, en met resultaat.
En daarbij denk ik echt niet dat de KA van CCC dit zo patsboem zonder enig voorgesprek uitleg of wat dan ook op tafel heeft gegooid, maar dat er een heel verhaal bij kwam, waarom ze/hij dat vindt.
Lejow- Lady Post-a-lot
Verklaart een hoopCharles schreef:Sea of Trees schreef:Wat is een KA?
Een Kleiende Aap.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Precies wat ik bedoelde. Ik denk dat je het inderdaad een beetje te persoonlijk opvat Parel, ik onderschat het absoluut niet. Als ik een flauw grapje maak over een kleiende aap, heb ik het meteen gedaan? Ik vond de opmerkingen van Sylvana ook nogal hard en ongepast. Maar dat mag blijkbaar wel.Lejow schreef:Maar dat beweert CCC toch ook helemaal nergens Parel?
CCC- Ratel
Ik vind het nog steeds ontzettend onprofessioneel van een kinderarts om zoiets te zeggen over een dergelijke ziekte, of dat nou in een lolletje wordt gezegd of niet, kan jij niks aan doen, maar ik vind dat echt afdoen aan zijn professionaliteit.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik ben het nog steeds niet met je eens, het werd niet in de context van een lolletje verteld en het was ook niet van hup ik meld dat even. Hier ging wel even een gesprek van ruim 45 min aan vooraf waarin alle mogelijke opties werden besproken en onderzoeken werden toegelicht ed.Parel schreef:Ik vind het nog steeds ontzettend onprofessioneel van een kinderarts om zoiets te zeggen over een dergelijke ziekte, of dat nou in een lolletje wordt gezegd of niet, kan jij niks aan doen, maar ik vind dat echt afdoen aan zijn professionaliteit.
CCC- Ratel
Pc misschien een tip die je al hebt geprobeerd, maar sommige kinderen hebben juist meer moeite met weinig voedingen over de dag.
Is het niet de moeite waard om de hoeveelheid die hij mag op te verdelen in kleinere porties vaker over de dag?
Is het niet de moeite waard om de hoeveelheid die hij mag op te verdelen in kleinere porties vaker over de dag?
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Dank voor je reactie Parel, wat jij zegt is ook wat ik probeerde duidelijk te maken.
Ccc, ik denk dat bij elke ouder de stekels overeind gaan staan als de ziekte van hun kind een modeverschijnsel wordt genoemd. Door wie dan ook.
Ccc, ik denk dat bij elke ouder de stekels overeind gaan staan als de ziekte van hun kind een modeverschijnsel wordt genoemd. Door wie dan ook.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
chococupcake schreef:Ik ben het nog steeds niet met je eens, het werd niet in de context van een lolletje verteld en het was ook niet van hup ik meld dat even. Hier ging wel even een gesprek van ruim 45 min aan vooraf waarin alle mogelijke opties werden besproken en onderzoeken werden toegelicht ed.Parel schreef:Ik vind het nog steeds ontzettend onprofessioneel van een kinderarts om zoiets te zeggen over een dergelijke ziekte, of dat nou in een lolletje wordt gezegd of niet, kan jij niks aan doen, maar ik vind dat echt afdoen aan zijn professionaliteit.
Dus met andere woorden, jij zit nu iets wat hij tussen neus en lippen door zei, te verkondigen alsof die opmerking het onderwerp van het hele gesprek was. In dat geval ben jij zelf degene die het vanaf het begin af aan al opgeblazen heeft.
Gast- Gast
+1. Hier ook nog steeds 2 x daags Nexium en nee geen modeverschijnsel. Tuurlijk gaan artsen eerst medicatie proberen, als het reflux is en de slokdarm is beschadigd geraakt duurt het weken dan wel niet maanden om volledig te herstellen! En de onderzoeken doen ze liever niet wegens de belastende aard.Sylvana schreef:Dank voor je reactie Parel, wat jij zegt is ook wat ik probeerde duidelijk te maken.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Lennox schreef:chococupcake schreef:Ik ben het nog steeds niet met je eens, het werd niet in de context van een lolletje verteld en het was ook niet van hup ik meld dat even. Hier ging wel even een gesprek van ruim 45 min aan vooraf waarin alle mogelijke opties werden besproken en onderzoeken werden toegelicht ed.Parel schreef:Ik vind het nog steeds ontzettend onprofessioneel van een kinderarts om zoiets te zeggen over een dergelijke ziekte, of dat nou in een lolletje wordt gezegd of niet, kan jij niks aan doen, maar ik vind dat echt afdoen aan zijn professionaliteit.
Dus met andere woorden, jij zit nu iets wat hij tussen neus en lippen door zei, te verkondigen alsof die opmerking het onderwerp van het hele gesprek was. In dat geval ben jij zelf degene die het vanaf het begin af aan al opgeblazen heeft.
Nee, dat zegt ze niet, het werd juist niet tussen neus en lippen verteld.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Sylvana schreef:Dank voor je reactie Parel, wat jij zegt is ook wat ik probeerde duidelijk te maken.
+1 die opmerking van modeverschijnsel schiet zeker in het verkeerde keelgat. ik denk dat elke ouders eerst van alles probeert om geen medicijnen te geven maar een huilend en stikkend kind heeft echt wel baat bij medicijnen voor de slokdarm naar zijn grootje is.
pfff modeverschijnsel dat zouden onze kinderartsen(meerdere per kind) echt niet hoeven te zeggen dan was ik vertrokken.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Liadan schreef:Lennox schreef:chococupcake schreef:Ik ben het nog steeds niet met je eens, het werd niet in de context van een lolletje verteld en het was ook niet van hup ik meld dat even. Hier ging wel even een gesprek van ruim 45 min aan vooraf waarin alle mogelijke opties werden besproken en onderzoeken werden toegelicht ed.Parel schreef:Ik vind het nog steeds ontzettend onprofessioneel van een kinderarts om zoiets te zeggen over een dergelijke ziekte, of dat nou in een lolletje wordt gezegd of niet, kan jij niks aan doen, maar ik vind dat echt afdoen aan zijn professionaliteit.
Nee, dat zegt ze niet, het werd juist niet tussen neus en lippen verteld.
Inderdaad...
Wie is hier nou wat aan het opblazen zeg...
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat vervelend pc!
Vertrouw op je moeder instinct, mijn ervaring heeft geleerd dat je eigen gevoel heel veel zegt.
Als jij graag naar een ka wil omdat je ten einde raad bent moet je dat absoluut doen.
Ik ben bij 2 huisartsen en 3 kinderartsen geweest, de laatste kinderarts nam mij pas serieus.
Ze hoorde mijn verhaal aan en zei; Volgens mij zit hier een moeder die heel goed weet wat haar kind mankeert en wat hij nodig is.
En nu gaat het zoveel beter, vertrouw op je gevoel. Jij kent je kindje als geen ander.
Vertrouw op je moeder instinct, mijn ervaring heeft geleerd dat je eigen gevoel heel veel zegt.
Als jij graag naar een ka wil omdat je ten einde raad bent moet je dat absoluut doen.
Ik ben bij 2 huisartsen en 3 kinderartsen geweest, de laatste kinderarts nam mij pas serieus.
Ze hoorde mijn verhaal aan en zei; Volgens mij zit hier een moeder die heel goed weet wat haar kind mankeert en wat hij nodig is.
En nu gaat het zoveel beter, vertrouw op je gevoel. Jij kent je kindje als geen ander.
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Ik vind dat de boel nu ook flink uit zijn verband getrokken wordt. Niemand zal ontkennen dat echte reflux echt heel naar is, met hele vervelende gevolgen. Een verbrande slokdarm door maagzuur is niet niks.
Wat CCC denk ik bedoelde te zeggen, is dat tegenwoordig heel veel klachten toegeschreven worden als reflux en behandeld worden met medicijnen terwijl dit niet nodig is. Álle pasgeboren baby's hebben reflux, daar hoort spugen, melk in het mondje terugslikken en opboeren bij. Dat wil niet zeggen dat iets direct behandeld moet worden, maar ouders willen graag een diagnose met een behandeling, dat maakt je een stuk minder hulpeloos, je hebt immers het gevoel dat je er iets aan doet. Medicijnen hebben niet alleen positieve uitwerkingen, het tast bijvoorbeeld het darmstelsel aan, met weer allerlei risico's als kinderen ouder zijn. Wanneer er daadwerkelijk sprake is, zijn de klachten dusdanig dat je die bijwerkingen voor lief neemt, maar wanneer er geen sprake is van ernstige reflux zullen de bijwerkingen ernstiger zijn dan dat waartegen de medicijnen helpen.
Er wordt helemaal niet beweerd dat alle ouders met reflux-kindjes zich aanstellen en dat ernstige reflux niet bestaat.
Wat CCC denk ik bedoelde te zeggen, is dat tegenwoordig heel veel klachten toegeschreven worden als reflux en behandeld worden met medicijnen terwijl dit niet nodig is. Álle pasgeboren baby's hebben reflux, daar hoort spugen, melk in het mondje terugslikken en opboeren bij. Dat wil niet zeggen dat iets direct behandeld moet worden, maar ouders willen graag een diagnose met een behandeling, dat maakt je een stuk minder hulpeloos, je hebt immers het gevoel dat je er iets aan doet. Medicijnen hebben niet alleen positieve uitwerkingen, het tast bijvoorbeeld het darmstelsel aan, met weer allerlei risico's als kinderen ouder zijn. Wanneer er daadwerkelijk sprake is, zijn de klachten dusdanig dat je die bijwerkingen voor lief neemt, maar wanneer er geen sprake is van ernstige reflux zullen de bijwerkingen ernstiger zijn dan dat waartegen de medicijnen helpen.
Er wordt helemaal niet beweerd dat alle ouders met reflux-kindjes zich aanstellen en dat ernstige reflux niet bestaat.
Gast- Gast
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» naar de kinderarts-eeg
» uitslag kinderarts
» voeding voor of na bezoek kinderarts?
» Je zou maar zo bevallen...
» Nog maar 1....
» uitslag kinderarts
» voeding voor of na bezoek kinderarts?
» Je zou maar zo bevallen...
» Nog maar 1....