Kinderarts dan maar?
+41
Liadan
Jazzlyn
shadow
Parisienne
Sea of Trees
Snoes
Supertalentje
SarahKey
Sun88
Lejow
Elmo
tweeling
Puggle
Coco
Steep
Tania
Charles
loesje
Parel
bolus26
xxjojootjexx
Linda
Thunder
Slakje
_Lana_
Twellie
Star007
Viva
Floor
Ayla
PapillonRose
meisjesmama
piene1983
CCC
Sylvana
Schism
Printje
Limburg85
Teddyaapje
Luce
Paper Crown
45 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Kinderarts dan maar?
Oh oke, dat is me anders uitgelegd. Maar in hypo-allergene voeding zijn die eiwitten gebroken of niet? Dus dat zou dan wel kunnen?Linda schreef:Twellie schreef:Persoonlijk zou ik niet snel aan allerlei problemen denken, maar er gewoon vanuit gaan dat je een hongerig kind hebt. Toen mijn dochter twee maanden was, dronk ze wel anderhalve liter borstvoeding op een dag. Later had ze ook niet genoeg aan een liter kunstvoeding en nu heeft ze niet genoeg aan het normale eetschema van een net-eenjarige en ook niet genoeg aan een liter drinken per dag. Ze klokt zo meerdere malen per dag even 300cc diksap weg.
En persoonlijk zou ik ook gewoon toegeven aan de honger van je zoon en meer geven, al weet ik dat dat tegen de adviezen van het consultatiebureau in gaat. Maar ik denk gewoon dat de natuur dat soort dingen wel regelt en als het echt zo slecht was voor een kind om meer dan een liter per dag te drinken, dat een kind dat gewoon niet zou doen. En het evrschil tussen borstvoeding (mag wel onbeperkt) en kunstvoeding (één liter) snap ik hierin ook niet zo. Want het gaat om het vocht dat door de nieren gaat en daarin doet borstvoeding niet onder voor kunstvoeding.
Even over het dikgedrukte. Het ligt aan de koemelkeiwitten die in flesvoeding zit. Teveel daarvan is slecht voor de nieren. Het heeft dus niks met het vocht te maken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Dat is een goede... Ik weet het niet...
Van voeding voor kindjes met KMA weet ik wel dat het veel lichter verteerbaar is waardoor ze sneller honger krijgen. Daar mag geloof ik ietsjes meer van gegeven worden. Hoeveel meer weet ik niet.
Van hypoallergeen denk ik niet. Want de eiwitten zijn niet extreem verknipt. Het is en blijft natuurlijk koemelk.
Van voeding voor kindjes met KMA weet ik wel dat het veel lichter verteerbaar is waardoor ze sneller honger krijgen. Daar mag geloof ik ietsjes meer van gegeven worden. Hoeveel meer weet ik niet.
Van hypoallergeen denk ik niet. Want de eiwitten zijn niet extreem verknipt. Het is en blijft natuurlijk koemelk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
maar met 6120 gram is hij toch ook gewoon een grote kerel! is hij ook lang? is het niet zo dat je per geiwcht moet kijken dan?
mijn dochter is wel ouder maar woog de laatste keer 4750 gram en is 58 cm. Zij krijgt 5 x 180 cc (sinds ze 10 weken is)omdat ze aan 5x 150 niet genoeg had. dus op zich overvoer je hem dan toch niet. welicht slaapt hij dan ook beter/langer?
mijn dochter is wel ouder maar woog de laatste keer 4750 gram en is 58 cm. Zij krijgt 5 x 180 cc (sinds ze 10 weken is)omdat ze aan 5x 150 niet genoeg had. dus op zich overvoer je hem dan toch niet. welicht slaapt hij dan ook beter/langer?
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vraag me wek af waarom er vaak in problemen gedacht word en met name reflux. Reflux is een modepaardje zoals onze ka vertelde in het begin. Pc hoe oud is j. Nu? De eerste maanden zijn kindjes nog zo onrustig en moeten allerlei indrukken verwerken, dit hoeft niet aan de voeding te liggen. Wellicht is dit een troostmomentje voor hem, ik blijf wel van mening door er steeds meer in te stoppen zorg je er ook voor dat hij minder verzadigd is. Zijn maagje word op die manier alleen opgerekt en zo blijft hij misschien ontevreden qua voedingen. Hoe is j. Als hij bij je is? Ik zeg niet dat er iets of niets aan de hand is maar als ik terug kijk naar n haar eerste maanden was het loodzwaar met name het gehuil en gekrijs, en continu maar voeden. Lopen jullie al bjj een ka? Hoop in elk geval dat jullie goede begeleiding krijgen hierin.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Linda schreef:Twellie schreef:Persoonlijk zou ik niet snel aan allerlei problemen denken, maar er gewoon vanuit gaan dat je een hongerig kind hebt. Toen mijn dochter twee maanden was, dronk ze wel anderhalve liter borstvoeding op een dag. Later had ze ook niet genoeg aan een liter kunstvoeding en nu heeft ze niet genoeg aan het normale eetschema van een net-eenjarige en ook niet genoeg aan een liter drinken per dag. Ze klokt zo meerdere malen per dag even 300cc diksap weg.
En persoonlijk zou ik ook gewoon toegeven aan de honger van je zoon en meer geven, al weet ik dat dat tegen de adviezen van het consultatiebureau in gaat. Maar ik denk gewoon dat de natuur dat soort dingen wel regelt en als het echt zo slecht was voor een kind om meer dan een liter per dag te drinken, dat een kind dat gewoon niet zou doen. En het evrschil tussen borstvoeding (mag wel onbeperkt) en kunstvoeding (één liter) snap ik hierin ook niet zo. Want het gaat om het vocht dat door de nieren gaat en daarin doet borstvoeding niet onder voor kunstvoeding.
Even over het dikgedrukte. Het ligt aan de koemelkeiwitten die in flesvoeding zit. Teveel daarvan is slecht voor de nieren. Het heeft dus niks met het vocht te maken.
Ik heb juist weer gelezen dat dat een fabeltje is. Dat deze 1 liter norm in de landen om ons heen bijv niet bestaat. Iemans hier op het forum vertelde dat eens. Die was bij een kinderarts in het buitenland geweest. Ik weet alleen niet meer wie..
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
chococupcake schreef:Ik vraag me wek af waarom er vaak in problemen gedacht word en met name reflux. Reflux is een modepaardje zoals onze ka vertelde in het begin. Pc hoe oud is j. Nu? De eerste maanden zijn kindjes nog zo onrustig en moeten allerlei indrukken verwerken, dit hoeft niet aan de voeding te liggen. Wellicht is dit een troostmomentje voor hem, ik blijf wel van mening door er steeds meer in te stoppen zorg je er ook voor dat hij minder verzadigd is. Zijn maagje word op die manier alleen opgerekt en zo blijft hij misschien ontevreden qua voedingen. Hoe is j. Als hij bij je is? Ik zeg niet dat er iets of niets aan de hand is maar als ik terug kijk naar n haar eerste maanden was het loodzwaar met name het gehuil en gekrijs, en continu maar voeden. Lopen jullie al bjj een ka? Hoop in elk geval dat jullie goede begeleiding krijgen hierin.
Mwoah, het is m.i niet echt normaal hoor als je kind de eerste maanden zoveel huilt en zulke honger/zuigbehoefte heeft. Het kan zijn dat jij dat ook zo mee gemaakt hebt, maar dat maakt het niet meteen normaal.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
chococupcake schreef:Ik vraag me wek af waarom er vaak in problemen gedacht word en met name reflux. Reflux is een modepaardje zoals onze ka vertelde in het begin. Pc hoe oud is j. Nu? De eerste maanden zijn kindjes nog zo onrustig en moeten allerlei indrukken verwerken, dit hoeft niet aan de voeding te liggen. Wellicht is dit een troostmomentje voor hem, ik blijf wel van mening door er steeds meer in te stoppen zorg je er ook voor dat hij minder verzadigd is. Zijn maagje word op die manier alleen opgerekt en zo blijft hij misschien ontevreden qua voedingen. Hoe is j. Als hij bij je is? Ik zeg niet dat er iets of niets aan de hand is maar als ik terug kijk naar n haar eerste maanden was het loodzwaar met name het gehuil en gekrijs, en continu maar voeden. Lopen jullie al bjj een ka? Hoop in elk geval dat jullie goede begeleiding krijgen hierin.
Dus wanneer je kind een verbrande slokdarm heeft van alle maagzuur dan heeft het slechts last van een modepaardje? Lekkere ka heb je.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Sylvana schreef:chococupcake schreef:Ik vraag me wek af waarom er vaak in problemen gedacht word en met name reflux. Reflux is een modepaardje zoals onze ka vertelde in het begin. Pc hoe oud is j. Nu? De eerste maanden zijn kindjes nog zo onrustig en moeten allerlei indrukken verwerken, dit hoeft niet aan de voeding te liggen. Wellicht is dit een troostmomentje voor hem, ik blijf wel van mening door er steeds meer in te stoppen zorg je er ook voor dat hij minder verzadigd is. Zijn maagje word op die manier alleen opgerekt en zo blijft hij misschien ontevreden qua voedingen. Hoe is j. Als hij bij je is? Ik zeg niet dat er iets of niets aan de hand is maar als ik terug kijk naar n haar eerste maanden was het loodzwaar met name het gehuil en gekrijs, en continu maar voeden. Lopen jullie al bjj een ka? Hoop in elk geval dat jullie goede begeleiding krijgen hierin.
Dus wanneer je kind een verbrande slokdarm heeft van alle maagzuur dan heeft het slechts last van een modepaardje? Lekkere ka heb je.
In die zin heeft CCC wel gelijk dat alle baby's een vorm van reflux hebben, het maagklepje is gewoon nog niet voldoende ontwikkeld. Er zijn een aantal baby's die hier extreem last van hebben en ernstige reflux hebben met bijv een verbrande slokdarm, maar het is wél zo dat er nu veel sneller medicijnen voorgeschreven worden en heel vaak hele normale babyklachten als regux gediagnosticeerd en medicijnen voorgeschreven worden, terwijl dit heel vaak niet nodig is. In die zin is reflux wel een beetje een mode-aandoening.
Gast- Gast
Kijkende naar onze eerste maanden (eerste jaar), L was ook ontzettend gefrustreerd omdat ze veel meer wilde dan ze kon. Ik heb haar altijd zoveel gegeven als ze op kon, af en toe een flesje wat eerder, maar niet elke dag meer dan een liter. Ze had wel altijd haar speen, en als dat troost gaf maakte het me echt geen fluit uit of en hoelang ze hem in had, alles beter dan een huilend kind. Heeft hij een knuffel met wellicht jouw geur (of die van papa) waar hij troost aan kan hebben? Draag je hem in een draagdoek dicht bij je? Betrek hem in de dingen die je doet.
Hij is groot zat, geef hem gewoon 5x180 of 6x150, desnoods een fopfles, en een speen, en als hij bezig blijft ga je lekker een rondje wandelen ofzo. Het kan ook gewoon een huilende baby zijn, doe zoveel je kan, en overleef. Het is niet anders, wij hebben echt met tijd en wijlen moeten overleven.
Jouw baby is trouwens nog hartstikke jong en hij kan ook gewoon heel veel krampjes hebben, toch?
L had trouwens wel reflux, maar dat was echt overduidelijk.
Hij is groot zat, geef hem gewoon 5x180 of 6x150, desnoods een fopfles, en een speen, en als hij bezig blijft ga je lekker een rondje wandelen ofzo. Het kan ook gewoon een huilende baby zijn, doe zoveel je kan, en overleef. Het is niet anders, wij hebben echt met tijd en wijlen moeten overleven.
Jouw baby is trouwens nog hartstikke jong en hij kan ook gewoon heel veel krampjes hebben, toch?
L had trouwens wel reflux, maar dat was echt overduidelijk.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
ik heb hier ook een honger lap en heb hetzelfde probleem als jij beschrijft al heb ik wel het idee dat ze verborgen reflux heeft. ze krijgt al medicijnen maar die helpen maar een beetje tegen de pijn en niet tegen haar honger. ze is 60 cm en 5,5/6 kilo dus ook geen mager ding. Ik geef haar 5 keer 180 cc met een schepje verdikking.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:Sylvana schreef:chococupcake schreef:Ik vraag me wek af waarom er vaak in problemen gedacht word en met name reflux. Reflux is een modepaardje zoals onze ka vertelde in het begin. Pc hoe oud is j. Nu? De eerste maanden zijn kindjes nog zo onrustig en moeten allerlei indrukken verwerken, dit hoeft niet aan de voeding te liggen. Wellicht is dit een troostmomentje voor hem, ik blijf wel van mening door er steeds meer in te stoppen zorg je er ook voor dat hij minder verzadigd is. Zijn maagje word op die manier alleen opgerekt en zo blijft hij misschien ontevreden qua voedingen. Hoe is j. Als hij bij je is? Ik zeg niet dat er iets of niets aan de hand is maar als ik terug kijk naar n haar eerste maanden was het loodzwaar met name het gehuil en gekrijs, en continu maar voeden. Lopen jullie al bjj een ka? Hoop in elk geval dat jullie goede begeleiding krijgen hierin.
In die zin heeft CCC wel gelijk dat alle baby's een vorm van reflux hebben, het maagklepje is gewoon nog niet voldoende ontwikkeld. Er zijn een aantal baby's die hier extreem last van hebben en ernstige reflux hebben met bijv een verbrande slokdarm, maar het is wél zo dat er nu veel sneller medicijnen voorgeschreven worden en heel vaak hele normale babyklachten als regux gediagnosticeerd en medicijnen voorgeschreven worden, terwijl dit heel vaak niet nodig is. In die zin is reflux wel een beetje een mode-aandoening.
In mijn optiek zijn het geen 'normale babyklachten' meer als het kind pijn en onrust ervaart vanwege het vele spugen/terugkomen van de voeding. Dat kan ook niet de bedoeling zijn, ongeacht of het normaal is dat het maagklepje nog niet goed sluit. Dat heeft ook niks met wel of geen mode verschijnsel te maken. Heel onprofessionele term overigens, de meeste ouders maken zich gewoon zorgen en willen hun kind helemaal geen stempel geven maar wel zaken kunnen uitsluiten. Dan is het aan de ka om zoiets te bevestigen of niet. Om het dan een modeverschijnsel te noemen vind ik niet echt professioneel. Wees blij dat ouders alert zijn.
Sylvana- Prater
Rejoy. schreef:Sylvana schreef:chococupcake schreef:Ik vraag me wek af waarom er vaak in problemen gedacht word en met name reflux. Reflux is een modepaardje zoals onze ka vertelde in het begin. Pc hoe oud is j. Nu? De eerste maanden zijn kindjes nog zo onrustig en moeten allerlei indrukken verwerken, dit hoeft niet aan de voeding te liggen. Wellicht is dit een troostmomentje voor hem, ik blijf wel van mening door er steeds meer in te stoppen zorg je er ook voor dat hij minder verzadigd is. Zijn maagje word op die manier alleen opgerekt en zo blijft hij misschien ontevreden qua voedingen. Hoe is j. Als hij bij je is? Ik zeg niet dat er iets of niets aan de hand is maar als ik terug kijk naar n haar eerste maanden was het loodzwaar met name het gehuil en gekrijs, en continu maar voeden. Lopen jullie al bjj een ka? Hoop in elk geval dat jullie goede begeleiding krijgen hierin.
Eens, mijn kinderarts zei hetzelfde. Natuurlijk zijn er kinderen die écht dit probleem hebben, maar meestal is dit niet het geval en krijgen kindjes medicijnen. Dat wil je toch ook niet zomaar? Daarom vind ik het ook opvallend dat veel moeder dat zo snel aanhalen.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Als er iets verholpen kan worden met medicijnen is dat wél heel fijn hoor!
Je kind kapot zien gaan van de pijn is ook zoiets. Ik neem ook een Rennie als ik last heb van maagzuur.
Maar tegenwoordig worden alle klachten er idd wel heel makkelijk op afgeschoven.
Je kind kapot zien gaan van de pijn is ook zoiets. Ik neem ook een Rennie als ik last heb van maagzuur.
Maar tegenwoordig worden alle klachten er idd wel heel makkelijk op afgeschoven.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik snap ook niet wat het probleem zo is met die medicijnen? Als je kind pijn ervaart door het terugstromen van de maaginhoud, waarom zou je daar niks voor kunnen geven dan? Omdat het 'maar' reflux is? Het modepaardje?
Edit: en ik denk dat veel moeders het aanhalen, juíst doordat het 'normaal' is dat kindjes wat meer spugen etc. vanwege het maagklepje. Vraag is alleen of dat ook hetgeen is wat de onrust etc. veroorzaakt.
Edit: en ik denk dat veel moeders het aanhalen, juíst doordat het 'normaal' is dat kindjes wat meer spugen etc. vanwege het maagklepje. Vraag is alleen of dat ook hetgeen is wat de onrust etc. veroorzaakt.
Sylvana- Prater
Sylvana schreef:Ik snap ook niet wat het probleem zo is met die medicijnen? Als je kind pijn ervaart door het terugstromen van de maaginhoud, waarom zou je daar niks voor kunnen geven dan? Omdat het 'maar' reflux is? Het modepaardje?
Ik heb zeker geen probleem met medicijnen als het niet anders kan, maar vaak kan het wel anders en als mijn ka zegt dat het vaak onnodig gegeven wordt, dan denk ik wel even verder en ben ik bereid andere dingen te proberen. In ons geval hielp het. Medicijnen geven is ook niet alles, dat snap je toch wel? Net zoals je hopelijk ook snapt (of bereid bent te begrijpen) dat ik mijn kind nooit onnodig met pijn zou laten zitten of nodige medicijnen zou weigeren.
Charles- Kletskop
Charles schreef:Sylvana schreef:Ik snap ook niet wat het probleem zo is met die medicijnen? Als je kind pijn ervaart door het terugstromen van de maaginhoud, waarom zou je daar niks voor kunnen geven dan? Omdat het 'maar' reflux is? Het modepaardje?
Ik heb zeker geen probleem met medicijnen als het niet anders kan, maar vaak kan het wel anders en als mijn ka zegt dat het vaak onnodig gegeven wordt, dan denk ik wel even verder en ben ik bereid andere dingen te proberen. In ons geval hielp het. Medicijnen geven is ook niet alles, dat snap je toch wel? Net zoals je hopelijk ook snapt (of bereid bent te
begrijpen) dat ik mijn kind nooit onnodig met pijn zou laten zitten of nodige medicijnen zou weigeren.
Watvoor dingen bedoel je dan? Want ik denk dat de meeste mensen de standaard dingen wel eerst proberen voordat ze aan medicijnen beginnen.
Bij mijn kinderen hielp het om de voeding in te dikken, als we dat deden hadden ze bijna geen last meer. J. heeft wel tot 1,5 jaar ofzo na elke maaltijd een beetje gespuugd maar daar had hij geen last van verder.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Sommige kinderen krijgen maagzuurremmers, terwijl indikken zoals jij en ik deden vaak al veel hielp!
Charles- Kletskop
Oh ik vind het wel logisch om dat eerst te proberen inderdaad, dacht ook echt dat iedereen dat wel zou doen. Ik zou zelf ook geen medicatie geven als het niet nodig is, pas als alle andere dingen niet helpen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Charles schreef:Sylvana schreef:Ik snap ook niet wat het probleem zo is met die medicijnen? Als je kind pijn ervaart door het terugstromen van de maaginhoud, waarom zou je daar niks voor kunnen geven dan? Omdat het 'maar' reflux is? Het modepaardje?
Ik heb zeker geen probleem met medicijnen als het niet anders kan, maar vaak kan het wel anders en als mijn ka zegt dat het vaak onnodig gegeven wordt, dan denk ik wel even verder en ben ik bereid andere dingen te proberen. In ons geval hielp het. Medicijnen geven is ook niet alles, dat snap je toch wel? Net zoals je hopelijk ook snapt (of bereid bent te begrijpen) dat ik mijn kind nooit onnodig met pijn zou laten zitten of nodige medicijnen zou weigeren.
Ik geef Julian niet zomaar medicijnen en zoals ik al zei denk ik ook niet dat hij reflux heeft want die dingen herken ik niet. Het is een blij kind tot zijn buik begint te zeuren. Als 't reflux was zouden de flesjes niet leeg gaan maar hij drinkt tot de bodem leeg en daarna is hij happy as a hippo.
Ik moet zo naar 't CB voor prikjes en ik kaart 't wel even aan. En anders ga via de huisarts naar een kinderarts.
Misschien kan ik bepaalde dingen nog proberen en anders voeding uit 't buitenland halen als hier de mogelijkheden op zijn.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik ben ook niet zo van de medicatie. Alleen als het echt niet anders kan. Je stopt zoveel troep in je lichaam namelijk..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik wil naar de kinderarts omdat er wellicht een voeding is die ik op recept kan kopen die niet in de winkels zijn. Zou er verschil zitten in voeding van Friso voor hongerige babies en Nutrilon?
Maar goed, jouw ka nam de mogelijke reflux dan wel serieus? Dat is wat anders dan een ka die zoiets meteen bagatelliseert onder de noemer modeverschijnsel (want zo vind ik dat overkomen). Het gaat mij er niet om of je wel of geen medicijnen moet gebruiken (tuurlijk is zoiets een laatste optie), ik vind alleen dat de ernst van mogelijke reflux wel serieus genomen moet worden. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken..
Sylvana- Prater
Nou we waren toevallig onder behandeling in twee ziekenhuizen. Het ene ziekenhuis wilde medicijnen voorschrijven ivm reflux. Het andere ziekenhuis zei dus van nee, wacht maar even, tegenwoordig lijkt het wel hip, we proberen eerst koemelkvrij melk en dat was het inderdaad. En dan nog had mijn zoon geen echte KMA, eerder 'gewoon' gevoelige darmpjes zoals veel kleine baby's.
Charles- Kletskop
Krampjes zijn 't niet. Julian heeft daar bijna geen last van gehad. Poept makkelijk etc. Hij is trouwens een jongetje dat niet veel geknuffeld etc wil worden. Hij moppert dan en dan leg ik hem neer en zo beweegt hij al zijn ledemaatjes met 100km per uur. Ik heb een selendang besteld en een Marsupi maar in beide wil hij absoluut niet.
Hij wil wel door zijn papa rondgedragen worden, dan pakt mijn man hem zo beet dat zijn kontje in zijn hand zit als een stoeltje en de andere hand om hem heen en zo kijken ze staand voetbal.
Hij wil wel door zijn papa rondgedragen worden, dan pakt mijn man hem zo beet dat zijn kontje in zijn hand zit als een stoeltje en de andere hand om hem heen en zo kijken ze staand voetbal.
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» naar de kinderarts-eeg
» uitslag kinderarts
» voeding voor of na bezoek kinderarts?
» Je zou maar zo bevallen...
» Nog maar 1....
» uitslag kinderarts