Kinderarts dan maar?
+41
Liadan
Jazzlyn
shadow
Parisienne
Sea of Trees
Snoes
Supertalentje
SarahKey
Sun88
Lejow
Elmo
tweeling
Puggle
Coco
Steep
Tania
Charles
loesje
Parel
bolus26
xxjojootjexx
Linda
Thunder
Slakje
_Lana_
Twellie
Star007
Viva
Floor
Ayla
PapillonRose
meisjesmama
piene1983
CCC
Sylvana
Schism
Printje
Limburg85
Teddyaapje
Luce
Paper Crown
45 plaatsers
Pagina 4 van 7
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Kinderarts dan maar?
Mijn nichtje had meer baat bij friso forte dan bij nutrilon forte, dus wellicht zal dat voor J net zo gelden, of andersom natuurlijk. Weet niet wat hij nu krijgt.
Mijn zoontje was ook echt een dikke budha als baby en een hongerlap en dronk vaak wel min 750ml kv en daarnaast ook nog wel 750ml bv (hij drinkt nog steeds zo'n 1,5-2l per 24 uur) toen ik stopte met bv (ruim 5 maand, daarna alleen nog af en toe een slokje) had hij ook echt niet genoeg aan 30 schepjes kv (ondanks de hoeveelheid bijvoeding die hij ook al nuttigde).
In overleg met de kinderarts mocht hij best wat meer schepjes per dag (maar geen 40)omdat hij ook gewoon goed plaste waardoor het weinig kwaad zou kunnen voor zijn nieren. Bij het cb was dat echt volkomen ondenkbaar. Maar mijn zoontje was toen natuurlijk al wel een paar maanden ouder dan J. Ik zou dus gewoon even een bezoekje bij een kinderarts brengen en kijken wat zij nog te bieden hebben qua voeding en of J ook geschikt is voor een paar schepjes extra als hij het met grotere flessen nog niet trekt op 30 schepjes.
Mijn zoontje was ook echt een dikke budha als baby en een hongerlap en dronk vaak wel min 750ml kv en daarnaast ook nog wel 750ml bv (hij drinkt nog steeds zo'n 1,5-2l per 24 uur) toen ik stopte met bv (ruim 5 maand, daarna alleen nog af en toe een slokje) had hij ook echt niet genoeg aan 30 schepjes kv (ondanks de hoeveelheid bijvoeding die hij ook al nuttigde).
In overleg met de kinderarts mocht hij best wat meer schepjes per dag (maar geen 40)omdat hij ook gewoon goed plaste waardoor het weinig kwaad zou kunnen voor zijn nieren. Bij het cb was dat echt volkomen ondenkbaar. Maar mijn zoontje was toen natuurlijk al wel een paar maanden ouder dan J. Ik zou dus gewoon even een bezoekje bij een kinderarts brengen en kijken wat zij nog te bieden hebben qua voeding en of J ook geschikt is voor een paar schepjes extra als hij het met grotere flessen nog niet trekt op 30 schepjes.
Laatst aangepast door Coco op wo 27 feb 2013 - 22:06; in totaal 1 keer bewerkt
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Paper Crown schreef:Krampjes zijn 't niet. Julian heeft daar bijna geen last van gehad. Poept makkelijk etc. Hij is trouwens een jongetje dat niet veel geknuffeld etc wil worden. Hij moppert dan en dan leg ik hem neer en zo beweegt hij al zijn ledemaatjes met 100km per uur. Ik heb een selendang besteld en een Marsupi maar in beide wil hij absoluut niet.
Hij wil wel door zijn papa rondgedragen worden, dan pakt mijn man hem zo beet dat zijn kontje in zijn hand zit als een stoeltje en de andere hand om hem heen en zo kijken ze staand voetbal.
Het kan aan mij liggen, maar jij kan hem toch ook zo beetpakken?
Of gedoogd hij dat bij jou niet?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Doe ik al..Pritt schreef:En inbakeren?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Parel schreef:Paper Crown schreef:Krampjes zijn 't niet. Julian heeft daar bijna geen last van gehad. Poept makkelijk etc. Hij is trouwens een jongetje dat niet veel geknuffeld etc wil worden. Hij moppert dan en dan leg ik hem neer en zo beweegt hij al zijn ledemaatjes met 100km per uur. Ik heb een selendang besteld en een Marsupi maar in beide wil hij absoluut niet.
Hij wil wel door zijn papa rondgedragen worden, dan pakt mijn man hem zo beet dat zijn kontje in zijn hand zit als een stoeltje en de andere hand om hem heen en zo kijken ze staand voetbal.
Het kan aan mij liggen, maar jij kan hem toch ook zo beetpakken?
Of gedoogd hij dat bij jou niet?
Doe ik ook maar hij is best zwaar haha, dus dan glijdt hij langzaam steeds lager waardoor meneer weer niet lekker zit
Charles schreef:Nou we waren toevallig onder behandeling in twee ziekenhuizen. Het ene ziekenhuis wilde medicijnen voorschrijven ivm reflux. Het andere ziekenhuis zei dus van nee, wacht maar even, tegenwoordig lijkt het wel hip, we proberen eerst koemelkvrij melk en dat was het inderdaad. En dan nog had mijn zoon geen echte KMA, eerder 'gewoon' gevoelige darmpjes zoals veel kleine baby's.
Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat klachten serieus genomen worden en ik vind iets afdoen onder de noemer modepaardje gewoon niet zo oké. Ook een arts de medicatie wilt voorschrijven om reflux te bewijzen of uit te sluiten doet dit met de beste bedoeling lijkt me. Echte reflux onderzoeken zijn nl niet zo leuk (kindjes moeten worden opgenomen etc.), vandaar dat een arts bij vermoeden van reflux vaak op proef al 'meteen' medicatie voorschrijft. Zo komt men er gauw genoeg achter of er sprake is van reflux.
Gaat het nu weer beter met jullie mannetje?
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
loesje schreef:zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
Sommige kindjes houden gewoon niet van knuffelen, daar hoeft niet altijd wat achter te zitten. Haar kindjes is 2(?) maanden ga haar nou niet bezorgd maken over dingen die je nog helemaal niet kan weten op deze leeftijd.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Sylvana schreef:Charles schreef:Nou we waren toevallig onder behandeling in twee ziekenhuizen. Het ene ziekenhuis wilde medicijnen voorschrijven ivm reflux. Het andere ziekenhuis zei dus van nee, wacht maar even, tegenwoordig lijkt het wel hip, we proberen eerst koemelkvrij melk en dat was het inderdaad. En dan nog had mijn zoon geen echte KMA, eerder 'gewoon' gevoelige darmpjes zoals veel kleine baby's.
Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat klachten serieus genomen worden en ik vind iets afdoen onder de noemer modepaardje gewoon niet zo oké. Ook een arts de medicatie wilt voorschrijven om reflux te bewijzen of uit te sluiten doet dit met de beste bedoeling lijkt me. Echte reflux onderzoeken zijn nl niet zo leuk (kindjes moeten worden opgenomen etc.), vandaar dat een arts bij vermoeden van reflux vaak op proef al 'meteen' medicatie voorschrijft. Zo komt men er gauw genoeg achter of er sprake is van reflux.
Gaat het nu weer beter met jullie mannetje?
Ik ga ervan uit dat alle artsen het met de beste bedoelingen doen. Zelfe geldt voor het feit dat ik ervan uitga dat mijn klachten altijd serieus worden genomen. Anders wil ik nu een ander. En een arts is een arts omdat ik ervan uitga dat hij op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen. Onder het mom 'goede bedoelingen' sta ik het niet toe dat mijn kind proefkonijn kan en mag zijn omdat de arts het ook niet weer. Dan gebruik ik liever ook nog mijn eigen gezonde verstand. Een arts weet niet alles. Maar ik mag toch wel verwachten dat hij alles doet, om zoveel mogelijk te weten.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ohja, het gaat sinds de operatie heel goed met hem. KMA is ook over sinds 3 weken. Ik moet straks naar het CB...ben eens benieuwd wat ze wegen!
Charles- Kletskop
Nog even over die reflux; een vriendin van me is arts en aangezien ik best geïnteresseerd ben in babyvoeding gaf ze me laatst een onderzoek over reflux. Wat opviel? Dat het grootste gedeelte van de kindjes érg goed reageerde op placebo. De oorzaak daarin lag dat ouders met huilbaby vaak in een cirkeltje komen. Baby huilt veel, dus raken ouders gestresst. Ouders gestresst, baby huilt weer meer, enz. Als een arts dan reflux diagnosticeert en medicatie voorschrijft ongeacht of dat het echte medicijn is of een placebo worden de ouders rustiger (want hè, er wordt eindelijk wat aan gedaan en er is écht iets) en daardoor ook het kind, waardoor de klachten afnemen.
Moest hier even aan denken door de opmerking van CCC.
Moest hier even aan denken door de opmerking van CCC.
Gast- Gast
ja jeetje, het is vast een autist! Laten we met 8 weken alvast een diagnose stellen!loesje schreef:zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
Dat is helemaal niet gek voor zijn leeftijd, dat jij bij een baby van 8 weken zegt 'ik denk even in een heel andere richting' dat is wel gek.
Gast- Gast
Een kind is niet meteen een proefkonijn als een arts op die manier probeert uit te zoeken of er sprake is van reflux. Dat betekent ook niet dat de arts 'het ook niet meer weet', want ook als de arts wel sterk het vermoeden heeft dat er sprake is van reflux zal dat aangetoond moeten worden, hetzij door het voorschrijven van medicatie, hetzij door opname. Maar goed haha we gaan wel echt helemaal off topic nu.
Super fijn dat je mannetje het zo goed doet nu! Dat is wel het voordeel van groter worden he, dat ze ook weer over KMA, reflux etc heen groeien .
Super fijn dat je mannetje het zo goed doet nu! Dat is wel het voordeel van groter worden he, dat ze ook weer over KMA, reflux etc heen groeien .
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Artemis schreef:ja jeetje, het is vast een autist! Laten we met 8 weken alvast een diagnose stellen!loesje schreef:zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
Dat is helemaal niet gek voor zijn leeftijd, dat jij bij een baby van 8 weken zegt 'ik denk even in een heel andere richting' dat is wel gek.
Nou idd zeg
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ze bedoelde het vast goed, om te helpen...
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Viva schreef:Ze bedoelde het vast goed, om te helpen...
+1, kwam alleen een beetje gek over
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Puggle schreef:Artemis schreef:ja jeetje, het is vast een autist! Laten we met 8 weken alvast een diagnose stellen!loesje schreef:zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
Nou idd zeg
Pfwhahahah. PC, mijn zoon wilde als baby ook niet zo knuffelen en nu steeds meer. Als ze niet zo lekker in hun vel zitten doen ze dat vaak wat minder.
Charles- Kletskop
Pc,
Weet niet of je er iets aan hebt..
Onze dochter is 9 weken oud en had steeds ook erg veel honger.
Wij zijn ook over gegaan op forte en eigenlijk regelt ze het hier super goed zelf.
Ze krijgt eigenlijk standaard 160 + 4 forte en dan 1 standaard ( we doen ook altijd 10 ml extra water erbij)
Soms krijgt ze 7 flessen per dag, wat natuurlijk veel te veel is, maar ze drinkt dan niet alles op. En de dag erna kan het goed zo zijn dat ze maar 5 flessen nodig heeft.
Wij geven haar volledig op verzoek flesjes. Het kan dus zo zijn dat als ze lang geslapen heeft in de nacht ze in de ochtend 2 keer kort achter elkaar komt met bijv maar 2 uurtjes er tussen. Ik geef hier tegenwoordig gewoon aan toe. Ze drinkt deze fles dan wel helemaal leeg maar vervolgens laat ze weer 5 uur tussen de volgende fles.
Niet echt een advies voor jou dus. Weet niet of je wel probeert vaste tijden voeding te geven of gewoon wanneer J 'roept' en dan proberen te rekken tot er 4u tussen zit?
Heb niet helemaal goed alles terug gelezen dus kan zijn dat je dat al eens verteld hebt, sorry dan!
Weet niet of je er iets aan hebt..
Onze dochter is 9 weken oud en had steeds ook erg veel honger.
Wij zijn ook over gegaan op forte en eigenlijk regelt ze het hier super goed zelf.
Ze krijgt eigenlijk standaard 160 + 4 forte en dan 1 standaard ( we doen ook altijd 10 ml extra water erbij)
Soms krijgt ze 7 flessen per dag, wat natuurlijk veel te veel is, maar ze drinkt dan niet alles op. En de dag erna kan het goed zo zijn dat ze maar 5 flessen nodig heeft.
Wij geven haar volledig op verzoek flesjes. Het kan dus zo zijn dat als ze lang geslapen heeft in de nacht ze in de ochtend 2 keer kort achter elkaar komt met bijv maar 2 uurtjes er tussen. Ik geef hier tegenwoordig gewoon aan toe. Ze drinkt deze fles dan wel helemaal leeg maar vervolgens laat ze weer 5 uur tussen de volgende fles.
Niet echt een advies voor jou dus. Weet niet of je wel probeert vaste tijden voeding te geven of gewoon wanneer J 'roept' en dan proberen te rekken tot er 4u tussen zit?
Heb niet helemaal goed alles terug gelezen dus kan zijn dat je dat al eens verteld hebt, sorry dan!
Elmo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 88
Punten : 97
Registratiedatum : 30-06-11
Sylvana schreef:
Scheelt enorm. Ook voor ons, het is veel makkelijker flesje maken nu. Die nutramigen plakte zo en gaf altijd zo'n troep haha.
Charles- Kletskop
tweeling schreef:Viva schreef:Ze bedoelde het vast goed, om te helpen...
Dat ja, zoals mensen hier in de reflux kant denken, denkt zij in een andere richting.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nou jongens, ik snap even iets niet meer.
Dat een forummer iets TOTAAL overdrevens zegt is tot daar aan toe en mag best wat van gezegd worden toch? (net zoals zij dat ook mag zeggen). Ze bedoelt 't immers goed.
En een arts mag ook maar gewoon doen wat 'ie wil...'wat hij bedoelt 't goed'.
Wat zijn we ineens tolerant hier.
Dat een forummer iets TOTAAL overdrevens zegt is tot daar aan toe en mag best wat van gezegd worden toch? (net zoals zij dat ook mag zeggen). Ze bedoelt 't immers goed.
En een arts mag ook maar gewoon doen wat 'ie wil...'wat hij bedoelt 't goed'.
Wat zijn we ineens tolerant hier.
Charles- Kletskop
Charles schreef:Puggle schreef:Artemis schreef:ja jeetje, het is vast een autist! Laten we met 8 weken alvast een diagnose stellen!loesje schreef:zit nu in een hele andere richting te denken omdat je zegt dat hij niet geknuffeld wil worden en dat is wel gek voor zijn leeftijd. kijkt hij je wel aan of kijkt hij langs je heen? en kan hij lachen naar je?
Nou idd zeg
Pfwhahahah. PC, mijn zoon wilde als baby ook niet zo knuffelen en nu steeds meer. Als ze niet zo lekker in hun vel zitten doen ze dat vaak wat minder.
Haha Loesje, hij lacht, hij volgt en hij maakt geluid wanneer je uit zijn zichtveld bent omdat hij je zoekt.
Julian houdt heel erg van bewegen en als je hem vasthoudt voelt ie zich beperkt en ligt liever lekker zelf te trappelen.
ik vind reflux van een wel iets andere orde dan autisme.Lejow schreef:tweeling schreef:Viva schreef:Ze bedoelde het vast goed, om te helpen...
Dat ja, zoals mensen hier in de reflux kant denken, denkt zij in een andere richting.
Gast- Gast
Artemis schreef:ik vind reflux van een wel iets andere orde dan autisme.Lejow schreef:tweeling schreef:Viva schreef:Ze bedoelde het vast goed, om te helpen...
Maar er staat toch nergens dat ze aan autisme dacht?
Ze dacht in een andere richting.
Mensen proberen mee te denken, dingen uit te sluiten enz.
Wellicht een overdreven gedachte, maar ik neem aan dat ze alleen maar wilde helpen, net zoals iedereen hier die tips en ideeën geeft en heeft.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Baby's die met hun armpjes wapperen omdat ze iets leuk vinden, zijn volgens de mevrouw van het cb hier ook autistisch hoor!
Gast- Gast
Pritt schreef:Baby's die met hun armpjes wapperen omdat ze iets leuk vinden, zijn volgens de mevrouw van het cb hier ook autistisch hoor!
Dan is mijn baby een ras autist om het plat uit te drukken
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» naar de kinderarts-eeg
» uitslag kinderarts
» voeding voor of na bezoek kinderarts?
» Je zou maar zo bevallen...
» Nog maar 1....