Kinderarts dan maar?
+41
Liadan
Jazzlyn
shadow
Parisienne
Sea of Trees
Snoes
Supertalentje
SarahKey
Sun88
Lejow
Elmo
tweeling
Puggle
Coco
Steep
Tania
Charles
loesje
Parel
bolus26
xxjojootjexx
Linda
Thunder
Slakje
_Lana_
Twellie
Star007
Viva
Floor
Ayla
PapillonRose
meisjesmama
piene1983
CCC
Sylvana
Schism
Printje
Limburg85
Teddyaapje
Luce
Paper Crown
45 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Kinderarts dan maar?
Rejoy. schreef:Ik vind dat de boel nu ook flink uit zijn verband getrokken wordt. Niemand zal ontkennen dat echte reflux echt heel naar is, met hele vervelende gevolgen. Een verbrande slokdarm door maagzuur is niet niks.
Wat CCC denk ik bedoelde te zeggen, is dat tegenwoordig heel veel klachten toegeschreven worden als reflux en behandeld worden met medicijnen terwijl dit niet nodig is. Álle pasgeboren baby's hebben reflux, daar hoort spugen, melk in het mondje terugslikken en opboeren bij. Dat wil niet zeggen dat iets direct behandeld moet worden, maar ouders willen graag een diagnose met een behandeling, dat maakt je een stuk minder hulpeloos, je hebt immers het gevoel dat je er iets aan doet. Medicijnen hebben niet alleen positieve uitwerkingen, het tast bijvoorbeeld het darmstelsel aan, met weer allerlei risico's als kinderen ouder zijn. Wanneer er daadwerkelijk sprake is, zijn de klachten dusdanig dat je die bijwerkingen voor lief neemt, maar wanneer er geen sprake is van ernstige reflux zullen de bijwerkingen ernstiger zijn dan dat waartegen de medicijnen helpen.
Er wordt helemaal niet beweerd dat alle ouders met reflux-kindjes zich aanstellen en dat ernstige reflux niet bestaat.
Ja, hier ben ik het dus helemaal mee eens! Rejoy kan het alleen een stuk beter onder woorden brengen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom loopt toch elk topic die ik open alle kanten op. Tenslotte is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen kind en de ene ouder is blij met de medicijnen die helpen tegen reflux en andere ouders horen van hun kinderarts dat 't soms opgeblazen wordt en een modeverschijnsel is. Zelfs mijn tante uit Istanbul belde en zei toen ik dingen vertelde: 'Julian heeft reflux..' Julian heeft geen reflux! Of tenminste niet zo erg dat hij zo'n honger van kan hebben. En zolang ik 't kan verhelpen met melk als hij het al zou hebben dan doen we dat want ik wil geen medicijnen voor iets wat minimaal is.
Ccc zegt dat ze erbij blijft dat mijn kind veel wil eten omdat zijn maagje is opgerekt.. Nou dat klopt niet. Kinderen werken niet zo. Hij had namelijk al vanaf dat hij 3 weken was maximale honger en zat toen al op zijn max. Ik heb hem niet vanaf 't begin veel gegeven. Hell, ik heb mijn kind juist uren laten krijsen van de honger omdat er een trol op 't CB zei dat hij 't maar moest doen met 90cc. Ja doei.
Ccc zegt dat ze erbij blijft dat mijn kind veel wil eten omdat zijn maagje is opgerekt.. Nou dat klopt niet. Kinderen werken niet zo. Hij had namelijk al vanaf dat hij 3 weken was maximale honger en zat toen al op zijn max. Ik heb hem niet vanaf 't begin veel gegeven. Hell, ik heb mijn kind juist uren laten krijsen van de honger omdat er een trol op 't CB zei dat hij 't maar moest doen met 90cc. Ja doei.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Op mij kwam het wel zo over, omdat ze zegt dat er een gesprek van 45 minuten aan vooraf ging. Ik had het idee dat ze daarmee aan wilde geven dat haar kinderarts niet zei dat reflex een modepaardje is en daarmee klaar, maar dat het minder cru gezegd werd dan men hier nu denkt, midden in een gesprek van 45 minuten.Liadan schreef:Lennox schreef:chococupcake schreef:Ik ben het nog steeds niet met je eens, het werd niet in de context van een lolletje verteld en het was ook niet van hup ik meld dat even. Hier ging wel even een gesprek van ruim 45 min aan vooraf waarin alle mogelijke opties werden besproken en onderzoeken werden toegelicht ed.Parel schreef:Ik vind het nog steeds ontzettend onprofessioneel van een kinderarts om zoiets te zeggen over een dergelijke ziekte, of dat nou in een lolletje wordt gezegd of niet, kan jij niks aan doen, maar ik vind dat echt afdoen aan zijn professionaliteit.
Dus met andere woorden, jij zit nu iets wat hij tussen neus en lippen door zei, te verkondigen alsof die opmerking het onderwerp van het hele gesprek was. In dat geval ben jij zelf degene die het vanaf het begin af aan al opgeblazen heeft.
Nee, dat zegt ze niet, het werd juist niet tussen neus en lippen verteld.
Maar ik trek me wel terug, vind het alleen wel jammer dat het nu inderdaad zo lijkt zoals PC nu zegt, dat ieder topic van haar moet uitlopen op een discussie omdat iedereen wel van een afstand denkt te weten wat J.ulian heeft. Meedenken is alleen maar fijn, maar ik denk dat PC zelf verder prima kan beoordelen welke symptomen wel en niet bij J.ulian passen. Edit: en óf hij daadwerkelijk wel wat mankeert. Misschien is het ook wel zo dat J.ulian z'n gebruikershandleiding gewoon wat ingewikkelder is
Gast- Gast
Zelf denk ik dat je het beste gewoon naar een kinderarts kan gaan en je probleem kunt voorleggen. Hij zal dan even kijken of hij in orde is (standaard onderzoekje keel/ogen/oren/buikje voelen) en verder advies geven.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
PC, hoe is het bij het CB gegaan?
Ik zou gewoon is kijken of hij het op twee flessen meer wel uithoudt. Misschien kun je (werd ook al eerder genoemd) iets minder schepjes in de flessen doen en ze wat aandikken. Dan krijgt hij uiteindelijk meer vocht maar wel het aantal "toegestane" schepjes. Misschien zou je de flesjes ook iets minder interessant voor hem kunnen maken, dus toch weer die kleinere speen en misschien iets kouder geven. Wat een gehannes hé.
Mijn zoontje was trouwens ook een vreetzak en werd daardoor ook wat mollig maar dat is er allemaal weer af. En als je die reacties van andere hoort, zij horen je kleintje niet brullen van de honger. Ik vond die reacties allemaal zo irritant. De opmerking "geef je hem Pokon", kwam me op een gegeven moment de strot uit. Of "hij krijgt wel een hele bolle toet", uh ja, en??
Mijn moeder zei altijd van maak je niet te druk en geef hem gewoon die fles, hij huilt niet omdat er iets is maar omdat ie honger heeft. Praat dat kind niet ziek... Oké, ja wat moet je daar dan weer mee .
Ik zou gewoon is kijken of hij het op twee flessen meer wel uithoudt. Misschien kun je (werd ook al eerder genoemd) iets minder schepjes in de flessen doen en ze wat aandikken. Dan krijgt hij uiteindelijk meer vocht maar wel het aantal "toegestane" schepjes. Misschien zou je de flesjes ook iets minder interessant voor hem kunnen maken, dus toch weer die kleinere speen en misschien iets kouder geven. Wat een gehannes hé.
Mijn zoontje was trouwens ook een vreetzak en werd daardoor ook wat mollig maar dat is er allemaal weer af. En als je die reacties van andere hoort, zij horen je kleintje niet brullen van de honger. Ik vond die reacties allemaal zo irritant. De opmerking "geef je hem Pokon", kwam me op een gegeven moment de strot uit. Of "hij krijgt wel een hele bolle toet", uh ja, en??
Mijn moeder zei altijd van maak je niet te druk en geef hem gewoon die fles, hij huilt niet omdat er iets is maar omdat ie honger heeft. Praat dat kind niet ziek... Oké, ja wat moet je daar dan weer mee .
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
C. wilde soms ook al na 2 uur een flesje, en ik gaf dat dan gewoon, hij spuugde ook best veel. Ik deed het gewoon op gevoel en hij kwam uiteindelijk nooit erg veel boven zijn voedingsd "maximum" uit.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou inderdaad ook een afspraak maken bij de kinderarts.
Deze kijken je mannetje na en bespreken je zorgen...
Zo sluiten ze dingen uit en komen misschien met een oplossing.
Het cb is daar iets te 'oppervlakkig'voor!
succes!
Deze kijken je mannetje na en bespreken je zorgen...
Zo sluiten ze dingen uit en komen misschien met een oplossing.
Het cb is daar iets te 'oppervlakkig'voor!
succes!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Hij leest hier mee weet ik zeker!
Sinds gisteren ben ik weer teruggegaan naar standaard en meneer kwam netjes om de 4uur op 150cc..
Sinds gisteren ben ik weer teruggegaan naar standaard en meneer kwam netjes om de 4uur op 150cc..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Hij leest hier mee weet ik zeker!
Volgens mij zijn er meer baby's met hun eigen inlogcode hier.
Hebben ze gewoon stiekem een clubje met elkaar.....
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Paper Crown schreef:Hij leest hier mee weet ik zeker!
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Paper Crown schreef:Hij leest hier mee weet ik zeker!
Inderdaad....Jantje zit ook elke keer stiekem aan die laptop.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Hoe is het vandaag gegaan, PC?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen