Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zakynthos of Corfu?

+6
Siamsa
Kamperseboekenwurm
Joli86
Ragazza
Sterre
Blond
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zakynthos of Corfu? Empty Zakynthos of Corfu?

Bericht  Blond di 26 feb 2013 - 21:08

Voor de vakantie twijfelen de vriendin met wie ik op vakantie ga tussen Zakynthos en Corfu. Beide zijn we nog nooit in Griekenland geweest, en ik ken verder ook niemand die op één van de eilanden is geweest.
Mij spreekt Corfu meer aan, mijn vriendin wil volgens mij liever naar Zakynthos (omdat familie van haar daar al is geweest).

Wie kan me wat vertellen over één of beide eilanden?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakynthos of Corfu? Empty Re: Zakynthos of Corfu?

Bericht  Sterre di 26 feb 2013 - 21:13

Ik ben naar Zakynthos geweest, met Eilza was Here. En het was fantastisch! Echt zo'n mooi eiland, mooie baaitjes en strandjes, lekker eten. Maar ik kan het niet vergelijken met andere Griekse eilanden, want daar ben ik nooit geweest.

Wanneer gaan jullie? Want in hartje hoogseizoen is Zakynthos een beetje het Chersonissos van Engeland. Maar als je de plaats Laganas vermijdt dan merk je daar denk ik nog steeds niet heel veel van.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterre di 26 feb 2013 - 21:16

Wat foto's:

Zakynthos of Corfu? 308801_10150396577705572_167243228_n

Zakynthos of Corfu? 320065_10150396577880572_1283644522_n

Zakynthos of Corfu? 302349_10150396576070572_1121995783_n

Oh haha ze worden een beetje vervormd.Maar je krijgt een idee van het eiland Zakynthos of Corfu? 561177

Laatst aangepast door Sterre op vr 1 maa 2013 - 19:16; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Blond di 26 feb 2013 - 21:45

Oh mooie foto's! En je klinkt positief! We willen half of eind september gaan. En sowieso niet naar Laganas want ik heb al teveel gelezen over roodverbrande Engelsen die de boel onderkotsen na het uitgaan dat ik die niet in levende lijve hoef te zien Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sterre di 26 feb 2013 - 21:59

Wij waren ook eind september/begin oktober geloof ik. Dat was heel goed te doen! We zaten hier:

http://www.elizawashere.nl/griekenland/zakynthos/vassilikos/sea_view_castle.htm

I love you

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Blond di 26 feb 2013 - 22:03

Ziet er mooi uit Zakynthos of Corfu? 561177. Alleen willen wij geen fly & drive.. Ik zit te kijken naar deze:

http://www.jiba.nl/argassi/appartementen-edelweiss#information
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ragazza di 26 feb 2013 - 22:37

Ik ben niet op Zakynthos geweest, maar wel op Corfu en dat vond ik een prachtig eiland. Wij zaten in het noorden in Roda (niet aan te raden trouwens) maar we zijn wel in prachtige plaatsen geweest, zoals Paleokastritsa, met prachtige stranden en baaien. Corfu-stad is ook echt de moeite waard, het is een leuke en mooie oude stad.De natuur op Corfu is ook prachtig, mooi groen overal. Ik vond het echt een mooi eiland en zou nog wel eens terug willen!
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Joli86 di 26 feb 2013 - 22:42

Corfu!! Heerlijke vakantie gehad daar! smile
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Kamperseboekenwurm wo 27 feb 2013 - 2:01

Wij zijn afgelopen jaar op huwelijksreis geweest voor 12 dagen naar Zakynthos.

En wij hebben een fantastische tijd gehad! Een mooie rondtocht over het eiland gemaakt en andere mooie plekken op het eiland bezocht. Wij vonden het openbaar vervoer erg duidelijk en het was geen duur eiland. Oftewel, een supervakantie!

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779

Bericht  Siamsa do 28 feb 2013 - 1:41

Wij wilden eerst ook naar Zakynthos gaan, maar hebben uiteindelijk voor Kefalonia gekozen! Misschien ook nog een optie om te overwegen? Is net een wat groter eiland dan Zakynthos en je kunt ook een dagje Zakynthos doen met de boot vanaf Kefalonia.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Muurvlindertje do 28 feb 2013 - 7:04

Ik ben op beide eilanden geweest.
Zakynthos is erg klein, in 3 dagen hadden mijn moeder en ik met een auto het hele eiland gezien. Wij vonden de natuur mooi, maar de stadjes erg vervallen.

Corfu daarentegen bruist veel meer, veel te doen, meerdere leuke plaatsen, mooie natuur, meer uitstapjes te maken.

Het ligt er een beetje aan hoe lang je gaat.

Ik zou nog wel eens terug willen naar Corfu.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Mari za 2 maa 2013 - 11:32

Ik kom al 14 jaar op corfu, prachtig eiland. Zelf vind ik de oostkust minder, veel steenstranden. West en noord zijn in mijn ogen prachtig. Het uierste zuiden is voor lallende Engelsen.

Corfu is, groen, mooi, sfeervol, niet overladen met toeristen, maar wel gezellig, zon, zee, strand.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Theeleut wo 17 apr 2013 - 4:49

Sterre schreef:Wij waren ook eind september/begin oktober geloof ik. Dat was heel goed te doen! We zaten hier:

I love you
Wij gaan hier over 3 weken naartoe. Goed bevallen het hotel??
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Sterre wo 17 apr 2013 - 6:33

Oh heerlijk Theeleut! Ik vond het een super fijne accomodatie ja. Je moet wel een steil weggetje af voordat je er bent, maar dan heb je ook wat smile prachtig uitzicht en mooie appartementen. Veel plezier!

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  ThinkPink wo 17 apr 2013 - 7:22

Theeleut schreef:
Sterre schreef:Wij waren ook eind september/begin oktober geloof ik. Dat was heel goed te doen! We zaten hier:

I love you

Wij gaan hier in september naartoe voor 15 dagen! Zou je willen laten weten hoe het bevallen is?

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Theeleut wo 17 apr 2013 - 8:42

Sterre schreef:Oh heerlijk Theeleut! Ik vond het een super fijne accomodatie ja. Je moet wel een steil weggetje af voordat je er bent, maar dan heb je ook wat smile prachtig uitzicht en mooie appartementen. Veel plezier!
ik had natuurlijk allerlei ervaringen gelezen en van dat steile weggetje, maar het is gewoon fijn te horen/lezen dat het ook echt een mooi complex is.

Ik heb er onwijs veel zin in!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Theeleut wo 17 apr 2013 - 8:43

ThinkPink schreef:
Theeleut schreef:

I love you

Wij gaan hier in september naartoe voor 15 dagen! Zou je willen laten weten hoe het bevallen is?
Zal ik doen!! Lekker hoor 15 dagen smile
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  ThinkPink zo 21 apr 2013 - 5:41

Theeleut schreef:
ThinkPink schreef:
Theeleut schreef:

I love you

Zal ik doen!! Lekker hoor 15 dagen Zakynthos of Corfu? 561177

Hoelang gaan jullie?
Heb er heel erg veel zin in alleen het duurt nog zo lang tot het september is Zakynthos of Corfu? 1270000679

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Theeleut ma 22 apr 2013 - 22:41

Wij gaan 8 dagen. Nog 12 dagen en we zitten er! :cheering:

Voor je het weet is het september, liever niet nog haha, maar dat moet e maar denken steeds smile
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  ThinkPink za 18 mei 2013 - 8:06

Theeleut schreef:Wij gaan 8 dagen. Nog 12 dagen en we zitten er! Zakynthos of Corfu? 281626781

Voor je het weet is het september, liever niet nog haha, maar dat moet e maar denken steeds Zakynthos of Corfu? 561177

En hoe was het? Very Happy

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Theeleut ma 20 mei 2013 - 19:47

Ik zou er persoonlijk niet weer terug gaan. Het was voor de rest prima hoor, maar niet een wow effect zeg maar. Wel erg mooi uitzicht! Jammer dat er na 5 uur geen bar oid open is, je moet altijd de deur uit voor zoiets. Het steile weggetje is in het begin wel wennen, maar daarna rijd je het alsof je niet anders weet.
De gastvrouw Tatjana is erg attent, heeel aardig, de andere twee kunnen niet eens Engels praten... Ontbijt is erg karig. Leuk dat het erbij zit, maar op het laatst at ik alleen nog een schaaltje met kwark om vervolgens buiten de deur te eten. Ze zouden daar echt veel meer mee kunnen doen, zo zonde! Mijn man stond een ochtend wentelteefjes te bakken en heeft er een paar gebracht naar de gastvrouw als inspiratie, wie weet eet jij in september wel wentelteefjes bij het ontbijt Laughing

Vergeet niet zelf suiker, peper, zout, afwasmiddel, sponsje voor de afwas mee te nemen!

Het eiland is erg mooi, ook leuk om een bootje te huren en zelf langs alle rotsen en het eiland bij Keri te varen. En ga eten bij Peppermint, echt verrukkelijk, goede bediening en spot goedkoop!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  ThinkPink di 21 mei 2013 - 6:57

Dankjewel voor je reactie!

Weet je nog in welk appartement je zat? Dat was wel allemaal in orde en schoon? Waren de bedden ook goed?

Het is dus een aanrader om voor het ontbijt zelf nog wat in te slaan? Gelukkig hebben we er een auto bij en kunnen we inladen Laughing
Wie weet is het inderdaad niet nodig en heeft je man ze op een idee gebracht. Ik zal het je melden als wij ze krijgen Wink

Peppermint ga ik zeker onthouden!

Ben je ook nog bij het schildpaddeneiland geweest en in Zakynthos Stad?

Voor ons duurt het nog wel even maar het komt steeds dichterbij Zakynthos of Corfu? 281626781Ben wel heel erg toe aan mooi weer, hier lijkt het nu wel herfst Neutral

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Theeleut di 21 mei 2013 - 8:39

ThinkPink schreef:Dankjewel voor je reactie!

Weet je nog in welk appartement je zat? Dat was wel allemaal in orde en schoon? Waren de bedden ook goed?

Het is dus een aanrader om voor het ontbijt zelf nog wat in te slaan? Gelukkig hebben we er een auto bij en kunnen we inladen Laughing
Wie weet is het inderdaad niet nodig en heeft je man ze op een idee gebracht. Ik zal het je melden als wij ze krijgen Wink

Peppermint ga ik zeker onthouden!

Ben je ook nog bij het schildpaddeneiland geweest en in Zakynthos Stad?

Voor ons duurt het nog wel even maar het komt steeds dichterbij Zakynthos of Corfu? 281626781Ben wel heel erg toe aan mooi weer, hier lijkt het nu wel herfst Neutral
[b]wij zaten in Avra 5, eerste appartement met balkon. Schoonmaak dien ze niet echt zoals ik zou doen. Heb geen stofzuiger of dweil gezien. Wasbak gewoon nog vies enz. Wel doen ze je afwas Very Happy Bedden zijn knoerthard!! Deze maken gewoon elke dag op en verschonen ze om de paar dagen. Qua ontbijt kun je op een briefje aangeven wat je de volgende dag wilt eten, keuze is: crackers, brood( droog!) zacht kaasje a la la vache qiri, jam, blauw gekookt ei, slappe lauwe koffie, sterke lauwe thee, soort van nep jus orange, melk, kwark, choco cornflakes, fruit uit blik, plakje cake. Wij vonden het persoonlijk karig.

Wij zijn niet bij de schildpadden wezen kijken. Ik ben niet zo van de toeristische uitstapjes en ga liever mijn eigen gang. Maar het schijnt wel leuk te zijn.

En peppermint is echt heeeeeerlijk! Wij zijn daar om de dag gaan eten. Als ze in NL zouden bestaan zou ik ook daar uit eten gaan.

Welk appartement hebben jullie geboekt??
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Sterre di 21 mei 2013 - 20:15

Leuk om jullie ervaringen te lezen Theeleut smile volgens mij zaten wij ook in Avra 5. Je hebt wel gelijk hoor dat het niet brand en brand schoon is en ook het ontbijt niet zoveel voorstelt, maar ik vond het wel gewoon heel netjes en sfeervol. Het wauw-gevoel had ik juist wel, man wat een uitzicht en een rust daar. Zo lekker om daar wakker te worden en dan een kopje koffie op het balkon te drinken met DAT uitzicht I love you. Wij hadden ook lekker stokbrood, honing en salami gehaald om het ontbijt aan te vullen.
Zijn jullie nog naar het einde van het schiereiland (Vasilikos) gereden? Daar was zo'n mooi strand vond ik! Heel breed, met een mooi uitzicht. Ook hebben we heel lekker gegeten bij Zorba's, dat is in Argasi aan de drukke weg (verder niet echt een leuk plaatsje) maar SUPER lekker eten. Daar zijn we een paar keer teruggegaan.
Dat weggetje is de eerste keer echt een uitdaging he? Maar die huurauto's zijn daar wel op gebouwd, en je raakt het inderdaad gewend. Hmmz, als ik er zo aan denk wil ik eigenlijk weer terug!

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Theeleut di 21 mei 2013 - 21:46

Sterre schreef:Leuk om jullie ervaringen te lezen Theeleut smile volgens mij zaten wij ook in Avra 5. Je hebt wel gelijk hoor dat het niet brand en brand schoon is en ook het ontbijt niet zoveel voorstelt, maar ik vond het wel gewoon heel netjes en sfeervol. Het wauw-gevoel had ik juist wel, man wat een uitzicht en een rust daar. Zo lekker om daar wakker te worden en dan een kopje koffie op het balkon te drinken met DAT uitzicht I love you. Wij hadden ook lekker stokbrood, honing en salami gehaald om het ontbijt aan te vullen.
Zijn jullie nog naar het einde van het schiereiland (Vasilikos) gereden? Daar was zo'n mooi strand vond ik! Heel breed, met een mooi uitzicht. Ook hebben we heel lekker gegeten bij Zorba's, dat is in Argasi aan de drukke weg (verder niet echt een leuk plaatsje) maar SUPER lekker eten. Daar zijn we een paar keer teruggegaan.
Dat weggetje is de eerste keer echt een uitdaging he? Maar die huurauto's zijn daar wel op gebouwd, en je raakt het inderdaad gewend. Hmmz, als ik er zo aan denk wil ik eigenlijk weer terug!
het uitzicht was zeker wow! Het complex heeft een mooie ligging, dat is zeker wow, maar de rest deed het wow wel wat wegnemen.

Bedoel je dat strand van je foto op de vorige pagina, met die lange trap naar beneden? Daar zijn we wel geweest, maar we hebben er niet gelegen. Wij lagen regelmatig bij het watersport strand, links had je dan een kerkje op de klif. Of Dafni beach, daar kan je ook lekker eten, heerlijk zelf gebakken brood hebben ze daar.

Veel was nog niet open of waren ze bezig met opknappen, voor het goede waren wij 2 weken te vroeg, het seizoen was echt nét begonnen. Dat was wel jammer. Daarentegen geen lazerusse engelse bij Laganas Laughing

Zorba's hebben wij niet gegeten, we hebben in Argasi alleen bij Peppermint gegeten, voor de rest ook meer landinwaarts, aan de andere kant van het eiland en een keer in Zakynthos-stad, de laatste vonden we erg tegenvallen!

Ik vond het weggetje steeds leuker worden zelfs haha

Thinkpink: tatjana weet veel goede restaurantjes! Zij vertelt het je wel smile
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: