Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Parga of Zakynthos

3 plaatsers

Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Parga of Zakynthos

Bericht  boekenwurm83 do 9 dec 2010 - 22:54

Wij willen komend voorjaar op reis naar parga of zakynthos (agios sostis). we hebben gehoord dat agios sostis de leukste plaats is in zakynthos.
we willen niet in zo'n megagrote stad zitten, maar een iets kleiner gemoedelijker plaatsje.
nu hebben we over parga hele goede verhalen gehoord maar ook over zakynthos.
heeft iemand tips?
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  _Femme do 9 dec 2010 - 23:39

Ik ben afgelopen zomer naar Agios Sostis op Zakynthos geweest en het jaar daarvoor in Parga, dus ik kan je wel wat vertellen Wink Hoe toevallig!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik zou voor Parga gaan.

Parga is echt een onzettend leuk plaatsje. Wij zaten in appartementencomplex Margarita, makkelijk te lopen vanaf het strand/de boulevard en ontzettend aardige eigenaar! Parga heeft 2 knusse steenstrandjes vlakbij alle appartementen maar als je een stukje verder loopt over een burcht hebben ze een heel lang zandstrand. Op die burcht is een ruine waar je heel mooi uitzicht hebt op de boulevard en de zee met de kleine eilandjes.
Er zijn leuke kleine winkeltjes en er is een overvloed aan restaurantjes. Ze hebben een hele leuke boulevard! Daarnaast zijn er allemaal mogelijkheden voor uitstapjes, er zijn verschillende bootreizen, je kan naar andere eilanden varen, wij zijn naar paxos en anti-paxos geweest, echt een aanrader! Wij hebben een paar dagen scooters gehuurd, zijn naar een kloof gereden in Gliki, lekker voor de afkoeling en ontzettend mooi! Voordeel van die scooter is dat je ook afgelegen strandjes kan bezoeken, kijk goed om je heen naar afgelegen paadjes, ga naar beneden en kom bij weergaloze strandjes tussen de lokale Grieken! Je kan ook busreizen maken naar Bulgarije en naar plekken iets verder naar het binnenland van Griekenland. Ik raad je aan om mooie boottochten te maken, er is zo veel te zien met helderblauw water en bijna witte stranden! Ik zou er zo nog een keer heen gaan smile

Dan is er nog Zakynthos. We hebben een leuke vakantie gehad maar op zakynthos wordt je overgelopen door de Engelse toeristen van rond de 15/18 jaar. Het is werkelijk waar om je ogen uit te kijken, als je naar Laganas gaat, de stranden, restaurants en de boulevard zitten vol met knalrode Engelsen die hun kater uitslapen, om vervolgens de hele nacht door te feesten en zuipen als een malle. Het is een straat van ongeveer een kilometer, links en rechts is het net Las Vegas met al die lichten, overal wordt je zowat naar binnen getrokken door de half naakte proppers en bij de restaurantjes wordt je ook overal aangesproken. De eerste avond hebben we ons wel vermaakt maar verder hebben we maar bedankt voor Laganas. We hebben er nog boodschappen gedaan (er zit een Lidl, de lokale supermarktjes in Agios Sostis zijn best duur) maar dit was ook alleen mogelijk omdat we 4 dagen een auto gehuurd hadden. Laganas is wel te belopen, maar je moet over het strand en zelfs een stukje door de lage zee (als je binnendoor gaat is het nog veel langer) en dan ben je al snel een uur aan het lopen. Binnendoor is dus nog langer. Daarintegen is het wel heel leuk om een keer te doen! We hadden echt geluk met die auto want het eiland zelf is wel prachtig. We zijn naar alle uithoeken geweest (het eiland is van boven naar beneden 50 km) waar we mooie dingen hebben gezien. We zijn helemaal bovenin naar Agios Nikolaos gereden, waar we een boottocht hebben gemaakt naar de grotten. Later zijn we nog naar het scheepswrak gereden, wat wel heel mooi was maar ook heel druk. Je staat op een aan de berg gemaakt stuk staal van 2 vierkante meter zodat je nog net het strandje kan zien maar is niet erg spectaculair. Wat wel heel bijzonder was het strandje helemaal rechtsonderin waar nog schildpadeitjes gelegd worden, daar lig je gewoon tussenin! Verder zit je tussen de olijfbomen en de natuur, dat is wel echt adembenememd. Als je er heen gaat doe je er denk ik wel goed aan om naar Agios Sostis te gaan, want daar is het wat rustiger dan in de stad maar wel bereikbaar!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel smile Veel plezier in ieder geval!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  boekenwurm83 do 9 dec 2010 - 23:52

hej super bedankt voor je antwoord!!
daar heb ik enorm veel aan. parga had ook al onze voorkeur, gezien alles wat we op internet hebben gelezen. en jouw verhaal bevestigt dat!
de appartementen waar jij het over hebt zitten al vol begin september, maar we hebben al meerdere leuke appartementen gezien dus dat komt wel goed!
als ik nog vragen heb weet ik je te vinden Very Happy
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  Lady1984 vr 10 dec 2010 - 0:02

Ik kan het verhaal over Zakynthos van _Femme redelijk bevestigen. Al hebben we weinig last gehad van de Engelse toeristen in Laganas, ze zijn er wel en ik vond ze bijna een attractie. In Agios Sostis hadden we geen last van de toeristen, maar heel veel te beleven is er niet. Ook het 'strand' bij Agios Sostis is bijna geen strand te noemen. Verderop bij Laganas is het beter. Wij hebben ook een auto gehuurd en die had 800 cc dat stelde dus helemaal niks voor. Heb doodsangsten uitgestaan in dat ding omdat we soms heuvels weer afrolden. Embarassed

Mocht je wel naar Zakynthos gaan, huur een sterkere auto is mijn advies. In een week hebben wij genoeg van het eiland gezien, langer is echt niet nodig.

Ik wil niet helemaal negatief zijn hoor, we hebben een heerlijke vakantie gehad.

Ideaal dat al iemand reageert die op beide plekken geweest is!
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  _Femme zo 12 dec 2010 - 7:18

@ Lady1984
Haha ja wij hebben ook een leuke vakantie gehad hoor! Als ik m'n verhaal zo nalees is hij best negatief, maar ik heb het wel naar m'n zin gehad smile Ik probeer alleen aan te geven dat als ik zou moeten kiezen ik voor Parga zou gaan! Over wat je over Agios Sostis zegt, daar kan ik wel mee instemmen. Er is niet echt veel te beleven en het strand is ook niet echt een strand te noemen (vandaar dat wij vaker bij het zwembad zijn geweest dan op het strand). Wij hadden een volkswagen polo en dat was goed te doen hoor!
Vooral wat je als laatste zegt is wel waar, na een week heb je het er wel gezien omdat het een eiland is. 10 dagen zou denk net te veel zijn!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  _Femme zo 12 dec 2010 - 7:20

Ohja en je omschrijving van die Engelsen in Laganas als 'attractie' is echt precies het juiste woord Very Happy

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  boekenwurm83 zo 12 dec 2010 - 23:57

[quote="_Femme"]Ik ben afgelopen zomer naar Agios Sostis op Zakynthos geweest en het jaar daarvoor in Parga, dus ik kan je wel wat vertellen Wink Hoe toevallig!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik zou voor Parga gaan.

Parga is echt een onzettend leuk plaatsje. Wij zaten in appartementencomplex Margarita, makkelijk te lopen vanaf het strand/de boulevard en ontzettend aardige eigenaar! Parga heeft 2 knusse steenstrandjes vlakbij alle appartementen maar als je een stukje verder loopt over een burcht hebben ze een heel lang zandstrand. quote]

nou we gaan vanavond boeken en wij gaan ook voor margarita! bij sudtours waren er nog twee appartementen vrij dus we boeken gewoon alvast. we weten toch zeker dat we naar parga willen. de recensies over margarita zijn allemaal erg goed.
met het zandstrand, bedoel je daar valtos beach mee? hoever is dat vanaf margarita lopen ongeveer?
bedankt voor al je info!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  _Femme ma 13 dec 2010 - 5:28

Oke gaaf Very Happy Dat appartement heeft helemaal bovenin (ongeveer 80 treden lopen ofzo :P) een zwembad! En dan kan je zo naar de zee kijken!

Je moet een stukje naar beneden lopen om bij de boulevard te komen, dan moet je de boulevard overlopen, dat is in totaal denk ik 10/15 minuten. Dan heb je een hele hoge burcht, daar kan je overheen lopen tussen de huizen en winkeltjes door, dan kom je (ligt aan je conditie haha) in ongeveer 10 minuten bij Valtos beach. Je kan ook voor weinig geld een watertaxi nemen vanaf de pier op boulevard, die gaan geloof ik ieder kwartier ofzo, staan borden waar dat op staat aangegeven.

Vanaf de appartementen naar Valtos beach is dus ongeveer 20 minuten, maar het is wel een leuk stuk om te lopen smile

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  _Femme ma 13 dec 2010 - 5:29

BTW

De eerste of tweede dag heb je een bijeenkomst met je reisleidster van Sudtoers en die verteld vanalles over de omgeving en excursies en handige weetjes over pinautomaten enzo, zou ik zeker naar toe gaan! Krijg je veel informatie smile

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  boekenwurm83 di 14 dec 2010 - 0:26

_Femme schreef:Oke gaaf Very Happy Dat appartement heeft helemaal bovenin (ongeveer 80 treden lopen ofzo :P) een zwembad! En dan kan je zo naar de zee kijken!

Je moet een stukje naar beneden lopen om bij de boulevard te komen, dan moet je de boulevard overlopen, dat is in totaal denk ik 10/15 minuten. Dan heb je een hele hoge burcht, daar kan je overheen lopen tussen de huizen en winkeltjes door, dan kom je (ligt aan je conditie haha) in ongeveer 10 minuten bij Valtos beach. Je kan ook voor weinig geld een watertaxi nemen vanaf de pier op boulevard, die gaan geloof ik ieder kwartier ofzo, staan borden waar dat op staat aangegeven.

Vanaf de appartementen naar Valtos beach is dus ongeveer 20 minuten, maar het is wel een leuk stuk om te lopen smile

cool klinkt goed! we hebben intussen geboekt dus het gaat door!
ooh 20 minuten is niet ver. wij vinden het altijd wel lekker om ff een stukje te wandelen dus dat komt helemaal goed. ja dat zwembad zag er inderdaad al leuk uit!

die bijeenkomsten gaan wij overigens nooit naartoe, is vaak zo'n onhandige tijd en vinden we altijd zonde van onze tijd. excursies boeken doen we altijd zelf bij die locale tentjes en we gaan vaak met de scooter zelf naar leuke plekjes.
maar misschien dat we dit keer toch wel ff gaan, we gaan 15 dagen, dus we hebben overal ruim de tijd voor Very Happy

jeetje is het december en hebben we onze vakantie al geboekt haha, dat is nog nooit eerder gebeurd. nu maar wachten...

bedankt voor je reactie!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  _Femme di 14 dec 2010 - 4:55

Ja dat moet je natuurlijk zelf weten of je naar de bijeenkomst gaat!
Maar wat een voordeel is als je bij de reisleidster boekt is dat je vezekerd bent voor vanalles. Wij hadden scooters gehuurd waarvan 1 zo gammel als wat was, wij de reisleidster gebeld (die in het grieks kan communiceren met de verhuurders) en nog binnen 20 minuten was er een nieuwe scooter! Dus dat is wel een voordeel.

Wel super gaaf dat jullie al geboekt hebben!
Heel veel plezier sunny

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parga of Zakynthos Empty Re: Parga of Zakynthos

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum