Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Corfu??

+4
Spring
Zininzon
Mari
Joli86
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Corfu??  Empty Corfu??

Bericht  Joli86 di 25 jan 2011 - 9:19

Wie is er al eens in Corfu, Griekenland geweest? Wij hebben net een vakantie geboekt voor in de zomer,
10 daagjes lekker naar de zon. Wij zitten in Corfu, Ipsos-Pirgi.

Iemand hier ooit geweest, tips voor de omgeving/leuke dingen die je zeker gedaan/gezien moet hebben?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corfu??  Empty Re: Corfu??

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 10:51

Ik ben 14 jaar terug op Corfu geweest, weet er weinig meer van.
Weet wel dat ik het toen een mooi eiland vond, maar weet er verder dus weinig meer van.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 11:11

Onderschat vooral zelf rondrijden niet. Wij dachten dat je niet kon verdwalen op een eiland. Dat kon dus wel en met die stijle kronkelende weggetjes heb ik echt doodsangsten uitgestaan :S. Buiten dat vond ik het een erg mooi en groen eiland. Ik vond het Sisi paleis erg mooi om te zien, maar dat moet je maar trekken natuurlijk smile.

Vanuit het vliegtuig:
Corfu??  7434_141726100641_521545641_2677929_182517_n

@ Sisi paleis:
Corfu??  7434_144062555641_521545641_2694957_6981947_n

Corfu??  7434_144062645641_521545641_2694970_3922509_n

Het uitzicht tijdens het verdwalen was wel erg mooi maar als zo'n rondrit met chauffeur zou kunnen, zou ik daarvoor kiezen:
Corfu??  7434_144062465641_521545641_2694943_2778763_n

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 18:08

Het Sisi paleis ben ik ook geweest, lijkt me nu wel interessant, toen totaal niet. Maar ja was 13 veel boeide mij toen niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 19:13

Jaa Corfu is mooi!!

Ik ben er jaaaaren geleden met mijn ex geweest. En hebben een rondrit gehad met een bus. Dat was erg goed bevallen. We hebben van alles gezien toen waaronder ook het Sisi paleis. Heel mooi!
Ik weet even niet meer de plaats waar we zaten. Maar we hadden een appartementje met zwembad voor de deur Very Happy Elke avond voor we gingen eten gingen we lekker even zwemmen. Het was toen erg rustig bij ons. Heerlijk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 0:45

2x geweest, leuk jaren geleden, maar niks bijzonders en er is amper wat te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 1:05

Caribbeanlover schreef:2x geweest, leuk jaren geleden, maar niks bijzonders en er is amper wat te doen.

Nou ik mag toch hopen van wel! Ik ga in juni 10 dagen met mijn vriend. We zitten in een appartement bij Roda in de buurt. Ik had wel begrepen dat er veel wandelroutes zijn en dat de natuur op het eiland prachtig is. Dat je mooi kunt snorkelen en dat je ook kleinere eilandjes kunt bezoeken. Mijn ouders zijn er een aantal jaren geleden geweest. Zij hebben ook een excursie naar het vaste land van griekenland gemaakt.
Dus ik denk dat het wel goed zit met dingen doen. Wink

Gast
Gast

Bericht  Mari wo 26 jan 2011 - 2:11

Break Of Day schreef:
Caribbeanlover schreef:2x geweest, leuk jaren geleden, maar niks bijzonders en er is amper wat te doen.

Nou ik mag toch hopen van wel! Ik ga in juni 10 dagen met mijn vriend. We zitten in een appartement bij Roda in de buurt. Ik had wel begrepen dat er veel wandelroutes zijn en dat de natuur op het eiland prachtig is. Dat je mooi kunt snorkelen en dat je ook kleinere eilandjes kunt bezoeken. Mijn ouders zijn er een aantal jaren geleden geweest. Zij hebben ook een excursie naar het vaste land van griekenland gemaakt.

Ik kom er al 12 jaar, dus er zal heus wel iets te doen zijn... het is maar net wat je zoekt.

Ga zeker een keer naar Corfu-stadt... mooie oude binnenstad, veelal toeristische winkeltjes, maar dat mag de pret niet drukken. Bootje huren in Paleokastritsa. Diverse excursies zijn er via de touroperator te boeken. Wij huren altijd een auto en we zijn nooit echt helemaal verdwaald. Wij vinden het leuk om naar andere plaatsen toe te rijden. Als je in Roda zit, schijnt Acharavi heel mooi te zijn om is naar toe te gaan, helaas vanaf ons appartement iets te ver rijden, maar hoor er mooie verhalen over.

Corfu??  Agios-gordis-corfu
In deze baai zitten wij altijd. Agios Gordis (niet Agios Geordis)
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Zininzon wo 26 jan 2011 - 8:24

Ik ben 1,5 jaar geleden naar Ipsos geweest, net buiten het centrum (de berg op).
Heb wat leuks excursies gedaan via de reisorganisatie en ben verder op eigen gelegenheid naar het paleis van Sissi geweest.

Zal even wat foto's posten.

Dit was een uitzicht tijdens de jeepsafari:
Corfu??  659560208_5_XhmU

Fort in Corfu Stad. Deze kun je beklimmen (mooie uitzichten):
Corfu??  659559218_5_krlv

Lekker zwemmen tijdens de relaxcruise:

Laatst aangepast door Zininzon op ma 18 jul 2011 - 5:39; in totaal 1 keer bewerkt
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Spring wo 26 jan 2011 - 9:04

ik ben een paar jaar geleden naar Corfu geweest met mijn vriend. Wij zaten in Agios Ioannis, Aqualand Park.

Wat je zeker moet doen is de boottocht naar Paxos en anti-paxos. Dit was echt geweldig!

Corfu??  Antipaxos

Ik vind het een erg mooi eiland, leuk om zelf met de auto te rijden maar pas wel op voor de kleine weggetjes.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 1:03

Mari, ik zeg ook niet dat er niks te doen is, maar amper. Het is nou eenmaal zo en het is niet groot dus heb je gauw alles gezien. Buiten de standaard jeepsafaries is er nou eenmaal niet veel te doen dus zul je zelf dingen moeten bedenken.

Gast
Gast

Bericht  Mari do 27 jan 2011 - 1:11

Caribbeanlover schreef:Mari, ik zeg ook niet dat er niks te doen is, maar amper. Het is nou eenmaal zo en het is niet groot dus heb je gauw alles gezien. Buiten de standaard jeepsafaries is er nou eenmaal niet veel te doen dus zul je zelf dingen moeten bedenken.

Ja, daarom zeg ik ook ''wat zoek je''. wij vinden het heerlijk om de auto te pakken en het eiland over te crossen. Georganiseerde trips zijn er volgens mij maar een stuk of 6, dus daar heb je gelijk in.
Mari
Mari
Prater
Prater

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 1:52

Het is er mooi hoor dat snap ik en geef ik je gelijk in alleen na 2x weet ik het wel. Snap dus niet dat je er al 12x bent geweest. Dan wil je toch eens wat anders?

Gast
Gast

Bericht  Spring do 27 jan 2011 - 1:59

Als je 8 dagen gaat dan hoef je toch geen 8 excursies te doen?
wij zijn naar paxos geweest met de boot, dat was een dag, en we zijn naar albanie geweest, dat was ook een dag.
voor die tripjes moet je best vroeg je bed uit en ik vind het op vakantie juist wel lekker om niet van alles te moeten.
Wij hadden nog genoeg dingen die we nog wilden gaan doen als we er langer waren geweest.
Het ligt er aan wat voor vakantie je gewend bent denk ik maar wij vonden het eiland meer dan groot genoeg en hebben meerdere dingen nog niet bezocht die we best wel hadden willen zien.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Mari do 27 jan 2011 - 2:39

Caribbeanlover schreef:Het is er mooi hoor dat snap ik en geef ik je gelijk in alleen na 2x weet ik het wel. Snap dus niet dat je er al 12x bent geweest. Dan wil je toch eens wat anders?

Ligt bij ons een beetje anders. Ik heb vrienden daar wonen, en binnenkort ook familie. Maar Corfu is gewoon standaard reis (accomodatie is gratis, dus alleen ticket boeken en auto huren) en daarnaast bezoeken we andere plekken. Dit jaar ga ik trouwens voor het eerst in 12 jaar niet... beetje gemengde gevoelens bij. Als het ergens goed is, dan is het toch prima.
Mari
Mari
Prater
Prater

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 4:44

Prima ieder zijn/haar ding hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:04

Caribbeanlover schreef:Mari, ik zeg ook niet dat er niks te doen is, maar amper. Het is nou eenmaal zo en het is niet groot dus heb je gauw alles gezien. Buiten de standaard jeepsafaries is er nou eenmaal niet veel te doen dus zul je zelf dingen moeten bedenken.
Je kunt ook wandeltochten maken. Ik heb net de Rother Wandelgids binnen van Corfu, genoeg mogelijkheden. Maar daar moet je van houden!

Gast
Gast

Bericht  Joli86 za 29 jan 2011 - 5:25

Bedankt voor alle reacties en vooral de foto's, erg leuk om te zien!

Ik denk dat wij ons wel gaan vermaken, gaan er 10 dagen heen en wij houden echt van relaxen, hoeven dus ook echt niet elke dag op pad om iets te gaan bekijken.. Heb er helemaal zin in! Very Happy

Nog meer foto's/reacties zijn natuurlijk welkom!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463

Bericht  Mimi do 17 feb 2011 - 22:27

Mari schreef:
Break Of Day schreef:

Ik kom er al 12 jaar, dus er zal heus wel iets te doen zijn... het is maar net wat je zoekt.

Ga zeker een keer naar Corfu-stadt... mooie oude binnenstad, veelal toeristische winkeltjes, maar dat mag de pret niet drukken. Bootje huren in Paleokastritsa. Diverse excursies zijn er via de touroperator te boeken. Wij huren altijd een auto en we zijn nooit echt helemaal verdwaald. Wij vinden het leuk om naar andere plaatsen toe te rijden. Als je in Roda zit, schijnt Acharavi heel mooi te zijn om is naar toe te gaan, helaas vanaf ons appartement iets te ver rijden, maar hoor er mooie verhalen over.

Corfu??  Agios-gordis-corfu
In deze baai zitten wij altijd. Agios Gordis (niet Agios Geordis)

Als jij er al 12 jaar komt, kan jij me vast vertellen of het half mei lekker weer is? Ik ga er dan namelijk voor het eerst heen:) Het ligt natuurlijk wat noordelijker dan de rest van de Griekse eilanden, dus iets kouder dus ben benieuwd
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Bericht  Mari do 17 feb 2011 - 22:47

Zelf ben ik er nooit in mei geweest, maar van mijn vriendin heb ik gehoord dat het eiland dat helemaal in bloei staat. Vorig jaar ben ik in april geweest, toen was het 20 graden, niet heel warm, en 's avonds zeker een jas nodig.
Maandag of dinsdag zie ik mijn Griekse vriendin weer, zal aan haar vragen hoe het weer is in mei, dan laat ik het je weten.
Mari
Mari
Prater
Prater

Bericht  Mimi ma 4 apr 2011 - 0:44

En al iets gehoord van je vriendin Mari..? Very Happy
Mimi
Mimi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 37
Registratiedatum : 17-02-11

Bericht  Mari ma 4 apr 2011 - 23:40

Mimi schreef:En al iets gehoord van je vriendin Mari..? Very Happy

Sorry ik was het helemaal vergeten.

In mei is het lekker weer, mijn vriendin vertrekt volgende week (voorgoed, snik) en mijn ouders zullen in mei er naar toe gaan. In mei is het nog niet sikkend benouwd, maar gewoon lekker rond de 25 graden, alleen 's avonds moet je wel rekening houden dat het kan afkoelen en langebroeken/vesten meenemen.
Helemaal zeker weten doe je het natuurlijk niet, er zijn ook in die tijd periode met regen, maarja het ene jaar is het meer dan het andere jaar. Het zal iig beter zijn dan hier!

Ik ben jaloers op je hoor, ik wil ook, maarja heb al andere reizen gepland, en mijn geldboompje werkt niet. Geniet er van!
Mari
Mari
Prater
Prater

Bericht  duckie di 21 feb 2012 - 2:18

Spring schreef:ik ben een paar jaar geleden naar Corfu geweest met mijn vriend. Wij zaten in Agios Ioannis, Aqualand Park.

Wat je zeker moet doen is de boottocht naar Paxos en anti-paxos. Dit was echt geweldig!

Ik vind het een erg mooi eiland, leuk om zelf met de auto te rijden maar pas wel op voor de kleine weggetjes.

even dit topic weer omhoog halen.... ik lees dat je naar aqualand park bent geweest... hoe was dat?

wij hebben deze reis in optie staan tot zaterdag en willen hier naar toe gaan... en hoe is het verder op het eiland en weet je of het goed te doen is met kinderen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 2:54

Corfu??  Img1344728642

Een van de baaien bij Paleokastritsa. Echt een aanrader!!

Corfu??  Img1344724025

Het Achileon (zomerpaleis van Sissi). Echt prachtig, hoewel je van binnen lang niet alles kon bekijken.

Corfu??  Img1344726435

Kerkyra (Corfu stad) vanaf het fort bezien. Het is een leuke stad, maar niet als het erg warm is.. Laughing

(3 foto's van mijn vakantie vorig jaar naar Corfu)

Gast
Gast

Bericht  duckie wo 22 feb 2012 - 8:10

die fotos zien er leuk uit zeg...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635