Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zakynthos vs. Lesbos

Ga naar beneden

Zakynthos vs. Lesbos Empty Zakynthos vs. Lesbos

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 3:07

Als het goed is bezoek ik deze zomer beide eilanden.

Wie heeft er tips voor me? Wat MOET ik gezien hebben? Waar kun je relatief goedkoop en betrouwbaar excursies boeken en een auto/scooter huren? Welke stranden zijn mooi? Welke restaurantjes (en waar) zijn mooi en lekker en heb je uitzicht op zee?

Ik zit in de plaatsen Kalamaki en daarna in Anaxos (Lesbos).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zakynthos vs. Lesbos Empty Re: Zakynthos vs. Lesbos

Bericht  _Femme di 7 jun 2011 - 4:05

Jada schreef:Als het goed is bezoek ik deze zomer beide eilanden.

Wie heeft er tips voor me? Wat MOET ik gezien hebben? Waar kun je relatief goedkoop en betrouwbaar excursies boeken en een auto/scooter huren? Welke stranden zijn mooi? Welke restaurantjes (en waar) zijn mooi en lekker en heb je uitzicht op zee?

Ik zit in de plaatsen Kalamaki en daarna in Anaxos (Lesbos).

Ik ben alleen op Zakynthos geweest, kan je er wel wat over vertellen.

Wat moet je gezien hebben:
Als eerste heb ik een tip om zelf een auto te huren en rond te rijden. Het eiland is helemaal niet groot (ik geloof 40 km van boven naar beneden) en de wegen zijn goed begaanbaar. Je kan alles op je eigen gemak doen en het scheelt een hoop geld.

- Laganas (by night). Het is om je ogen uit te kijken. Het lijkt wel Las Vegas maar dan met alleen discotheken, een straat van een km geloof ik vol lichten en mensen, voornamelijk engelsen. Je hebt daar op de boulevard lekkere tentjes om te eten.
- Het schiereiland bij Vassilikos. Helemaal doorrijden tot je moet lopen, daar het strand naar beneden. Je kan zo de andere kant van het eiland zien. Er liggen allemaal schildpadeieren die beschermt worden door houten stellages.
- De stad Zakynthos zelf, lange boulevard met allemaal loungeterrasjes en restaurants. Er zitten ook een paar kerkjes en pleinen in de buurt als je dat leuk vind om te bekijken.
- Blue caves helemaal in het noorden. Wij zijn naar St. Nicolas port gereden, daar voor 8 euro geloof ik een bootje genomen naar de grotten, stuk varen, langs/door de grotten, even zwemmen en weer terug, was heerlijk!
- De molen en het uizicht boven de blue caves, bij Haos. Je komt er via een klein weggetje (zie je op de kaart).
- Shipwreck is de grootste attractie van het eiland. Niet zo onwijs bijzonder maar toch leuk om te zien (ontzettend mooie zee). Laat je niet verleiden door de tours die erheen gaan, je kan er makkelijk zelf heenrijden en er is parkeerplek zat. Heb je nog een mooi ritje door de bergen ook!
- Het schijnt dat je Limnionas gezien moet hebben vanwege dat het een mooie duikplek is o.i.d. maar wij zijn er niet geweest. Wel is het leuk om langs Giri te rijden, dat is het hoogste punt van het eiland hoog in de bergen. Totaal ander leven dan aan de kust.

Zoals ik al zei zou ik als ik jou was geen excursie boeken, maar gewoon zelf een auto. Wij hebben een vw polo gehuurd bij EuroHire. Prima zaak voor een aardige prijs. Komen hem bij je afleveren om 8 uur sochtends en ze halen hem op op de afgesproken tijd. Was allemaal prima. Je zag de auto's overal rijden.

Stranden:
Het strand bij Gerakas cape (van de schildpadden) was aardig ruim en een zandstrand (je hebt veel strand met kiezels en dat is niet fijn, of ze zijn heel klein)
Ons favoriete strandje was bij Keri, hier hadden ze wel grote kiezels maar er stonden allemaal bomen waardoor je lekker in de schaduw kon zitten en je kon gratis gebruik maken van ligstoelen en parasols!
Verder zijn er gewoon overal weggetjes naar beneden en moet je het gewoon zelf ontdekken denk ik smile
Restaurant zijn overal echt in overvloed en als je in de wat grotere steden zitten hebben ze zelfs een Nederlandse kaart haha! (Laganas) Dus naar je eigen smaak is er volop keus.

Ik geloof dat Kalamaki zelf ook een goed strand heeft maar daar zijn wij niet geweest.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel Very Happy Veel plezier in ieder geval!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zakynthos vs. Lesbos Empty Re: Zakynthos vs. Lesbos

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 23:12

Heel erg bedankt Femme! Heb er nu onwijs zin in hihi. Ik zal me wel vermaken daar, hoor ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zakynthos vs. Lesbos Empty Re: Zakynthos vs. Lesbos

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum