Woorden verkeerd uitspreken
+81
nina
Razz
Polly
Aziraphale
BlackPoint
Siamsa
CCC
Monte
Lenthe
Bimbam
Cow
*Lookie*
SDL
Floor
Sterrin_
Blond
Poubelle
Aagje!
ellibre
Parisienne
Kowalski
Stranger
Pannetoet
Zora
Sorella
PiP
Sanne
Sushi
Merai
June
Antibes
rapa nui
SoGood
Mees
Bacio
Nyx
Angela_1986
Jerry
loura
Pompoen
Muurvlindertje
Rouge
Taeda
mouette
Fortissimo
_Lacey_
Bazinga
Enelya
Star007
Funk
Happydobby
Bisq
Jasmine
Linda
Pitufo
Bolleke
Bliss
Takkie
Paper Crown
Lejow
Elliot
Char1
Mida4you
Minx
piene1983
SuperGrover
Tamagotchi
VeryCherry
Toet
Twellie
Lady Starstruck
Caro
Caramba
Derpy
Gympie
Ragazza
Caroow
Manderijn
Charles
Rush
xxjojootjexx
85 plaatsers
Pagina 7 van 16
Pagina 7 van 16 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16
Re: Woorden verkeerd uitspreken
Idd omweer, of zo en zo. Ik ken iemand die spreekt dat ook letterlijk zo uit. En ik kan 'three' niet uitspreken, ik weet in theorie hoe het moet, maar ik breek er m'n bek over.
Gast- Gast
Een vriendin van me zegt prestatie i.p.v. presentatie.
Mijn opa en oma maken het helemaal bont: aarrebeien, aarrepols (aardappels), ik ken niet goed lopen (ik kan niet goed lopen), ik kon die vent al (ik kende hem al). We benne al thuis (we zijn al thuis).
En mijn moeder zei vroeger altijd: dat is het hele eireet. (dat is het hele eieren eten).
En dan mensen die idd duizond, ochtond, zeggen, verschrikkelijk! En spycholoog. En weps ipv wesp, of wurm ipv worm.
Mijn opa en oma maken het helemaal bont: aarrebeien, aarrepols (aardappels), ik ken niet goed lopen (ik kan niet goed lopen), ik kon die vent al (ik kende hem al). We benne al thuis (we zijn al thuis).
En mijn moeder zei vroeger altijd: dat is het hele eireet. (dat is het hele eieren eten).
En dan mensen die idd duizond, ochtond, zeggen, verschrikkelijk! En spycholoog. En weps ipv wesp, of wurm ipv worm.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Dat heet gewoon platMuurvlindertje schreef:
Gast- Gast
Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.
En ik kan er niet tegen als mensen Pap-ri-ka uitspraken als Pa-pri-ka
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Snap ik niet. Je hebt het over een ketting toch? Waarom collo en colli?Taeda schreef:Bij mij op het werk zegt 90%: 1 colli, 2 colli (schrijfwijze: collier). Ik moet echt inhouden om niet een keer een mail rond te sturen: 1 collo, 2 colli.
Gast- Gast
Zeg jij dan ook vaGIna en paGIna? Edit: en het is toch ook gewoon PAprika, dan spreek jij het verkeerd uit maar ergert je als iemand het juist uitspreekt? Anders moest je papprika schrijven, dan mag het wel. Maar zo schrijf je het nietPompoen schreef:Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.
Laatst aangepast door Carrie op di 26 feb 2013 - 7:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mensen die enigste zeggen of mensen die zeggen dat kost duur..
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ja of overnieuw.loura schreef:Mensen die enigste zeggen of mensen die zeggen dat kost duur..
Gast- Gast
Oef. Ketting is collier. Collo is een verpakkingseenheid, colli meerdere verpakkingseenheden.Carrie schreef:Snap ik niet. Je hebt het over een ketting toch? Waarom collo en colli?Taeda schreef:Bij mij op het werk zegt 90%: 1 colli, 2 colli (schrijfwijze: collier). Ik moet echt inhouden om niet een keer een mail rond te sturen: 1 collo, 2 colli.
Gast- Gast
Ik weet er nog 1!!!!
Mensen die vanille uitspreken als fanielje ipv als Vanieje
Gast- Gast
Die stond ergens aan het begin van dit topic al Erger nog vind ik 'medalje'Artemis schreef:Ik weet er nog 1!!!!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Haha waarom zeg je oef? De ketting collier schrijf je toch op dezelfde manier? Vandaar mijn verwarring.Lennox schreef:Oef. Ketting is collier. Collo is een verpakkingseenheid, colli meerdere verpakkingseenheden.Carrie schreef:Snap ik niet. Je hebt het over een ketting toch? Waarom collo en colli?Taeda schreef:Bij mij op het werk zegt 90%: 1 colli, 2 colli (schrijfwijze: collier). Ik moet echt inhouden om niet een keer een mail rond te sturen: 1 collo, 2 colli.
Gast- Gast
Carrie schreef:Haha waarom zeg je oef? De ketting collier schrijf je toch op dezelfde manier? Vandaar mijn verwarring.Lennox schreef:Oef. Ketting is collier. Collo is een verpakkingseenheid, colli meerdere verpakkingseenheden.Carrie schreef:Snap ik niet. Je hebt het over een ketting toch? Waarom collo en colli?Taeda schreef:Bij mij op het werk zegt 90%: 1 colli, 2 colli (schrijfwijze: collier). Ik moet echt inhouden om niet een keer een mail rond te sturen: 1 collo, 2 colli.
Haha, omdat ik die schrijfwijze niet zag staan (die logica ontgaat me ook een beetje) en indacht dat jij dacht dat colli/collo een ketting was.
Gast- Gast
Elliot schreef:Dat geloof ik niet! Mensen die spycholoog zeggen bedoelen dat toch ook grappig? Die weten toch ook wel hoe het hoort?
Ik wil ze de kost niet geven die echt niet weten hoe ze t moeten uitspreken
Mijn vriend zegt 'tie rims' ipv 'tie rips' en 'minitram' ipv 'minitramp'.
Mijn schoonvader zegt 'olUmpische spelen' en heeft 'Zuiker' in zn koffie
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ah gelukkig, dan viel mijn vraag nog meeLennox schreef:Carrie schreef:Haha waarom zeg je oef? De ketting collier schrijf je toch op dezelfde manier? Vandaar mijn verwarring.Lennox schreef:Oef. Ketting is collier. Collo is een verpakkingseenheid, colli meerdere verpakkingseenheden.Carrie schreef:Snap ik niet. Je hebt het over een ketting toch? Waarom collo en colli?Taeda schreef:Bij mij op het werk zegt 90%: 1 colli, 2 colli (schrijfwijze: collier). Ik moet echt inhouden om niet een keer een mail rond te sturen: 1 collo, 2 colli.
Haha, omdat ik die schrijfwijze niet zag staan (die logica ontgaat me ook een beetje) en indacht dat jij dacht dat colli/collo een ketting was.
Gast- Gast
Ik ken iemand die zegt niet 'homeopaat' maar 'homopaat'...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik kan het woordje drie niet uitspreken. Het wordt dlie.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Nyx schreef:Ik kan het woordje drie niet uitspreken. Het wordt dlie.
Gast- Gast
Er staat toch een r achter de p? Die stopt de uitspraak van de lange aa toch? Of zeg ik nu iets heel geks.Carrie schreef:Zeg jij dan ook vaGIna en paGIna? Edit: en het is toch ook gewoon PAprika, dan spreek jij het verkeerd uit maar ergert je als iemand het juist uitspreekt? Anders moest je papprika schrijven, dan mag het wel. Maar zo schrijf je het nietPompoen schreef:Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Een vriendin van mij zegt promgeluk ipv per ongeluk. Klinkt altijd zo grappig..ze weet ook dat ze het fout zegt, maar het zit er zo in dat ze het niet meer anders kan (of wil..) zeggen.
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Van vanDale:Bacio schreef:Er staat toch een r achter de p? Die stopt de uitspraak van de lange aa toch? Of zeg ik nu iets heel geks.Carrie schreef:Zeg jij dan ook vaGIna en paGIna? Edit: en het is toch ook gewoon PAprika, dan spreek jij het verkeerd uit maar ergert je als iemand het juist uitspreekt? Anders moest je papprika schrijven, dan mag het wel. Maar zo schrijf je het nietPompoen schreef:Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.
pa·pri·ka (de; v(m); meervoud: paprika's)
1
tot de nachtschaden behorende plant
2
de vrucht daarvan
Dus wel met een lange a
Gast- Gast
Carrie schreef:Nyx schreef:Ik kan het woordje drie niet uitspreken. Het wordt dlie.
Dank je!
Het vreemde (en gelukkig) is dat, dat het enige woord met een 'r' is die ik niet kan uitspreken.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ohja enigste i.p.v enige en als i.p.v of vind ik ook heel slecht! Overnieuw deed ik zelf eerst ook fout maar sinds ik weet dat het opnieuw moet zijn let ik er op en echt, werkelijk IE-DE-REEN doet dit fout!
Ik heb een vriendin die roze niet uit kan spreken, dat wordt rosje bij haar. Uil en Paul is ook lastig voor sommigen.
Ik heb een vriendin die roze niet uit kan spreken, dat wordt rosje bij haar. Uil en Paul is ook lastig voor sommigen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Bacio schreef:Er staat toch een r achter de p? Die stopt de uitspraak van de lange aa toch? Of zeg ik nu iets heel geks.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ooh, ik moet dit echt niet lezen! Wij hebben ook iemand in de familie (aangetrouwd ) die echt veel woorden verkeerd uitspreekt. Anyway, wij (zus, moeder en ik) gebruiken dat soort woorden dus weleens expres (met 1 s!!) als we bij elkaar zijn. Het probleem is dat ik een paar van die woorden onbewust over ben gaan nemen omdat we die woorden zovaak dus expres verkeerd hebben gebruikt waardoor ik soms moet nadenken hoe het nu ook alweer echt moest.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 7 van 16 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» uitspreken 'R'
» Uitspreken van irritaties
» Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...
» hoe zouden jullie deze namen uitspreken
» uitspreken 'R'
» Uitspreken van irritaties
» Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...
» hoe zouden jullie deze namen uitspreken
Pagina 7 van 16
Permissies van dit forum: