Belastingdienst, leuker kunnen we het wel maken
+54
Champagne
Gympie
Reeza
Paper Crown
Bolleke
Flower_L
PiP
Lady4
Fjell
Prosecco
l1n
Star007
Winegum
Ooh La La!
Cheesegirl
Puggle
PapillonRose
Annie24
Rovine
Alex
blondje1313
mouette
Chocoholic
Aagje!
Viva
Aziraphale
Fiwen
*Lookie*
rianne287
Fortissimo
madam
Burgemeester Nicky
Rush
Parisienne
Nyx
Jerry
PrimaBella
Rouxxxe
Linda
Jade
_Femme
Laced
M@niek
silly-one
Suus
Jeanette
Lejow
Parel
Mida4you
mezzoforte
NoMercy
TukTuk
Taeda
Fayebella
58 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Belastingdienst, leuker kunnen we het wel maken
renteteruggave hypotheek, ouderschapsverlofkorting en combinatiekorting....dus ik ben blij met wat ik nu op het scherm zie
Voor de mensen met aangifte partners, schuiven jullie aan het einde de posten onderling? Wij doen dat altijd wel....scheelt soms best veel!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Voor ons wordt het gedaan, maar ik gok dat we zo'n 1200 euro terugkrijgen.
Daarvan wordt de buitenboel geschilderd, door een schildersbedrijf, hiep hoi!
Daarvan wordt de buitenboel geschilderd, door een schildersbedrijf, hiep hoi!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik krijg 272 euro terug. Ik ga er een schilderij voor boven de bank van halen en de rest gaat naar de spaarrekening.
Gast- Gast
Nee ok dat begrijp ik, dat is dan de reden dat ik zelden iets terug krijg Maar er zijn ook jaren geweest dat ik moest betalen. Maar nu weet ik in ieder geval dat ik het niet verkeerd doe, bedankt!xxjojootjexx schreef:Bolleke schreef:Ik snap er echt niks van. Ik studeer en heb verder geen inkomen, behalve uit freelance werkzaamheden. Die vul ik ook altijd netjes in. Ik ontvang studiefinanciering, en heb een kind van 6. Dan kan het toch bijna niet dat ik altijd moet betalen, of niks terug krijg? Ik kan ook nergens mijn overige studiekosten invullen... Iemand die mij kan helpen?
Wat je niet betaalt, kun je ook niet terugkrijgen.
De belastingdienst is niet een potje waar je gewoon geld kan ophalen. Iedereen die geld terug krijgt, is geld wat al door henzelf betaalt is door rente op de hypotheek, loonheffing etc.
Het is ook heet ook Teruggaaf Inkomstenbelasting. Als je geen/weinig inkomsten hebt, betaal je dus ook geen/weinig belasting en kun je dus ook niks/weinig terug krijgen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Ik krijg €595 terug, super blij
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Bolleke schreef:Nee ok dat begrijp ik, dat is dan de reden dat ik zelden iets terug krijg Maar er zijn ook jaren geweest dat ik moest betalen. Maar nu weet ik in ieder geval dat ik het niet verkeerd doe, bedankt!xxjojootjexx schreef:Bolleke schreef:Ik snap er echt niks van. Ik studeer en heb verder geen inkomen, behalve uit freelance werkzaamheden. Die vul ik ook altijd netjes in. Ik ontvang studiefinanciering, en heb een kind van 6. Dan kan het toch bijna niet dat ik altijd moet betalen, of niks terug krijg? Ik kan ook nergens mijn overige studiekosten invullen... Iemand die mij kan helpen?
Wat je niet betaalt, kun je ook niet terugkrijgen.
De belastingdienst is niet een potje waar je gewoon geld kan ophalen. Iedereen die geld terug krijgt, is geld wat al door henzelf betaalt is door rente op de hypotheek, loonheffing etc.
Het is ook heet ook Teruggaaf Inkomstenbelasting. Als je geen/weinig inkomsten hebt, betaal je dus ook geen/weinig belasting en kun je dus ook niks/weinig terug krijgen.
Als je als freelancer werkt, dan moet je vaak juist na een jaar nog zelf je belasting af dragen, dus dat je moet betalen kan dus heel goed kloppen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Alex schreef:Wij krijgen ongeveer 1400 euro terug. De aangifte moet alleen opnieuw, omdat er nog een verlate jaaropgaaf van mij binnenkwam en de WOZ-waarde van ons huis lager blijkt te zijn dan we opgegeven hebben. Hopelijk heeft het geen negatieve invloed op het terug te krijgen bedrag.
De WOZ-waarde was wel goed, maar die verlate jaaropgaaf heeft nogal wat roet in het eten gegooid. We krijgen slechts 23 euro terug. Beetje zuur als je eerst denkt 1400 euro terug te krijgen (ook al klopte dat dus niet).
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Flower_L schreef:
Voor de mensen met aangifte partners, schuiven jullie aan het einde de posten onderling? Wij doen dat altijd wel....scheelt soms best veel!
Ja, doen wij ook.
Laatst aangepast door Gympie op za 16 maa 2013 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Wat maakt het verschil in dat schuiven dab? De terug gaaf blijft hetzelfde toch?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
We hadden het verkeerd berekend, ik krijg ruim 400 terug, een extra meevaller dusJaya schreef:Ik krijg 272 euro terug. Ik ga er een schilderij voor boven de bank van halen en de rest gaat naar de spaarrekening.
Gast- Gast
Puggle schreef:Wat maakt het verschil in dat schuiven dab? De terug gaaf blijft hetzelfde toch?
Nope, blijft het niet.
Geen idee waarom dat zo verschilt hoor.
Maar als we het hele bedrag op mijn naam zetten, krijgen we 200 euro meer terug, dan wanneer we het op mijn vriend zijn naam zetten.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wij krijgen 1900 terug ivm aankoop huis.. Ik had meer verwacht. hebben nog meer meiden vorig jaar en huis gekocht? Wat krijgen jullie terug? De renteaftrek krijgen wij al maandelijks.
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Puggle schreef:Wat maakt het verschil in dat schuiven dab? De terug gaaf blijft hetzelfde toch?
Nee. Hier staat het o.a. uitgelegd. Tip 5 is het: http://www.plusonline.nl/geldenrecht/belastingspecial/artikel/1146/tips-en-trucs-bij-de-belastingaangifte#tip5
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik moet 200 euro betalen.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Ik heb net de aangifte ingevuld, maar ik moet komende week nog even bellen met de belastingtelefoon om te weten te komen of ik recht heb op de alleenstaande ouderkorting.
Daarvoor moet het kind volgens de uitleg op je woonadres ingeschreven staan.
Dat is hij niet (wel op vaders adres), maar hij woont wel de helft van de week bij mij.
Er stond dat er voor co-ouderschap aparte regels zijn, maar daar moet je dus voor bellen.
Ik krijg dat 660 of 1007 euro terug (aardig verschil dus).
Daarvoor moet het kind volgens de uitleg op je woonadres ingeschreven staan.
Dat is hij niet (wel op vaders adres), maar hij woont wel de helft van de week bij mij.
Er stond dat er voor co-ouderschap aparte regels zijn, maar daar moet je dus voor bellen.
Ik krijg dat 660 of 1007 euro terug (aardig verschil dus).
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Hoe doen jullie het met de kinderbijslag? Verdelen jullie dit onderling?
Dan zul je dat ook bij alleenstaandeouderkorting doen.
Er staat dat je moet bellen met de belastingtelefoon, ik verwacht dat ze je gaan zeggen dat als je meerdere kinderen hebt, dat het loont om ze niet allemaal op 1 adres in te schrijven, maar 1 bij papa en 1 bij mama.
E. Heeft nu toch een vriendin? Staat die al bij hem ingeschreven? En jij, je nieuwe vriend, staat die al bij jou ingeschreven?
Dan zul je dat ook bij alleenstaandeouderkorting doen.
Er staat dat je moet bellen met de belastingtelefoon, ik verwacht dat ze je gaan zeggen dat als je meerdere kinderen hebt, dat het loont om ze niet allemaal op 1 adres in te schrijven, maar 1 bij papa en 1 bij mama.
E. Heeft nu toch een vriendin? Staat die al bij hem ingeschreven? En jij, je nieuwe vriend, staat die al bij jou ingeschreven?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
De kinderbijslag is verdeeld. Daar kregen we al vrij snel een brief over hoe we dat wilden doen toen we niet meer alledrie op hetzelfde adres stonden.
E heeft idd een vriendin waar hij al een tijd mee samenwoond. Zeker langer dan een half jaar.
Wij wonen officieel nog niet samen, en dat geld in elk geval nog niet voor 2012. Voor dit jaar zal dat wel zo zijn.
E heeft idd een vriendin waar hij al een tijd mee samenwoond. Zeker langer dan een half jaar.
Wij wonen officieel nog niet samen, en dat geld in elk geval nog niet voor 2012. Voor dit jaar zal dat wel zo zijn.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Gister ook weer de belasting ingevuld (laten we idd doen) en toch weer paar duizend euro terug:)
Had 600 meer kunnen zijn, omdat vorig jaar onze woz-waarde te hoog is ingeschat. Maar daar kunnen we nu niks mee.
En idd, schuiven tussen de partners kan helpen, heeft te maken met wat je betaald en inkomt. Bij ons scheelde het nu alleen een tientje:)
Had 600 meer kunnen zijn, omdat vorig jaar onze woz-waarde te hoog is ingeschat. Maar daar kunnen we nu niks mee.
En idd, schuiven tussen de partners kan helpen, heeft te maken met wat je betaald en inkomt. Bij ons scheelde het nu alleen een tientje:)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Dolphinne schreef:De kinderbijslag is verdeeld. Daar kregen we al vrij snel een brief over hoe we dat wilden doen toen we niet meer alledrie op hetzelfde adres stonden.
Dan zullen jullie allebei die korting niet krijgen vermoedt ik. D. Had bij jou ingeschreven moeten zijn, dan had jij het over 2012 iig nog gehad.
Maar misschien kunnen ze een uitzondering maken, niet geschoten is altijd mis.
Over 2013 vervalt het sowieso voor jullie.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken?
» Kunnen we dit maken?
» n.a.v. Waar kunnen ze jou 's nachts voor wakker maken?
» Welke lamp is leuker?
» Zou ik dit nu al klaar kunnen maken voor morgenvroeg/middag?
» Kunnen we dit maken?
» n.a.v. Waar kunnen ze jou 's nachts voor wakker maken?
» Welke lamp is leuker?
» Zou ik dit nu al klaar kunnen maken voor morgenvroeg/middag?
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum: