Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nu al verhuizen of nog even wachten?

+12
Blond
Rovine
Lady4
Starla
Snoopy
Kiekeboe
Jeanette
Bacio
Luce
Atelier Madame
Gympie
Sam
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Snoopy za 23 feb 2013 - 2:35

Ik weet niet of het in jouw omgeving mogelijk is, maar je zou eens naar antikraak kunnen kijken. Vaak woon je dan goedkoop en tijdelijk. Zo zou je kunnen overbruggen tot volgend jaar en alsnog naar het huis van die vriendin kunnen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast za 23 feb 2013 - 2:52

Ik zit nu net op mezelf, heb/had ook niet veel spaargeld en heb ook nog geen vast contract. Toch heb het huisje wat ik kreeg toegewezen aangenomen. Ik liep op mijn tenen thuis, was vaak onredelijk tegen mijn ouders en zusje zonder reden. Ik was zo toe aan een eigen plek.

Ik had heel erg het idee van; nu krijg ik deze kans, nu moet ik 'm pakken ook. Als ik moet wachten tot ik veel gespaard heb en een vast contract ergens heb (hier in de omgeving merk ik heel erg dat ze die niet snel meer geven) zit ik op mijn 80e nog in mijn ouderlijk huis. Ik heb het risico dus genomen. Ik moet opletten met boodschappen, laat de auto vaker staan en pak de fiets maar verder moet ik het prima kunnen redden.

Wat dit betreft sta ik er hetzelfde in als Bacio en Luce.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Starla za 23 feb 2013 - 2:56

Ik zou voor de eerste optie gaan. Liever wat risico nemen (nou ja risico, wat is het ergste wat kan gebeuren), en gelukkig zijn, dan veiligheid en ongelukkig zijn. Ik heb dat zelf ook gedaan, en ben er nog steeds blij mee. Ik had bijna geen spullen, geen spaargeld, en ook niet veel te besteden, maar het is zo fijn om een plek voor jezelf te hebben. En dan gaat er maar een keer iets op een houtje-touwtje manier, daar kan ik achteraf smakelijk om lachen.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast za 23 feb 2013 - 3:01

Starla schreef:Ik zou voor de eerste optie gaan. Liever wat risico nemen (nou ja risico, wat is het ergste wat kan gebeuren), en gelukkig zijn, dan veiligheid en ongelukkig zijn. Ik heb dat zelf ook gedaan, en ben er nog steeds blij mee. Ik had bijna geen spullen, geen spaargeld, en ook niet veel te besteden, maar het is zo fijn om een plek voor jezelf te hebben. En dan gaat er maar een keer iets op een houtje-touwtje manier, daar kan ik achteraf smakelijk om lachen.

Spullen had ik inderdaad ook bijna niet. Had een bed, tv, boekenkast en zo'n blokkenkast van Ikea. Maar je wil niet weten hoéveel ik heb gekregen. Echt van alle kanten kreeg, en krijg ik nog steeds, dingen aangeboden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Lady4 za 23 feb 2013 - 3:03

Ik zou voor optie 1 gaan. Het is al langere tijd duidelijk sat jij echt graag weer een eigen plek wilt. Terecht en heel logisch. Daar zou ik voor gaan. Er zijn zat mensen zonder baan, maar die gaan ook niet gelijk weer bij hun ouders wonen. Het wel of niet hebben van een eigen woning, hangt daar wat mij betreft niet van af.

De optie op de woning van je vrienden zou ik eerst wel aanhouden denk ik. Tenzij je toekomstige woning natuurlijk nog veel mooier is. Ik vind trouwens dat je vrienden jiu erg aan het lijntje houden, maar dat terzijde.

Succes met het maken van je keuze!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Starla za 23 feb 2013 - 3:13

Ik had ook een bed, dekbed, een tv, en een kastje en een paar spulletjes voor de keuken had ik al een keer gekocht, pannen en een vergiet enzo.
Ik heb ook veel gekregen, een oud bankje, glazen, en verder had ik ook zoiets van, dan heb ik eerst maar servies en bestek van de kringloop, en moet ik maar elke week naar de wasserette om de was te doen, dan spaar ik op den duur wel vanalles bij elkaar wat ik echt mooi vind.
Tegenwoordig hoor je zo vaak dat mensen uit huis meteen een perfect ingericht, perfect koophuis willen, met geld op de spaarrekening etc. Net wat Luce zegt. Dat is misschien wel leuk en handig, maar als je nu waar je woont ongelukkig bent is dat het wachten echt niet waard vind ik.
Ik ben nu denk ik ook extra dankbaar dat ik zelf een wasmachine heb Laughing
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Rovine za 23 feb 2013 - 4:31

Ik zou geen van de opties zo vastomlijnd kiezen. Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 561177 Zou nu gaan zoeken naar een huisje, maar wel vrij kritisch. Dus eigenlijk niet met minder genoegen nemen dan wat je in maart volgend jaar zou kunnen krijgen. Zou het dus laten afhangen van welk huis je zou kunnen krijgen nu. Als het tegenvalt heb je altijd dat andere huis nog als backup. Valt het mee, heb je een misschien wel veel mooiere en veel sneller.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Blond za 23 feb 2013 - 7:15

Ik zou gaan voor optie 2 of 3. Ik ben juist wel van de verstandige keuzes maken haha. Ik zou sowieso zorgen dat je je rijbewijs haalt en je schulden bij je ouders aflost. Je kan dan nog lekker op vakantie, nog even uitrusten voordat je moet klussen Wink.

Overigens heb ik mijn woning ook 'genomen' omdat ik anders waarschijnlijk nog 4 jaar bij mijn ouders had moeten wonen. Dit is zo ongeveer de enige particuliere huurwoning die ik kan betalen.Mijn woning is wel erg duur, maar ik heb dat er wel voor over om een eigen plek te hebben. Ik heb dan wel een redelijke buffer op de spaarrekening staan voor noodgevallen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Steep za 23 feb 2013 - 9:50

Rovine schreef:Ik zou geen van de opties zo vastomlijnd kiezen. Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 561177 Zou nu gaan zoeken naar een huisje, maar wel vrij kritisch. Dus eigenlijk niet met minder genoegen nemen dan wat je in maart volgend jaar zou kunnen krijgen. Zou het dus laten afhangen van welk huis je zou kunnen krijgen nu. Als het tegenvalt heb je altijd dat andere huis nog als backup. Valt het mee, heb je een misschien wel veel mooiere en veel sneller.
Dit zou ik ook doen. Al vind ik het aspect van een baan hebben ook erg belangrijk! Als je nu een droomhuis ziet waarvan je echt denkt, wauw dit is het, ja dan zou ik het doen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast zo 24 feb 2013 - 11:11

Ik twijfel tussen optie 1 en optie 2. Iig niet de 3e. Balen joh, dat het nu wéér uitgesteld is. Maar ik vind wel dat het tijd is op jezelf te gaan, niet meer bij je moeder te wonen. Voor jezelf, omdat je daar aan toe bent en ook omdat je eigenlijk wel 'te oud' bent om thuis te wonen. Denk dat zelfstandigheid ook kan helpen bij het vinden van een nieuwe relatie. Het staat ook mooier op je 'date cv' niet meer thuis wonen.

Ik snap dat het eng en spannend is ervoor te gaan. Maar ik heb het ook gedaan toen ik vrijgezel was, en ik had niet eens voor 3 maanden spaargeld. En met mij is het ook goed gegaan!

Ik denk dat het echt de hoogste tijd is op eigen benen te staan. En ik snap dat je op reis wilt, en je rijbewijs wilt halen. Maar volwassen zijn is ook keuzes maken. Helaas kan niet alles tegelijk, baal ik zelf soms ook van Very Happy je kunt ook je rijbewijs halen, weekendje Barca gewoon door laten gaan en verhuizen. En dan kun je volgend jaar die andere mooie reis maken en na afloop van die reis heerlijk op je eigen bank ploffen in je eigen mooie huisje met alle rust die daarbij komt kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Poubelle zo 24 feb 2013 - 11:52

Ik zou ook voor optie 1 of 2 gaan.

Ik heb dat destijds ook gedaan en bij mij heeft het goed uitgepakt.
Ik had geen spaargeld, geen meubels, eigenlijk helemaal niets. Ik studeerde nog en had alleen een bijbaantje waarbij ik een 0-uren contract had. Veel meubels heb ik gekregen of bij de kringloop gehaald.
In de periodes dat ik wat minder te besteden had ging ik wat vaker bij m'n zus of m'n ouders eten, dan kreeg ik vaak ook nog een extra portie mee.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast zo 24 feb 2013 - 23:13

Ik zou ook voor 1 of 2 gaan. Je wil al zo lang weg daar. Als de mogelijkheid er is zou ik het doen. Ik heb ook nooit 20.000 euro spaargeld maar ik red me prima! Het komt echt wel goed.
Ik vind het trouwens eigenlijk wel een beetje aso van je vrienden hoe ze het aanpakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Atelier Madame zo 24 feb 2013 - 23:16

Optie 4: tijdelijk voor een jaar een goedkope kamer zoeken en zodoende wel uit huis zijn maar nog niet veel spullen nodig hebben? En Mss doordat de huur lager is wel een deel vsn je schulden aflossen en sparen voor je rijbewijs?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Lady4 wo 27 feb 2013 - 1:43

Ben je er al uit wat je gaat doen, Rood?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Antibes wo 27 feb 2013 - 1:53

Steep schreef:
Rovine schreef:Ik zou geen van de opties zo vastomlijnd kiezen. Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 561177 Zou nu gaan zoeken naar een huisje, maar wel vrij kritisch. Dus eigenlijk niet met minder genoegen nemen dan wat je in maart volgend jaar zou kunnen krijgen. Zou het dus laten afhangen van welk huis je zou kunnen krijgen nu. Als het tegenvalt heb je altijd dat andere huis nog als backup. Valt het mee, heb je een misschien wel veel mooiere en veel sneller.
Dit zou ik ook doen. Al vind ik het aspect van een baan hebben ook erg belangrijk! Als je nu een droomhuis ziet waarvan je echt denkt, wauw dit is het, ja dan zou ik het doen.

Ik ook. En ik zou in ieder geval niet voor optie 1 gaan en liever ook niet voor 2 qua zekerheid, maar ook niet voor optie 3 (wat nou als ze in maart je weer naar september doorschuift etc. etc?).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 2:13

Oe, sorry dat ik niet meer gereageerd heb. Zie de laatste reacties nu pas.

Maar, nee, ik ben er nog niet over uit. Ik neig ernaar om eerst m'n rijbewijs te halen en dan actief op zoek te gaan naar een huis. Het is al bijna maart; als ik in juni een huis zou hebben, zou dat perfect zijn.

Enorm jammer wel, omdat ik het huis van mijn vriendin al zo goed als helemaal had ingericht in m'n hoofd, haha. Maar goed, dat moet ik dan gewoon uit m'n hoofd zetten. Andere huizen kun je vast ook heel leuk inrichten.

Overigens, over die spullen: ik heb al best veel spulletjes, want ik heb natuurlijk al op mezelf gewoond. Dus dingen als een koelkast, tafel, bank, borden, pannen etc. heb ik allemaal al.

Ik ga nu al jullie posts lezen! Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 2:36

Wauwie, wat een meelevende, lieve reacties toch allemaal. Bedankt ook voor de diverse schoppen onder den bips – ik ben het helemaal met jullie eens. En alle ervaringsverhalen, ook fijn.

Ik had het, eerlijk gezegd, zelf nog niet zo gezien: dat het op eigen benen staan net zo belangrijk/belangrijker is als/dan alles nu al op orde hebben. En wat Lady zegt, dat er meer mensen zijn zonder baan, maar die toch een huis hebben. Dat had ik zelf nog niet bedacht.

Dat komt gewoon echt doordat ik een moeder en vader heb die extreme safety seekers zijn. Pas vroeg mijn broertje hoeveel huur ik max. zou willen betalen. Dus ik antwoordde dat ik rekende op tussen de 500-600 euro. Als je in een stad woont, krijg je bijna nooit iets goeds voor minder. M'n moeder vond dat véél te veel, dat zou ik toch nóóit redden etc. Dus daar word ik dan ook weer onrustig van, terwijl ik weet dat het met huursubsidie, zuinig doen en een baan heus wel moet lukken.

Ik moet ook even een realistisch kostenplaatje gaan maken, dat zal ook wel schelen.

Poubelle en anderen die stap gewoon genomen hebben, stoer zeg! Vind ik echt wel ballen hebben.

Harrison en Lady4, ik vind het ook niet netjes. Tenminste, m'n gevoel vindt het niet leuk. Maar zij kunnen er ook niets aan doen. Het enige wat ik hen wel verwijt, is dat ze niet realistisch hebben gecommuniceerd. Ze hadden moeten zeggen: joh, we hebben echt géén idee wanneer we verhuizen, het duurt waarschijnlijk nog heel lang, reken daar maar op. Nu beloofden ze steeds iets, waar ik me vervolgens aan vasthield. Dat vind ik wel jammer, ja.

Atelier Madame, dat is geen optie. Als ik verhuis, doe ik het nu goed. Dan wil ik dingen inrichten, echt mijn eigen plek creëren. Ik heb echt een vaste stek nodig. Ik heb wel over jouw idee nagedacht hoor, want vrienden deden die suggestie ook, maar daar krijg ik net zo'n ongelukkig gevoel bij als bij het nu thuis wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 2:56

O getver. Ik zit nu te kijken op de website van de gemeentelijke huurcorporatie en zie best wel een cool huis. Heel lelijk van de buitenkant, maar middenin de stad en twee slaapkamers. Zal ik gewoon reageren? Ik durf niet.

Edit: als je reageert, hóef je het toch niet per se ook te nemen? Weten jullie hoe dat zit met die niet-particuliere huizen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Blond wo 27 feb 2013 - 2:59

Ja die kan je ook weigeren hoor. Tenminste, bij mijn woningcoöperatie wel Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 561177
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  June wo 27 feb 2013 - 3:00

Rood schreef:O getver. Ik zit nu te kijken op de website van de gemeentelijke huurcorporatie en zie best wel een cool huis. Heel lelijk van de buitenkant, maar middenin de stad en twee slaapkamers. Zal ik gewoon reageren? Ik durf niet.

Edit: als je reageert, hóef je het toch niet per se ook te nemen? Weten jullie hoe dat zit met die niet-particuliere huizen?

Je moet even op de site kijken. Bij de studenthuisvesting Nijmegen hoef je dingen niet aan te nemen, maar als je iets afwijst, beland je wel weer onderaan de lijst. In mijn geboorteplaats mag je de woningbouwvereninging geloof ik twee of drie keer een woning afwijzen. Er staat vast iets over de voorwaarden op de site.

Ik denk dat je gewoon op zoek moet gaan naar iets nieuws. Het kan je allerlei nieuwe energie geven en uiteindelijk valt er altijd wel een mouw aan te passen qua financiën. Het is niet alsof je werkloos bent en in de schuldsanering zit!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 3:00

O, cool. Dan ga ik gewoon reageren, fuk it, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 3:12

Ja fuk it, gewoon DOEN! Spannend joh! Mijn huur was in mijn oude huis toen ik alleen woonde iets van 540 euro, ex Eneco en alle andere bijkomende kosten. Kreeg geen huurtoeslag. En toen verdiende ik stukken minder dan nu. Heb het altijd prima gered!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gast wo 27 feb 2013 - 3:22

Spannend Rood, stoer dat je gereageerd hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Lady4 wo 27 feb 2013 - 3:58

Goed bezig Roodje! Je moeder kan die huur heel hoog vinden, maar vergelijkt dit waarschijnlijk met huurbedragen van 30 jaar geleden. Zoveel kost huren nou eenmaal tegenwoordig. Je kunt op www.toeslagen.nl bereken hoeveel huur- en/of zorgtoeslag je kunt ontvangen, als je daar recht op hebt.

Als laatste advies, ga nu in je enthousiasme niet hals over de kop op vanalles reageren, want daar zit waarschijnlijk wel een limiet op. Maar goed, dat weet je vast wel.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nu al verhuizen of nog even wachten? - Pagina 2 Empty Re: Nu al verhuizen of nog even wachten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum