Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?
+11
Shopaholic
teletascha
Flower_L
Printje
koNijntje
Linda
Annemie
kwak
Theeleut
Darius
Supertalentje
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?
Ik heb van mijn eerste zwangerschap ontzettend genoten, maar de tweede zwangerschap vond ik echt vreselijk. Wat mij betreft kon dat niet snel genoeg voorbij zijn. En nu vind ik dat zo jammer!!
Gast- Gast
Theeleut schreef:Het is geen schande als je er niet van geniet. Soms lijkt er nog een soort van taboe te zijn als je zegt niet intens te genieten. Mag van mij doorbroken worden!
Maar het enige wat ik hoor is 'jammer dat je van de eerste zwangerschap niet genoten hebt' en 'nu lekker veel gaan genieten'. Alsof ik toch iets gemist heb, nu letterlijk een tweede kans krijg en dan laat ik 'm liggen. Dat is toch zonde?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik probeer deze zwangerschap echt te gaan genieten, want dit is ook mijn laatste zwangerschap. Gelukkig gaat het genieten steeds beter. Ben wel ontzettend moe en heb weinig energie, maar verder mag ik nog niet klagen. De eerste maanden waren vreselijk, maar gelukkig gaat het steeds beter.
Sinds maandag weten we ook dat we een jongen verwachten, waardoor ik best veel opnieuw moet aanschaffen. Bij J. had ik uiteindelijk best veel roze en echte meisjesspullen, daar heb ik niks meer aan. Die zal ik nu moeten vervangen. Hoewel ik daar nog tijd genoeg voor heb, heb ik al wel een paar dingetjes gekocht. Wil er dit keer wel bewuster mee bezig zijn: bij de eerste wilde ik alles zo snel mogelijk hebben en kwam ik later veel leukere dingen tegen. Nu wacht ik wel tot ik écht wat leuks tegenkom.
Sinds maandag weten we ook dat we een jongen verwachten, waardoor ik best veel opnieuw moet aanschaffen. Bij J. had ik uiteindelijk best veel roze en echte meisjesspullen, daar heb ik niks meer aan. Die zal ik nu moeten vervangen. Hoewel ik daar nog tijd genoeg voor heb, heb ik al wel een paar dingetjes gekocht. Wil er dit keer wel bewuster mee bezig zijn: bij de eerste wilde ik alles zo snel mogelijk hebben en kwam ik later veel leukere dingen tegen. Nu wacht ik wel tot ik écht wat leuks tegenkom.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Dat is echt een standaard iets wat je te horen krijgt ' lekker genieten'. Daarom denken we massaal dat het normaal is en als je niet geniet dat je abnormaal ben.Supertalentje schreef:Theeleut schreef:Het is geen schande als je er niet van geniet. Soms lijkt er nog een soort van taboe te zijn als je zegt niet intens te genieten. Mag van mij doorbroken worden!
Maar het enige wat ik hoor is 'jammer dat je van de eerste zwangerschap niet genoten hebt' en 'nu lekker veel gaan genieten'. Alsof ik toch iets gemist heb, nu letterlijk een tweede kans krijg en dan laat ik 'm liggen. Dat is toch zonde?
Ik vind niet dat ik iets gemist heb. Ik heb heus wel geniet momenten gehad en bijv. foto's gemaakt van mijn buik, maar ik was niet continue in zwijmelland. Lijkt mij volkomen normaal eigenlijk.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik denk dat het kunnen genieten ook erg afhangt van hoe het verder loopt. Ik voelde me goed, ik zag er goed uit, ik had net mijn diploma gehaald, net een super leuke baan gevonden. Die periode (en nog steeds) is gewoon een hele fijne, positieve periode in mijn leven. Dat maakt dat je je sneller fijn voelt en makkelijker kunt genieten. Een compliment over je buik maakt je dan extra blij bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Ik denk dat dat er ook zeker mee te maken heeft.
Bij de eerste kreeg ik te horen dat ik per direct op non-actief gezet werd en na mijn verlof ontslagen zou worden. Dit heb ik aangevochten, waardoor ik tijdens mijn zwangerschap regelmatig mijn advocaat sprak en in de rechtbank heb gezeten.
We hadden het destijds al niet breed en dat ik mijn baan kwijt zou raken bevorderde het genieten niet nee.
Bij de tweede was het de misselijkheid (ik heb een overgeeffobie) waardoor ik totaal niet genoot. In de tweede helft kwam het gevoel gelukkig wel naar boven toen de erge misselijkheid weg was.
En zo zijn er wellicht genoeg vrouwen die ondanks alles toch op een roze wolk zitten.
Bij de eerste kreeg ik te horen dat ik per direct op non-actief gezet werd en na mijn verlof ontslagen zou worden. Dit heb ik aangevochten, waardoor ik tijdens mijn zwangerschap regelmatig mijn advocaat sprak en in de rechtbank heb gezeten.
We hadden het destijds al niet breed en dat ik mijn baan kwijt zou raken bevorderde het genieten niet nee.
Bij de tweede was het de misselijkheid (ik heb een overgeeffobie) waardoor ik totaal niet genoot. In de tweede helft kwam het gevoel gelukkig wel naar boven toen de erge misselijkheid weg was.
En zo zijn er wellicht genoeg vrouwen die ondanks alles toch op een roze wolk zitten.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Genieten tijdens zwangerschap....wat is dat
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Tweede zwangerschap
» Een tweede zwangerschap...
» Laatste zwangerschap
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap