Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een tweede zwangerschap...

+3
Bruintje Beer
Susan
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Een tweede zwangerschap...

Bericht  Printje do 9 aug 2012 - 9:47

Al probeer ik ook bewust te genieten voor mijn gevoel 'hangt' het er maar een beetje bij. Bij R had ik bijv. al van iedere week een foto gemaakt..nu nog geen een.. Embarassed We zijn enorm blij mee maar zijn er veel minder mee bezig door alle dagelijkse dingetjes. Bij R hadden we het over namen, het kamertje etc etc en nu hebben we inmiddels wel een jongensnaam maar hebben nog niet nagedacht over een meisjesnaam. NOg tijd zat natuurlijk maar het is gewoon heel anders.

Voor wie is dit herkenbaar?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 9:49

Ja hoor, herkenbaar. Het is niet nieuw meer en daarnaast heb je er ook al 1 lopen. Bij de eerste had ik alle tijd om me in dat soort dingen te verdiepen, bij de 2e was ik met hele andere dingen bezig. Denk dat dat wel normaal is hoor

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Susan do 9 aug 2012 - 9:50

Ik was er de tweede keer ook minder bewust mee bezig, maar bij mij was dat eigenlijk maar beter, de eerste keer was ik enorm angstig en het was echt een verademing om dat de tweede keer niet te zijn. Wat dat betreft heb ik de tweede keer juist wel meer kunnen genieten, en van de kraamtijd helemaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Bruintje Beer do 9 aug 2012 - 9:51

Heel herkenbaar!!
Komt denk ik ook omdat het al een bekend gevoel is en niet nieuw is. Daarbij heb je alles al in huis en je al druk ben met het dagelijks leven naast je 2e zwangerschap. Denk hieraan je werk, huishouden, en dat je er al 1tje hebt rondlopen!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Printje do 9 aug 2012 - 9:56

Gelukkig dat het herkenbaar is, voel me soms zo schuldig haha, bij R las ik van alles en wist ik tot op de dag hoever ik was. Nu is het idd allemaal wat anders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Twellie do 9 aug 2012 - 10:29

Ik had het omgekeerde van Susan: ik was er heel erg veel mee bezig, maar dan niet met genieten of nuttige dingen regelen maar met zorgen maken. Als ik ooit een derde zou krijgen, hoop ik juist dat ik er veel minder mee bezig kan zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Wennes do 9 aug 2012 - 13:18

Bruintje Beer schreef:Heel herkenbaar!!
Komt denk ik ook omdat het al een bekend gevoel is en niet nieuw is. Daarbij heb je alles al in huis en je al druk ben met het dagelijks leven naast je 2e zwangerschap. Denk hieraan je werk, huishouden, en dat je er al 1tje hebt rondlopen!!
+1
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Liadan do 9 aug 2012 - 18:31

Gedeeltelijk herkenbaar. Ik was best wel bezig met mijn zwangerschap, heb net zoveel buikfoto's gemaakt als bij de eerste en stond er wel genoeg bij stil. Ik had wel veel minder behoefte om te gaan winkelen voor de jongste, volgens mij kocht ik rond de 20 weken pas de eerste kleertjes en ging ik toen nadenken over de babykamer. Bij de oudste kon ik niet wachten tot ik kon gaan winkelen en de babykamer in kon richten.
De naam van de oudste hadden we ook veel eerder dan die van de jongste, ook omdat we er pas later over na gingen denken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 18:34

Ik ben er op een andere manier mee bezig. Ik ben wel banger dan de vorige keer. Misschien juist omdat ik 'weet' wat we zouden missen en weet hoe geweldig het is om een kindje te hebben. Daarnaast vergelijk ik heel erg met mijn eerste zwangerschap.

Maar in het dagelijkse leven ben ik er inderdaad minder bewust mee bezig. Ik kan ook niet even op de bank neerploffen als ik moe ben, want ik heb nog een ventje rondlopen die aandacht wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Linda do 9 aug 2012 - 18:36

Tot nu toe merk ik nog geen verschil, maar het is natuurlijk nog heel pril.
Ik hoop dat het gaat lukken om van deze zwangerschap te genieten, ook met oog op het idee dat dit hoogstwaarschijnlijk de laatste keer is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een tweede zwangerschap... Empty Re: Een tweede zwangerschap...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum