Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laatste zwangerschap

5 plaatsers

Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Laatste zwangerschap

Bericht  Tania di 7 feb 2012 - 7:34

Hadden jullie ook zo'n apart gevoel aan het eind van je zwangerschap? Wij weten zeker dat we het bij twee kindjes willen houden. En hoewel zwanger zijn lichamelijk niet echt aan mij besteed is vind ik het wel heel mooi en bijzonder om zo'n mensje in mijn buik te voelen.
Nu het eind in zicht komt, zit ik bijna te huilen als ik me bedenk dat ik dit gevoel gewoon nooit meer ga meemaken. Als dit kindje net zo snel komt als J. dan ben ik volgende week nu al bevallen maar ik ben er nog helemaal niet klaar voor. Ik wil mijn meisje nog even in mijn buik houden, gewoon voor mij alleen.

Herkent iemand dit?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 7:40

Ik herken het wel, ik had nog wel een maand zwanger willen zijn (ondanks dat ik flink over tijd was, vond ik het helemaal niet erg).

Dat is ook één van de reden dat wij graag willen wachten met een tweede. Zodat ik er weer 100% van kan genieten. Want na een eventueel tweede kindje is het hier ook echt klaar. Het moment wil ik graag nog voor mij uitschuiven (en ik wil er nog niet klaar mee zijn, haha)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 7:41

Hier is het nog helemaal niet zeker dat dit de laatste zwangerschap is dus dat gevoel van de laatste keer heb ik dan niet, maar ik heb t gevoel nu dat de tijd door mijn vingers heen glipt.. Het gaat zo vreselijk snel allemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 7:42

Zo beleef ik deze zwangerschap wel. Ik probeer overal zo bewust mogelijk bij stil te staan. Tot nu waren het heel veel momenten waarvan ik dacht 'heerlijk, nooit meer' (misselijkheid, onzekerheid), maar ook wel dingen waarvan ik dacht, 'na deze keer, helaas nooit meer Sad' (eerste echo, eerste kleertjes kopen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  L!ND@ di 7 feb 2012 - 7:49

Pfff, dat lijkt me erg moeilijk. Ik ben zo bang dat ik daar bij de 2e ook last van zou hebben. Ik wil heel graag 3 kindjes, maar mijn man wil er maar 2. Maar al zou er nog een 3e komen, dan krijg ik dat gevoel dan zeker weten ook. Zwanger zijn is zo iets bijzonders!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Tania di 7 feb 2012 - 7:53

Rejoy. schreef:Zo beleef ik deze zwangerschap wel. Ik probeer overal zo bewust mogelijk bij stil te staan. Tot nu waren het heel veel momenten waarvan ik dacht 'heerlijk, nooit meer' (misselijkheid, onzekerheid), maar ook wel dingen waarvan ik dacht, 'na deze keer, helaas nooit meer Sad' (eerste echo, eerste kleertjes kopen).

Ja dat had ik ook inderdaad. Maar voor mijn gevoel duurde het allemaal nog zoo lang.
En nu was ik vandaag bij de verloskundige en bedacht ik me opeens dat het vorige keer toen ik net zo ver was als nu het nog maar een paar dagen duurde :shock: . Ik mag wel maandag nog een echo laten maken dus dat is wel leuk, toch nog 1 keertje in m'n buik kijken!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  liesje di 7 feb 2012 - 8:16

hoi Tania,



wij zijn ook klaar nu. wij wilden ook altijd maar 2 kindjes en heb dat nu nog. maar ik heb van me laatste zwangerschap elk moment genoten omdat het de laatste keer is geweest. maar het moeilijkste moment vond ik toch het eindgesprek bij de verloskundige je sluit toch een deel van iets af wat je nooit meer zal meemaken/ervaren.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 8:47

Ik had het bij de tweede niet omdat de kans toch wel groot was dat er ooit een derde zou komen. En ook nu is dit niet definitief de laatste, maar die kans is wel een stuk groter dan de vorige keer. Ik ben er dit keer veel bewuster mee bezig en ik geniet ook meer, ondanks dat het qua kwaaltjes niet minder is dan de vorige keer. Maar echt moeilijk vind ik het niet, als dit de laatste is heb ik ook wel het gevoel dat het goed zo is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  PapillonRose di 7 feb 2012 - 8:49

Ik denk dat ik dat ook wel zal hebben. Ondanks dat 3 of 4 kindjes mijn droom is, denk ik dat 2 een realistischer beeld is gezien mijn situatie en de gezondheidsperikelen waar ik regelmatig mee zit. Ik hoop in elk geval nog 1 kindje te mogen krijgen, en ik denk ook dat ik dat ook heel dubbel zal vinden als het zover zou zijn. Aan de ene kant nog 1x al die wonderlijke dingen meemaken, aan de andere kant gelijk ook de laatste keer dat je het meemaakt.. Kan het me goed voorstellen. Mij lijkt het nu ook een raar idee om nooit meer zwanger te zijn, dus hoop het nog wel een keer mee te maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 9:20

Ik heb twee rotzwangerschappen achter de rug en we zijn het er beide over eens dat er nooit een derde zal komen.
Maar toen ook de gyn bij de na-controle zei dat het misschien wel verstandig was om dat niet te doen moest ik toch wel even slikken.

Door alle commotie heb ik van mijn laatste zwangerschap ook helemaal niet kunnen genieten.
Ook de kraamweek leek door mijn vingers te glippen.
(Eigen schuld, maar de kraamhulp hield me ook niet bepaald tegen...)
Dus in dat opzicht heb ik er wel een beetje een raar (of beter gezegd naar) gevoel bij/over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Supertalentje di 7 feb 2012 - 11:14

Ik heb niet dat ik het jammer vond dat het 'de laatste keer is' (de eerste, de enige, maar ook de laatste keer ;-), ik vond het allemaal zo bijzonder dat ik gewoon heel blij ben dat ik het niet heb hoeven missen, mee heb mogen maken.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:49

Laurientje85 schreef:Hier is het nog helemaal niet zeker dat dit de laatste zwangerschap is dus dat gevoel van de laatste keer heb ik dan niet, maar ik heb t gevoel nu dat de tijd door mijn vingers heen glipt.. Het gaat zo vreselijk snel allemaal.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laatste zwangerschap Empty Re: Laatste zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum