Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

+11
Shopaholic
teletascha
Flower_L
Printje
koNijntje
Linda
Annemie
kwak
Theeleut
Darius
Supertalentje
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Supertalentje wo 20 feb 2013 - 7:49

Hebben jullie bewust genoten van jullie tweede en/ of laatste zwangerschap?

Ik vind deze buik-baby echt heel leuk (itt de eerste) maar ik 'vergeet' te genieten ofzo. Ik voel niks van baby en ik ben ook niet ziek of vermoeider dan normaal. De dagen zijn zo gevuld met ritme, regelmaat en verplichtingen, ze vliegen voorbij. Eigenlijk vind ik dit jammer, maar ik weet niet wat ik eraan moet doen. Herkenbaar?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Darius wo 20 feb 2013 - 8:17

Ik heb oprecht genoten van de tweede zwangerschap. De eerste was gewoon te nieuw en te spannend, en de derde kwam er te snel achteraan. Ik was toen nog aan het genieten van de baby, kreeg ik er al weer een.

Ik vond het erg prettig om bij P naar yoga te gaan, lekker 1,5 uur voor jezelf.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Theeleut wo 20 feb 2013 - 8:19

Nee, ik heb er niet meer van genoten. Ik was de eerste maanden erg beroerd, zo erg dat ik soms wenste dat het maar weg moest. Dat wilde ik natuurlijk niet, maar zó ellendig voelde ik me. Dus nee genieten was het niet. In de tweede helft van de zwangerschap heb ik wel meer kunnen genieten, want wat moet je anders, die zwangerschap duurt nog wel even Wink

Zwanger zijn is niet zo aan mij besteed geloof ik. Ik vind het prachtig dat er een mensje in je buik groeit en dat je het voelt bewegen, maar meer en deel was het de tijd vooruit kijken tot ik kon bevallen.

Dat jij er nu minder bewust van geniet komt vast doordat je met je eerste veel in de weer bent. Zeker omdat je ook nergens last van hebt ( geniet dáár van Laughing )

Ik zou eigenlijk niet weten hoe je meer zou kunnen genieten. Misschien lekker ontspannen in bad gaan met baby gerelateerde tijdschriften bij de hand en bewust letten/geníeten van alle bewegingen( die je nu misschien nog niet voelt).
Dat vond ik zelf wel altijd prettig.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  kwak wo 20 feb 2013 - 8:30

Ik vond de tweede zwangerschap veel minder genieten dan de eerste.
Bij de tweede zwangerschap was ik depressief, misselijk en kon niet genieten, ook omdat D al rond liep ging de tijd wel sneller en stond ik amper stil bij het zwanger zijn.
Bij de eerste was ik veel meer aan het genieten en zat ik echt op een roze wolk.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Annemie wo 20 feb 2013 - 8:34

Bij de eerste genoot ik al niet echt doordat ik me beroerd voelde. Maar nu geniet ik ook nog niet, omdat ik zo moe ben, slaap het liefst de hele dag. Tevens ben ik nou veel minder met de zwangerschap bezig als bij de eerste, bij de eerste volgde ik alle ontwikkelingen, maakte meteen foto's van mijn buik, kocht babyspulletjes, nu ben ik daar totaal niet mee bezig.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Linda wo 20 feb 2013 - 8:34

Ik vind deze zwangerschap veel sneller gaan dan de eerste. Je zit zo in het dagelijkse ritme. Ik vond het ook echt heel zwaar icm de zorg van dochter.

Maar nu ik verlof heb probeer ik er echt voluit van te genieten! Dochter en ik doen door de weeks samen leuke dingen. In het weekend gaan we met z'n drieën op pad. Nog even genieten nu we nog met z'n drieën zijn.
Daarnaast heb ik 1 dag in de week een dag voor mij alleen. Heerlijk!

Dus eigenlijk geniet ik er pas sinds vorige week echt heel van. Ik probeer het bewust te ervaren, dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik zwanger ben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  koNijntje wo 20 feb 2013 - 8:35

ik geniet zeker van de zwangerschap, maar de tijd gaat wel sneller voorbij en ik sta er minder bij stil/ben er minder mee bezig.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Printje wo 20 feb 2013 - 8:49

Ik genoot ervan en ben me steeds bewust geweest van het feit dat dit de laatste zwangerschap is. Ik vergat wel vaak dat ik zwanger was omdat ik nergens last van gehad heb.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Flower_L wo 20 feb 2013 - 8:54

ik ben daar volgens mij iets te nuchter voor...vond wel jammer.
hoop wel dat ik het nog een keer mee mag maken...zou wel heeeeel moeilijk vinden wanneer dit echt de laatste keer was.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  teletascha wo 20 feb 2013 - 9:03

Ik wist pas met 20 weken dat ik zwanger was, dus heb maar de helft van de 2e zwangerschap meegekregen.... Daarna ging het zo verschrikkelijk snel, en je hebt het al druk met een rondrennende dreumes, dat mijn 2e zwangerschap wel omgvlogen lijkt.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 9:06

De eerste zwangerschap vond ik vooral heel zwaar en zag ik in de verte af en toe een roze sluierbewolking. In de tweede zwangerschap heb ik écht genoten. Dat was zo'n fijne zwangerschap, en hoewel hij af en toe ook wel zwaar was, was het vooral genieten. Ik kon de tweede zwangerschap ook veel beter. Ik heb ook geprobeerd om bewust bij deze zwangerschap stil te staan, omdat dit zeer waarschijnlijk de laatste zwangerschap was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Shopaholic wo 20 feb 2013 - 10:47

Nee heb er bewust niet van genoten. Toch wel stom..en op het moment dat ik lag te bevallen dacht ik moet dit toch wel echt nu meemaken...maar dat ging toen ook zo vlug...kan het me nu nog amper herinneren.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 10:52

EDC schreef:Nee heb er bewust niet van genoten. Toch wel stom..en op het moment dat ik lag te bevallen dacht ik moet dit toch wel echt nu meemaken...maar dat ging toen ook zo vlug...kan het me nu nog amper herinneren.
waarom heb je daar bewust niet van genoten, zit daar een reden achter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Flower_L wo 20 feb 2013 - 10:53

Ik denk dat ze niet bewust ipv bewust niet mee bedoelt smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Shopaholic wo 20 feb 2013 - 10:56

Carrie schreef:
EDC schreef:Nee heb er bewust niet van genoten. Toch wel stom..en op het moment dat ik lag te bevallen dacht ik moet dit toch wel echt nu meemaken...maar dat ging toen ook zo vlug...kan het me nu nog amper herinneren.
waarom heb je daar bewust niet van genoten, zit daar een reden achter?
Ja ik was wederom weer ziek tijdens de zwangerschap. Daardoor genoot ik er niet van, ging letterlijk door de grond van de ellendige jeuk. En sorry voor spelfout(en)..mn ogen zijn beetje zwaar Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? 394967
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 11:00

EDC schreef:
Carrie schreef:
EDC schreef:Nee heb er bewust niet van genoten. Toch wel stom..en op het moment dat ik lag te bevallen dacht ik moet dit toch wel echt nu meemaken...maar dat ging toen ook zo vlug...kan het me nu nog amper herinneren.
waarom heb je daar bewust niet van genoten, zit daar een reden achter?
Ja ik was wederom weer ziek tijdens de zwangerschap. Daardoor genoot ik er niet van, ging letterlijk door de grond van de ellendige jeuk. En sorry voor spelfout(en)..mn ogen zijn beetje zwaar Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? 394967
Oh ik dacht al! Kan me herinneren ja dat jij zo'n jeuk had, killing!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Printje wo 20 feb 2013 - 11:01

Ik heb tijdens de bevalling wel meerdere malen gedacht, dit hoef ik hierna nooit en nooit meer te doen haha en dat hielp.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Shopaholic wo 20 feb 2013 - 11:02

Carrie schreef:
EDC schreef:
Carrie schreef:
EDC schreef:Nee heb er bewust niet van genoten. Toch wel stom..en op het moment dat ik lag te bevallen dacht ik moet dit toch wel echt nu meemaken...maar dat ging toen ook zo vlug...kan het me nu nog amper herinneren.
waarom heb je daar bewust niet van genoten, zit daar een reden achter?
Ja ik was wederom weer ziek tijdens de zwangerschap. Daardoor genoot ik er niet van, ging letterlijk door de grond van de ellendige jeuk. En sorry voor spelfout(en)..mn ogen zijn beetje zwaar Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? 394967
Oh ik dacht al! Kan me herinneren ja dat jij zo'n jeuk had, killing!

Yes en soms nog...geen idee waar het vandaan komt. Word nu momenteel uitgezocht.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Supertalentje wo 20 feb 2013 - 22:47

Theeleut schreef:Nee, ik heb er niet meer van genoten. Ik was de eerste maanden erg beroerd, zo erg dat ik soms wenste dat het maar weg moest. Dat wilde ik natuurlijk niet, maar zó ellendig voelde ik me. Dus nee genieten was het niet. In de tweede helft van de zwangerschap heb ik wel meer kunnen genieten, want wat moet je anders, die zwangerschap duurt nog wel even Wink

Zwanger zijn is niet zo aan mij besteed geloof ik. Ik vind het prachtig dat er een mensje in je buik groeit en dat je het voelt bewegen, maar meer en deel was het de tijd vooruit kijken tot ik kon bevallen.

Dat jij er nu minder bewust van geniet komt vast doordat je met je eerste veel in de weer bent. Zeker omdat je ook nergens last van hebt ( geniet dáár van Laughing )

Ik zou eigenlijk niet weten hoe je meer zou kunnen genieten. Misschien lekker ontspannen in bad gaan met baby gerelateerde tijdschriften bij de hand en bewust letten/geníeten van alle bewegingen( die je nu misschien nog niet voelt).
Dat vond ik zelf wel altijd prettig.

Ja, dit dus Wink Ik vind zwanger zijn niet vreselijk, maar nu gewoon meer benieuwd naar baby als ie geboren is. Op wie lijkt hij/zij, gaat de bv lukken en gaat deze wel kruipen, zelf zitten etc ipv van liggen naar staan? Bij mijn zoon ging de zwangerschap vanzelf, alles ging altijd goed, hoe bang ik ook was. Daarom heb ik nu veel vertrouwen, ik ben al 5 wkn niet bij de vk geweest, maar ik heb niet het idee dat baby er tussendoor mee opgehouden is ofzo, het zal wel goed gaan. Ik ben wel continue misselijk geweest, 6 tot 11 weken en toen dacht ik ook wel 'moet dit nou'? En ik ben idd continue met zoon, man, werk, sociale contacten bezig. Ik dacht dat ik het fijn zou vinden, als paniekvogel heb ik ook minder tijd voor zorgen/stress. Maar aangezien ik bij de eerste niet genoten heb en dit echt de laatste is wil ik er niet met spijt op terug kijken.
Die babymagazines wil ik echt niet lezen, er staan ook altijd nare dingen in, die ook weer goed gekomen zijn, maar liever niet Wink Ik hoop dat ik er echt van kan genieten en ermee bezig zijn als ik baby voel, dikker ben, lekker van de zomer in mijn nieuwe zomerjurkjes met zoon naar buiten, daar kijk ik wel naar uit.

@Annemie; ook hetzelfde, ik ben niet bezig met babyspulletjes, alles uitzoeken, navragen, wat dat betreft is het een herhaling van zetten, alles staat er nog van zoon. Bedje heb ik al uitgezocht, misschien roze dingen als het een meisje is, maar verder heb ik ook geen idee wat ik moet kopen...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  M@niek wo 20 feb 2013 - 22:56

Wel jammer dat zoveel meiden minder genieten bij een 2e zwangerschap. Voor mij zou de 2e zwangerschap echt de laatste zijn dus ik hoop dat ik hier extra van kan genieten. Het zou vooral heel fijn zijn als ik nungeen 40 wkn ziek zou zijn maar ja dat heb je helaas niet in de hand.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Blue flower do 21 feb 2013 - 1:21

Bij de eerste heb ik echt elke minuut genoten van de zwangerschap, had ik een kwaaltje? Dat maakte me niks uit ik was zwanger, heerlijk.

Daarentegen deze zwangerschap.. Pff kan niet echt zeggen dat ik er van kan genieten... Ik ben onwijs blij dat er een baby komt en als ik mijn baby zie gaan in mijn buik maar echt genieten... Nee deze zwangerschap gaat niet vanzelf... Al vanaf het begin niet. Ben blij als ik straks een gezond ventje in mijn armen heb.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Printje do 21 feb 2013 - 2:33

M@niek schreef:Wel jammer dat zoveel meiden minder genieten bij een 2e zwangerschap. Voor mij zou de 2e zwangerschap echt de laatste zijn dus ik hoop dat ik hier extra van kan genieten. Het zou vooral heel fijn zijn als ik nungeen 40 wkn ziek zou zijn maar ja dat heb je helaas niet in de hand.

Je hebt vaak ook veel minder tijd voor want er loopt al een kindje rond, ook is alles minder nieuw als bij de eerste.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Theeleut do 21 feb 2013 - 3:13

Printje schreef:
M@niek schreef:Wel jammer dat zoveel meiden minder genieten bij een 2e zwangerschap. Voor mij zou de 2e zwangerschap echt de laatste zijn dus ik hoop dat ik hier extra van kan genieten. Het zou vooral heel fijn zijn als ik nungeen 40 wkn ziek zou zijn maar ja dat heb je helaas niet in de hand.

Je hebt vaak ook veel minder tijd voor want er loopt al een kindje rond, ook is alles minder nieuw als bij de eerste.
en wat is er mis mee als je niet geniet maar gewoon je leven leeft tijdens een zwangerschap? Misschien ben ik daar een droogkloot in, maar móet je bij elk beweginkje weg zwijmelen. Neuh, voor mij is zwanger zijn het voorwerk, dáárna heb ik wat ik hebben wil, een baby, en dan kan het genieten beginnen!

Het is geen schande als je er niet van geniet. Soms lijkt er nog een soort van taboe te zijn als je zegt niet intens te genieten. Mag van mij doorbroken worden! smile
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Susan do 21 feb 2013 - 3:21

Ik vind ook niet dat er iets mis is als je er niet uitgesproken van geniet. Genieten is ook niet iets wat je af kunt dwingen. Je kunt er hooguit bewust bij stilstaan, maar je geniet of je geniet niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Gast do 21 feb 2013 - 3:31

Bij Mas wel redelijk, bij Amé totaal niet! Ik was veel te druk om met nog een kleuter en een baby bezig te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra genieten tweede/laatste zwangerschap? Empty Re: Extra genieten tweede/laatste zwangerschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum