Hond met overgewicht
+6
Maudy
Sam
Xanna
Antibes
ExpressoB
JD
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hond met overgewicht
Oke, bedankt voor de tip Sam!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Graag gedaan!
Mijn hond was door een knie operatie ook tonnetje rond geworden en nu weer keurig op gewicht, met vlees.
Mijn hond was door een knie operatie ook tonnetje rond geworden en nu weer keurig op gewicht, met vlees.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Klopt, ieder heeft zo zijn voorkeur. Met een goede brok is niets mis, evenals met goed vlees.
Wat is de dagelijks aanbevolen hoeveelheid brok wat op de verpakking staat en welk merk geef je hem? En wat was je hond in het asiel en daarvoor gewend qua eten en bewegen?
Ik vind 6 kilo erbij aardig wat, zeker gezien wat hij volgens jou eet. Kun je de rondjes niet wat groter maken? Bijvoorbeeld een half uur? Want van die 15-20 minuten die je nu gaat, wordt er natuurlijk ook een aantal minuten stilgestaan, gesnuffeld en gesjokt. Dus je rondje wat groter en dan op sommige stukjes proberen wat meer de pas er in. Een hond van 10 moet het opzich best aankunnen, al zou het kunnen zijn dat hij toch last heeft van zijn gewicht.
Wat is de dagelijks aanbevolen hoeveelheid brok wat op de verpakking staat en welk merk geef je hem? En wat was je hond in het asiel en daarvoor gewend qua eten en bewegen?
Ik vind 6 kilo erbij aardig wat, zeker gezien wat hij volgens jou eet. Kun je de rondjes niet wat groter maken? Bijvoorbeeld een half uur? Want van die 15-20 minuten die je nu gaat, wordt er natuurlijk ook een aantal minuten stilgestaan, gesnuffeld en gesjokt. Dus je rondje wat groter en dan op sommige stukjes proberen wat meer de pas er in. Een hond van 10 moet het opzich best aankunnen, al zou het kunnen zijn dat hij toch last heeft van zijn gewicht.
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10
O en wat de mijne ook krijgt is smorgens een bodem karnemelk. Vult ook wat bij en is goed tegen vlooien en teken.
Sam- Kletskop
Ik zou ook proberen om hem 1x per dag een grote ronde van een half uur tot een uur los te laten lopen. Zal ie zo slanker van worden
Sam- Kletskop
JaneDoe schreef:O god ik voel me zo'n slechte hondeneigenaar...
uhm...ik geef hem zijn voer niet na het uitlaten, dat wisselt..... is dat heel belangrijk? Sorry als het een stomme vraag is
Zijn lotgering prak ik wel, maar doe er geen water doorheen.
ik ben met lotgering ongeveer even veel kwijt als brokken trouwens, zit weinig verschil in... hangt natuurlijk ook van het merk af, carnibest is alweer 3x zo duur zowat.
Ja dat is heel belangrijk, NOOIT voor het wandelen maar na het wandelen dus. De vraag was al beantwoord zag ik. Heel klein beetje water mengen met zijn lotgering kun je wel doen, misschien drinkt jouw hond ook niet genoeg(en nu die met zijn pootje zit), krijgt hij toch weer wat vocht binnen. Wist je dat bepaalde brokken de kleur van een beige/witte hond kan verkleuren!
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
JaneDoe schreef:Maar Xanna, brokken eet hij dus echt nauwelijks, en vaak helemaal niet. Krijgt hij dan wel genoeg binnen? Ik was net zo blij dat hij dat vers vlees wel eet....
@Sam volgens mij is zo'n verpakking lotgering 500gr, dat krijgt hij dus op een dag, 's ochtends de helft en 's avonds de helft.
Ik heb het net ook gepost op een golden retriever forum, en daar zeggen dat ze dat ik het moet halveren....dus 100gr 's ochtends en 100 gr 's avonds....maar dat is wel echt extreeeeem weinig toch? Dat is echt een bodempje in zijn voerbak.
De DA zei overigens ook dat het een goed idee is om sperziebonen door zijn brokken heen te gooien, zodat hij zn brokken wel eet. Is dat een idee?
Ik zou het eten(gewicht) langzaam afbouwen en ik had al geschreven of het een idee is kleinere porties(alleen dan vlees) te geven en dan verdelen over de dag dus 3keer per dag te gaan voeren.
Lekker boontjes door zijn vlees heen (nooit koken met zout of olie). Hij mag veel meer groentes hebben, had je het gelezen? op de lotgering site
en wist je dat er zoveel verschillende smaken waren? alleen maar lam/rijst is echt niet goed.
Ik zou alleen vlees gaan geven. Brok en vlees samen op 1 dag is sowieso niet zo'n goede combinatie, al zit er bij jou wel enige tijd tussen. Wij geven onze hond kvv en soms barf. Qua kvv hebben wij Carnisbest. In begin was ze ook te zwaar maar nu is ze goed op gewicht. Heb je evt al kippennekken geprobeerd? Onze hond doet daar een stuk langer mee, en zit dus ook sneller vol.
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Oh en geen idee of ik hier een link mag neerzetten, maar op www.barfplaats.nl kan je een heleboel nalezen.
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Heb je trouwens ook wel eens gekeken of zijn kiezen nog goed zijn? Dat kan ook zijn waarom hij geen brokken wil eten.
Gekookte 1 dag kuikens zijn goed voor ze als ze bevallen zijn, goed voor de melkproductie van een hond Vies joh!
Gekookte 1 dag kuikens zijn goed voor ze als ze bevallen zijn, goed voor de melkproductie van een hond Vies joh!
Gast- Gast
ze kwamen bij ons gewoon uit de diepvries... bij de fokker hebben ze hele dozen en dan krijgt de hele roedel ze, ze gooit ze dan wel is in de lucht ..haha
wij gaven ze in de tuin maar soms als ze zacht waren dan splash... allemaal spetters tegen de muur haha bahhhh maar lekker dat die het vind
wij gaven ze in de tuin maar soms als ze zacht waren dan splash... allemaal spetters tegen de muur haha bahhhh maar lekker dat die het vind
Waarschijnlijk vindt hij brokken gewoon vies.
Mijn hond heeft ook nooit fatsoenlijk brokken gegeten. Was echt altijd veel te mager toen. Maar sinds ze vlees krijgt, smorgens eerst kwispelend eten en dan pas mij begroeten
Mijn hond heeft ook nooit fatsoenlijk brokken gegeten. Was echt altijd veel te mager toen. Maar sinds ze vlees krijgt, smorgens eerst kwispelend eten en dan pas mij begroeten
Sam- Kletskop
Sam schreef:Waarschijnlijk vindt hij brokken gewoon vies.
ook best kans van dat hij het niet weg krijgt.. wat al gezegd was
maar sam laat je je hond niet eerst uit dan? want je zegt eerst kwispelend eten en dan mij begroeten
Wat betreft zijn eetgewoontes en beweging vroeger weten wij niks. Hij heeft maar een paar dagen in het asiel gezeten, en over zijn tijd ervoor is niks bekend. Dus daar heb ik helaas niks aan.
Ik ga nu even uitgebreid op de Lotgering website kijken. Hij krijgt trouwens nu lam/rijst omdat de rest op was. Hiervoor heeft hij ook lotgering met vis en de totaalvoer van lotgering gehad. Ik ben nu pas een maandje ofzo bezig met de overstap naar vers vlees, dus nog niet zo lang. Dit is ook waarom hij het nog maar 1x per dag krijgt, ik had het advies gekregen om rustig om te switchen om te kijken hoe het ging.
Uiteindelijk is het dus het plan om helemaal over te gaan op vers.
als ik het door 3en ga delen, is het dan een goede verdeling om voor mijn werk (6.30) na mijn werk (16.00) en voor het slapen gaan (22.00) te geven?
Inderdaad maar eens aan de grotere rondjes, ik geef eerlijk toe dat dat wat minder is geworden nu ik er alleen voor sta wat betreft het uitlaten (voorheen liep mijn vriend (ex) ook veel met hem) en nu ik het alleen moet doen merk ik dat het niet altijd even lang is
Ik ga nu eerst zijn poot even rust gunnen, en dan aan de slag met het bewegen.
En over dat karnemelk....is dat dan wel slim om erbij te gaan geven? is dat ook niet dikmakend? hij kreeg hier heel sporadisch wel eens yoghurt, vind ie heerlijk, maar lijkt me niet handig voor een hond die af wil vallen toch?
Ik ga nu even uitgebreid op de Lotgering website kijken. Hij krijgt trouwens nu lam/rijst omdat de rest op was. Hiervoor heeft hij ook lotgering met vis en de totaalvoer van lotgering gehad. Ik ben nu pas een maandje ofzo bezig met de overstap naar vers vlees, dus nog niet zo lang. Dit is ook waarom hij het nog maar 1x per dag krijgt, ik had het advies gekregen om rustig om te switchen om te kijken hoe het ging.
Uiteindelijk is het dus het plan om helemaal over te gaan op vers.
als ik het door 3en ga delen, is het dan een goede verdeling om voor mijn werk (6.30) na mijn werk (16.00) en voor het slapen gaan (22.00) te geven?
Inderdaad maar eens aan de grotere rondjes, ik geef eerlijk toe dat dat wat minder is geworden nu ik er alleen voor sta wat betreft het uitlaten (voorheen liep mijn vriend (ex) ook veel met hem) en nu ik het alleen moet doen merk ik dat het niet altijd even lang is
Ik ga nu eerst zijn poot even rust gunnen, en dan aan de slag met het bewegen.
En over dat karnemelk....is dat dan wel slim om erbij te gaan geven? is dat ook niet dikmakend? hij kreeg hier heel sporadisch wel eens yoghurt, vind ie heerlijk, maar lijkt me niet handig voor een hond die af wil vallen toch?
JD- Ratel
Ik zou geen 3x per dag voeren, maar 'gewoon' 2 keer per dag.
En een scheut karnemelk is niet slecht, zolang je geen hele pakken geeft. Ik doe ongeveer een week met een pak.
En een scheut karnemelk is niet slecht, zolang je geen hele pakken geeft. Ik doe ongeveer een week met een pak.
Sam- Kletskop
Nog een tip: ik heb ooit een hond gehad die is afgevallen door sperziebonen. In plaats van vlees na de brokken gaven we haar dan sperziebonen. Het voordeel daarvan is dat de hond ze heel lekker vond en ervan at alsof het leverworst was, maar dat sperziebonen bijna helemaal weer worden uitgepoept. Met andere woorden: ze zorgen er wel voor dat de honger van de hond gestild wordt, maar ze maken niet dik.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Je hebt een grote hond en zo een hond heeft veel beweging nodig. Je geeft zelf aan dat je ex veel en lang met de hond liep. Blijkbaar had hij die beweging echt nodig. Misschien ken je één keer per dag ook langer met hem lopen dan dat je niet doet.
Vrienden van mij hebben 2 retrievers en die namen die honden iedere dag als avond wandeling mee naar de uiterwaarden. 10 minuten heen fietsen, honden rende mee, daar minimaal 30 minuten laten spelen en rennen en daarna nog 10 minuten terug rennen.
Vrienden van mij hebben 2 retrievers en die namen die honden iedere dag als avond wandeling mee naar de uiterwaarden. 10 minuten heen fietsen, honden rende mee, daar minimaal 30 minuten laten spelen en rennen en daarna nog 10 minuten terug rennen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
De hond van mijn ouders moest ook afvallen en dat is compleet gebeurd op advies van de dierenarts die zei: sperziebonen en dat aanmengen met brokken/ vlees. Wat hierboven ook al werd gezegd.. het zorgt ervoor dat de hond alles binnen krijgt wat hij moet, geen honger heeft, zijn vacht wordt er beter door en de hond valt af.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Een hond is een carnivor dat betekend vleeseter, brokken zijn zo slecht zijn darmstelsel is daar niet op berekend
en je moet al helemaal geen vlees en brokken door elkaar voeren het is of vlees of brokken
en vlees is zeker niet duurder dan brokken hoor
Als van brokken overstapt op versvlees kan dat in ene keer andersom niet dat moet geleidelijk.
yogurt mag je geven hoor is heel goed voor de darmflora
en je moet al helemaal geen vlees en brokken door elkaar voeren het is of vlees of brokken
en vlees is zeker niet duurder dan brokken hoor
Als van brokken overstapt op versvlees kan dat in ene keer andersom niet dat moet geleidelijk.
yogurt mag je geven hoor is heel goed voor de darmflora
Just me- Fluisteraar
- Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13
Ik geef ook geen brokken en vlees door elkaar hoor
beweging is er vandaag niet erg van gekomen; Toen ik vanmorgen beneden kwam had hij zijn kap af weten te krijgen, hele nacht gelikt aan zijn poot, dus het lag nu helemaal open...
Weer terug naar de dierenarts, en advies is (naast antibiotice en ontstekingsremmers); rust.
Dus het meer bewegen is mijn voornemen, maar gaat pas op als zijn poot over is. Ook zwemmen mag nu niet met zijn poot, dat is wel balen....
Hij heeft vanavond ipv brokken sperziebonen gehad, de bak was binnen een minuut leeg
beweging is er vandaag niet erg van gekomen; Toen ik vanmorgen beneden kwam had hij zijn kap af weten te krijgen, hele nacht gelikt aan zijn poot, dus het lag nu helemaal open...
Weer terug naar de dierenarts, en advies is (naast antibiotice en ontstekingsremmers); rust.
Dus het meer bewegen is mijn voornemen, maar gaat pas op als zijn poot over is. Ook zwemmen mag nu niet met zijn poot, dat is wel balen....
Hij heeft vanavond ipv brokken sperziebonen gehad, de bak was binnen een minuut leeg
JD- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
» Kleding en overgewicht
» Vriend met overgewicht....
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
» Kleding en overgewicht
» Vriend met overgewicht....
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: