Kleding en overgewicht
+17
Lavendel
JustMeDaan
*Troela*
Minx
Rovine
Schaapke
ShallY
MissBlunt
Fortissimo
Krullebol
June
Verde
Gizmo
tienie31
Atelier Madame
MamaDaan
girli
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kleding en overgewicht
Ik heb overgewicht en ik shop vaak bij M&S Mode en Miss Etam. Als commentaar van vriendje krijg ik dan te horen dat in een flink deel van mijn kleding ook mensen van 40/50/60+ lopen en dus vindt hij een deel oubollig.
Ik weet dat bijv. de H&M ook een pluscollectie heeft en ik heb ook wel eens wat gepast, maar het staat me nooit. Dan voel ik me als iemand die een veel te klein kledingstuk probeer aan te doen. Ik weiger als rollade gekleed te gaan.
Wie heeft er tips qua winkels waar ik nog meer zou kunnen kijken?
Ik weet dat bijv. de H&M ook een pluscollectie heeft en ik heb ook wel eens wat gepast, maar het staat me nooit. Dan voel ik me als iemand die een veel te klein kledingstuk probeer aan te doen. Ik weiger als rollade gekleed te gaan.
Wie heeft er tips qua winkels waar ik nog meer zou kunnen kijken?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Re: Kleding en overgewicht
Welke maat heb je? Want tegenwoordig gaan veel collecties bij bv mango, esprit tot 44 - 46
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
C&A heeft ook een plus collectie volgens mij . En bijv de primark ook.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Scapino heeft ook grotere maten misschien dat je daar eens kan zien. En misschien niet een voor de hand liggende winkel, maar wibra heeft vaak ook voor grotere maten kleding. En ik moet zeggen dat de kwaliteit daar ook wat beter is geworden.
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Ik kocht veel bij de Wehkamp, onder andere van Clockhouse XL. Veel meer keus online dan in de winkel.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind de H&M pluscollectie juist vaak helemaal niet zo leuk, dat legt er zo'n nadruk op dat je een maatje meer hebt. Geen taille, hobbezak, en bah. Vaak slaag ik daarom juist bij Miss Etam beter, maar ik shop bij verschillende winkels, geen vaste winkel, want ik hang nog een beetje tussen de plus- en de gewone collecties in.
Gast- Gast
Dat heb ik ook heel erg bij die H&M pluscollectie, zijn meteen vormloos en ook klopt de maat heel vaak niet. Ik heb gemiddeld maat 46 voor broeken, maar laatst moest ik bij H&M maat 50 aan om erin te komen. Dt heb ik al vaker gehad en al zegt het getal niet alles, gevoelsmatig is dat toch anders. En daarnaast vind ik de pasvorm ook niet mooi.
Ik koop vaak online bij Wehkamp inderdaad, is regelmatig van C&A. In de winkel hebben ze ook veel leuke kleren, voor een leuke prijs vooral ook. En o.a. Esprit loopt ook vaak wel door tot maat 46, maar weet niet welke maat jij hebt natuurlijk.
Ik koop vaak online bij Wehkamp inderdaad, is regelmatig van C&A. In de winkel hebben ze ook veel leuke kleren, voor een leuke prijs vooral ook. En o.a. Esprit loopt ook vaak wel door tot maat 46, maar weet niet welke maat jij hebt natuurlijk.
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Oke, je vriend vindt de kleding bij Miss Etam oubollig, maar vind jij dat zelf ook? Zo niet, dan zou ik daar gewoon blijven winkelen. Het zou mij niet kunnen boeien dat mijn overbuurvrouw van 55 in precies dezelfde kleding loopt.
Gast- Gast
Vriendin van me met overgewicht winkelt veel bij V&D. Ik weet even niet precies welk merk, maar ze koopt het altijd daar en is heel leuk gekleed.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Bonprix gaat zelfs tot maat 60
En heel veel van hun kleding is gewoon verkrijgbaar in die maat, het is niet eens altijd een speciale pluscollectie ofzo
En heel veel van hun kleding is gewoon verkrijgbaar in die maat, het is niet eens altijd een speciale pluscollectie ofzo
Gast- Gast
Ja dat herken ik wel. Maar niet alle kleren bij m&s en miss etam is uitbollig. Sommige kleding wel, en die laat ik dan ook hangen Of ik maak net een andere combinatie met iets van mijn eigen kleding.
Andere winkels waar ik kom zijn Promiss..
Miss eens met vriendin winkelen die zo met je mee kan kijken?!
Andere winkels waar ik kom zijn Promiss..
Miss eens met vriendin winkelen die zo met je mee kan kijken?!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Gewoon overal neuzen. Dat je overgewicht hebt, betekend niet direct dat je alleen maar bij Miss Etam en M&S kan slagen, want inderdaad daar zitten oubollige dingen tussen.
Als ik kijk naar wat ik nu aan heb (ik heb maat 44-46) draag ik een jasje van de Makro, jurkje van de Hema (maat L, dus valt vrij ruim) met daaronder een legging (van de Action). Verder heb ik echt van alles in mijn kast liggen. Van Wibra tot McGregor. Shirtjes van de H&M gewone collectie vallen soms ook vrij groot, dus dat kan je ook gewoon proberen. Bonprix heb ik ook het een en ander van, met name spijkerbroeken kan ik daarvan aanraden. Verder heb je nog de Bristol, Scapino, C&A, Lake side (Winck Woman collectie gaat daar tot XXL), Steps.
Als ik kijk naar wat ik nu aan heb (ik heb maat 44-46) draag ik een jasje van de Makro, jurkje van de Hema (maat L, dus valt vrij ruim) met daaronder een legging (van de Action). Verder heb ik echt van alles in mijn kast liggen. Van Wibra tot McGregor. Shirtjes van de H&M gewone collectie vallen soms ook vrij groot, dus dat kan je ook gewoon proberen. Bonprix heb ik ook het een en ander van, met name spijkerbroeken kan ik daarvan aanraden. Verder heb je nog de Bristol, Scapino, C&A, Lake side (Winck Woman collectie gaat daar tot XXL), Steps.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
W.eversend blijf ik toch de leukste winkel in NL vinden, die ik tot dusver heb gezien voor grotere maten. Goede kwaliteit, mooie stoffen en ook gericht op jongere vrouwen. Dit zeg ik overigens niet omdat het de winkel is van mijn familie, want bovenal ben ik eerlijk en ik zou er echt serieus zelf kleding kopen als ik het zou passen. Het is op een waddeneiland, dus dat is wellicht wat lastiger...
Gast- Gast
Dorothyperkins.com en asos.com, Engelse websites met veel keus en wat hippere kleding voor grote maten. Aanrader!
MissBlunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10
Goh we kunnen elkaar de hand schudden. Ik kan ook nooit slagen voor kleding. Ik zit 'maar' in maat 42 maar ik vind het zelfs al een probleem om kleding te kopen.
Alles wat ik aan heb staat niet en weet ook gewoon niet hoe ik me het beste kan kleden, terwijl er genoeg leuks is/ Ik heb vooral een buikje en vind dat gewoon moeilijk om te verbloemen.
*en ik vind al snel iets te duur*.
V&D heeft soms ook wel leuke kleding. Ik shop verder ook bij miss etam maar heb ook kleren van de hema.
Alles wat ik aan heb staat niet en weet ook gewoon niet hoe ik me het beste kan kleden, terwijl er genoeg leuks is/ Ik heb vooral een buikje en vind dat gewoon moeilijk om te verbloemen.
*en ik vind al snel iets te duur*.
V&D heeft soms ook wel leuke kleding. Ik shop verder ook bij miss etam maar heb ook kleren van de hema.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Ook ik heb een grote maat en slaag inderdaad altijd bij Miss Etam en M&S, maar ik moet er wel bij zeggen dat je goed moet zoeken tussen de kledingstukken en het op een andere manier moet combineren, als hoe ze het in de winkel doen.
Ergens las ik net de tip van de Hema. Ook daar shop ik tegenwoordig. XL is groot genoeg voor mijn maat en dat is toch echt leuke kleding.
Tot slot bestel ik weleens wat bij Asos, Forever21 en Bonprix.
Ergens las ik net de tip van de Hema. Ook daar shop ik tegenwoordig. XL is groot genoeg voor mijn maat en dat is toch echt leuke kleding.
Tot slot bestel ik weleens wat bij Asos, Forever21 en Bonprix.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Bonprix heb ik veel gekocht. Miss Etam vind ik ook een beetje suf, maar voor basics zoals spijkerbroeken is er niks mis mee. C&A heeft ook veel grotere maten. Sommige dingen vallen ook best groot, onlangs had ik een 42 besteld die wel door kon gaan voor een 48. Jurkje is dan ook teruggegaan. Wehkamp heeft ook redelijk wat, heb je meteen de C&A en Miss Etam gecombineerd.
H&M heb ik ook nooit echt kunnen slagen. Krijg ook de indruk dat het behoorlijk klein valt soms. Gelukkig val ik tegenwoordig weer in de reguliere maten, daar zit wel veel leuks tussen.
H&M heb ik ook nooit echt kunnen slagen. Krijg ook de indruk dat het behoorlijk klein valt soms. Gelukkig val ik tegenwoordig weer in de reguliere maten, daar zit wel veel leuks tussen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor alle tips! Ik heb gelijk wat kleding besteld bij de C&A, we zullen zien
De andere tips ga ik binnenkort ook bekijken!
De andere tips ga ik binnenkort ook bekijken!
girli- Ratel
Mooi dat het gelukt is Girli! Wat heb je besteld? Ben beetje nieuwsgiergi...
Krullebol- Prater
Haha, dat mag hoor
Ik mag geen plaatjes plakken, dus even de links:
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//XL grote maten/Blouses & tunieken/97123/1
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//XL grote maten/Blouses & tunieken/94264/2
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//XL grote maten/T-shirts & tops/99553/1
Ik mag geen plaatjes plakken, dus even de links:
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//XL grote maten/Blouses & tunieken/97123/1
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//XL grote maten/Blouses & tunieken/94264/2
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//XL grote maten/T-shirts & tops/99553/1
girli- Ratel
ze doen het niet helemaal.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik slaag op het moment goed bij de promiss. Ook een aantal nette zwarte broeken van de h&m zitten super.
Bij de promiss was het afgelopen week bij de sale 2 halen 1 betalen. Weet niet of dat nu nog geldig is , maar had 2 leuke shirts voor 25 euro.
Bij de promiss was het afgelopen week bij de sale 2 halen 1 betalen. Weet niet of dat nu nog geldig is , maar had 2 leuke shirts voor 25 euro.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ja, ik zie het. Zal wel door de spatie komen. Dat kan ik echter niet veranderen, want zo staat het in de internetbalk.Minx schreef:ze doen het niet helemaal.
*edit* Als je de hele link kopieert en plakt, werkt het wel.
girli- Ratel
die paarse is leuk
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Leuk hoor! Helemaal niet ouderwets. Hopelijk heb je er veel plezier van/ mee!
Krullebol- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik heb overgewicht..
» Zwangerschap en overgewicht
» Hond met overgewicht
» zwanger en overgewicht
» Vriend met overgewicht....
» Zwangerschap en overgewicht