Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

+9
meisjesmama
Slakje
Limburg85
Fiwen
Shopaholic
Susan
Tania
Printje
Caroow
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Caroow zo 17 feb 2013 - 9:30

Ik blijf topics openen, sorry hoor Rolling Eyes

Ik heb nu al best wel een tijd, 3 weken, last van voorweeën. Ze worden steeds erger, ik heb er echt veel last van. Lig af en toe dubbel op de bank en kan me dan ook nergens anders mee bezig houden.
Nu hoor ik in mijn omgeving dat dit normaal is en dat iedereen dat heeft. Ben ik nou zo'n aansteller dan? Als ik er aan denk dat het nog wel 6 weken kan duren word ik echt gek, zo lang zoveel pijn Sad
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Printje zo 17 feb 2013 - 9:32

Ik heb nooit geen voorweeen gehad, bij R niet en bij N dus ook niet. Ik meende ook ergens gehoord/gelezen te hebben dat voorweeen geen pijn mogen doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Tania zo 17 feb 2013 - 9:34

Ik heb een paar dagen voorweeen gehad en die deden inderdaad ook flink pijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 9:34

Voorweeën kunnen wel pittig zijn, je kunt er flink last van hebben, maar zoals ik ze ervaren heb waren ze nog wel draaglijk. Hou het goed in de gaten en trek aan de bel als je het gevoel hebt dat je het niet volhoudt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Shopaholic zo 17 feb 2013 - 9:34

Mijn voorweeen waren meer harde buiken en deden geen pijn. Zodra ik pijn kreeg met 35 weken bleken het weeen te zijn, veroorzaakt door een blaasontsteking.
Misschien begint de bevalling al wel?
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Fiwen zo 17 feb 2013 - 9:35

In principe mogen voorweeën niet echt pijn doen. Ze mogen vervelend zijn maar niet echt pijn doen.
Zit er regelmaat in? Elke zoveel minuten? Want als er regelmaat in zit en het ook nog pijn doet zou ik toch even naar het ziekenhuis bellen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 9:35

Printje schreef:Ik heb nooit geen voorweeen gehad, bij R niet en bij N dus ook niet. Ik meende ook ergens gehoord/gelezen te hebben dat voorweeen geen pijn mogen doen.

Volgens mij mogen oefenweeën (harde buiken dus) geen pijn doen, voorweeën kunnen wel pijn doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Printje zo 17 feb 2013 - 9:36

Susan schreef:
Printje schreef:Ik heb nooit geen voorweeen gehad, bij R niet en bij N dus ook niet. Ik meende ook ergens gehoord/gelezen te hebben dat voorweeen geen pijn mogen doen.

Volgens mij mogen oefenweeën (harde buiken dus) geen pijn doen, voorweeën kunnen wel pijn doen.

Heb altijd gedacht dat dat hetzelfde was haha niet dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Tania zo 17 feb 2013 - 9:38

Fiwen schreef:In principe mogen voorweeën niet echt pijn doen. Ze mogen vervelend zijn maar niet echt pijn doen.
Zit er regelmaat in? Elke zoveel minuten? Want als er regelmaat in zit en het ook nog pijn doet zou ik toch even naar het ziekenhuis bellen.

Dat wist ik niet, ik heb die paar dagen wel echt flink pijn gehad, moest het echt wegpuffen. Waren dat dan gewonen weeen in plaats van voorweeen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 9:40

Printje schreef:
Susan schreef:
Printje schreef:Ik heb nooit geen voorweeen gehad, bij R niet en bij N dus ook niet. Ik meende ook ergens gehoord/gelezen te hebben dat voorweeen geen pijn mogen doen.

Volgens mij mogen oefenweeën (harde buiken dus) geen pijn doen, voorweeën kunnen wel pijn doen.

Heb altijd gedacht dat dat hetzelfde was haha niet dus.

Misschien is dat ook wel zo, zie de reactie van Fiwen. Ik dacht altijd dat het anders was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Caroow zo 17 feb 2013 - 9:41

Fiwen schreef:In principe mogen voorweeën niet echt pijn doen. Ze mogen vervelend zijn maar niet echt pijn doen.
Zit er regelmaat in? Elke zoveel minuten? Want als er regelmaat in zit en het ook nog pijn doet zou ik toch even naar het ziekenhuis bellen.

Er zit geen regelmaat in, de ene keer is het 4 minuten en dan weer 10. Heb ook al een aantal keer gedoucht om te kijken of het erger wordt, als dat het geval ik dan is het denk ik sowieso verstandig om te bellen.

Mijn omgeving zegt dat voorweeën en harde buiken hetzelfde zijn en dat het pijn doet, maar dat ik me niet moet aanstellen want bevallen doet nog veel meer pijn. Zit nu echt een beetje radeloos op de bank, ik voel me echt naar en kan vandaag die opmerkingen niet zo goed naast me neer leggen als anders.

Ik ga morgenochtend denk ik maar even tijdens het spreekuur bellen, want als ik me zo nog weken moet voelen dan haal ik die bevalling niet.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 9:42

Wat onaardig van je omgeving om te zeggen dat je je niet moet aanstellen, als je pijn hebt dan heb je toch gewoon pijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 9:48

Ik had het ook van 31 weken zwangerschap tot aan de bevalling en bij mij hielp 5x2 pcm op een dag om de scherpe kantjes er af te halen. Was wel op advies van de gyn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Caroow zo 17 feb 2013 - 9:48

Susan schreef:Wat onaardig van je omgeving om te zeggen dat je je niet moet aanstellen, als je pijn hebt dan heb je toch gewoon pijn.

Mijn vriend zei vanochtend dat ik gewoon moet doorbijten omdat de bevalling nog lang niet is begonnen en dat het pas echt erger wordt als mijn vliezen zijn gebroken. Heb al een miljoen keer verteld dat lang niet elke bevalling begint met het breken van de vliezen, maar hoe vaker ik zeg dat het niet zo is, hoe vaker zijn moeder zegt dat het tóch zo is. Daar heb ik dus ook niet echt wat aan.

Hij masseert overigens wel steeds mijn rug en maakt mijn pittenzak warm, maar hij gelooft er niet zo in dat ik echt wee-achtige pijn heb.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 9:49

Volgens mij begint het merendeel van de bevallingen niet met gebroken vliezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Printje zo 17 feb 2013 - 9:50

Wat vervelend dat ze je niet geloven zeg! Ik vond de bevallingen allebei echt erg meevallen, ik vond de tweede pittiger omdat het veel sneller ging maar echt toch wel goed te doen. Je kunt het idd niet voorspellen hoe het gaat maar ze kunnen je op zijn minst wel ondersteunen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Caroow zo 17 feb 2013 - 9:52

Susan schreef:Volgens mij begint het merendeel van de bevallingen niet met gebroken vliezen.

Ik heb het met gele marker gemarkeerd in zijn zwangerschapsboek, slechts 1 op de 10 bevallingen begint ermee. Maar, hij denkt dat het dus wel zo begint want hoe weet je anders dat het begint? Want ja, je kan niet na een tijdje buikpijn bij het ziekenhuis binnenlopen en dan maar wachten tot het kind komt. En hoe vaak ik ook laat lezen hoe het ongeveer gaat, zijn moeder zegt dat je de verloskundige pas belt als de vliezen zijn gebroken dus dat is de waarheid laughcry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Fiwen zo 17 feb 2013 - 9:52

Iedereen heeft natuurlijk een andere pijngrens en wat ik 'vervelend' vind kan een ander 'pijnlijk' vinden, maar zoals Caroow het beschrijft als dat ze dubbel ligt van de pijn, dat is zeker niet zoals voorweeën horen te voelen.
Als het niet minder wordt door douchen en rust houden (en dus echt uren liggen en niks doen) dan zou ik het persoonlijk wel verstandig vinden om morgenvroeg even te bellen.
Mijn advies voor vandaag: zo met een krukje onder de douche gaan zitten en minimaal 15 minuten de warme douchekop op je buik. Daarna lekker naar bed, je hoeft niet meteen te gaan slapen maar in ieder geval wel rust houden en er alleen uit gaan om naar de wc te gaan. Drinken oid moet je echt even aan je vriend/man over laten.
Hoe gaat het met plassen? Vaak kleine beetjes? Het gevoel dat je niet goed kunt uitplassen? Zo ja, geef dat dan morgen ook aan. Waarschijnlijk willen ze dan je urine controleren op een blaasontsteking.

Succes vanavond/vannacht
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Tania zo 17 feb 2013 - 9:54

Caroow schreef:
Susan schreef:Volgens mij begint het merendeel van de bevallingen niet met gebroken vliezen.

Ik heb het met gele marker gemarkeerd in zijn zwangerschapsboek, slechts 1 op de 10 bevallingen begint ermee. Maar, hij denkt dat het dus wel zo begint want hoe weet je anders dat het begint? Want ja, je kan niet na een tijdje buikpijn bij het ziekenhuis binnenlopen en dan maar wachten tot het kind komt. En hoe vaak ik ook laat lezen hoe het ongeveer gaat, zijn moeder zegt dat je de verloskundige pas belt als de vliezen zijn gebroken dus dat is de waarheid laughcry

Dat vind ik wel echt raar van hem. Ik zou hem zo snel mogelijk meenemen naar de verloskundige en haar uit laten leggen hoe het nou zit. Als je straks echt gaat bevallen is het wel fijn als hij je serieus neemt en niet gaat zitten wachten tot je vliezen breken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 9:54

Zo, dan zou hij aan mij wel een heel verkeerde hebben, ik zou zo ontzettend kriegel en chagrijnig worden als hij mij gewoon niet zou geloven.

Even for his information, de eerste keer is mijn bevalling inderdaad begonnen met gebroken vliezen, de tweede keer heeft de verloskundige de vliezen gebroken toen ik al 9 (!!!) centimeter ontsluiting had. Het zou wat geweest zijn als ik toen pas de verloskundige had gebeld.

En 'hoe weet je anders dat het begonnen is' vind ik wel een oerdomme opmerking.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Caroow zo 17 feb 2013 - 9:59

Ik heb vandaag al drie keer gedoucht, inderdaad op een krukje en ik lig nu met een kop thee op de bank, mijn vriend is nu aan het werk, dus misschien dat hij inmiddels me wel zou geloven.

Hij kent bevallen alleen uit filmt, waar vliezen breken in de supermarkt en er binnen vijf uur een kind is. Ik weet nu niet of hij vanmorgen echt serieus was of dat hij alleen die dingen zei omdat hij een ochtendhumeur had, dat hoop ik eigenlijk, normaal is hij heel lief en geloofd hij ook wat ik vertel.

O, plassen gaat nog hetzelfde als anders, geen kleine beetjes of pijn oid, maar ik kan het altijd laten checken natuurlijk.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Limburg85 zo 17 feb 2013 - 10:00

Bij mijn 2e bevalling zijn mijn vliezen pas gebroken (uit zich zelf) tijdens het mee persen en de 1e keer hebben ze ze gebroken bij 5 cm.
Ik zou morgen sowieso even bellen en je verhaal vertellen!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Slakje zo 17 feb 2013 - 10:12

Ik kon niet slapen van de pijn door de voorweeën. Ze ebden wel weg na een bad, dan kon ik weer eventjes slapen, maar na enkele uren kwamen ze weer terug en zat ik weer in de woonkamer in de zetel (ik kon het bed niet verdragen).

Wanneer heb je je volgende afspraak en wanneer heb je de laatste afspraak gehad?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Caroow zo 17 feb 2013 - 10:15

Slakje schreef:Ik kon niet slapen van de pijn door de voorweeën. Ze ebden wel weg na een bad, dan kon ik weer eventjes slapen, maar na enkele uren kwamen ze weer terug en zat ik weer in de woonkamer in de zetel (ik kon het bed niet verdragen).

Wanneer heb je je volgende afspraak en wanneer heb je de laatste afspraak gehad?

Afgelopen woensdag had ik de laatste afspraak, donderdag moet ik weer.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  meisjesmama zo 17 feb 2013 - 10:22

Voorweeen kunnen heel heftig zijn ik heb ze wat staan weg puffen wel bijna 6 weken.
Ik had dan wel aan het einde al 5 cm maar geen vlies die brak.
Bij de 1ste wisten ze niet eens wanneer mijn vliezen gebroken zijn.
Ik zou je vriend donderdag even meeslepen naar de verloskindige. Dan kan hij van haar horen hoe of wat en niet van zijn moeder.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën) Empty Re: Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum