Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel is "normaal"

+2
Rumble
Jelin
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:06

Ik heb echt ontzettend veel bekkenpijn.. Vraag me af of dit wel "normaal" is..
Word onzettend belemmerd in de simpele dingen al.. Het huishouden doet iemand anders al, op t werk zit ik al grotendeels op kantoor..
Maar de pijn word steeds gekker.. Kun je er ook een ontsteking hebben in dat gebied?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:09

Nog even ter info ik loop ook al bij een bekkentherapeut en doe 2 keer per dag oefeningen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Jelin do 10 nov 2011 - 22:09

Heb je niet bekkeninstabiliteit?

Geen idee of je daar ook een ontsteking kan hebben. Ik zou het rustig aan gaan doen en het overleggen met de vk.

Sterkte.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:11

Bekkeninstabiliteit is hetzelfde als bekkenpijn.

En ik herken het wel helaas, het voelt inderdaad soms als een ontsteking. Maar als je het niet vertrouwd en denkt dat je er iets bij hebt, dan zou ik toch even langs de HA of het bespreken met de fysio!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:13

Ik zou idd even de bekkenfysio of de vk om raad vragen, die weten meer dan ons!
Ik persoonlijk denk wel degelijk dat er een ontsteking mogelijk is in die contrijen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:14

Ja ik denk dat ik beter even langs de huisarts kan gaan ja.. Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Rumble do 10 nov 2011 - 22:33

Arden schreef:Bekkeninstabiliteit is hetzelfde als bekkenpijn.


Volgens mij niet, ik had ook pijn aan mijn bekken en volgens mijn fysio was het overbelasting van mijn bekken en geen bekkeninstabiliteit.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:40

Nucia schreef:
Arden schreef:Bekkeninstabiliteit is hetzelfde als bekkenpijn.


Volgens mij niet, ik had ook pijn aan mijn bekken en volgens mijn fysio was het overbelasting van mijn bekken en geen bekkeninstabiliteit.

Bekkeninstabiliteit als diagnose bestaat officieel niet meer, dat heet nu bekkenpijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Rumble do 10 nov 2011 - 22:45

Ah ok, de fysio zei tegen mij dat mijn bekken wel stabiel was namelijk maar dat het gewoon overbelast was.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:54

Ja het is wel een beetje verwarrend, ik neem aan dat je inderdaad ook gewoon pijn aan je bekken kan hebben zonder dat het instabiliteit is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Tania do 10 nov 2011 - 23:04

Als je denkt dat je een ontsteking hebt zou ik gewoon voor de zekerheid wel even langs de dokter gaan. Beter dan dat je er maar mee door blijft lopen.
Verder kan het wel echt heel erg pijn doen. Ik heb ook momenten dat ik echt door de grond ga van de pijn. Soms kan ik m'n been niet meer optillen als ik de auto uit moet ofzo en ik heb het looptempo van een slak omdat het anders echt heel erg zeer doet. Ook als ik lang in 1 houding heb gezeten/gelegen doet het onwijs pijn als ik weer ga bewegen.

Sterkte!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 1:43

Bekkenpijn en bekkeninstabiliteit is absoluut niet hetzelfde. Als vrouwen bekkenpijn hebben gooien ze het meteen op bekkeninstabiliteit terwijl bij bekkeninstabiliteit meer dingen aan de hand zijn. Ik had ook enorm last van m'n bekken maar instabiliteit was het net niet volgens mijn fysio.

Maar wat balen Laurientje ! Ik ben ook heel erg bang mocht ik ook weer zwanger raken dat ik ook weer enorm last van m'n bekken krijg. Ik kom met 23 weken bijna niets meer en moest toen ook in de ziektewet. Lopen deed pijn, zitten, liggen, staan en noem maar op. Ik was de hele dag aan het afwisselen en ik sliep s'nachts ook slecht. Wat misschien een tip is is met een voedingskussen tussen je benen gaan slapen. Dat hielp bij mij erg goed ! Succes bij de huisarts !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 1:47

Razz_ schreef:Bekkenpijn en bekkeninstabiliteit is absoluut niet hetzelfde. Als vrouwen bekkenpijn hebben gooien ze het meteen op bekkeninstabiliteit terwijl bij bekkeninstabiliteit meer dingen aan de hand zijn. Ik had ook enorm last van m'n bekken maar instabiliteit was het net niet volgens mijn fysio.

Razz, het gaat om de term. Officieel wordt bekkeninstabiliteit niet meer toegepast als diagnose maar heet het bekkenpijn, terwijl het wel om de diagnose gaat die voorheen bekkeninstabiliteit was!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  woezel vr 11 nov 2011 - 2:07

Vervelend dat je er nu al zoveel last van hebt. Herken het jammer genoeg wel.
Ik ging naar een fysio gespecialiceerd in bekkenproblemen. Bij mij werd elke x 1 kant los gemasseerd. Dus geen oefeningen ofzo.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  sharky vr 11 nov 2011 - 2:23

Ik heb er ook zo`n last van en dan met name in mijn rechterbeen, ik zak er doorheen als ik te lang heb gestaan/gelopen. heb je een bekkenband? Ik heb er eentje gekregen, weet nog niet of hij werkt omdat ik m pas heb, maar wellicht biedt jou dat ook ondersteuning.
En even navragen bij de huisart/fysio kan geen kwaad. Ik ga volgende week zelf naar een andere therapeut, om toch eens een ander ernaar te laten kijken. Ik heb me afgelopen week met precies 20 weken ziekgemeld en wil absoluut niet tot het einde thuis blijven zitten. (verveel me nu al ontzettend).

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Rouge vr 11 nov 2011 - 7:07

@ Laurientje, vervelend die pijn! Vooral als je al zoveel mogelijk uit handen hebt gegeven en het nog steeds aanhoudt.

Mag ik hier ook even mijn vraag stellen over bekkenpijn?

Ik had aan het eind van de 1e zwangerschap regelmatig veel pijn in mijn kruis/stuitje..toen trouwens helemaal niet gedacht aan bekkenpijn ofzo. Het was ook echt pas vanaf 34 weken ofzo. Ik merk nu al, met 16 weken, dat ik af en toe weer pijn in mijn stuitje heb. Niet heel erg, maar het viel me wel al op. Wat kan ik nu het beste doen om te voorkomen dat het erger gaat worden? Moet je hiervoor naar de huisarts, als het erger wordt..of gewoon in het ziekenhuis aangeven waar ik zit? Ik wil echt voorkomen dat ik straks meer klachten ga krijgen, nu is dat nog niet het geval, maar als ik nu al mijn stuitje voel vraag k me af hoe dat over 10 weken dan wel niet is.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is "normaal" Empty Re: Hoeveel is "normaal"

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum