Hoeveel spugen is normaal?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel spugen is normaal?
Mijn jongste dochter spuugt voor mijn gevoel behoorlijk veel. Ik heb als vergelijkingsmateriaal wel alleen mijn oudste dochter, maar die spuugde (bijna) nooit. Daarom mijn vraag hier of dit herkenbaar is of dat het toch wel erg veel is?
Ze zit nu standaard op zes voedingen per dag en dagelijks gooit ze toch wel bijna een volledige voeding er in één keer uit of ze moet meerdere keren wat kleinere beetjes overgeven. Ze hoeft eigenlijk bijna nooit een boertje, waardoor ze standaard de hik krijgt als ze in bed ligt en ook weer mondjes terug geeft. Ik heb het idee dat ze last heeft van maagzuur en ze ruikt ook zuur uit haar mondje. Ze is nu ongeveer een maandje.
Is dit normaal of lijkt dit toch op een reflux?
Ze zit nu standaard op zes voedingen per dag en dagelijks gooit ze toch wel bijna een volledige voeding er in één keer uit of ze moet meerdere keren wat kleinere beetjes overgeven. Ze hoeft eigenlijk bijna nooit een boertje, waardoor ze standaard de hik krijgt als ze in bed ligt en ook weer mondjes terug geeft. Ik heb het idee dat ze last heeft van maagzuur en ze ruikt ook zuur uit haar mondje. Ze is nu ongeveer een maandje.
Is dit normaal of lijkt dit toch op een reflux?
Gast- Gast
Re: Hoeveel spugen is normaal?
Hoe is haar ontlasting?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Onze dochter die spuugde iedere voeding wel een bodempje uit de fles terug. Het lijk vaak een stuk meer dan het daadwerkelijk is, druppel maar eens wat melk op het aanrecht, dan zie je hoe weinig het eigenlijk is, maar het lijkt alsof het bijna een hele fles is.
Huilt je dochter ook veel? Reflux doet wel echt pijn, het zuur uit het maagje komt in de slokdarm doordat het klepje niet goed afsluit. Als je twijfelt kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts gaan om er even naar te laten kijken. Verder geruime tijd na de voeding omhoog houden.
Huilt je dochter ook veel? Reflux doet wel echt pijn, het zuur uit het maagje komt in de slokdarm doordat het klepje niet goed afsluit. Als je twijfelt kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts gaan om er even naar te laten kijken. Verder geruime tijd na de voeding omhoog houden.
Gast- Gast
Als ze geruime tijd na de fles nog mondjes teruggeeft, en zurig ruikt tussendoor denk ik toch het eerste aan reflux... Dat deed mijn dochter namelijk ook. Ze huilde ook veel als ze de hik had, sliep slecht en je hoorde haar vaak slikken waarna ze begon te huilen. Hoop niet dat ze reflux heeft!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Bij E.lena kwam het niet met golven of kracht, maar wel ruim 2 uur na de voeding vaak een mondje terug, en dat vond de huisarts ook een bekend symptoom van reflux.Sunprincess schreef:Mondjes teruggeven is normaal. Komt het met golven/kracht?
Ayla- Kletskop
Haar ontlasting is normaal voor borstvoeding.
Ze huilt niet veel, maar ik ben er ook snel bij met haar in de draagdoek doen als ze wel huilt in bedje. Ongeveer de helft van de keren dat ik haar in bed leg, gaat ze trouwens niet lekker slapen. In de draagdoek is ze zo vertrokken.
De keren dat ze een mondje terug geeft, komt het niet met kracht, maar als er een hele voeding in één keer weer uitkomt wel.
Het is trouwens ook zo dat ze hier de eerste weken geen last van heeft gehad, maar het is plotseling erger geworden.
Ze huilt niet veel, maar ik ben er ook snel bij met haar in de draagdoek doen als ze wel huilt in bedje. Ongeveer de helft van de keren dat ik haar in bed leg, gaat ze trouwens niet lekker slapen. In de draagdoek is ze zo vertrokken.
De keren dat ze een mondje terug geeft, komt het niet met kracht, maar als er een hele voeding in één keer weer uitkomt wel.
Het is trouwens ook zo dat ze hier de eerste weken geen last van heeft gehad, maar het is plotseling erger geworden.
Gast- Gast
Hier had ze de eerste weken/maand ook geen last, ik denk dat ik pas met een week of 5-6 naar de huisarts ben geweest omdat ze steeds meer begon te huilen, zurig rook, en steeds lang na de voeding mondjes teruggaf.
Ayla- Kletskop
Ik vroeg naar de ontlasting ivm wat mijn zoontje heeft gehad,die begon ook opeens te spugen en had geen ontlasting meer,Vandaar hoewel wat hij had meer bij jongens als bij meiden voor komt,kan het wel bij meiden voor komen.Ik denk dat je het beste naar de ha/kinderarts kan gaan ermee,V was na zijn operatie ect ook een tijd spuug vrij en begon ook weer uit het niets voeding terug te geven,dit bleek uiteindelijk reflux te zijn,hij heeft hier weliswaar nooit geen medicijnen voor gehad,omdat hij niet huilde.Ik moest al zijn voedingen indikken inclusief zijn warm eten en drinken.
mauwmauw- Kletskop
Ik zit nu ook te googlen op reflux en ik kan natuurlijk zelf geen diagnose stellen, maar het lijkt wel op wat mijn dochter heeft. Ik denk dat ik morgen inderdaad maar eens even naar de huisarts bel. Mocht ze dat hebben, mag een huisarts dan ook medicijnen voorschrijven?
Gast- Gast
@ Mauwmauw: Is je zoon dat ook geopereerd voor de klachten die je beschrijft?
Gast- Gast
mijn zoontje had een verdikking tussen zijn darmen en maag(die spier was dicht gegroeid)Voornamelijk de klachten die hij had was niet kunnen poepen en gewoon weg zijn voedingen niet opnemen,en was veel afgevallen.hij spuugde echt al zijn voedingen uit,maar omdat wij dus ook op internet lazen dat het meer lijkt dan het was,hadden wij niet het idee dat het niet zo erg was,Twellie schreef:@ Mauwmauw: Is je zoon dat ook geopereerd voor de klachten die je beschrijft?
Maar zolang je dochter kan ontlasten zal ik me niet druk maken dat zij dit ook heeft.
mauwmauw- Kletskop
Oeh mauwmauw dat is ook wel heftig zeg! Twellie ja ik heb van de ha ook medicatie gehad, maar Parel bijv. is wel naar de kinderarts doorverwezen, dus denk dat het ook per ha verschillend is.
Ayla- Kletskop
@Mauwmauw, mijn neefje heeft dat ook gehad wat V heeft gehad, bij hem was er helemaal geen verbinding. Hij is geopereerd toen hij 6 dagen oud was, ze kwamen er al achter toen hij 2 dagen oud was.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
@ayla,ja het was een heftige tijd dat zeker,vooral omdat er ruim een week aan het aan klooien waren met doktoren ect,hap bellen bij ha langs.kregen nog te horen dat hij er uit zag als een gezonde baby(3dagen voordat hij werd opgenomen)
@pien,Bij V is het zo gegroeid,wat hij heeft gehad heet pylorushypertrofie of ook pulorushyperstenose genoemd.
altijd als ik dit soort topics zie over spugen,vraag ik naar de ontlasting,Toen wij in de situatie zat hebben we veel gevonden op internet,maar hier hebben niks over gelezen.
@pien,Bij V is het zo gegroeid,wat hij heeft gehad heet pylorushypertrofie of ook pulorushyperstenose genoemd.
altijd als ik dit soort topics zie over spugen,vraag ik naar de ontlasting,Toen wij in de situatie zat hebben we veel gevonden op internet,maar hier hebben niks over gelezen.
mauwmauw- Kletskop
Klinkt idd als reflux. Ik dacht van onze dochter ook dat ze het had, en ben ermee naar de ha geweest. De ha vond zelf dat ze er te weinig ervaring mee had om zomaar medicijnen voor te schrijven, dus ik ben doorgestuurd naar de kinderarts. Ze doen er niet veel meer aan dan medicijnen geven (zuurremmers), maar het haalt het zurige weg en zorgt ervoor dat er geen zuur meer wordt aangemaakt en de slokdarm kan herstellen.
L. huilde ook altijd als ze moest boeren, dat waren dikke tranen.
L. huilde ook altijd als ze moest boeren, dat waren dikke tranen.
Gast- Gast
mauwmauw schreef:mijn zoontje had een verdikking tussen zijn darmen en maag(die spier was dicht gegroeid)Voornamelijk de klachten die hij had was niet kunnen poepen en gewoon weg zijn voedingen niet opnemen,en was veel afgevallen.hij spuugde echt al zijn voedingen uit,maar omdat wij dus ook op internet lazen dat het meer lijkt dan het was,hadden wij niet het idee dat het niet zo erg was,Twellie schreef:@ Mauwmauw: Is je zoon dat ook geopereerd voor de klachten die je beschrijft?
Maar zolang je dochter kan ontlasten zal ik me niet druk maken dat zij dit ook heeft.
Wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat de grond even onder je voeten wegzakt als je pasgeboren baby zoiets naars heeft.
Gast- Gast
Twellie, ben je nog naar de huisarts geweest?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Twellie, ben je nog naar de huisarts geweest?
Ik heb gisteren op internet wat tips opgezocht voor het probleem en we hebben vervolgens haar bedje 40 graden schuin gezet en haar met voeden en in haar wakkere tijd constant rechtop gehouden. Ze ging vannacht en vandaag rustiger slapen, ik heb haar maar twee keer een kwartiertje hoeven troosten en ze lag ook niet steeds met een pijnlijk gezicht te woelen in haar slaap. Net kwam er voor het eerst een golf voeding terug, maar dat is normaal meer.
Dus wie weet helpt dit? Ik kijk het een paar dagen aan en als het weer slechter gaat, maak ik alsnog een afspraak bij de huisarts.
Gast- Gast
ja was zeker heftig,en wens je niemand toe.Vandaar ook dat ik altijd vraag hoe de ontlasting is,wil graag mensen er op wijze zeg maar.Twellie schreef:mauwmauw schreef:mijn zoontje had een verdikking tussen zijn darmen en maag(die spier was dicht gegroeid)Voornamelijk de klachten die hij had was niet kunnen poepen en gewoon weg zijn voedingen niet opnemen,en was veel afgevallen.hij spuugde echt al zijn voedingen uit,maar omdat wij dus ook op internet lazen dat het meer lijkt dan het was,hadden wij niet het idee dat het niet zo erg was,Twellie schreef:@ Mauwmauw: Is je zoon dat ook geopereerd voor de klachten die je beschrijft?
Wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat de grond even onder je voeten wegzakt als je pasgeboren baby zoiets naars heeft.
mauwmauw- Kletskop
Dan kun je er wel min of meer vanuit gaan dat de reflux heeft Twellie... Hoop dat je er vroeg genoeg bij bent dat ze geen medicatie hoeft!
Ayla- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel spugen is normaal?
» Spugen... is dit normaal?
» Hoeveel is "normaal"
» Hoeveel steken is normaal?
» Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)
» Spugen... is dit normaal?
» Hoeveel is "normaal"
» Hoeveel steken is normaal?
» Hoeveel pijn is normaal? (bij voorweeën)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: