Kolven op het werk
+17
Bruintje Beer
Darius
LDJ
Happydobby
CCC
Snoes
Teddyaapje
Sam
Sanne
Viva
Flip Fluitketel
Liadan
MADDIE
Flower_L
Linda
Rovine
Caroow
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Re: Kolven op het werk
Niet.
Er is geen ruimte zoals beschreven in de wet. Ik denk dat het minder-validen toilet nog de beste kolf plek is, maar waar de melk dan heen zou moeten.. Het lijkt me niet dat je dat tussen de producten in de koelcel zet. Ook doorbetaald niet-productief zijn is niet heel makkelijk.
Ik weet nog niet of ik wil gaan kolven, ik vrees dat dat consequenties heeft voor mijn contract.
Er is geen ruimte zoals beschreven in de wet. Ik denk dat het minder-validen toilet nog de beste kolf plek is, maar waar de melk dan heen zou moeten.. Het lijkt me niet dat je dat tussen de producten in de koelcel zet. Ook doorbetaald niet-productief zijn is niet heel makkelijk.
Ik weet nog niet of ik wil gaan kolven, ik vrees dat dat consequenties heeft voor mijn contract.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Er is nog nooit iemand zwanger geweest bij ons en alle ruimten zijn van glas.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Hier is ook geen speciale ruimte. Mijn leidinggevende sluit gewoon d'r kantoor hermetisch af en gaat daar gewoon kolven, die heeft mazzel Maar wij PM-ers hebben helaas geen eigen ruimte, elke ruimte is wel in gebruik, het zij als kantoor, het zij als speelruimte.
Gast- Gast
We hadden namelijk een dame in dienst genomen die kolfde en van mijn leidinggevende moest ze dat in de kleedkamer op een stoel doen, waar iedereen in een uit loopt en je niet eens rustig even kan zitten. Uiteindelijk is ze ook weggegaan omdat het niet werkte.
Ik vind het slecht dat je daar als (groot) bedrijf niet op ingespeeld bent, er zijn namelijk genoeg kamers dat je er gewoon 1 tijdelijk schoon zet en niet verhuurd, zodat iemand daar rustig kan zitten. Ik hoop ook dat ik dat geregeld krijg als ik ooit kinderen krijg, want ik wil graag zelf de keuze maken om te kolven of niet, en niet het werk laten beslissen.
Ik vind het slecht dat je daar als (groot) bedrijf niet op ingespeeld bent, er zijn namelijk genoeg kamers dat je er gewoon 1 tijdelijk schoon zet en niet verhuurd, zodat iemand daar rustig kan zitten. Ik hoop ook dat ik dat geregeld krijg als ik ooit kinderen krijg, want ik wil graag zelf de keuze maken om te kolven of niet, en niet het werk laten beslissen.
Gast- Gast
Op mijn vorige werk was dat prima geregeld. Op mijn huidige werk weet ik dat nog niet. Sowieso gaan ze in mijn verlof verhuizen naar een andere locatie in een heel groot gebouw, dus ik vermoed dat dat wel goed zal komen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Bij ons kun je de kleinste meetingroom reserveren. Hangen rolgordijnen voor en slot.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
En hoe doe je dat dan Lennox? En als bv. een moeder haar kindje wil komen voeden tussendoor?
Caroow, wat slecht, voor zo'n grote keten.
Gast- Gast
Ik vind dat ook erg slecht hoor, pippa. Er is een vaste lijst aan eisen waar een kolfruimte aan hoort te voldoen en een werkgever hoort dat te regelen.
Linda- Ratel
Wettelijk gezien moet die ruimte er ook zijn. Ik heb alleen geen idee hoe dat bij mijn werk gerealiseerd zou moeten worden. Ja, de wc, maar om nou de wc bezet te houden waar zo'n 20 vrouw personeel op een dag werkt...
Gast- Gast
Ik kolf in ons keukentje. Die kan ik op slot doen en dan hang ik een briefje op, zodat ik niet gestoord wordt.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Pippa schreef:En hoe doe je dat dan Lennox? En als bv. een moeder haar kindje wil komen voeden tussendoor?
Volgens mij hebben vrijwel alle gebouwen dezelfde inrichting, geen extra ruimtes. Ik vraag me af hoe ze dat bij andere vestigingen doen.
Caroow- Lady Post-a-lot
Linda schreef:Ik vind dat ook erg slecht hoor, pippa. Er is een vaste lijst aan eisen waar een kolfruimte aan hoort te voldoen en een werkgever hoort dat te regelen.
Lijkt me ook een kleine moeite, als je je personeel een beetje waardeert.
Gast- Gast
Pippa schreef:Linda schreef:Ik vind dat ook erg slecht hoor, pippa. Er is een vaste lijst aan eisen waar een kolfruimte aan hoort te voldoen en een werkgever hoort dat te regelen.
Tsja, ze kunnen moeilijk een hokje bijbouwen of de koelcel opstoken tot een aangename tempratuur
Caroow- Lady Post-a-lot
Lennox, je kan als pm-er dan toch ook gewoon op het kantoor gaan zitten, dan moet je leidinggevende gewoon even ergens anders zitten. Zo deed ik het ook als ik op een andere locatie dan mijn eigen locatie werkte.
Ik zat in een gangetje/opberghok bij de buitendeur, niet ideaal omdat het er erg koud werd in de winter. Maar ze hadden een mobiele verwarming geregeld voor mij die ik dan 10 minuten van tevoren aanzette en als ik er dan zat dan was het warm. Het snoer van mijn kolf moest onder de deur door, dat ging precies.
Mijn werkgever heeft nooit moeilijk gedaan, ik heb na de 9 maanden ook gewoon door mogen kolven in mijn eigen tijd.
Ik zat in een gangetje/opberghok bij de buitendeur, niet ideaal omdat het er erg koud werd in de winter. Maar ze hadden een mobiele verwarming geregeld voor mij die ik dan 10 minuten van tevoren aanzette en als ik er dan zat dan was het warm. Het snoer van mijn kolf moest onder de deur door, dat ging precies.
Mijn werkgever heeft nooit moeilijk gedaan, ik heb na de 9 maanden ook gewoon door mogen kolven in mijn eigen tijd.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Dan moeten ze je de gelegenheid geven om naar huis/kdv te gaan en te voeden. Dat kost alleen een stuk meer tijd...Caroow schreef:Pippa schreef:Linda schreef:Ik vind dat ook erg slecht hoor, pippa. Er is een vaste lijst aan eisen waar een kolfruimte aan hoort te voldoen en een werkgever hoort dat te regelen.
Tsja, ze kunnen moeilijk een hokje bijbouwen of de koelcel opstoken tot een aangename tempratuur
Linda- Ratel
Caroow schreef:Pippa schreef:Linda schreef:Ik vind dat ook erg slecht hoor, pippa. Er is een vaste lijst aan eisen waar een kolfruimte aan hoort te voldoen en een werkgever hoort dat te regelen.
Heeft de manager ook geen kantoortje dan? Of een opberghok waar je de verwarming gewoon aan zou kunnen zetten of iig een stoel kan staan?
Gast- Gast
Bij de 1e kolfde ik altijd in een spreekkamer of in het kantoor van mijn leidinggevende als zij niet aanwezig waren. In maart gaat mijn afdeling verhuizen naar een andere verdieping weet niet of er dan ook een geschikte ruimte is om te kolven dat moet ik nog bespreken, maar er zal er vast wel één zijn als ik terugkom in mei.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk in een winkel, met 1 collega.
Ik kolf gewoon als ik pauze heb, dus neem niet die extra kolf-uren waar ik recht op heb (daar begin ik maar niet over:P). Zo gaat het prima. Ik wil alleen niet dat ze klanten achterlaat (voor de wc eventueel) of al te vaak binnenkomt om hangers te pakken oid.
Op mijn vorige werk zat ik in een stinkend washok. Daar lukte het kolven ook echt niet...
Ik kolf gewoon als ik pauze heb, dus neem niet die extra kolf-uren waar ik recht op heb (daar begin ik maar niet over:P). Zo gaat het prima. Ik wil alleen niet dat ze klanten achterlaat (voor de wc eventueel) of al te vaak binnenkomt om hangers te pakken oid.
Op mijn vorige werk zat ik in een stinkend washok. Daar lukte het kolven ook echt niet...
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Pippa schreef:Caroow schreef:Pippa schreef:Linda schreef:Ik vind dat ook erg slecht hoor, pippa. Er is een vaste lijst aan eisen waar een kolfruimte aan hoort te voldoen en een werkgever hoort dat te regelen.
Heeft de manager ook geen kantoortje dan? Of een opberghok waar je de verwarming gewoon aan zou kunnen zetten of iig een stoel kan staan?
Ze delen 1 kantoortje met meerdere mensen. Deze mensen moeten dan er uit, en moeten gaan niksen. Als er te veel wordt betaald met groot geld, er waardebonnen nodig zijn, er mensen bellen en in nog 100 gevallen moet er iemand naar binnen. Neh, dat is geen succes.
Het is echt stom, maar er is gewoon geen ruimte, kan mijn baas ook niks aan doen, het gebouw is een standaard ontwerp.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik kolfde in het kantoor van mijn leidinggevende. Dat was soms niet handig als zij bijvoorbeeld aan de telefoon was of gesprekken had, maar ze hield er rekening mee dat ik rond die tijden zou komen.
Gast- Gast
In het begin moest ik steeds op zoek naar ruimtes om te kolven, waardoor ik soms wel 15 minuten aan het zoeken was. Inmiddels weet ik welke ruimtes op welk tijdstip vrij zijn en word er ook een beetje rekening met me gehouden gelukkig. Hier wordt verder niet moeilijk gedaan over het kolven, er is alleen geen officiële kolfruimte, wat op zich best wel vreemd is bij een bedrijf met een paar duizend werknemers, waarvan de meeste vrouw zijn.
Gast- Gast
Wij hebben een ruimte waar ik kan kolven. Het is een grote warme afsluitbare kamer, waar een fijne stoel staat en waar ik de spullen ook schoon kan maken. Er staat een koelkast, maar die heb ik uitgezet, omdat ik de melk in de gezamenlijke koelkast zet. Mijn werkgever heeft nooit moeilijk gedaan over het kolven, ook niet nu de 9 maanden kolfrecht voorbij zijn.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Als ik ooit wil kolven zijn daar speciale kamers voor vrij op de kinderafdeling.
Of anders gewoon in een spreekkamer.
Of anders gewoon in een spreekkamer.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik werk voor mezelf maar het is ambulant werk. In het begin reed ik op vaste tijden naar huis, maar dat kostte toch wel veel extra tijd en benzine en dus ook een hoop geld. Ik heb het toen gewoon zo geregeld dat ik bij mijn klanten thuis kolfde. Belde/ mailde hier wel van te voren voor of dat mocht en kon, was eigenlijk nooit ergens een probleem.
Ik heb voorheen bij verschillende bedrijven gewerkt en bij mijn laatste werkgever was ook geen extra ruimte beschikbaar geweest. Maar ik moet zeggen dat het mij niet zoveel had uitgemaakt als ik in de personeelskantine had moeten kolven. Ik zou me dan wel zo draaien dat als collega's in dezelfde ruimte kwamen (of klanten die naar de wc moesten) er niks van zouden zien.
Het is dan wel wettelijk vast gelegd dat er een speciale ruimte moet zijn, maar in de praktijk is dat vaak niet het geval. Ik persoonlijk zou hier niet moeilijk over hebben gedaan. Zou allang blij zijn geweest met betaald kolven onder werktijd.
Als er wel een ruimte beschikbaar is, maar je krijgt die niet omdat iemand er moeilijk over doet zou ik het wel een ander verhaal vinden.
Ik heb voorheen bij verschillende bedrijven gewerkt en bij mijn laatste werkgever was ook geen extra ruimte beschikbaar geweest. Maar ik moet zeggen dat het mij niet zoveel had uitgemaakt als ik in de personeelskantine had moeten kolven. Ik zou me dan wel zo draaien dat als collega's in dezelfde ruimte kwamen (of klanten die naar de wc moesten) er niks van zouden zien.
Het is dan wel wettelijk vast gelegd dat er een speciale ruimte moet zijn, maar in de praktijk is dat vaak niet het geval. Ik persoonlijk zou hier niet moeilijk over hebben gedaan. Zou allang blij zijn geweest met betaald kolven onder werktijd.
Als er wel een ruimte beschikbaar is, maar je krijgt die niet omdat iemand er moeilijk over doet zou ik het wel een ander verhaal vinden.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kolven op werk
» Kolven op het werk; reacties
» kolven op het werk na 9 maanden
» beginnen met kolven ivm werk
» Hoe is het kolven bij jullie op het werk geregeld?
» Kolven op het werk; reacties
» kolven op het werk na 9 maanden
» beginnen met kolven ivm werk
» Hoe is het kolven bij jullie op het werk geregeld?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: