kolven op werk
+3
Liadan
xxjojootjexx
Muppetje
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
kolven op werk
Hoeveel kolven of kolfden jullie op werk?
Ik heb nu drie dagen gewerkt. Ik kolf drie keer op n dag. Heb drie keer 460 gekolfd.
Maandag en dinsdag heeft hij dit ook gedronken toen ik weg was, maar vandaag heeft hij 100 meer gedronken. Waarschijnlijk omdat hij om half zeven geen trek had. Dit had ik daardoor al n beetje verwacht dus had een potje uit de vriezer gehaald.
Graag zou ik net wat meer kolven maar hoe doe ik dat. Vaker of juist minder vaak? Of iemand andere tips? Wordt je opbrengst na verloop van tijd hoger?
Ik heb nu drie dagen gewerkt. Ik kolf drie keer op n dag. Heb drie keer 460 gekolfd.
Maandag en dinsdag heeft hij dit ook gedronken toen ik weg was, maar vandaag heeft hij 100 meer gedronken. Waarschijnlijk omdat hij om half zeven geen trek had. Dit had ik daardoor al n beetje verwacht dus had een potje uit de vriezer gehaald.
Graag zou ik net wat meer kolven maar hoe doe ik dat. Vaker of juist minder vaak? Of iemand andere tips? Wordt je opbrengst na verloop van tijd hoger?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: kolven op werk
Vaker kolven. Hoe vaker de vraag, hoe groter de opbrengst. Beter dus 4x 15 minuten kolven dan 3x 20, bijvoorbeeld.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Bij mijn dochter heb ik een hele tijd meteen na de ochtendvoeding gekolfd, ik kolfde dan veel en had met de opbrengst van de dag zelf ruim genoeg bij elkaar.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
En een ander flesje met kleinere speen, zodat hij minder snel drinkt en wat verzadigder is? Ik kolf ook 3x per dag en dan amper 120cc per keer, maar dat is genoeg voor Elise tot nu toe.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kolfde in het begin met twee keer kolven drie voedingen bij elkaar. Nu niet meer, dus nu kolf ik 's ochtends voor ik naar het werk ga nog even, en dan twee keer op een werkdag. Zo langzamerhand probeer ik naar één keer kolven te gaan tijdens werktijd.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Nog een toevoeging, ik kolfde de eerste twee weken op het werk ook minder. Dat is wel normaal als je weer gaat werken. Daarna ging het al gauw weer beter.
Sanne- Ratel
Maandag en dinsdag was het trouwens wel gewoon genoeg hoor. Hij had gisteren een wat gekke nacht en wilde vanmorgen dus niet drinken, dus slecht vergelijkbaar misschien
Kolf drie keer op n dag n kwartier. Maar dan nog ben ik wel even bezig, moet drie trappen op (goed voor de lichaamsbeweging) ding in elkaar zetten, kolven, omspoelen en weer naar beneden.
Kolf drie keer op n dag n kwartier. Maar dan nog ben ik wel even bezig, moet drie trappen op (goed voor de lichaamsbeweging) ding in elkaar zetten, kolven, omspoelen en weer naar beneden.
Muppetje- Ratel
Sanne schreef:Nog een toevoeging, ik kolfde de eerste twee weken op het werk ook minder. Dat is wel normaal als je weer gaat werken. Daarna ging het al gauw weer beter.
Dat hoop ik dus ook. Wil best na de ochtend voeding kolven, maar dan moet ik m natuurlijk ook weer afwassen en zo veel tijd heb ik nou ook weer niet
Muppetje- Ratel
Ik spoelde mijn kolf gedurende de dag altijd alleen om met koud water en aan het eind van de dag waste ik 'm af en deed 'm in de sterilisator.Muppetje schreef:Sanne schreef:Nog een toevoeging, ik kolfde de eerste twee weken op het werk ook minder. Dat is wel normaal als je weer gaat werken. Daarna ging het al gauw weer beter.
Dat hoop ik dus ook. Wil best na de ochtend voeding kolven, maar dan moet ik m natuurlijk ook weer afwassen en zo veel tijd heb ik nou ook weer niet
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Muppetje schreef:Sanne schreef:Nog een toevoeging, ik kolfde de eerste twee weken op het werk ook minder. Dat is wel normaal als je weer gaat werken. Daarna ging het al gauw weer beter.
Ik heb meerdere flesjes voor aan de kolf. Ik was dan ook alleen de twee opzetstukken (die borstschelpen) af. De flesjes spoel ik om en was ik 's avonds thuis weer grondig af, dat scheelt dus op het werk wel tijd. Bij de tweede kolfsessie (laatste dus op het werk) was ik de borstschelpen ook niet af, alleen omspoelen dus.
Sanne- Ratel
Ik doe m op werk ook alleen afspoelen met heet water, maar wil m dan wel schoon meenemen, haha, neuroot...
Ik kolf trouwens naast de tijdelijke werkplek van de marketing jongens. Ze zijn heel aardig hoor, maar maken wel vaak opmerkingen. Daar krijg ik wel n beetje de zenuwen van, helpt ook niet, haha.
Oh en Darius, hij heeft al de kleinste speen...
Ik kolf trouwens naast de tijdelijke werkplek van de marketing jongens. Ze zijn heel aardig hoor, maar maken wel vaak opmerkingen. Daar krijg ik wel n beetje de zenuwen van, helpt ook niet, haha.
Oh en Darius, hij heeft al de kleinste speen...
Muppetje- Ratel
Herkenbaar, ik had vandaag de hele dag cursus tot 8 uur vanavond en moest dus op de cursuslocatie kolven. Bij de laatste kolfbeurt probeerde iemand binnen te komen, dan is de melkstroom ook gelijk weg.
Sanne- Ratel
Ja precies. Ik voel me gewoon n beetje opgelaten en zenuwachtig als ze er zitten. Ze zijn vaak weg, afspraken met klanten, dan voel ik me veel meer op m'n gemak. Gelukkig krijgen ze over n week n andere werkplek, hahaSanne schreef:Herkenbaar, ik had vandaag de hele dag cursus tot 8 uur vanavond en moest dus op de cursuslocatie kolven. Bij de laatste kolfbeurt probeerde iemand binnen te komen, dan is de melkstroom ook gelijk weg.
Muppetje- Ratel
Ik kolf nu twee keer per dag, meestal met een opbrengst tussen de 300 en 500 cc per dag. Dochter drinkt bij de gastouder tussen de 150 en 300 cc per dag, bij mijn schoonmoeder soms wel 500 cc per dag (andere fles en grotere speen, ik krijg 't maar niet voor elkaar dat ze snapt dat dochter zo veel meer drinkt dan ze eigenlijk nodig heeft). Qua opbrengst maakt het voor mij niet zoveel uit of ik nou twee of drie keer kolf. Met drie keer kolven heb ik maar een paar cc meer opbrengst dan met twee keer kolven.
Ik probeer ervoor te zorgen dat ze goed gedronken heeft voor ze opgehaald wordt door de gastouder en we hebben afgesproken dat ze ook geen volle flessen meer krijgt aan het eind van de dag. Bij flinke honger mag ze natuurlijk wel wat hebben, maar we proberen het zo te plannen dat ze bij thuiskomst direct weer flink bij mij kan drinken.
Ik spoel mijn kolfspullen alleen af met heel heet water. Ik gebruik trouwens ook steeds nieuwe flesjes, flesjes zijn het meeste werk om schoon te maken, dus die spoel ik snel om en gooi ze dan zo in mijn kolftas. Ik ben in totaal 15 minuten kwijt, als er ten minste een ruimte beschikbaar is. Wij hebben geen aparte kolfruimte, waardoor ik telkens op zoek moet naar een geschikte ruimte.
Ik probeer ervoor te zorgen dat ze goed gedronken heeft voor ze opgehaald wordt door de gastouder en we hebben afgesproken dat ze ook geen volle flessen meer krijgt aan het eind van de dag. Bij flinke honger mag ze natuurlijk wel wat hebben, maar we proberen het zo te plannen dat ze bij thuiskomst direct weer flink bij mij kan drinken.
Ik spoel mijn kolfspullen alleen af met heel heet water. Ik gebruik trouwens ook steeds nieuwe flesjes, flesjes zijn het meeste werk om schoon te maken, dus die spoel ik snel om en gooi ze dan zo in mijn kolftas. Ik ben in totaal 15 minuten kwijt, als er ten minste een ruimte beschikbaar is. Wij hebben geen aparte kolfruimte, waardoor ik telkens op zoek moet naar een geschikte ruimte.
Gast- Gast
Jeetje wat n verschil Rejoy!
Wij hebben n Avent fles met de kleinste speen. L krijgt steeds kleine beetjes omdat hij zo bij mij ook drinkt, vaker kleine beetjes
Wij hebben n Avent fles met de kleinste speen. L krijgt steeds kleine beetjes omdat hij zo bij mij ook drinkt, vaker kleine beetjes
Muppetje- Ratel
Wij hebben speentjes van difrax zonder gaatje. Hebben we met een naald zelf een heel klein gaatje in geprikt.
Gast- Gast
Misschien kun je de avond van te voren, voordat je zelf gaat slapen ook vast kolven? Of op een ander moment d dag ervoor? Dan heb je toch al een beetje extra.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Teddyaapje schreef:Misschien kun je de avond van te voren, voordat je zelf gaat slapen ook vast kolven? Of op een ander moment d dag ervoor? Dan heb je toch al een beetje extra.
Als wij gaan slapen krijgt ie nog n voeding, dus dat gaat niet. Denk dat ik op de dagen dat ik thuis ben gewoon in de ochtend een keer extra kolf. s Morgens heb ik met gemak nog 160 na een voeding, zo heb ik ook m'n vriezer voorraad opgebouwd en dat kan ik ook best blijven doen natuurlijk
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Teddyaapje schreef:Misschien kun je de avond van te voren, voordat je zelf gaat slapen ook vast kolven? Of op een ander moment d dag ervoor? Dan heb je toch al een beetje extra.
Als wij gaan slapen krijgt ie nog n voeding, dus dat gaat niet. Denk dat ik op de dagen dat ik thuis ben gewoon in de ochtend een keer extra kolf. s Morgens heb ik met gemak nog 160 na een voeding, zo heb ik ook m'n vriezer voorraad opgebouwd en dat kan ik ook best blijven doen natuurlijk
drinkt hij beide borsten leeg? Anders kun je hem één kant geven en de andere kant kolven. 's Ochtends kan natuurlijk ook prima, zo heb ik ook het eerste voorraadje opgebouwd.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Teddyaapje schreef:Misschien kun je de avond van te voren, voordat je zelf gaat slapen ook vast kolven? Of op een ander moment d dag ervoor? Dan heb je toch al een beetje extra.
drinkt hij beide borsten leeg? Anders kun je hem één kant geven en de andere kant kolven. 's Ochtends kan natuurlijk ook prima, zo heb ik ook het eerste voorraadje opgebouwd.
Nee, hij drinkt een kant leeg, en de andere meestal nog een beetje, soms niet.
Maar als ik het zo kan ik het gewoon s ochtends doen als hij nog in bed ligt voordat ik me aan ga kleden ofzo, heb ik er de rest van de dag geen omkijken meer naar.
Soms ben ik dan bang dat er de volgende voeding niet genoeg voor m is, maar dat is natuurlijk dikke onzin, hij is dan niet onrustiger ofzo, en hij groeit nog altijd als kool, dus zal heus goed zijn.
Ja, denk dat ik het maar een poosje zo probeer. En ik heb goede hoop dat het kolven straks beter gaat als die jongens een andere werkplek hebben, haha
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Teddyaapje schreef:Misschien kun je de avond van te voren, voordat je zelf gaat slapen ook vast kolven? Of op een ander moment d dag ervoor? Dan heb je toch al een beetje extra.
Nee, hij drinkt een kant leeg, en de andere meestal nog een beetje, soms niet.
Maar als ik het zo kan ik het gewoon s ochtends doen als hij nog in bed ligt voordat ik me aan ga kleden ofzo, heb ik er de rest van de dag geen omkijken meer naar.
Soms ben ik dan bang dat er de volgende voeding niet genoeg voor m is, maar dat is natuurlijk dikke onzin, hij is dan niet onrustiger ofzo, en hij groeit nog altijd als kool, dus zal heus goed zijn.
Ja, denk dat ik het maar een poosje zo probeer. En ik heb goede hoop dat het kolven straks beter gaat als die jongens een andere werkplek hebben, haha
als hij daadwerkelijk te weinig heeft, dan komt ie vanzelf wel weer eerder. Hij heeft al lang bewezen dat ie wel neemt wat hij nodig heeft joh!
Gast- Gast
Da's waar Rejoy! Alleen hij is de laatste tijd overdag wat aan het kloten met drinken. S avonds (eventueel s nachts) en in de ochtend gaat het prima. Maar overdag is het vaak twee minuten drinken, dan krijsend loslaten en echt niet meer willen. Geen idéé wat dat is, soms baart het me wat zorgen, maarja het zal wel goed zijn
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Da's waar Rejoy! Alleen hij is de laatste tijd overdag wat aan het kloten met drinken. S avonds (eventueel s nachts) en in de ochtend gaat het prima. Maar overdag is het vaak twee minuten drinken, dan krijsend loslaten en echt niet meer willen. Geen idéé wat dat is, soms baart het me wat zorgen, maarja het zal wel goed zijn
misschien alle prikkels die binnen komen? Hannah heeft daar nu ook last van, onrustig drinken, los laten (heel fijn na tsr), huilen, aanhappen, trekken aan de tepel..
Ik kan hier vanwege een peuter niet in een donkere kamer gaan zitten, dus ik heb een dun wol/zijde mutsje besteld. Gisteren heeft ze veel rustiger gedronken toen ze dat mutsje op had, hoop dat dit voor ons een goede oplossing is.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Da's waar Rejoy! Alleen hij is de laatste tijd overdag wat aan het kloten met drinken. S avonds (eventueel s nachts) en in de ochtend gaat het prima. Maar overdag is het vaak twee minuten drinken, dan krijsend loslaten en echt niet meer willen. Geen idéé wat dat is, soms baart het me wat zorgen, maarja het zal wel goed zijn
misschien alle prikkels die binnen komen? Hannah heeft daar nu ook last van, onrustig drinken, los laten (heel fijn na tsr), huilen, aanhappen, trekken aan de tepel..
Ik kan hier vanwege een peuter niet in een donkere kamer gaan zitten, dus ik heb een dun wol/zijde mutsje besteld. Gisteren heeft ze veel rustiger gedronken toen ze dat mutsje op had, hoop dat dit voor ons een goede oplossing is.
zoiets zal het inderdaad wel zijn ja. herken wel wat jij schrijft, inclusief de troep met loslaten, fijn voor mn nieuwe bank kan het wel eens in n donkere kamer proberen inderdaad. Heb nu haast het idee dat hij meer drinkt uit n fles dan bij mij, maakt verder ook niet uit, maar hij zal toch ook bij mij gewoon goed moeten drinken, heb geen zin om flesjes te geven als ik er gewoon ben....
hopelijk gaat het binnenkort weer beter
Muppetje- Ratel
als hannah overdag te weinig heeft gehad, haalt ze 't 's avonds en 's nachts wel weer in;)
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kolven op het werk
» kolven op het werk na 9 maanden
» beginnen met kolven ivm werk
» Kolven op het werk; reacties
» Voor het eerst kolven op het werk
» kolven op het werk na 9 maanden
» beginnen met kolven ivm werk
» Kolven op het werk; reacties
» Voor het eerst kolven op het werk