beginnen met kolven ivm werk
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
beginnen met kolven ivm werk
Ik heb een vraagje over kolven, ik geef nog volledig borstvoeding en heb nog geen enkele keer gekolfd.
Nu ga ik eind juli weer werken en wil proberen te gaan kolven. (bij de eerste gaf ik alleen 's morgens en 's avonds de borst en overdag flesvoeding, toen ik weer moest werken). Ik hoefde toen dus niet te kolven overdag.
Maar ik heb geen idee hoe te beginnen. Ik geef nu om de 3 uur 1 borst (blokvoeden omdat ik teveel melk had. Wil ze eerder dan die drie uur weer drinken, dan krijgt ze dus dezelfde borst als daarvoor). Wanneer en hoeveel moet ik kolven zonder dat ik weer te veel melk ga produceren (hoe begin ik met een voorraadje op te bouwen nu ze nog gewoon de hele dag bij me is en 'live' bij me kan drinken) ? Zal vast wel ergens te googelen zijn maar zie door de bomen het borst uuh bos niet meer ..
Nu ga ik eind juli weer werken en wil proberen te gaan kolven. (bij de eerste gaf ik alleen 's morgens en 's avonds de borst en overdag flesvoeding, toen ik weer moest werken). Ik hoefde toen dus niet te kolven overdag.
Maar ik heb geen idee hoe te beginnen. Ik geef nu om de 3 uur 1 borst (blokvoeden omdat ik teveel melk had. Wil ze eerder dan die drie uur weer drinken, dan krijgt ze dus dezelfde borst als daarvoor). Wanneer en hoeveel moet ik kolven zonder dat ik weer te veel melk ga produceren (hoe begin ik met een voorraadje op te bouwen nu ze nog gewoon de hele dag bij me is en 'live' bij me kan drinken) ? Zal vast wel ergens te googelen zijn maar zie door de bomen het borst uuh bos niet meer ..
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Re: beginnen met kolven ivm werk
Geef je ook nog 's avonds laat/'s nachts een voeding? Mijn zoontje ging vlak voor ik ging werken 1 voeding weg laten dus kolfde ik voor ik naar bed ging 1x. Ik kolfde ook vaak 1,5uur na de voeding, bij de volgende voeding had ik dan weer voldoende melk. Eigenlijk hoef je maar voor 1 dag voorraad te hebben, want ik neem aan dat je op je werk gaat kolven? Dan leg je daar dus weer de voorraad voor de volgende dag mee aan, en in het weekend kun je dan wat extra kolven zodat je wat meer voorraad hebt, voor het geval dat.
Maar ik had geen overproductie dus kolfde ook vaak om het op gang te brengen, dus in jou geval zal dit misschien niet werken.
Maar ik had geen overproductie dus kolfde ook vaak om het op gang te brengen, dus in jou geval zal dit misschien niet werken.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Rouge schreef:Ik heb een vraagje over kolven, ik geef nog volledig borstvoeding en heb nog geen enkele keer gekolfd.
Ik hield met kolven altijd de tijden van thuis aan. Je zou gewoon die 3 uren kunnen aanhouden en dan net als thuis 1 borst kolven. Kom je thuis en je kindje blijkt dan toch in een ander ritme te zitten (heeft bv net de fles gehad) dan zou je thuis nog een keer extra kunnen kolven maar misschien is dat met overproductie ook wel teveel van het goede en wacht je tot je kindje weer een borstvoeding nodig heeft.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kolf nu elke ochtend met de eerste voeding 1 borst terwijl hij de andere borst drinkt. Ik kolf een volledige voeding, 200cc, meestal. Maar ik weet niet of dat een optie is met blokvoeden.
Gast- Gast
haha het begint me al te duizelen als ik het zo lees,maargoed ik zou inderdaad s avonds na de laatste voeding en s morgens tijdens de eerste voeding de andere borst kunnen kolven. Dan heb ik iig al 2 voedingen (en denk niet dat ik dan meteen weer ga overlopen met melk door die 2 keer), als ik dat een paar dagen voor dat ik ga werken doe, heb ik vast een voorraadje. En dan als ik werk inderdaad gewoon dezelfde tijden aanhouden dat ze zou drinken. Nu nog gaan doen..lijkt me allemaal zo ingewikkeld, nu is het zo simpel aan de borst en klaar. En hoe weet ik hoeveel melk ze dan uit de fles moet drinken?
Rouge- Prater
Dat vond ik ook lastig maar ik heb altijd aangehouden wat dan ook wel op de pakken flesvoeding staat: 200 ml. Dat zal vast niet overeenkomen met wat je kindje drinkt maar dat kun je toch niet echt bepalen. Ik zou dat gewoon proberen, is het teveel dan laat hij of zij het er wel in zitten. Je zou ook eerst 160 of 180 kunnen doen en evt er nog wat bij opwarmen als je kind nog erge honger lijkt te hebben, dan verspil je ook niets. Ik heb weleens gehoord trouwens dat z euit de fles vaak wat meer drinken omdat ze daa rminder moeite voor hoeven te doen.
Bij het kdv kun je touwens vaak wel wat bv in de vriezer doen, als ze dan toch denken dat je kind nog honger heeft, kunnen ze er wat bij maken.
Om een voorraadje aan te leggen zou je ook kunnen nakolven nadat je kind aan de borst heeft gedronken (dus de borst nog even leeg kolven voor een keer) Of bedoelde je dat zelf ook?
Bij het kdv kun je touwens vaak wel wat bv in de vriezer doen, als ze dan toch denken dat je kind nog honger heeft, kunnen ze er wat bij maken.
Om een voorraadje aan te leggen zou je ook kunnen nakolven nadat je kind aan de borst heeft gedronken (dus de borst nog even leeg kolven voor een keer) Of bedoelde je dat zelf ook?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Rouge dat is inderdaad een gok. Hier drinkt hij tot nu toe elke keer maar 60 cc en dan heeft hij genoeg. Maar ik kolf 200cc in 5 tot 10 minuten, dus het kan nooit dat hij ook maar zo weinig aan de borst drinkt. Als hij 2-3 voedingen per dag uit de fles zal moeten drinken, denk ik ook wel dat hij meer gaat drinken. Maar ik kolf dus echt een voeding na de nacht, zonder moeite, misschien jij ook als ze een beetje doorslaapt? Of doet ze dat nog niet (hier ook 1 voeding maar meestal maar een paar slokken)? Ik wil alleen weer gaan afbouwen want mijn diepvries zit te vol haha en ik vind het niet handig om elke ochtend voor ik wegga te moeten kolven. Maar doe het nog een paar weken zo.
Gast- Gast
ja ik kan ''as morgens goed een voeding kolven, want ze slaapt al de hele nacht door, soms tot half 8 zelfs dus dan zijn beide borsten wel goed vol. En inderdaad maar even uitproberen met hoeveel ze drinkt, dat weet je inderdaad niet precies.
Zo mijn zoon wilde even typen dus bij deze: bvcxsdj
nj
k
\po=
haha
nj
k
\po=
haha
Rouge- Prater
Rouge schreef:ja ik kan ''as morgens goed een voeding kolven, want ze slaapt al de hele nacht door, soms tot half 8 zelfs dus dan zijn beide borsten wel goed vol. En inderdaad maar even uitproberen met hoeveel ze drinkt, dat weet je inderdaad niet precies.
nj
k
\po=
haha
Haha, gelukkig houdt die van jou het bij typen. Mijn dochter houdt van berichten wissen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Kolven op het werk
» kolven op werk
» kolven op het werk na 9 maanden
» Kolven op het werk; reacties
» Hoe is het kolven bij jullie op het werk geregeld?
» kolven op werk
» kolven op het werk na 9 maanden
» Kolven op het werk; reacties
» Hoe is het kolven bij jullie op het werk geregeld?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: