Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+30
Maudy
tweeling
Snoes
Flip Fluitketel
Happydobby
Jelin
NoName88
Juutjepetuutje
Ella
Highway
Flower_L
Pinkel
kwak
Paper Crown
Bimbam
Puggle
Filoria
Caroow
Dora
Lejow
joyce0606
LDJ
Amber-
slaatje
Roos
Dikkie Dik
bolus26
Mama Titty
Printje
Limburg85
34 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  Highway zo 31 maa 2013 - 0:43

Slimom dat zo te doen flower! Misschien dat ik dat hier af en toe ook ga doen. Gisteravond liet ze namelijk 40cc staan. Ook vandaag laat ze ( met een klein beetje afleiding van ons) 4 uur tussen de voedingen dus ik ben erg blij!

Kalishi: rot he dat slecht slapen overdag! Onze dochter slaaptook vrijwel niet overdag, behalve inderdaad op schoot en onderweg in de wagen/maxi cosi. Wij gaan dinsdag naar een osteopaat hiervoor met haar (ook voor darmkrampjes en boer probleempjes) ik weet nog niet of het gaathelpen maar misschien een optie om te bekijken?

Printje: alvast veel plezier! Jullie gaan vast wel naar disney :p
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Kalishi zo 31 maa 2013 - 7:22

Printje: nou ben benieuwd! Al erg knap dat hij het nog niet verklapt heeft aan je!

Flower: nog paaseitjes kunnen verstoppen in de sneeuw ;-) althans bij ons sneeuwde het vanmiddag.

Highway: pfff dat slapen. Snacht flesje om 8uur en slaapt ze zo tm half6.ik leg haar savonds wakker in bedje en ze slaapt zonder huilen in . Maar overdag ......huilen als ik haar er wakker inleg. totdat ze bijna 1.5uur heeft loggen huilen (met 10x terug gaan en even bij haar zitten) maar dan lukt het haar niet. Vanmiddag toevallig toen ik er naast zat en over dr bolletje wreef heeft ze toen ik wegliep 30min geslapen.
Daarna weer huilen huilen huilen en toen dr opgepakt en sliep ze nog een uur in mijn armen . Vind het zelf niet erg dat ik nergens aan toekom. Maar wil gewoon dat zij rust heeft
Net met vriend besproken.....kijk het nog een weekje aan en anders onderdaad ostropaat een bezoek brengen.
Fijne paasdagen nog allemaal!
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Ella ma 1 apr 2013 - 0:02

Snoes: hoe gaat het nu met je? Zit je nu in de ziektewet? want je verlof is toch officiel om of niet? Ik heb onze zoon ook nog maar 1x weggebracht en vond het ook echt niet leuk.

Kalishi: wat vervelend dat de borstvoeding niet loopt zoals je zelf zou willen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd!

Wij zijn weer terug van ons weekje vakantie. Het is heerlijk geweest. lekker met onze kleine man gezwommen. Verder is hij erg aan het veranderen. Hij slaapt veel en heeft echt een ritme. Is verder vrij rustig en huilt een stuk minder. Vanochtend kwam hij alleen al om 6.15 hij was wakker en niet te troosten, Heb hem een fles gegeven en daarna hebben wij beide tot 9.45 uu geslapen. Dat had ik ff nodig. Normaal is hij om 7.00 uur klaar wakker.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pinkel ma 1 apr 2013 - 22:32

Goedemorgen meiden,

Allemaal lekkere Paasdagen gehad? Wij zijn eerste Paasdag eerst naar mijn ouders geweest om te brunchen, was erg gezellig! Mijn broertje heeft een heleboel foto's gemaakt van L, ben benieuwd hoe ze geworden zijn.
Toen door naar mijn schoonouders, daar de rest van de dag doorgebracht en gegeten s'avonds. Alleen een beetje jammer dat L.ieke erg veel aan het huilen was, en veel te weinig heeft geslapen! We hebben haar toen we thuiskwamen rond 22.30uur nog een flesje gegeven en ze heeft toen geslapen tot de volgende ochtend 8.45uur! Dus die heeft duidelijk haar slaap ingehaald van de dag ervoor!! Very Happy
Gisterochtend eerst lekker rustig aan gedaan, en in de middag zijn we even naar de Gamma geweest voor spulletjes en verf. Toen L. weer op bed lag ben ik begonnen het hobbelpaard te schuren. Nu moet hij nog in de grondverf, en daarna de definitieve kleur. Het paard zelf wordt wit, en de zitting en onderkant wordt prinsessen-roze!
Vanmiddag moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle, ben benieuwd of mijn waardes weer verbeterd zijn, en of ik al mag afbouwen met medicijnen.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Ella di 2 apr 2013 - 4:13

Pinkel: succes in het zkh. Leuk zeg een prinsessen hobbelpaard. Foto van het eindresultaat??? Wink

's avonds heeft meneer steeds meer moeite met de laatste fles leeg te drinken. Hij heeft gister 60cc laten staan en kwam ondanks dat ook pas om half 8 weer. Tot wanneer 'nemen' baby's de laatste fles? Hoe bouw je dat zeg maar af?

Hoe gaat het met de alweer werkende mama's? Valt het mee? of tegen?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Pinkel di 2 apr 2013 - 6:13

@ Ella: als hij helemaal af is zal ik wel even een foto plaatsen!

@ All:

Ik mag 3 maanden wegblijven!! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 281626781 winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 281626781 winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 281626781
Mijn nierfunctie is nog wel onder de maat die de arts graag wil zien, maar wel verbeterd ten opzichte van de vorige keer. Met 1 medicijn mocht ik gelijk stoppen, en mijn plaspillen zijn gehalveerd, dus dat is ook wel lekker. Mijn bloeddruk was wel wat aan de lage kant, maar nog niet zorgwekkend. En ik mag weer normaal zout gaan gebruiken, en hoef dus niet meer op te letten!!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Flower_L di 2 apr 2013 - 7:08

fijn pinkel!!!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Ella di 2 apr 2013 - 7:20

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 281626781winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 281626781winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 281626781 jeee wat goed Pinkel!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Pinkel di 2 apr 2013 - 8:18

Ja echt heerlijk gewoon!! Ik ben echt heel erg blij dat het allemaal zo snel verbeterd is, alleen jammer dat ik nog zo ontzettend moe ben. Maar dat kan heel goed samenhangen met het feit dat mijn nieren nu extra hard moeten werken. Volgens de artsen moest ik er een jaar voor uittrekken wilde ik weer helemaal de oude zijn, dus heb nog 9 maanden te gaan! Wink
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Ella di 2 apr 2013 - 8:25

Die moeheid kan ook zijn van hetgene wat je allemaal meegemaakt hebt. Je hebt een tijd in het ziekenhuis gelegen, wordt je conditie ook niet beter van. Daarnaast ben je moeder geworden en moest je meerdere malen per week op en neer naar het ziekenhuis. Nu moet je alles nog een plekje geven en je leven weer oppakken. Ik snap dat je het jammer en vervelend vind dat je zo moe bent. Maar het lijkt mij logisch door dit alles. Probeer het de tijd te geven meid!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Pinkel di 2 apr 2013 - 8:32

@ Ella:

Wat lief dat je dat zegt!! Ik weet ook wel dat ik nog aardig wat te verwerken heb, en dat zoiets behoorlijk energie vreet. Morgen hoef ik lekker de deur niet uit, dus houden we hier lekker een pyjamadagje! Als die kleine meid even slaapt maak ik vast de lasagne klaar, zodat die alleen nog maar in de oven gezet hoeft te worden.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  bolus26 di 2 apr 2013 - 20:07

Wat fijn pinkel! Geniet van je pyama dag vandaag!
Ella fijn dat t goed gaat!
Printje lekker in Disney?

De rest moet ik even teruglezen hoor
Ik ga weer Es' wat beter m'n best doen mee te schrijven!

A is nu ruim 4 maanden en " praat" erg veel, ook is ze druk met grijpen en vermaakt zich prima in de box en onder de babygym. Ze lag net nog horizontaal en nu verticaal dus ze heeft t erg druk smile ook probeert ze te rollen. dit is echt " ineens" zo dat ze van alles doet en kan,wel word ze daar erg moe van dus dan is t huilen/ slapen of even piepen als het niet gaat zoals ze wil.als ze in de wipstoel zit en ik doe even wat anders probeert ze ook je te "roepen".als je dan kijkt lacht ze heel hard! Ze groeit ook ineens erg snel, maatje 62 past nog maar net en wordt alweer wat te kort.dus ze haalt t weer een beetje in.

Babyzwemmen doen we nu 2 weken en waren bij de roompot ook al wezen zwemmen, ik heb zo n zwembroekluier gekocht. Ze vind het echt heel erg leuk en is er tot nu toe niet ziek van,let wel goed op want ze drinkt graag van t water,ook onder de douche.

Werken (2 dagen) bevalt prima,ik vind het wel fijn om nog 5 dagen bij A te zijn maar die 2 dagen werk ook heerlijk. Op het kdv ( is een agrarisch kdv) vind ze het erg leuk en gaan ze veel buiten wandelen enz. Ze slaapt daar ook goed en bij m'n moeder ook.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me zo meevalt, a huilt best wel hoor maar kan er goed tegen en ze laatzich meestal wel troosten dus dat scheelt enorm! had rekening gehouden met slapeloze nachten,huilbaby,s etc. En we hebben gewoon geluk! Mijn bekken is helaas niet hersteld dus dat is veel trainen om dat weer goed te krijgen.ook m'n bloeddruk blijft hoog dus heb veel controles.dus ik heb wel wat mankementen.

Ook ga ik( voor wie dat gevolgd heeft) binnenkort weer met m'n vader uit eten. Vind t spannend maar leuk. Wie weet....

bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pinkel di 2 apr 2013 - 21:53

Hey bolus,

Wat leuk om weer eens wat van je te lezen!! En wat fijn dat A zichzelf zo lekker kan vermaken. Hier ook een tevreden meisje die zich lekker kan uitleven onder haar babygym. Ook L. heeft af en toe hele "verhalen" tegen haar knuffels in dr bedje. Ze heeft nu een klein hondje die precies in dr handje past en die ze ook zelf weer kan pakken als hij eruit gevallen is. Zometeen ga ik alvast de lasagna klaar maken zodat die vanavond alleen nog maar in de oven gezet hoeft te worden. En daarna weer verder met lekker niksen! Heerlijk zo'n dagje.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  NoName88 wo 3 apr 2013 - 3:51

Zo, ik kom ook weer even meeschrijven. Druk aan het werk geweest weer en met de Pasen veel weg geweest.

Highway en Kalishi, hopelijk gaat het snel beter met het slapen overdag van jullie meisjes!

Ella, lijkt er op dat de laatste fles langzaamaan gaat verdwijnen bij jullie. Lekker hoor Laughing Hier nog geen ervaring mee. Wat krijgt hij nu? K lurkte hem nog altijd moeiteloos half slapend leeg. Hij kreeg ook nog niet allemaal 'volle' flessen van 180+6. Vorige week steeds 3 grote en 2 kleine, eergisteren en gisteren heeft hij 5 grote gehad, maar gisteren spuugde hij behoorlijk wat. Was eigenlijk van plan om vandaag 4 grote en 1 kleine te geven, maar het begint er op te lijken dat het er vandaag maar 4 worden. Gisteravond heeft hij om 23 een grote fles gehad, maar daar liet hij ong 40 cc van staan. Vervolgens kwam hij vanmorgen rond 9! uur pas! Volgende fles heeft hij om 13.30 gehad en nu ligt hij nog op bed. Hij begint overigens wel wakker te worden. Hij krijgt er dus zometeen nog een en dan vanavond weer eentje en dan hoop ik dat hij slaapt tot minstens 7 uur morgenvroeg. Ik zie het wel, ben morgen toch vrij, dus dat scheelt!

Wat fijn dat de arts zo tevreden was Pinkel!

Bolus, leuk om ook weer iets van jou te lezen! Klinkt heel positief allemaal, behalve dan je lichamelijke mankementen. Hopelijk knapt dit ook allemaal weer iets op! K begint ook uit maatje 62 te groeien en ontwikkelt zich ook steeds verder. Erg leuk om te zien! Hij was vanochtend ook heel druk aan t draaien in de box, begon ook een beetje op rollen te lijken!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Snoes wo 3 apr 2013 - 23:14

Highway, gaat het ondertussen nog steeds goed met haar voedingen?

Kalishi, leuk dat je weer komt meeschrijven! Mijn zoontje heeft tot hij 3 maanden was amper geslapen overdag, maar sinds een paar weken gaat dat hier echt veel en veel beter!

Flower, haha ja het was inderdaad de accu hoor Wink

Ella, ik zit inderdaad in de ziektewet. Mijn verlof is al een paar weken officieel om (moest normaal 11 maart weer aan het werk). Ben afgelopen dinsdag weer bij mijn huisarts geweest en ben sowieso de maand april ook nog thuis. Wat fijn dat jullie een eluke vakantie hebben gehad. Goed ook dat jullie een ritme hebben nu!

Pinkel, wat een superfijn nieuws zeg! Very Happy

Bolus, spannend zeg dat je met je vader uit eten gaat. Heb dat verhaal inderdaad wel gevolgd en ben benieuwd hoe het zal gaan.

Noname, hoe gaat het met jou en met K?

All, ik heb een echt slaapkopje hoor haha. Hij slaapt sinds een paar dagen tot 9u30, wat heerlijk! Hij krijgt zijn laatste fles tussen 22u30-23u30 (moet hem daar altijd voor wakker maken) maar hij slaapt al 3 dagen op rij tot 9u30. Wij zitten nog gewoon op 5 flessen. Na zijn ochtendfles is hij vaak nog moe en gaat hij meestal weer slapen tot 12u-12u30. Afgelopen maandag en dinsdag was het heerlijk weer hier en heeft hij in de wandelwagen buiten geslapen. Hij drinkt nu 5x 120+4, maar we willen misschien dit weekend gaan proberen om 4x 150+5 te geven, hij komt namelijk +/- om de 3 uur voor een fles.

Verder groeit hij nu wel goed. Hij weegt nu 4500 gram en is 55 cm groot. Hij groeit dus stilaan uit maatje 50 en draagt vandaag voor het eerst maatje 56. Hij begint ook bollere wangetjes te krijgen, zo schattig! Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Ella do 4 apr 2013 - 0:04

Je kan wel merken dat langzamerhand de meeste mama's weer gaan werken het wordt rustiger hier;)

Bolus: wat vervelend dat je nog last hebt van je bekken. merk je wel verbetering? Fijn dat je 2 dagen werken je bevalt. Hier wil mijn mannetje ook van al het water drinken of het nou het zwembad is of onder de douche hij blijft het proberen.

Noname: zooo wat lekker dat K pas om 9 uur kwam he.

Snoes: 'fijn' dat je de deze maand ook nog thuis kan blijven. Gaat het wel beter?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  tweeling do 4 apr 2013 - 1:29

Wat fijn dat het nu zo goed gaat snoes, nu kun je echt lekker genieten he!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Dikkie Dik do 4 apr 2013 - 2:00

Zoooo eindelijk tijd!!

Snel even op wat mensen reageren.
Pinkel wat ontzettend fijn dat je in ieder geval de komende 3 maanden weg mag blijven.
Snoes heerlijk zeg zo'n slaapkoppie. Die van mij slaapt nog niet echt door, maar slapen is wel echt een hobby van haar. Maar goed..morgen is ze ook pas 6 weken...dus wat wil je.
Highway hoest met jouw kleintje? Slaapt ze al wat beter?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het moederschap heerlijk vind, maar ook zwaar. Ben echt moe nog en heb lang moeten "revalideren" van de bevalling. Lang last gehad van mijn knipje en van mijn bekken.
Daarentegen is L echt een droppie. Ze lacht nu echt naar je en naast haar sprongetje bij 5 weken is ze echt een voorbeeldige baby. Ze huilt echt alleen maar als er wat is.
Ze groeit echt als kool, maar ze was natuurlijk ook best groot bij haar geboorte voor een meisje 3550 g en 53 cm lang.

Ik ben wel erg aan het klooien met de voedingen. Ze krijgt nu 5 keer 180 cc + 5 aangeboden. Ik had heel erg het idee dat 5 keer 150 + 5 te weinig was. Nu bieden we haar dus een grotere hoeveelheid aan en mag ze zelf bepalen of ze het op drinkt of niet. Ze heeft een enkele nacht "doorgeslapen". Ze krijgt namelijk rond 22:30/23:00 na het badje haar laatste flesje en komt dan meestal tussen 4 u en 5 u en bij hoogste uitzondering rond 6u/7u. Ik krijg haar niet langer uitgeslapen. Na die fles slaapt ze meestal nog wel wat uurtjes (5,5u) door voordat ze komt voor een flesje. Overdag slaapt ze netjes. Na de voeding slaapt ze zo een paar uur door tot de volgende voeding. Even kroelen, even spelen in de box en weer slapen. Ze slaapt ingebakerd en dat werkt echt als een trein. Ze is namelijk heel bewegelijk en houdt zichzelf de hele tijd wakker. Ze heeft elke avond een huiluurtje en ondanks de infacol heeft ze tijdens dat uurtje nog steeds krampjes al is het voor mijn man en mij dragelijker.

Ik had beloofd een verslag te doen van mijn bevalling. Ik zal proberen het heel kort op te schrijven.
20 feb ben ik in de avond voor die ctg naar het ziekenhuis gegaan omdat ik haar niet goed voelde bewegen (40+3) ze maakte het uiteindelijk goed maar ze zagen wel wat weeenactiviteit. De volgende ochtend 21 feb (40+4) moesten we weer uit protocol voor een ctg. Ik stond anders op en voelde me ook anders. Het ctg zag er goed uit, maar had nog meer weeenactiviteit. Ik zou eigenlijk nog langs de gyn moeten voor een echo en een gesprek maar die had het te druk. Dus gingen we naar huis. Buiten op de parkeerplaats van het ziekenhuis zijn mijn weeen echt begonnen en dat vond ik meteen het zwaarste van de bevalling. Ik had zware rugweeen om de 1 a 2 minuten met ook maar een pauze van 1 a 2 minuten. Niet te doen. Eind van de middag pas de vk gebeld. Om iets voor 18:00 kwam de verloskundige langs en zag mij worstelen met haar rugweeën. We gingen even naar boven en daar werd ik getoucheerd. Ik had helaas maar een kleine 1 cm ontsluiting. De baarmoedermond was gelukkig wel helemaal verstreken, maar de ontsluiting was ondanks de vervelende, heftige weeën niet genoeg op gang gekomen. De verloskundige heeft me toen gestript in de hoop dat dit de ontsluiting een beetje op gang zou brengen.
Ze vroeg mijn man en mij wat we wilden. Naar het ziekenhuis voor een ruggenprik, want op deze manier zou ik het echt niet lang meer volhouden óf nog even twee uur afwachten en kijken of het strippen iets had opgeleverd. We besloten voor optie 2 te gaan. En dus ging de verloskundige weer weg en zou ze over twee uur weer langskomen om de stand van zaken te bekijken en te bespreken.

De weeen waren echt niet meer te houden dus besloten mijn man en ik dat we bij het volgende bezoek de vk zouden vertellen dat we naar het ziekenhuis wilden voor een ruggenprik.

De verloskundige kwam twee uur later weer even poolshoogte nemen. Ik werd weer getoucheerd en met veel pijn en moeite kon de verloskundige er 2 cm van maken. Niet veel opgeschoten dus. De verloskundige ging na ons besluit de gynaecoloog van het ziekenhuis bellen om mijn situatie te overleggen. Het was prima en we mochten naar het ziekenhuis.

In het ziekenhuis ging het uiteindelijk vrij rap, na het autoritje had ik een kleine 3 cm. De vk in het ziekenhuis besloot mij in overleg met de gyn nog geen ruggenprik te geven maar een phetedineprik daar zou ik van gaan ontspannen en dat zou hopelijk de ontsluiting wat meer doen bevorderen.

De prik werkte drie uur, maar na 2 uur werd ik alweer wakker. Ik voelde persdrang. De prik had zijn werk gedaan, ik had binnen 2 uur 7 cm! Nog 3 te gaan, maar helaas teveel centimeters voor een ruggenprik. Ik ging dus zonder verdoving bevallen.
De verloskundige besloot om de vliezen te breken om die laatste 3 cm nog sneller te laten komen. Daar zag zij dat L in het vruchtwater had gepoept. Dat was wel even vervelend en reden om alles nog even extra in de gaten te houden.
Na 2, 5 uur had ik dan eindelijk de 10 cm bereik en was L ook eindelijk genoeg ingedaald. Ik mocht gaan persen. Het persen was zwaar, maar minder pijnlijk dan die vervelende rugweeën van de middag daarvoor.
Na 52 minuten persen met een knipje is L eindelijk om 4:06 met 3550 g en 53 cm lang geboren (40+5). Helemaal groen en ze wilde niet echt goed door huilen. Dus moest ze na even op de buik van mij gelegen te hebben meteen naar de couveuseafdeling om door de kinderarts gecheckt te worden. Dat was even heel vervelend en niet wat wij in gedachten hadden.

L mocht gelukkig al snel van de couveuse afdeling en na een korte check-up van de co-assistent mochten we naar huis!
Thuis ging het helaas al vrij snel mis met L. Ze zat lekker bij opa op schoot, toen ze zich ergens in verslikte. Blauw aanliep en stopte met ademen. Totale paniek bij opa en bij mij. Mijn man (de held) was heel koelbloedig en belde meteen 112.
De telefonist heeft ons heel goed geholpen tot dat de ambulance er was, dat duurde ook even omdat de eerste ambulance zelf een aanrijding had gehad. Gelukkig ging het al vrij snel weer wat beter met L, al kreeg ze nog een keer zo'n aanval toen ze bij de ambulanceverpleegkundige was. Zij besloot L meteen even uit te zuigen want haar neusje en keeltje zaten behoorlijk vol met meconium bleek achteraf.
Mijn man ging met L mee in de ambulance.
Ik bleef thuis en was erg overstuur en verdrietig en helemaal gesloopt (36 uur niet geslapen)
Gelukkig belde mijn man al snel met de mededeling dat L 24 uur moest blijven. Dat was niet zulk leuk nieuws. Ik moest ook naar het ziekenhuis komen vanwege de borstvoeding. De eerste nacht brachten we dus alledrie op een andere plek door. Ik op de kraamafdeling, L op de couveuseafdeling en mijn man thuis. Niet leuk.
Gelukkig konden mijn man en ik alles van L volgen via de webcam.
De 24 uurs observatie ging uiteindelijk hartstikke goed. L deed het goed en had geen terugval meer gehad.
We mochten nu echt naar huis!!
Op 23 februari 17:00 waren we eindelijk als gezin thuis. Het genieten kon beginnen!!

De borstvoeding is door de stress en de toch wel slechte ondersteuning in het ziekenhuis compleet mislukt. Daarbij was L op de couveuseafdeling behandelt als zieke baby en kreeg zij 7 voedingen per dag. Zat ik daar met mijn goede gedrag 15 cc (max!!) te kolven. Ook had L mijn tepels compleet kapot gezogen dus zijn we na 4 dagen ploeteren en frustratie overgestapt op flesvoeding. Ik ga het bij een volgende ook niet meer proberen. FV past beter bij me.

Het herstel van mij gaat nu eindelijk beter. Mijn knip wilde niet goed helen en nog steeds heb ik het gevoel dat het niet helemaal goed zit daar. Ik voel ook een bultje (wild vlees?) ook heb ik 5 weken lang bloedverlies gehad waarbij ik nog flink wat stolsels heb verloren (ik dacht namelijk eerst dat ik al ongesteld was) achteraf heb ik gewoon teveel hooi op mijn vork genomen in de kraamweek. Ik zou willen dat ik dit over kon doen. Ik heb echt teveel gedaan, spijt van.
Mijn man en ik hadden wel het geluk dat L de vrijdag voor de voorjaarsvakantie is geboren. Daardoor had mijn man 2 weken vrij. Dus nog een week nadat de kraamzorg weg was.

Ik heb trouwens nu alweer zin om zwanger te zijn...erg he....
Morgen afsluitend gesprek bij de vk. Ben benieuwd...geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Snoes do 4 apr 2013 - 2:25

Ella: Ik had verwacht dat het met mij ook veel beter zou gaan nu het met mijn zoontje beter gaat, maar helaas. Ik geraak maar niet uit die (negatieve) spiraal. Daarom heb ik afgelopen dinsdag met de huisarts een lang en goed gesprek gehad en besloten om te starten met medicatie.
Tweeling: Ja, heel fijn dat het nu beter gaat met hem, hij heeft er zichtbaar deugd van!
Dikkie Dik: Zo, wat een verhaal. Leuk om te lezen. Jij had zo te lezen ook flinke rugweeën, die had ik ook en kon ik maar niet weggepufd krijgen. Vervelend dat de ontsluiting niet wilde vorderen, maar gelukkig ging het uiteindelijk wel nog best vlot. Haar start kan ik me nog herinneren ja dat je dat topic opende, heftig hoor. Gelukkig gaat het nu allemaal goed, heel fijn om te lezen!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Ella do 4 apr 2013 - 3:03

Snoes: he wat vervelend dat het nog niet beter gaat. Verstandig om dan met medicatie te beginnen. Hopelijk ga je je dan wel snel beter voelen. Laat je werk je wel met rust? of bellen ze continue?

Dikkie Dik: zo dat is een uitgebreid verhaal. Ik herken het wel hoor dat je weer zwanger wilt zijn haha. Wil ook zo graag nog eens een bevalling meemaken. Ik vind het zoiets moois.

Mama Titty: hoe is het met je? Hoe gaat het met het solliciteren van je man?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Highway do 4 apr 2013 - 3:05

Dikkie DIk: jij hebt het ook voor de kiezen gekregen zeg! Klinkt als een pittige bevalling (iig de aanloop) Leuk om je verhaal te lezen! Wat drinkt je dochter flink zeg! Onze S lukt dat niet Very Happy

Pinkel: wat een feest! Goed hoor! Ben erg blij voor je

Snoes: wat heerlijk dat je kereltje zo goed slaapt, ook goed om te lezen dat hij in het begin slechter sliep en nu een slaapkop is geworden, dat biedt perspectief! De voedingen gaan nu heel goed, ze is van de 7 voedingen af sinds enkele dagen en lijkt zelfs op 5 voedingen af te stevenen. Maar dat redt ze nog niet elke dag, het ligt eraan hoe laat ze wakker wordt ;'s ochtends. Wat is jouw kereltje een kleintje zeg, heb je een foto van hem? Ben benieuwd smile

Ella: wat leuk dat jullie lekker hebben gezwommen! Ik kan niet wachten om ook te gaan zwemmen! Afbouwen betreft fles kan ik je niet echt mee helpen. Wordt hij zelf wakker voor de laatste voeding? anders zou je ervoor kunnen kiezen hem te laten slapen.. wie weet slaapt hij vanzelf door. ik denk dat je de regie bij hem moet laten wat dat betreft

Vandaag een 'slaapjes' dagje hier, ik ben de hele dag thuis en geen plannn om de deur uit te gaan dus ik ben me gaan richten op de slaapjes van S, steeds wegleggen in bed en heb bijgehouden hoeveel ze heeft geslapen. Bij elkaar sinds wakker worden vanochtend om 8:30 heeft ze bijna 2 uur (1x 30 min, 2x 40 min) geslapen dus dat is alweer een redelijk succesje, ze is wel elke x op schoot in slaap gevallen waarna ik haar weglegde. Lastig vind ik het dat ze wel slaapt in de auto/wandelend in de wandelwagen maar ik wil er eigenlijk niet aan om iets te gaan ondernemen zodat ze slaapt. wandelen in de wandelwagen binnenshuis trapt ze overigens niet in haha.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Pinkel do 4 apr 2013 - 5:46

@ Dikkie Dik: Jeetje wat een bevalling idd!! En je topic over de verslikking kan ik me ook nog goed herinneren! Gelukkig gaat het nu helemaal goed bij jullie!!

@ All:

Vandaag weer bij de gyn geweest voor de 2de hysteroscopie. En deze keer waren de eileider-openingen beide goed zichtbaar, dus alles is weer doorgankelijk!! Wel heeft ze nog aardig wat placentarestjes verwijdert met een happertje, dit scheelt me weer een operatie, maar prettig voelde het zekers niet.
Als laatste heeft ze ook nog de Mirena geplaatst, het plaatsen opzich ging probleemloos, maar ik voelde me even niet lekker worden. Ik moest even gaan zitten en kreeg een kop koffie en 2 paracetamolletjes tegen de buikpijn. Na een controle-echo mocht ik weer naar huis. Eenmaal thuis aangekomen, eerst L.ieke nog even een flesje gegeven, die daarna heerlijk lief is gaan slapen. Daarna ben ik ook mijn bedje ingedoken, maar heb niet echt kunnen slapen van de kramp in mijn buik. Vanavond doe ik lekker rustig aan, en morgen zal ik me vast weer een stuk beter voelen!!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Kalishi do 4 apr 2013 - 8:25

@ Snoes wat is je mannetje goed gegroeid! Ikke wil ook wel een foto zien van je ventje. Zeker nog klein maar wel heerlijk zeg. En wat goed dat hij nu zo goed slaapt. Ook overdag! Ik hoop dat mijn dochter dat ook gaat doen.
@ DikkieDik : wow wat een verhaal. Wel fijn te lezen dat het nu goed gaat. Heb je wel nagevraagd wat dat bultje daar beneden is? En dat opnieuw zwanger zijn herken ik hahaha. Heb nu een vriendin die zwanger is van de eerste....en oooh vind het zo leuk. Zou dan ook echt wel zwanger willen zijn, alleen die 40 weken vind ik super hahaha. Bevallen en weer gelijk een kleintje....nee ik wacht nog maar even. ik vind mijn dochter ook allemachtig prachtig....maar mama zijn ook best pittig. Alles gaat wel steeds makkelijk merk ik maar niemand die mij vooraf had verteld dat het pittig kon zijn ;-)
@ Pinkel: goed nieuws voor je zeg! En nu nog last van de Mirena?

@ Ella : leuk dat je bent wezen zwemmen. Ik zou wel graag willen maar manlief heeft het liever nog niet dus wij wachten nog even. Het lijkt me wel heeeeerlijk. Ach dan doen we een tussenoplossing....gaan we in bad bij mijn moeder.

@ High Way : ik ga me ook nog meer richten op dr slaapjes. Als je S in bedje legt gaat ze dan ook huilen? Zodra ze dr 2e gaapje heeft gedaan doe ik haar inbakeren en naar bed terwijl ik slaap kindje slaap zing. Kusje en dan loop ik weg. Ze begint gelijk te huilen. na 10min loop ik terug , troosten ,kusje en loop ik weer weg.( ik sta in de keuken met de afzuigkap aan anders vind ik het zooo erg) dan na 10min loop ik weer terug en ga dan naast haar zitten. Speen pakt ze niet....wel mijn vinger. Ben opzoek naar een imitatie warme vinger die je los kan schroeven hahaha dan zou ze denk wel langer slapen. Nou en als het lukt dat ze slaapt....slaapt ze 20-40 minuutjes.winter 2012/2013 mama's! - Pagina 26 1371890812 Als ik om de 10 min blij terug gaan....blijft ze huilen. Heb wel eens langer geprobeerd haar te laten huilen maar vind ik niks, en ze gaat echt niet slapen.Als ik dan bij dr zit....vinger in dr mond...zie ik die oogjes GELIJK klein worden.
@ noname: zo pas om 09.00 uur. Dat is een luxe zeg.

@ all: komt jullie baby zelf in slaap??? En hoelang laten jullie ze huilen?
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Printje do 4 apr 2013 - 8:34

Ik lees steeds mee maar via iPad reageren vind ik lastig wanneer het om langere verhaaltjes gaat.

Fijn om te lezen dat de kindjes het allemaal zo goed doen. Hier dus drie heerlijk heerlijke dagen gehad in Disney. Ondanks dat ik de kindjes gemist heb heb ik intens genoten van ons uitje.

N doet het geweldig, heerlijk vrolijk alleen wat getut met d'r flesje. N slaapt helaas nog niet door, en lijkt aan 180 cc nog niet genoeg te hebben. Nu gebruiken we Johannes broodpitmeel dus we wachten af.

Nog 10 daagjes en ik moet weer werken, ben erg benieuwd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pinkel do 4 apr 2013 - 8:48

@ Kalishi: Ja ik heb behoorlijk last van een mestrautie-achtige pijn< maar dat zal morgen wel een heel stuk minder zijn denk ik. Het meeste van de tijd valt ze zonder huilen in slaap, maar dat gebeurt alleen overdag dat ze gaat huilen als ze moet slapen. Ik laat haar meestal maximaal 15 minuutjes huilen, wel doe ik vaak na een minuut of 5 haar muziekje nog een keertje aan. 9 van de 10x slaapt ze binnen 10 minuten, mocht ze wel na 15 minuten nog huilen, dan haal ik haar uit bed, nu gaat ze dan onder de babygym, of even op schoot en daarna alsnog weer naar bed.

@ Printje: Oh leuk Disney!! Ik ga samen met mijn man (personeelsuitje van zijn werk) in September een weekend naar Parijs, en er mochten geen kindjes mee. Aan de ene kant vind ik het wel moeilijk dat ik haar 2 dagen moet missen, maar aan de andere kant weet ik dat het goed voor ons is om er even lekker samen tussenuit te zijn!! L.ieke logeert dan bij mijn ouders, dus die zal ook wel een heel erg leuk weekend hebben, dus dat scheelt ook alweer. Wink
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: