Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heel slecht inslapen, tips?

+15
Katrien
Paper Crown
Pink!
SuperGrover
Twellie
Pompoen
Happinaz
Kowalski
xxjojootjexx
Reeza
Luce
Bazinga
Pruim
Sam
Mamsie
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Heel slecht inslapen, tips? - Pagina 2 Empty Re: Heel slecht inslapen, tips?

Bericht  Luce ma 11 feb 2013 - 21:30

Heb je de PTSS nog geopperd? Je zegt dat ze denken aan ADHD. Vaak worden die 2 met elkaar verward en ze geven veel dezelfde klachten.

Fijn trouwens dat je een kleinschalige praktijk te pakken hebt nu. Wellicht 1 waar het meer om de patient draait dan om het nummertje.

Wat vreemd trouwens dat ze niet zoveel doen aan de cysten. Want als je er echt last van hebt, moeten ze wel toch..?

Hier gaat het redelijk smile. Verschilt per dag hè. Studie gaat ok. Kids ook!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 21:37

Ja we hebben het ook over trauma's gehad, het kan inderdaad zoveel kanten op met die klachten. We gaan nu kijken wat het echte probleem is en daarna een werkdiagnose opstellen had ze het over en dan kijken met wat voor behandeling en eventueel medicatie het aangepakt kan gaan worden. Het is inderdaad wel lekker om geen nummer te zijn, ik moet er wel een half uur voor rijden, maar dat heb ik er wel voor over. Die cysten moeten zich vanzelf oplossen, maar goed we zouden nu eerst het amandel probleem aanpakken, als ik dan onder het mes ga gaat hij ook meteen een flapje binnenin mijn neus verwijderen, zodat ik meer lucht ga krijgen door 1 neusgat. Want mijn neus is een bende van binnen Very Happy

Ik ben trouwens wel echt moe, maar het inslapen lukt niet. Ik heb ook ontspanningsoefeningen gehad, maar daar krijg ik alleen maar hyperventilatie en nog meer gespannen spieren van. Inslapen is bij mij altijd wel een probleem geweest, het duurde meestal wel een uur, maar het wordt steeds erger. Ik kan dan ook boos worden op mijn vriend als hij na 5 minuten in bed zegt, ik kan niet slapen.

Gast
Gast

Bericht  Pink! ma 11 feb 2013 - 22:28

Je kan dit proberen: http://simplynoise.com/
Oordopjes op en luisteren naar de ruis. Klinkt heel stom maar het werkt goed hier.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  xxjojootjexx ma 11 feb 2013 - 22:35

Pompoen schreef:
Zazou schreef:
xxjojootjexx schreef:Sex Yes

Ook dat werkt niet Very Happy

Daar word ik altijd juist extra wakker van!

Dan moet je zorgen dat je er echt uitgeput van wordt Razz

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown ma 11 feb 2013 - 22:44

Ik denk dat jij je patroon moet doorbreken. Toen ik tijdens de zwangerschap wakker lag ging ik zo tegenop zien om te gaan slapen! Het zien van ons bed maakte me al boos! Op een gegeven moment ging ik elke avond een stuk lopen, door de kou, helemaal alleen, en toen werd ik extra moe en bevroor ik zowat want mijn jas paste allang niet meer dicht haha, en toen dook ik ons bed in en dan sliep ik! Dit heb ik stug volgehouden, en toen doorbrak dat patroon. Kan je dat niet proberen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 22:54

Nou ik zei wel al tegen mijn vriend, ik zal blij zijn als er straks een hond is, dan 's avonds nog een stuk lopen even eruit. Dan wordt het ook al wel weer anders.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx ma 11 feb 2013 - 23:31

Het wandelen zou best kunnen helpen. Waarom nu niet al wandelen? Zonder hond kan dat ook.
En een ritme? net als bij kinderen, maar doe jij altijd vaste dingen voor je gaat slapen? Misschien andere dingen proberen. Geen schermen meer een uur voor je naar bed gaat, het licht vast wat dimmen. Lekker rustig een tijdschrift doorbladeren ofzo, en dan naar bed. Niet nog even die was op hangen of die rommel opruimen weet ik het.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Katrien ma 11 feb 2013 - 23:33

Twellie schreef:In witte en groene thee zit ook gewoon cafeine, al is het minder dan in koffie. Volgens mij ook theine. Dus dat zou je alsnog wakker kunnen houden.

Klopt. Ik slaap ook heel moeilijk in. Nadat ik dit hoorde (ik dronk 's avonds altijd groene thee) ben ik ontspanningsthee van Zonnatura gaan drinken. Sindsdien slaap ik makkelijker in.
Er zijn ook druppels van dokter Vogel die goed werken, Dormeasan heet dat.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 23:42

Ik wil eigenlijk gaan sporten, maar wil niet stom naar de sportschool. Eigenlijk ook niet alleen, dus moet even wat gaan zoeken.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie di 12 feb 2013 - 4:54

Ik weet niet of je er wat aan hebt, omdat je zegt al thee te hebben geprobeerd. Zelf ben ik ook een slechte (in)slaper en drink voor het slapen gaan regelmatig Avondthee van het Kruidvat. Het is een kruidenthee met o.a. valeriaan. Lekker is het niet, maar je wordt er echt moe van. Misschien helpt dit wel?
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gympie di 12 feb 2013 - 5:00

Zazou schreef:Ik wil eigenlijk gaan sporten, maar wil niet stom naar de sportschool. Eigenlijk ook niet alleen, dus moet even wat gaan zoeken.

Zwemmen? Sportschool lijkt me ook niks, maar 's avonds zwemmen word je wel lekker moe van.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 6:49

Chocolate Cookie schreef:Ik weet niet of je er wat aan hebt, omdat je zegt al thee te hebben geprobeerd. Zelf ben ik ook een slechte (in)slaper en drink voor het slapen gaan regelmatig Avondthee van het Kruidvat. Het is een kruidenthee met o.a. valeriaan. Lekker is het niet, maar je wordt er echt moe van. Misschien helpt dit wel?

ik heb al verschillende kruidenthee toestanden geprobeerd, helaas werkt het ook niet Sad

Ik heb vanmiddag 2 uur op het strand gelopen, dat was echt heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 12 feb 2013 - 6:56

Ik vond dat wandelen zo fijn.. Dan zag ik bij sommige mensen 't licht uitgaan of ze zaten gezellig onder een plaidje en dan liep ik te blauwbekken, ik maakte me op 't laatst ook overal druk over, onbewust zat dat blijkbaar toch in mijn systeem. Misschien heb jij dat ook, dat je kop gewoon vol zit. Probeer het eens!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 7:01

Paper Crown schreef:Ik vond dat wandelen zo fijn.. Dan zag ik bij sommige mensen 't licht uitgaan of ze zaten gezellig onder een plaidje en dan liep ik te blauwbekken, ik maakte me op 't laatst ook overal druk over, onbewust zat dat blijkbaar toch in mijn systeem. Misschien heb jij dat ook, dat je kop gewoon vol zit. Probeer het eens!

Ja dat zit ie zeker, al een tijdje ook hoor. Ik heb net een joggingbroek aangetrokken, ben behoorlijk rozig, dus ga een poging doen om er vroeg in te gaan en dan te slapen smile.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen di 12 feb 2013 - 8:02

SuperGrover schreef:Ik zou persoonlijk echt nooit Mirtazapine gaan gebruiken als je 2 weken slecht inslaapt. Dat vind ik een vrij heftige oplossing. Ik ben bijna drie maanden misselijk geweest nadat ik met dat middel gestopt ben, waarvan ik de eerste week alleen maar in bed heb gelegen. Ik weet dat deze reactie uitzonderlijk heftig was, maar het geeft wel aan dat het geen onschuldig middel is. Ik zou eerst alle andere mogelijkheden proberen. Ik sliep er wel lekker op, maar alleen daarvoor was het de ellende echt niet waard.

Lig je wakker van het gebrek aan vermoeidheid of ben je wel moe, maar val je maar niet in slaap? Als je ligt te malen in bed, probeer je te concentreren op je ademhaling. Zo zet je je gedachtestroom een beetje stop.

Voor een depressie oid krijg je een hele hoge dosering, voor de slaapwerking juist een hele lage, het is niet onschuldig, maar het is ook niet echt heel heftig. Ik slikte volgens mij 12,5 mg of misschien zelfs wel 7 ofzo. Voor depressies slik je eerder 50 mg of meer. Niettemin is het geen middel om t gaan gebruiken idd als je een paar weken wat slechter slaapt, wel als je chronisch slaapproblemen hebt. Ik had het idee dat zazous problemen niet alleen van de laatste weken zijn.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 20:31

Ik heb gister de huisarts gebeld, hem leek het niet echt dat ik een magnesium tekort had, maar hij het best laten prikken. Normaal gesproken komt een magnesium gebrek voor bij mensen die veel laxeren.
Maar ik heb toch magnesium en slaap spul van Orthica gehaald en heb vannacht wel 8 uur geslapen! :cheering:
Ik ben zelfs redelijk fit wakker geworden. Dus kijken hoe het de komende dagen gaat!

Gast
Gast

Bericht  FruttiTutti wo 13 feb 2013 - 21:22

Zazou schreef:Ik wil eigenlijk gaan sporten, maar wil niet stom naar de sportschool. Eigenlijk ook niet alleen, dus moet even wat gaan zoeken.

Ik weet niet in wat voor richting je zit te denken om te sporten? Ik was ook tijdenlang op zoek naar een leuke sport. Sinds dik 1,5 jaar volg ik tennisles, super gezellig en het werkt zoooo heerlijk. Het maakt je hoofd leeg, je kunt er op los rammen (soms ga ik eerst even wat ballen gewoon keihard meppen, voordat ik me op techniek en theorie ga storten, maar gewoon om rustiger te worden, de dag te verwerken etc). Daarna slaap ik ook heeerlijk (+ dat ik buiten tennis, dus maakt rozig). Het gaat door de sneeuw nu al een paar weken niet door, en merk meteen dat ik onrustiger ben.

Wellicht iets voor je?
Wel fijn dat je lekker hebt geslapen vannacht, kan een mens echt van opknappen!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 21:27

Ik mag helaas niet meer tennissen ivm mijn schouder, die gaat heel snel uit de kom. Niet echt heel fijn dus.
Misschien dat ik wel weer ga dansen, ik zal eens kijken als Lise straks op dansles zit wat er daar allemaal voor groepen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel wo 13 feb 2013 - 22:00

Luce schreef:Magnesium werkt slaapverwekkend. Van Orthica (volgens mij) heb je iets voor het helpen slapen. Zit ook magnesium in. Die heb ik gebruikt toen ik een tijd lang slecht in slaap kon komen. Werkte goed!
Wow, dat wist ik niet. Ik dacht juist dat je er ook energie van kon krijgen. Bij welke hoeveelheid werkt het slaapverwekkend? Ik slik dagelijks minimaal 4500mg magnesiumoxide.. Zou wel jammer zijn als ik daardoor juist ook moe wordt.

Wat fijn dat je goed hebt geslapen Zazou!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Luce wo 13 feb 2013 - 22:35

Ik had deze link ook aan Zazou gegeven, maar misschien voor andere mensen ook wel interessant. Gaat over magnesiumtekorten en wat daar de klachten van zijn. http://www.magnesiumcentrum.nl/veelgesteldevragen.html
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: