Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stress... of eigenlijk gewoon heel erg nesteldrang!! Tips?

+3
Ella
Twellie
Pien
7 plaatsers

Ga naar beneden

Stress... of eigenlijk gewoon heel erg nesteldrang!! Tips? Empty Stress... of eigenlijk gewoon heel erg nesteldrang!! Tips?

Bericht  Pien wo 26 jun 2013 - 21:28

Ik word gek.... ik ben zo druk in mijn hoofd!
Sinds vorige week werk ik nog maar halve dagen omdat ik het volledig werken niet meer aan kan,
sindsdien ben ik alleen maar druk druk druk druk met regelen, uitzoeken en plannen.

Voor mijn gevoel moeten we nog zoveel doen en vergeet ik ook héél veel... Ik heb al lijstjes gemaakt met overzichtjes wat we nog moeten kopen, wat we nog moeten doen voor E haar kamer, wat we nog moeten doen voor de baby's kamer, E haar verjaardag nog tussendoor, een vriendin die gaat trouwen en vrijgezellenfeestje organiseren voor haar. Ik ben het overzicht totaal kwijt!!

Mijn man moppert alleen op me, dat ik me niet zo druk moet maken en dat ik het zelf allemaal doe.  Ik haal teveel op mijn hals, ben te perfectionistisch en moet dingen uit handen geven.
Maar, is het raar dat ik het perfecte kamertje wil? Dat het moet matchen met elkaar? Dat E haar kamertje gewoon zsm af moet zodat er niet teveel straks voor haar veranderd?

Iemand tips hoe ik het meer los kan laten? Of leuker voor mezelf kan maken?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stress... of eigenlijk gewoon heel erg nesteldrang!! Tips? Empty Re: Stress... of eigenlijk gewoon heel erg nesteldrang!! Tips?

Bericht  Twellie wo 26 jun 2013 - 21:46

Tsja, ik weet niet of het raar is dat alles op haar kamer moet matchen en perfect moet zijn maar zelf zou ik die drang in elk geval niet voelen Razz. Maar ik ben ook totaal niet perfectionistisch, wat betreft huishoudelijk dingen en inrichting dan.

Het klinkt wel alsof je er last van hebt en dat is vervelend! Misschien kun je je afvragen waarom het echt nodig is dat alles zo perfect in orde moet zijn? En wat er nou kan gebeuren als het niet allemaal met elkaar matcht.

Lijstjes maken is denk ik sowieso al een goed idee, dan staat het tenminste allemaal op papier en hoef je het niet in je hoofd te houden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Stress... of eigenlijk gewoon heel erg nesteldrang!! Tips? Empty Re: Stress... of eigenlijk gewoon heel erg nesteldrang!! Tips?

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 21:59

Ik herken het helemaal. Mijn hoofd liep ook over, terwijl we verder helemaal geen bijzondere dingen op de planning hadden behalve de komst van de baby. Ik voelde me ook gestrest. Wat mij wat houvast heeft gegeven is de dingen die ik nog wilde doen op volgorde van prioriteit zetten. Ik had toen per week een lijstje gemaakt wat ik ging doen. Ik zorgde ervoor dat dat lijstje af was en dat ik er in principe ook niks meer bij zette. Dit gaf mij wat overzicht en het gevoel dat alles wel aan de beurt zou komen. Voor week 39 wou ik alles af hebben, zodat ik dan echt niks meer hoefde te doen. Behalve het huishouden, want dat deed ik ook elke dag van A/Z.. scratch. Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat hij me gewoon m'n gang moest laten gaan, want ik kon het echt niet hebben als hij me bijvoorbeeld aansprak op het feit dat ik voor de derde keer op een dag met een swiffer door huis ging. Hij vond ook dat ik rustig aan moest doen, maar ik kon dat gewoon echt niet en kon het ook helemaal niet hebben dat hij er wat van zei Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 26 jun 2013 - 22:43

Heeeel herkenbaar. De enige oplossing die ik voor mezelf had was alles heel snel in orde hebben. Zodat en het klaar is en ik rust had.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Silver wo 26 jun 2013 - 22:59

Ik herken het wel, er komt een bepaalde druk op je en niets uit handen willen geven, ik moet nu lijstjes maken en die aan mijn vriend geven zodat hij ook wat overzicht houd. Want die wordt hartstikke gek van mij op deze manier.. laughcry
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemie do 27 jun 2013 - 2:55

Ella schreef:Heeeel herkenbaar. De enige oplossing die ik voor mezelf had was alles heel snel in orde hebben. Zodat en het klaar is en ik rust had.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mida4you do 27 jun 2013 - 3:01

Ik heb er momenteel ook erg last van. Hier is de babykamer ook nog niet af en er moet nog best wel wat gebeuren en dat kan alleen mijn man doen.... maar hij heeft het de laatste tijd nogal druk met werk en andere mensen helpen...... Ik ben nu bijna 30 weken en de tijd begint wel een klein beetje te dringen. De box moet ook nog opnieuw in de verf gezet worden, we moeten nog enkele dingen halen voor de uitzet en ga zo maar door.... Oeh als ik er nu alleen alweer aan denk dan wordt ik helemaal druk..... Het enige wat ik op dit moment wel goed kan denken is dat ik weet dat het heus wel afkomt en dat maakt me gelukkig weer een beetje rustig.... Ik heb verder geen tips. Ik hoop dat je in je hoofd ook kunt denken dat het echt wel afkomt.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Shopaholic do 27 jun 2013 - 4:17

Ella schreef:Heeeel herkenbaar. De enige oplossing die ik voor mezelf had was alles heel snel in orde hebben. Zodat en het klaar is en ik rust had.

Dit dus haha en daar heb ik nu soms nog steeds last van laughcry
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: