Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Héél goedkoop op vakantie - tips?

+16
Caro
Toet
Effie_O
Atelier Madame
SuperGrover
Lejow
Sarah1985
nina
RioolSpook
RYW
Bimbam
Zininzon
Pien
Aziraphale
Zwerver
JD
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  JD za 9 jul 2011 - 11:03

Wij hebben (dankzij een flinke rekening van de belastingdienst...leuker kunnen ze het niet maken, ook niet makkelijker;)) financieel niet zo heel veel te besteden.... maar omdat we een heftig jaar achter de rug hebben, en 2 jaar niet weg zijn geweest samen, willen we toch eigenlijk wel heel erg graag een weekje richting de zon.

We hebben allebei vrij in september, en zoeken iets met vertrek tussen 3 en 6 September, en dus het liefst naar een zonnige bestemming. Liefst 8 dagen, en het maakt mij eigenlijk niet heel erg uit waarheen....

Budget ligt rond de 300 euro pp....is dat te doen?
weet er iemand goedkope maar betrouwbare organisaties? of een hotel wat een aanrader is?

heeft er iemand ervarongen met vlucht en hotel apart van elkaar boeken? scheelt dat?

Ook heb ik wel eens verhalen gehoord van iemand die gewoon op de gok naar schiphol ging met zn koffers, en dat er daar een balie is met een overzicht van de vluchten waarop nog plek is ofzo? heeft iemand daar ervaring mee?

Kortom....hoe kan ik ons toch een leuk en betaalbaar weekje naar de zon bezorgen?

Alvast bedankt!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 11:11

300 euro is wel echt weinig. Zou voor dat geld, wat ik dus eigenlijk niet kan missen, thuis blijven en aan de recreatieplas hier om de hoek gaan liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Zwerver za 9 jul 2011 - 11:14

Wij zijn vorig jaar voor 165 euro p.p. naar Malgrat de mar geweest. Half pension 10 dagen.
We zijn wel met de bus gegaan, via www.solmar.nl We hadden wel last minute. www.montemar.nl heeft ook nog wel leuke aanbiedingen soms. Edit: Zie nu wel dat ze duurder zijn en niks hebben aan last minute.

Hoe ver woon je van schiphol? Pak anders een koffer in met zomerkleding en ga naar schiphol. Kijk of daar wat is en dan zelfde dag of dag erna vertrek! Very Happy Dat gaan mijn vriend en ik doen, zien wel waar we uitkomen haha.


Laatst aangepast door wc-eend op za 9 jul 2011 - 11:15; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Aziraphale za 9 jul 2011 - 11:14

Ik ben begin juni met mijn vriend voor €500 in totaal, een week naar Rhodos geweest! Inclusief huurauto, hotel, voor twee personen vliegtickets, parkeerkosten op vliegveld Weeze.

Wij hebben vliegtickets geboekt via Ryanair.com vanaf Düsseldorf-Weeze naar Rhodos. Ze vliegen op zondag. Hotel via booking.com, huurauto via easyterra.nl (die konden we ophalen en inleveren op het vliegveld van Rhodos dus je hoeft geen taxi etc. naar je hotel). Het was een geweldige vakantie voor erg weinig geld!! Wij gaan dit zeker nog een keer doen.
Ryanair heeft nog meer leuke, zonnige bestemmingen, ook via Eindhoven bijv.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  JD za 9 jul 2011 - 11:35

Thanks voor de tips, super!

ga meteen even kijken op ryanair.com en booking.nl.

en wc eend, ik woon een kwartiertje van schiphol af, dus prima te doen.
maar hoe werkt dat precies? is er 1 balie met daar een overzicht van beschikbare bestemmingen? en dan moet je natuurlijk daar ter plekke nog een hotel zien te vinden toch?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Pien za 9 jul 2011 - 11:42

Met die wetenschap zou ik gewoon niet op vakantie gaan...
Liever een buffer opbouwen en dan nog een jaar niet op vakantie!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Aziraphale za 9 jul 2011 - 11:45

Booking.com is het hè smile. Expedia.com is ook edn fijne site trouwens voor hotels/appartementen. Nog een tip: kies een hotel/studio met een kitchenette. Zo kun je lekker zelf koken en de kosten daar ook laag houden.

Lize, jouw reactie vind ik nogal vreemd. Wie zegt dat Marietje het geld niet kan missen? Ze heeft een budget voor ogen en met dat budget kun je dus wél prima een weekje naar de zon. Zeker in oktober. Lekker joh, met je winterjas naar de recreatieplas om de hoek! Rolling Eyes


Laatst aangepast door Aziraphale op za 9 jul 2011 - 11:48; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Zininzon za 9 jul 2011 - 11:47

*Marietje* schreef:Ook heb ik wel eens verhalen gehoord van iemand die gewoon op de gok naar schiphol ging met zn koffers, en dat er daar een balie is met een overzicht van de vluchten waarop nog plek is ofzo? heeft iemand daar ervaring mee?


Ja ik! Je kunt nog wel dezelfde dag vliegen, maar geen accommodatie meer boeken. Dat kan pas de volgende dag (ivm papierwerk). Dus dan moet je op de bonnefooi een acco zoeken. Ik vond het trouwens nog wel tegenvallen qua aanbiedingen, was niet spotgoedkoop.

Waar je rekening mee moet houden als je vlucht en acco gescheiden boekt, dat je er dan ook geen transfer naar acco bij in hebt zitten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  JD za 9 jul 2011 - 11:47

ik begrijp je post Pien, snap heel goed dat mensen dat denken, en weet dat dat ook het slimste is.
maar ik heb het gevoel dat ik het niet ga trekken, heb echt even een weekje zon nodig na dit ***jaar....

ben ontzettend veel extra uren aan het maken op t werk, allemaal voor de vakantie, ik hoop zo at het gaat lukken....

de prijzen op ryanair vielen erg tegen, je komt evengoed ng op 300 euro pp uit voor alleen al de vlucht.

op de bonnefooi naar schiphol lijkt me wel wat, maar dan wil ik vtv weten hoe dat precies werkt...

heeft er iemand ervaringen met travelbird?
ik zag op vakantieveilingen ook veel last minutes staan, maar ja...met vertrek op 15 juli, dus dan wordt het eind augustus vakantieveilingen in de gaten houden....?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  JD za 9 jul 2011 - 11:49

Zininzon schreef:
*Marietje* schreef:Ook heb ik wel eens verhalen gehoord van iemand die gewoon op de gok naar schiphol ging met zn koffers, en dat er daar een balie is met een overzicht van de vluchten waarop nog plek is ofzo? heeft iemand daar ervaring mee?


Ja ik! Je kunt nog wel dezelfde dag vliegen, maar geen accommodatie meer boeken. Dat kan pas de volgende dag (ivm papierwerk). Dus dan moet je op de bonnefooi een acco zoeken. Ik vond het trouwens nog wel tegenvallen qua aanbiedingen, was niet spotgoedkoop.

Waar je rekening mee moet houden als je vlucht en acco gescheiden boekt, dat je er dan ook geen transfer naar acco bij in hebt zitten.

denk dat ik gek zou worden van de onrust...dat ik in een vliegtuig zit naar een bestemming, niet wetend of ik daar wel een plek hem om te slapen..... geloof niet echt dat dat iets voor mij is....


JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Zininzon za 9 jul 2011 - 11:51

*Marietje* schreef:
Zininzon schreef:
*Marietje* schreef:Ook heb ik wel eens verhalen gehoord van iemand die gewoon op de gok naar schiphol ging met zn koffers, en dat er daar een balie is met een overzicht van de vluchten waarop nog plek is ofzo? heeft iemand daar ervaring mee?


Ja ik! Je kunt nog wel dezelfde dag vliegen, maar geen accommodatie meer boeken. Dat kan pas de volgende dag (ivm papierwerk). Dus dan moet je op de bonnefooi een acco zoeken. Ik vond het trouwens nog wel tegenvallen qua aanbiedingen, was niet spotgoedkoop.

Waar je rekening mee moet houden als je vlucht en acco gescheiden boekt, dat je er dan ook geen transfer naar acco bij in hebt zitten.

denk dat ik gek zou worden van de onrust...dat ik in een vliegtuig zit naar een bestemming, niet wetend of ik daar wel een plek hem om te slapen..... geloof niet echt dat dat iets voor mij is....



Wij zijn Amsterdam in gegaan, hebben de nacht in de stad en op vliegveld doorgebracht en vlogen de volgende ochtend.
Als wij dat van te voren hadden geweten, hadden we het ook niet gedaan. Was volgens mij het eerste jaar dat je geen acco meer kon krijgen voor die dag.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Aziraphale za 9 jul 2011 - 11:52

Joh, als jij nu lekker werkt en het je kunt veroorloven hoef je niemand wat uit te leggen behalve jezelf, Marietje!
Wij krijgen ook steeds commentaar van buitenaf; mijn vriend studeert fulltime en ik werk 4 dagen. Maar toch kunnen wij op vakantie en goedkope stedentripjes af en toe en we sparen ook elke maand hoor. Ik kan gewoon goedkope dingen regelen Wink
Wat jammer dat de tickets via Ryanair nu zo duur zijn, wij zijn voor €90 retour geweest voor twee tickets! Ik zou het nog wel in de gaten houden hoor.

Edit: ik zie dat je tot maandag allerlei goedkope vluchten kunt boeken voor €9,99 en reizen in sept-okt! Er zijn erg veel zon bestemmingen waar Ryanair heen vliegt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 12:04

Ik ga zelf de 21e 6 dagen naar Split, Kroatie, voor €300 pp! Dus het kan wel hoor smile Ik vlieg met Easyjet (€125) en een appartement hebben we bij www.booking.com geboekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  JD za 9 jul 2011 - 22:07

Aziraphale schreef:

Edit: ik zie dat je tot maandag allerlei goedkope vluchten kunt boeken voor €9,99 en reizen in sept-okt! Er zijn erg veel zon bestemmingen waar Ryanair heen vliegt.

Bedoel je bij ryanair?staat dat op hun website? Dan heb ik niet goed gekeken denk ik...
Zit nu mobiel te internetten,gooi zo mn laptop meteen aan
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Aziraphale za 9 jul 2011 - 22:21

*Marietje* schreef:
Aziraphale schreef:

Edit: ik zie dat je tot maandag allerlei goedkope vluchten kunt boeken voor €9,99 en reizen in sept-okt! Er zijn erg veel zon bestemmingen waar Ryanair heen vliegt.

Bedoel je bij ryanair?staat dat op hun website? Dan heb ik niet goed gekeken denk ik...
Zit nu mobiel te internetten,gooi zo mn laptop meteen aan
Jep! http://www.ryanair.com/nl/goedkope-vluchten-eindhoven-nederland-londen-stansted-groot-brittannie
Ik weet niet vanaf welk vliegveld je wilt vertrekken maar je kunt er meerdere bekijken voor prijzen/bestemmingen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Zwerver za 9 jul 2011 - 22:21

Ryanair heeft ook heel vaal leuke aanbiedingen inderdaad!

Anders ook even elke dag kijken op :
http://www.actievandedag.nl/
http://travelbird.nl/
http://www.boekvandaag.nl/

Leuke dag aanbiedingen.

Dat over schiphol, je gaat inderdaad naar schiphol en dan hebben ze altijd van die balies waar je informatie enzo kan krijgen. Daar staan vaak bordjes met last last minute, dat betekend dezelfde dag vertrekken of de dag erna. Dat zijn vluchten die geannuleerd zijn of er is plek over, deze gaan voor een prikkie weg. Wat ik heb gezien is dit ook MET hotel!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Bimbam za 9 jul 2011 - 22:49

Op vaya.nl staan ook een aantal vakanties die binnen jullie budget passen, naar Spanje.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  JD za 9 jul 2011 - 22:52

wc-eend schreef:Ryanair heeft ook heel vaal leuke aanbiedingen inderdaad!

Anders ook even elke dag kijken op :
http://www.actievandedag.nl/
http://travelbird.nl/
http://www.boekvandaag.nl/

Leuke dag aanbiedingen.

Dat over schiphol, je gaat inderdaad naar schiphol en dan hebben ze altijd van die balies waar je informatie enzo kan krijgen. Daar staan vaak bordjes met last last minute, dat betekend dezelfde dag vertrekken of de dag erna. Dat zijn vluchten die geannuleerd zijn of er is plek over, deze gaan voor een prikkie weg. Wat ik heb gezien is dit ook MET hotel!

ook mét hotel? kijk dat zou mooi zijn! dat je in ieder geval zeker weet datje een plek hebt om te slapen als je daar aankomt... en voor ons is de gok niet zo groot, we wonen zo dichtbij schiphol..als we niks vinden zijn we zo weer thuis....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  RYW za 9 jul 2011 - 23:21

Mijn vriend heeft het 2 jaar terug gedaan, op de bonnefooi naar Schiphol met zijn huisgenoot, en dat was ook met hotel en met huurauto. Zij waren voor een weekje Portugal geloof ik 290 pp kwijt incl vlucht en auto!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  RioolSpook za 9 jul 2011 - 23:24

Ik heb een aantal jaar geleden eens een vakantie geboekt voor 500 euro voor 2 personen op www.vakantiediscounter.nl
Er staan nu ook wel redelijk goedkope vakanties op! Dan heb je geen gezeur met losse tickets enzo, maar zit het hotel gewoon al inbegrepen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Zwerver za 9 jul 2011 - 23:32

Zeker als je er een kwartier vanaf woont. Dan kan je elke dag even kijken! En dan hoef niet eens persee je koffers mee, die kun je altijd nog ophalen dan!

Wij gaan het dit jaar ook zo doen.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  JD zo 10 jul 2011 - 1:17

wc-eend schreef:Zeker als je er een kwartier vanaf woont. Dan kan je elke dag even kijken! En dan hoef niet eens persee je koffers mee, die kun je altijd nog ophalen dan!

Wij gaan het dit jaar ook zo doen.

is het niet mogelijk om die dag naar schiphol te bellen en te vragen waar ze plek hebben? en dan snel naar schiphol racen voordat iemand t plekje voor je neus wegkaapt?

probleem wat wij wel hebben is dat we van te voren een pension voor de hond moeten boeken.... en als er dan toch geen vlucht is, zijn we wel ons geld voor het pension kwijt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  nina zo 10 jul 2011 - 1:50

wc-eend schreef:
Hoe ver woon je van schiphol? Pak anders een koffer in met zomerkleding en ga naar schiphol. Kijk of daar wat is en dan zelfde dag of dag erna vertrek! Very Happy Dat gaan mijn vriend en ik doen, zien wel waar we uitkomen haha.
Ik heb dit een keer op Schiphol nagevraagd en dit is eigenlijk bijna onmogelijk... Heel soms dat je de dag erna kan vertrekken.. maar het wordt niet aangeraden..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  nina zo 10 jul 2011 - 1:53

*Marietje* schreef:
probleem wat wij wel hebben is dat we van te voren een pension voor de hond moeten boeken.... en als er dan toch geen vlucht is, zijn we wel ons geld voor het pension kwijt
Dan zou ik van te voren boeken.... ook al is't 3 dagen van te voren..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 1:58

Travelbird in de gaten houden, wij zijn 8 dagen naar Turkije geweest voor €175 pp inclusief vlucht en appartement.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Héél goedkoop op vakantie - tips? Empty Re: Héél goedkoop op vakantie - tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum