Schrijven met een gevangene
+15
Antibes
Lot
Exogenesis
Rouxxxe
Just me
Toet
SuperGrover
Zora
Lonely Goatherd
Susan
Highway
Twellie
Jeanette
bolus26
Aimee
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schrijven met een gevangene
Via WriteAPrisoner.com is het mogelijk om per post te corresponderen met gevangen uit de USA.
Zou jij dit willen doen? Waarom wel/niet?
Zou jij dit willen doen? Waarom wel/niet?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Schrijven met een gevangene
Nee, niet echt vanuit n principe maar ik heb geen zin om daar tijd voor te maken.die tijd besteed ik liever aan andere dingen die me meer aan t hart gaan
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Nee, daar zou ik geen behoefte aan hebben. Besteed die tijd liever aan andere dingen die waardevoller zijn.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Absoluut niet. Dat zijn mensen die een misdaad hebben gegaan en ik vind het goed dat ze daarvoor bestraft worden. Ik wil die tijd niet net een beetje leuker voor ze maken door met zo iemand te gaan schrijven.
Als ik goeds voor een ander wil doen, kies ik liever iemand uit die niet bepaalde omstandigheden over zichzelf heeft afgeroepen.
Als ik goeds voor een ander wil doen, kies ik liever iemand uit die niet bepaalde omstandigheden over zichzelf heeft afgeroepen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Nee absoluut niet, geen meerwaarde. Ik vind mensen die dat doen ook nogal vreemd, ze hebben vaak geen idee met wat voor mensen ze schrijven en waar ze zich in mengen. Ik zie het bij de mannen op mijn werk ook, die hebben ze soms echt voor het uitkiezen.. idioterie. Kijk dat je een gevangene kent voordat hij een delict aangaat en daardoor in contact blijft of dat je diegene tegenkomt en dan contact houdt ala, maar het specifiek gaan opzoeken om te gaan schrijven met een gevangene vind ik, op zijn minst, erg bijzonder.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik steek mijn tijd ook liever in iets anders.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Toen ik een jaar of zestien was, was ik erg bezig met de doodstraf en las ook veel stukjes op een of andere website van mensen die in de VS in Death Row zaten. Heb het toen wel overwogen, maar het leek me uiteindelijk toch te heftig (plus dat ik niet eens weet of je dat als minderjarige mag). Reden om het wel te doen is dat ik erg tegen de doodstraf ben en van mening ben dat een mens altijd mens blijft en dus ook dusdanig behandeld dient te worden, wat hij ook op z'n kerfstok heeft. Nu ik een gezin heb zou ik het al helemaal niet meer doen, ten eerste heb ik andere dingen om m'n tijd mee te vullen en ten tweede ga je toch bewust contact aan met een crimineel en heb ik nu niet alleen om mezelf, maar ook mijn man en zoon te denken. Ik heb nu gewoon het liefst niets meer met die wereld te maken.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik heb me vroeger hier veel mee bezig gehouden omdat ik twijfelde of ik het wilde doen of niet. Heb toen ook een paar keer contact gehad met de stichting Inside Outside, al weet ik niet meer of dat nog bestaat. Uiteindelijk ben ik er niet aan begonnen, maar het idee intrigeerde me altijd wel.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Het lijkt me enorm interessant. Ik hoef geen vriendschap met een gevangene, maar het lijkt me wel interessant om te horen hoe iemand het daar ervaart, hoe hij behandeld wordt, hoe hij terugkijkt op zijn delict.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Highway schreef:Nee absoluut niet, geen meerwaarde. Ik vind mensen die dat doen ook nogal vreemd, ze hebben vaak geen idee met wat voor mensen ze schrijven en waar ze zich in mengen. Ik zie het bij de mannen op mijn werk ook, die hebben ze soms echt voor het uitkiezen.. idioterie. Kijk dat je een gevangene kent voordat hij een delict aangaat en daardoor in contact blijft of dat je diegene tegenkomt en dan contact houdt ala, maar het specifiek gaan opzoeken om te gaan schrijven met een gevangene vind ik, op zijn minst, erg bijzonder.
Serieus? Ik vind jouw gedachtegang juist, ehm, bijzonder. Ik zou het super interessant vinden! Je hoeft toch geen vriendschap met die persoon op te bouwen? Lijkt me heel boeiend op om deze manier 'binnen te kijken'.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Just me- Fluisteraar
- Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13
Toet schreef:Highway schreef:Nee absoluut niet, geen meerwaarde. Ik vind mensen die dat doen ook nogal vreemd, ze hebben vaak geen idee met wat voor mensen ze schrijven en waar ze zich in mengen. Ik zie het bij de mannen op mijn werk ook, die hebben ze soms echt voor het uitkiezen.. idioterie. Kijk dat je een gevangene kent voordat hij een delict aangaat en daardoor in contact blijft of dat je diegene tegenkomt en dan contact houdt ala, maar het specifiek gaan opzoeken om te gaan schrijven met een gevangene vind ik, op zijn minst, erg bijzonder.
Serieus? Ik vind jouw gedachtegang juist, ehm, bijzonder. Ik zou het super interessant vinden! Je hoeft toch geen vriendschap met die persoon op te bouwen? Lijkt me heel boeiend op om deze manier 'binnen te kijken'.
Welk gedeelte vind je zo bijzonder aan mijn gedachtegang?
Ik snap dat het interessant is en als dat je enige reden is voor contact dan snap ik dat je op die manier een ingang zou zoeken. Maar ik ben van mening dat, als je het interessant vind om binnen te kijken, dat je dit via een andere weg zou moeten doen. Bijv door onderzoek of werk. De meeste mannen zullen je ook niet zo snel laten binnen kijken, die willen eerst je vertrouwen winnen/band opbouwen en zodra duidelijk is dat er niet meer in zit zullen de meesten het contact afkappen. Het gaat hen meestal toch om een relatie of vriendschap.
(Overigens alles wat ik zeg is niet uit bronnen maar gewoon persoonlijke ervaring, kan dus heel goed zijn dat anderen dit anders meemaken maar mijn ervaring is bovenstaand.)
Highway- Ratel
Highway schreef:
Ik snap dat het interessant is en als dat je enige reden is voor contact dan snap ik dat je op die manier een ingang zou zoeken. Maar ik ben van mening dat, als je het interessant vind om binnen te kijken, dat je dit via een andere weg zou moeten doen. Bijv door onderzoek of werk. De meeste mannen zullen je ook niet zo snel laten binnen kijken, die willen eerst je vertrouwen winnen/band opbouwen en zodra duidelijk is dat er niet meer in zit zullen de meesten het contact afkappen. Het gaat hen meestal toch om een relatie of vriendschap.
(Overigens alles wat ik zeg is niet uit bronnen maar gewoon persoonlijke ervaring, kan dus heel goed zijn dat anderen dit anders meemaken maar mijn ervaring is bovenstaand.)
Ik weet niet, ik doel meer op je woordkeuze denk ik ('idioterie') en waarom het zo raar zou zijn contact te gaan zoeken met een gevangene? Ik heb er weinig persoonlijke ervaring mee dus wellicht dat ik er ook te makkelijk tegenaan kijk. Ik bedoel ook niet letterlijk binnen kijken maar meer kijken wat voor persoon er nou eigenlijk achter zit.
Toet- Lady Post-a-lot
Ik zou er wel voor open staan. Gewoon een wat oppervlakkige briefwisseling, zonder dat je weet waar de ander voor veroordeeld is. En dat het daar dan ook bij blijft. Maar ik denk niet dat ik het daadwerkelijk zou doen.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Nee, ik sta daar niet voor open. Ik laat me liever op geen enkele manier in met wat voor crimineels dan ook. Ik ben daarbij erg bang dat diegene of zijn/haar familie of slachtoffers er achter komen en mij daar dan weer op veroordelen/aanspreken/komen opzoeken....
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik denk dat ze het woord idioterie gebruikt omdat ze het dus idioot vindt dat mensen die een misdaad begaan, HIERDOOR aandacht krijgen van vrouwen, omdat ze ook benoemt dat 'ze ze voor het uitkiezen hebben'. Je wordt dan dus een soort van beloond door aandacht/egostreling e.d. terwijl je daar juist zit om 'straf' te krijgen.
Verder zou ik zelf niet met een gevangene willen schrijven, ik hoef geen vriendschap op te bouwen met iemand die een misdaad begaat, alleen omdat ik het interessant vind zou ik het dus niet doen. In een brief ga je toch persoonlijke dingen schrijven, ik zou de gevangene niet kunnen vertrouwen.
Verder zou ik zelf niet met een gevangene willen schrijven, ik hoef geen vriendschap op te bouwen met iemand die een misdaad begaat, alleen omdat ik het interessant vind zou ik het dus niet doen. In een brief ga je toch persoonlijke dingen schrijven, ik zou de gevangene niet kunnen vertrouwen.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Ik heb wel eens iemand geschreven via die website, maar er is nooit een langdurige briefwisseling uit voort gekomen. Ik snap wel dat veel van jullie zeggen hier geen tijd voor vrij te willen maken, maar dat het zou gaan om relaties vind ik wel wat overdreven. Veel mensen die in de gevangenis zitten willen gewoon iets te doen hebben en vinden het leuk om wat van 'buiten' te horen. Daar kan een soort van vriendschap uit voort komen, maar het is echt niet zo dat ze allemaal een relatie willen hoor. Bovendien kun je ook met vrouwen schrijven.
Op dit moment heb ik geen tijd hiervoor, maar anders zou ik het zeker doen! Je kunt trouwens ook kijken wat voor misdrijf iemand gepleegd heeft, dus dan kun je bijvoorbeeld iemand kiezen die niet vastzit voor verkrachting ofzo als je dat geen fijn idee vindt.
Op dit moment heb ik geen tijd hiervoor, maar anders zou ik het zeker doen! Je kunt trouwens ook kijken wat voor misdrijf iemand gepleegd heeft, dus dan kun je bijvoorbeeld iemand kiezen die niet vastzit voor verkrachting ofzo als je dat geen fijn idee vindt.
Gast- Gast
Toet schreef:Highway schreef:
Ik weet niet, ik doel meer op je woordkeuze denk ik ('idioterie') en waarom het zo raar zou zijn contact te gaan zoeken met een gevangene? Ik heb er weinig persoonlijke ervaring mee dus wellicht dat ik er ook te makkelijk tegenaan kijk. Ik bedoel ook niet letterlijk binnen kijken maar meer kijken wat voor persoon er nou eigenlijk achter zit.
Ik doel daarmee op de vrouwen die contact zoeken met mannen om relaties/vriendschappen aan te gaan, die heb je namelijk best veel. Je hebt datingsites om in contact te komen met gevangenen. Dat je daarvoor kiest vind ik idioot maar misschien had ik het beter anders kunnen verwoorden. (zoals Lot ook schrijft hierboven). Op zich snap ik wel dat je nieuwsgierig bent naar de personen erachter, ik denk alleen dat briefwisseling daar geen goede manier voor is, veel te persoonlijk. Ik zou liegen als ik zeg dat ik mijn werk niet interessant vind, maar ik zou nooit een briefwisseling starten met een gevangene of persoonlijke info verstrekken. (Wat vaak vergeten wordt is dat adressen ook bekend worden bij briefwisseling)
Highway- Ratel
Highway schreef:(Wat vaak vergeten wordt is dat adressen ook bekend worden bij briefwisseling)
Volgens mij is het idee toch juist via zo'n stichting als bijvoorbeeld Inside-Outside dat zij als tussenpersoon fungeren en je adres juist niet bekend wordt?
Ik heb er zelf absoluut geen behoefte aan, maar ze waren er bij mij op de middelbare school ooit mee bezig. Alleen mocht je toen vooral niet over zijn daden, zijn zelfreflectie of zijn straf praten. En eigenlijk nauwelijks over het gevangenisleven, het ging er dan echt over dat je over hobby's ofzo ging schrijven. Naja, dan lijkt er me al helemaal niets interessants meer aan.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Maar dit is naar mijn idee een andere discussie. Vrouwen die via een datingsite op zoek gaan naar een crimineel vind ik ook raar. Maar de site die genoemd werd in de OP is geen datingsite. Hier staan gewoon (Amerikaanse) gevangenen op die vooral op zoek zijn naar wat communicatie met de buitenwereld. Daarnaast kun je ook filteren op gevangenen die (niet) op zoek zijn naar een relatie, dus daarin kun je zelf een geschikt persoon uitkiezen. En dat mijn adres bekend zou worden daar maak ik me niet echt zorgen over (maar misschien is dat naief; ik denk van niet).Highway schreef:Ik doel daarmee op de vrouwen die contact zoeken met mannen om relaties/vriendschappen aan te gaan, die heb je namelijk best veel. Je hebt datingsites om in contact te komen met gevangenen. Dat je daarvoor kiest vind ik idioot maar misschien had ik het beter anders kunnen verwoorden. (zoals Lot ook schrijft hierboven). Op zich snap ik wel dat je nieuwsgierig bent naar de personen erachter, ik denk alleen dat briefwisseling daar geen goede manier voor is, veel te persoonlijk. Ik zou liegen als ik zeg dat ik mijn werk niet interessant vind, maar ik zou nooit een briefwisseling starten met een gevangene of persoonlijke info verstrekken. (Wat vaak vergeten wordt is dat adressen ook bekend worden bij briefwisseling)
Gast- Gast
Zo zwart-wit als dat ze straf hebben en er dus niet zitten om gezellig met mensen te corresponderen, zie ik het niet. Bovenal zijn het gewoon mensen en ligt het voor mij persoonlijk genuanceerder. De rechtspraak is lang niet altijd transparant en er zijn veel grijze gebieden; het is niet voor niets zo dat er voornamelijk vaak een onterechte straf is opgelegd bij vermeende drugssmokkel. Als onomstotelijk is bewezen dat het echt gaat om een misdrijf en diegene dus ook terecht in de gevangenis zit, zou ik ook nog steeds interesse kunnen hebben in de persoon van de dader, maar vind ik het minder 'aanlokkelijk' om daar tijd in te steken, wat ook samenvalt met dat ik sowieso slecht ben in mailcontact/briefwisselingen.
Voor mijn studie heb ik voor de BBC een onderzoek mogen doen en heb ik zelf gedurende het onderzoek besloten ermee te stoppen. Wat dan wel opvallend is, is dat er destijds enorm enthousiast hier werd gereageerd en dat eigenlijk in alle reacties werd gezegd dat ik dit zeker moest doen. Bij deze gevangenen stond voor 100% vast dat zij ook daadwerkelijk de daders waren en 0,0 spijt hadden van het misdrijf dat zij hadden gepleegd. Mijn veiligheid was btw niet eens gegarandeerd, dus ik verbaas me nu erover dat het in dit topic opeens heel anders wordt benaderd.
Voor mijn studie heb ik voor de BBC een onderzoek mogen doen en heb ik zelf gedurende het onderzoek besloten ermee te stoppen. Wat dan wel opvallend is, is dat er destijds enorm enthousiast hier werd gereageerd en dat eigenlijk in alle reacties werd gezegd dat ik dit zeker moest doen. Bij deze gevangenen stond voor 100% vast dat zij ook daadwerkelijk de daders waren en 0,0 spijt hadden van het misdrijf dat zij hadden gepleegd. Mijn veiligheid was btw niet eens gegarandeerd, dus ik verbaas me nu erover dat het in dit topic opeens heel anders wordt benaderd.
Gast- Gast
Antibes schreef:Highway schreef:(Wat vaak vergeten wordt is dat adressen ook bekend worden bij briefwisseling)
Volgens mij is het idee toch juist via zo'n stichting als bijvoorbeeld Inside-Outside dat zij als tussenpersoon fungeren en je adres juist niet bekend wordt?
Ik heb er zelf absoluut geen behoefte aan, maar ze waren er bij mij op de middelbare school ooit mee bezig. Alleen mocht je toen vooral niet over zijn daden, zijn zelfreflectie of zijn straf praten. En eigenlijk nauwelijks over het gevangenisleven, het ging er dan echt over dat je over hobby's ofzo ging schrijven. Naja, dan lijkt er me al helemaal niets interessants meer aan.
Ik ken die stichting niet, ik praat echt even uit mijn eigen ervaring. Als er een tussenpersoon tussen zit is dit natuurlijk een ander verhaal.
Highway- Ratel
Jente schreef:Maar dit is naar mijn idee een andere discussie. Vrouwen die via een datingsite op zoek gaan naar een crimineel vind ik ook raar. Maar de site die genoemd werd in de OP is geen datingsite. Hier staan gewoon (Amerikaanse) gevangenen op die vooral op zoek zijn naar wat communicatie met de buitenwereld. Daarnaast kun je ook filteren op gevangenen die (niet) op zoek zijn naar een relatie, dus daarin kun je zelf een geschikt persoon uitkiezen. En dat mijn adres bekend zou worden daar maak ik me niet echt zorgen over (maar misschien is dat naief; ik denk van niet).Highway schreef:Ik doel daarmee op de vrouwen die contact zoeken met mannen om relaties/vriendschappen aan te gaan, die heb je namelijk best veel. Je hebt datingsites om in contact te komen met gevangenen. Dat je daarvoor kiest vind ik idioot maar misschien had ik het beter anders kunnen verwoorden. (zoals Lot ook schrijft hierboven). Op zich snap ik wel dat je nieuwsgierig bent naar de personen erachter, ik denk alleen dat briefwisseling daar geen goede manier voor is, veel te persoonlijk. Ik zou liegen als ik zeg dat ik mijn werk niet interessant vind, maar ik zou nooit een briefwisseling starten met een gevangene of persoonlijke info verstrekken. (Wat vaak vergeten wordt is dat adressen ook bekend worden bij briefwisseling)
Ik heb niet naar de site van de OP gekeken en schrijf zoals ik al eerder schreef, uit mijn eigen ervaring. Dus het kan zeker door een ander anders beleefd/gezien worden.
Highway- Ratel
Ik zou het nooit doen, maar vind het wel interessant om die mensen eens te bekijken, net facebook, maar dan een lijst met moordenaars:)
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Highway schreef:
Ik doel daarmee op de vrouwen die contact zoeken met mannen om relaties/vriendschappen aan te gaan, die heb je namelijk best veel. Je hebt datingsites om in contact te komen met gevangenen. Dat je daarvoor kiest vind ik idioot maar misschien had ik het beter anders kunnen verwoorden. (zoals Lot ook schrijft hierboven). Op zich snap ik wel dat je nieuwsgierig bent naar de personen erachter, ik denk alleen dat briefwisseling daar geen goede manier voor is, veel te persoonlijk. Ik zou liegen als ik zeg dat ik mijn werk niet interessant vind, maar ik zou nooit een briefwisseling starten met een gevangene of persoonlijke info verstrekken. (Wat vaak vergeten wordt is dat adressen ook bekend worden bij briefwisseling)[/quote]
Ah oké, zo had ik het niet begrepen. Dat is inderdaad weer een ander verhaal en vrij idioot ja.
Toet- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Schrijven met een gevangene
» Schrijven
» Even van me af schrijven
» Innovatieplan schrijven.
» Sollicitatiebrief schrijven
» Schrijven