Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Innovatieplan schrijven.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Innovatieplan schrijven. Empty Innovatieplan schrijven.

Bericht  sonly zo 9 sep 2012 - 21:47

Voor een schoolopdracht moet ik een innovatie plan schrijven. Ik heb dat nog nooit gedaan, dus ik ben mij nu eerst maar eens aan het oriënteren wat dat precies inhoud.
Dus, voor de mensen die dit wel eens gedaan hebben, een paar vragen:

- Wat was jou onderwerp?
- Hoe kwam jij bij dit onderwerp?
- Zijn er bepaalde regels voor de opzet van een innovatie plan?
- Heb je alleen het plan geschreven, of is dit ook daadwerkelijk uitgevoerd?
- Heb je nog andere tips voor het schrijven van een innovatie plan?

Ik vind het al lastig om me een beeld te vormen bij wat een innovatie plan precies is. Ik heb inmiddels wel wat verbeterpunten gevonden voor de instelling waarbij ik stage loop, die ik eventueel zelfs kan onderbouwen. Nu moet ik alleen nog een plan bedenken voor het verbeteren van een van deze punten... En dit plan vorm geven.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Innovatieplan schrijven. Empty Re: Innovatieplan schrijven.

Bericht  Le Chat Noir zo 16 sep 2012 - 19:17

Ja ik heb voor de hbo-v een innovatieplan geschreven, al wel wat jaartjes geleden inmiddels!
We hebben een bepaalde verbetering in de zorg, een nieuw product, gekozen. Je kunt idd ook iets zien wat fout loopt in een bedrijf en dan een verbetering voorstellen, bv in de vorm van een nieuwe werkwijze.
Er zijn zeker vaste stappen voor. Weet zo even niet uit mijn hoofd. Maar geloof uiteenzetten van huidige situatie, voorstel nieuw product, stappen om het te implementeren etc.
Bij ons was het een fictief plan.
Als tip zou ik eerst op zowel gaan naar een goed boek of website waar de stappen beschreven staan van een innovatie proces en implementeren dan wordt t een stuk makkelijker. Succes!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: