Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe staan andere ouders hier in?

+17
Pommes
Rush
Bolleke
Floor
Novalee
Charles
Toet
Parisienne
June
Tania
Manderijn
Aimee
Susan
Snoes
Printje
tweeling
Fortissimo
21 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 3 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 4:26

Carrie schreef:
Pommes schreef:charles, ik zou dit niet als egoistisch zien. De andere familieleden zijn tenslotte ook erg blij om er een baby (of in jou geval 2) erbij te hebben. Dat is leuk en schattig. Ik heb ook gemerkt dat sommige ouders hun kind niet af willen geven om vast te houden, niet op mogen passen, ... is dat ook niet een beetje egoistisch van de ouder? Om de baby alleen voor zichzelf te willen houden?
Het is toch ook hún baby? Ik vind dat zeker niet egoistisch, krijg eigenlijk zelfs de kriebels van jouw zin. Ik vind niet dat oma/opa/neef/nicht een soort récht hierop hebben. Dat vind ik ook altijd zo raar, dat opa's en oma's recht hebben op hun kleinkind.

Precies. En om je nog even te versterken. Wacht maar als je zélf een baby uit je vajayjay hebt geperst. En er dan iemand beweert dat het ook een beetje HUN baby is. Dan krijg je er geen kriebels meer van, maar wordt je ronduit agressief.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 3 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 4:28

Charles schreef:
Carrie schreef:
Pommes schreef:charles, ik zou dit niet als egoistisch zien. De andere familieleden zijn tenslotte ook erg blij om er een baby (of in jou geval 2) erbij te hebben. Dat is leuk en schattig. Ik heb ook gemerkt dat sommige ouders hun kind niet af willen geven om vast te houden, niet op mogen passen, ... is dat ook niet een beetje egoistisch van de ouder? Om de baby alleen voor zichzelf te willen houden?
Het is toch ook hún baby? Ik vind dat zeker niet egoistisch, krijg eigenlijk zelfs de kriebels van jouw zin. Ik vind niet dat oma/opa/neef/nicht een soort récht hierop hebben. Dat vind ik ook altijd zo raar, dat opa's en oma's recht hebben op hun kleinkind.

Precies. En om je nog even te versterken. Wacht maar als je zélf een baby uit je vajayjay hebt geperst. En er dan iemand beweert dat het ook een beetje HUN baby is. Dan krijg je er geen kriebels meer van, maar wordt je ronduit agressief.
Haha nou inderdaad! Dan krijg ik geloof ik echt de neiging om te slaan. Dat wordt nog wat met mijn schoonmoeder, want die laat ik dus echt niet oppassen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 4:44

Charles schreef:
Carrie schreef:

Pommes heeft een baby uit haar vajayjay geperst hoor Laughing

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 4:45

Stofzuiger schreef:
Charles schreef:
Carrie schreef:

Pommes heeft een baby uit haar vajayjay geperst hoor Laughing
Hahaha Very Happy
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 4:46

Vajayay, vreselijk woord trouwens :nopompom: wie zegt nou zoiets.

Laatst aangepast door Sea of Trees op wo 6 feb 2013 - 4:46; in totaal 1 keer bewerkt
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 4:46

Verrek ja. Laughing

Nouja iedere moeder is anders en dat is ook volledig in orde. Ik bedoelde bij Carrie alleen...als ze zich nu al aan de gedachte ergert is dat vast nog wel een tikkeltje erger als ze eenmaal een eigen baby heeft!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 4:46

Sea of Trees schreef:Vajajay, vreselijk woord trouwens :nopompom: wie zegt nou zoiets.

Ik, hierboven.

Wat zeg jij dan? Snee? Kut? Poes? Punani?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 4:47

Charles schreef:
Sea of Trees schreef:Vajajay, vreselijk woord trouwens :nopompom: wie zegt nou zoiets.

Ik, hierboven.

Wat zeg jij dan? Snee? Kut? Poes? Punani?
Vagina smile
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 4:47

Sea of Trees schreef:Vajayay, vreselijk woord trouwens :nopompom: wie zegt nou zoiets.
Eens, als klinkt Vajayjaymeisje wel een stuk beschaafder als kutwijf laughcry

Gast
Gast

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 4:48

Volgens mij zei Oprah het trouwens.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 4:55

Charles schreef:Volgens mij zei Oprah het trouwens.
Nani vind ik ook een leuk alternatief!

Gast
Gast

Bericht  Pommes wo 6 feb 2013 - 5:07

Inderdaad Wink hier ook een kleine van 6 maanden. Maar wat ik al zei ik ben daar heel makkelijk in. En mijn opmerking staat er behoorlijk lullig maar ik dacht al verder na dan bij een paar maanden. Kijk nu is de baby 4 maanden is kan ik er nog goed inkomen dat een ouder het moeilijk vind om zijn/haar kind af te staan. Maar ik ken iemand en die gaat nu nog zo om met haar kind van ruim 3 jaar en dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
Dus waar ligt dan eigenlijk de grens? Want nu gaat het om een baby van 4 maanden, maar wat als het om een peuter of kleuter ging? Of denken jullie er dan nog hetzelfde over.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:26

Ik word wel een beetje verdrietig van dit topic. Je eigen plan trekken, prima natuurlijk, maar waarom moet dat met triomfantalisme en militarisme erbij? Door dit soort topics en de opmerkingen erin voel ik me best onzeker worden als niet-moeder/tante. Bedoelen jullie vast niet zo, maar erg gunnend is het niet.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 5:27

Rood schreef:Ik word wel een beetje verdrietig van dit topic. Je eigen plan trekken, prima natuurlijk, maar waarom moet dat met triomfantalisme en militarisme erbij? Door dit soort topics en de opmerkingen erin voel ik me best onzeker worden als niet-moeder/tante. Bedoelen jullie vast niet zo, maar erg gunnend is het niet.
Hè? Ik snap volgens mij niet helemaal waar je op doelt.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 5:32

Sea of Trees schreef:
Rood schreef:Ik word wel een beetje verdrietig van dit topic. Je eigen plan trekken, prima natuurlijk, maar waarom moet dat met triomfantalisme en militarisme erbij? Door dit soort topics en de opmerkingen erin voel ik me best onzeker worden als niet-moeder/tante. Bedoelen jullie vast niet zo, maar erg gunnend is het niet.
Hè? Ik snap volgens mij niet helemaal waar je op doelt.

Ik denk dat ik het wel snap. Doordat iedereen hier eigen voorgeschiedenissen heeft om tot een dergelijke mening te komen, wordt er misschien een verkeerd beeld geschetst Rood. Mijn ouders bijvoorbeeld, gun ik het echt wel. En de peettantes en ooms ook. Dat zijn mensen die ik vertrouw, heel erg goed ken, liefheb en dan is het een ander verhaal. Maar mijn broer bijvoorbeeld, lieve kerel hoor, maar hoor nooit wat van hem. Op de baby's passen wil hij echter wel, en dan veel foto's maken en posen op Facebook, en papa en mama spelen met z'n vriendin. En dan hoor ik via via altijd dat ze willen oppassen en de twee zo leuk vinden, maar ze vragen NOOIT aan ons hoe het is ofzo. Ik erger me daar rot aan. En geloof me, er is BERGEN volk dat lekker wil posen met een tweeling. Die voor de gein twee baby's voor hunzelf willen hebben en dan komen met argumenten als 'gunnen' en 'band opbouwen' terwijl ze nooit hebben geinvesteerd in een band met mij. Daar wordt IK heel erg verdrietig van en leen ik mijn kinderen niet voor.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tamagotchi wo 6 feb 2013 - 5:33

Maar Rood, dat is toch helemaal niet denigrerend tegenover tantes en niet-moeders bedoeld. Ik begon met de opmerking 'wacht maar tot...' omdat ik zelf ook precies wist hoe ik het allemaal ging doen. Grote praat. Totdat ik opeens zelf een emotionele moeder werd die haar kind op die leeftijd ook te jong vond. Daarom is het zo cliché en inderdaad wel een dooddoener, maar wel waar.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:40

Carrie schreef:
Charles schreef:
Carrie schreef:

Haha nou inderdaad! Dan krijg ik geloof ik echt de neiging om te slaan. Dat wordt nog wat met mijn schoonmoeder, want die laat ik dus echt niet oppassen.
Wauw.. Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 3 281626781 Ik dacht altijd dat ik de enige was zo denkt..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:41

Charles, dat denk ik ook. Jullie denken meteen aan bepaalde personen, freaks aan wie ik mijn kind ook niet zou 'uitlenen'. Terwijl ik denk aan mezelf en met welke goede intenties ik voor andermans kinderen probeer te zorgen.

Als ik aanbied om op te passen doe ik dat omdat ik de ouders wil helpen, én omdat ik het leuk vind om met hun kindje te spelen of in hem/haar te investeren. Hmm, ben ik dan eigenlijk egoïstisch? Die gevoelens heb ik volgens mij nog nooit bij mezelf ervaren, maar de ouders blijkbaar wel.

Ik voel me al zo op een bepaalde (lagere) plek staan als niet-moeder, en dit topic geeft me het gevoel alsof ik nóg meer op moet passen met wat ik allemaal verkeerd kan doen. Daar word ik echt een beetje verdrietig van. En ik ken mijn vriendinnen wel, en als ik hen moet geloven vinden ze me geweldig met hun kinderen, maar toch. Als jullie er allemaal zo over denken, maakt me dat toch onzeker.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:43

Ik begrijp je 2 moeilijke woorden niet! Maar jij mag altijd oppassen hoor. Maar ik vind gewoon niet dat wie dan ook daar recht op heeft. Ik ben geen moeder maar discussieer toch lekker mee.

Maar maar maar. Wat veel maren gebruik ik zeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:45

Tamagotchi schreef:Maar Rood, dat is toch helemaal niet denigrerend tegenover tantes en niet-moeders bedoeld. Ik begon met de opmerking 'wacht maar tot...' omdat ik zelf ook precies wist hoe ik het allemaal ging doen. Grote praat. Totdat ik opeens zelf een emotionele moeder werd die haar kind op die leeftijd ook te jong vond. Daarom is het zo cliché en inderdaad wel een dooddoener, maar wel waar.
De wacht-maar-tot-opmerking sluit de discussie meteen af voor vrouwen die heel goede moeders zouden zijn, maar dat niet kunnen omdat ze onvruchtbaar/vrijgezel zijn. Het brengt meteen onderscheid aan, een heel pijnlijk onderscheid. We weten allemaal dat je dingen anders doet zodra je er middenin zit. Dat hoef je niet te zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:46

Rood schreef:
Tamagotchi schreef:Maar Rood, dat is toch helemaal niet denigrerend tegenover tantes en niet-moeders bedoeld. Ik begon met de opmerking 'wacht maar tot...' omdat ik zelf ook precies wist hoe ik het allemaal ging doen. Grote praat. Totdat ik opeens zelf een emotionele moeder werd die haar kind op die leeftijd ook te jong vond. Daarom is het zo cliché en inderdaad wel een dooddoener, maar wel waar.
De wacht-maar-tot-opmerking sluit de discussie meteen af voor vrouwen die heel goede moeders zouden zijn, maar dat niet kunnen omdat ze onvruchtbaar/vrijgezel zijn. Het brengt meteen onderscheid aan, een heel pijnlijk onderscheid. We weten allemaal dat je dingen anders doet zodra je er middenin zit. Dat hoef je niet te zeggen.
Ooohhh zo bedoel je het. Ja ik snap wat je bedoelt. Beetje zelfde als het tieten/fles verhaal. Alsof ik zonder kinderen niks aan mijn borsten heb. Tenminste zo kwam het in het begin op me over.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:51

Carrie schreef:Ik begrijp je 2 moeilijke woorden niet! Maar jij mag altijd oppassen hoor. Maar ik vind gewoon niet dat wie dan ook daar recht op heeft. Ik ben geen moeder maar discussieer toch lekker mee.
Nee, recht heeft niemand. En jij denkt natuurlijk aan je schoonmoeder, dus logisch dat je dan gaat verdedigen. Ik vat 't allemaal vanuit mijn perspectief op.

Met die woorden bedoel ik zoiets als een leeuw met een attitude. Denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:52

Carrie schreef:Ooohhh zo bedoel je het. Ja ik snap wat je bedoelt. Beetje zelfde als het tieten/fles verhaal. Alsof ik zonder kinderen niks aan mijn borsten heb. Tenminste zo kwam het in het begin op me over.
Ja, dat zeker ook! Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 3 3079029344

Gast
Gast

Bericht  Tamagotchi wo 6 feb 2013 - 5:54

Ik geloof oprecht dat jij, Rood, een van de beste mama's zou zijn. En ik ben overtuigd van je goede bedoelingen betreft oppassen (evenals die van de to (haar vriend dan) en alle anderen die het aanbieden) maar toch zou ik mijn kindjes niet bij jou of een ander gelaten hebben. Dat gevoel is van tevoren niet uit te leggen. Ik bedoelde het niet zo rot als het er staat en om niet-moeders ervan te weerhouden te reageren. Nuanceren is soms ook niet mijn sterkte punt.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:59

Dank voor je lieve post, Tamagotchi. Maar bedoel je dat je je kindje niet bij mij zou achterlaten zoals je me nu kent? Want dat vind ik niet meer dan logisch.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: