Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe staan andere ouders hier in?

+17
Pommes
Rush
Bolleke
Floor
Novalee
Charles
Toet
Parisienne
June
Tania
Manderijn
Aimee
Susan
Snoes
Printje
tweeling
Fortissimo
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Pommes wo 6 feb 2013 - 3:19

charles, ik zou dit niet als egoistisch zien. De andere familieleden zijn tenslotte ook erg blij om er een baby (of in jou geval 2) erbij te hebben. Dat is leuk en schattig. Ik heb ook gemerkt dat sommige ouders hun kind niet af willen geven om vast te houden, niet op mogen passen, ... is dat ook niet een beetje egoistisch van de ouder? Om de baby alleen voor zichzelf te willen houden?
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 3:21

Ik zie het wél als egoistisch. Het is namelijk MIJN kind en van niemand anders (ja ok vooruit ook een beetje van mijn man). Niemand heeft 'recht' op mijn kind of ook maar iets in die richting. Dat vind ik moeder zijn, en wat anders dan egoisme van mijn kant.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 3:22

Charles schreef:Weet je hoe vervelend het is voor nieuwbakken ouders met al die mensen die willen oppassen, maar je bent zelf net mama en je vind zoiets gewoon nog moeilijk en eng. Inplaats van dit te begrijpen moet je je vaak ook nog verantwoorden en dan voel je je als mama knap klote. Je wilt niemand kwetsen maar je wil je ook goed voelen bij een keuze je kindje ergens achter te laten. Vaak is er gewoon GEEN reden om dit te verantwoorden, behalve een gevoel. En dat wordt pas na een tijdje steeds beter en minder. Met 4 maanden ken je je eigen kindje amper.

Mensen zijn ook vaak zo egoistisch. Ze willen alleen zijn met het kindje van een ander. Om wie gaat het hier eigenlijk?
Eens, eens, eens. Ik heb dit zelf meegemaakt toen mijn zoon net geboren was. Niet leuk.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Bolleke wo 6 feb 2013 - 3:28

Eens met Charles, en ik vind het een beetje vreemd om het egoistisch te vinden van de ouders. Het is egoistisch van de mensen die allemaal koste wat kost willen oppassen of tijd met de baby willen. Als ik niet wilde dat er iemand oppaste dan was dat zo, en dat was een gevoel en niks persoonlijks.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Susan wo 6 feb 2013 - 3:29

Eens met Charles.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Floor wo 6 feb 2013 - 3:32

Sorry voor de TO. Ik blijf het eens met charles. Je vind dat je recht hebt op uitleg schrijf je nog naar mij. maar er is toch genoeg gezegd, ze willen het niet dat lijkt me wel voldoende.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Pommes wo 6 feb 2013 - 3:33

Ik kijk er misschien anders tegenaan omdat ik daarin heel makkelijk ben. En ik kan me ook voorstellen dat dit voor sommige ouders/baby`s wel moeilijk is.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 3:33

Pommes schreef:charles, ik zou dit niet als egoistisch zien. De andere familieleden zijn tenslotte ook erg blij om er een baby (of in jou geval 2) erbij te hebben. Dat is leuk en schattig. Ik heb ook gemerkt dat sommige ouders hun kind niet af willen geven om vast te houden, niet op mogen passen, ... is dat ook niet een beetje egoistisch van de ouder? Om de baby alleen voor zichzelf te willen houden?
Dit was bij mij helemaal erg. Ik wilde het liefst alleen in een kamertje zijn met mijn vriend en de baby, ik had heel sterk het gevoel mijn baby niet af te willen geven, zeker op het begin.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Susan wo 6 feb 2013 - 3:34

Egoïstisch om de baby alleen voor jezelf te houden, kom nou zeg. Je hebt toch niet een baby gekregen omdat dat zo leuk is voor andere mensen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Fortissimo wo 6 feb 2013 - 3:35

Floor schreef:Sorry voor de TO. Ik blijf het eens met charles. Je vind dat je recht hebt op uitleg schrijf je nog naar mij. maar er is toch genoeg gezegd, ze willen het niet dat lijkt me wel voldoende.

Dit heb ik niet gezegd, maar goed. Ik vind het alleen heel bijzonder en bijzonder jammer. Nergens schrijf ik overigens dat wij ook 'recht' hebben op het kind (dat doen de opa en oma wel), nergens zeg ik dat ik VIND dat het kind bij ons MOET komen. Enige wat ik zeg dat ik het niet kan begrijpen, waarom het kindje wel bij mij alleen mag zijn maar niet bij mijn vriend.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 3:35

Susan schreef:Egoïstisch om de baby alleen voor jezelf te houden, kom nou zeg. Je hebt toch niet een baby gekregen omdat dat zo leuk is voor andere mensen?
Haha inderdaad.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Sea of Trees wo 6 feb 2013 - 3:36

Fortissimo schreef:
Floor schreef:Sorry voor de TO. Ik blijf het eens met charles. Je vind dat je recht hebt op uitleg schrijf je nog naar mij. maar er is toch genoeg gezegd, ze willen het niet dat lijkt me wel voldoende.

Dit heb ik niet gezegd, maar goed. Ik vind het alleen heel bijzonder en bijzonder jammer. Nergens schrijf ik overigens dat wij ook 'recht' hebben op het kind (dat doen de opa en oma wel), nergens zeg ik dat ik VIND dat het kind bij ons MOET komen. Enige wat ik zeg dat ik het niet kan begrijpen, waarom het kindje wel bij mij alleen mag zijn maar niet bij mijn vriend.
Waarom vraag je dat niet gewoon aan je zwager?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  smooch wo 6 feb 2013 - 3:36

Eens met Charles!
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Fortissimo wo 6 feb 2013 - 3:37

Sea of Trees schreef:
Fortissimo schreef:
Floor schreef:Sorry voor de TO. Ik blijf het eens met charles. Je vind dat je recht hebt op uitleg schrijf je nog naar mij. maar er is toch genoeg gezegd, ze willen het niet dat lijkt me wel voldoende.

Dit heb ik niet gezegd, maar goed. Ik vind het alleen heel bijzonder en bijzonder jammer. Nergens schrijf ik overigens dat wij ook 'recht' hebben op het kind (dat doen de opa en oma wel), nergens zeg ik dat ik VIND dat het kind bij ons MOET komen. Enige wat ik zeg dat ik het niet kan begrijpen, waarom het kindje wel bij mij alleen mag zijn maar niet bij mijn vriend.
Waarom vraag je dat niet gewoon aan je zwager?

Dat hebben we gedaan, maar geeft hij dus geen antwoord op.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Tamagotchi wo 6 feb 2013 - 3:39

Ja ook ik ben het eens met Charles, ik zal 'm er maar ingooien voordat iemand anders dat doet: Wacht maar totdat je zelf een kindje van 4 maanden hebt.
Menig mens is al eens teruggekomen op de grote woorden die ze van te voren roepen over kind wegbrengen en laten oppassen.


Laatst aangepast door Tamagotchi op wo 6 feb 2013 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Susan wo 6 feb 2013 - 3:40

Misschien zijn zij zelf ook wel een beetje pissig, omdat je had toegezegd om op te passen en vervolgens gaat werken. De afspraak was dat jullie samen zouden oppassen, niet alleen je vriend. Misschien vinden zij het niet leuk dat je die afspraak eenzijdig hebt veranderd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Fortissimo wo 6 feb 2013 - 3:41

Susan schreef:Misschien zijn zij zelf ook wel een beetje pissig, omdat je had toegezegd om op te passen en vervolgens gaat werken. De afspraak was dat jullie samen zouden oppassen, niet alleen je vriend. Misschien vinden zij het niet leuk dat je die afspraak eenzijdig hebt veranderd.

Dit wisten ze al toen ze ons vroegen, dat dit kon gebeuren en dat was op dat moment geen probleem.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Susan wo 6 feb 2013 - 3:42

Tamagotchi schreef:Ja ook ik ben het eens met Charles, ik zal 'm er maar ingooien voordat iemand anders dat doet: Wacht maar totdat je zelf een kindje van 4 maanden hebt.
Menig mens is al eens teruggekomen op de grote woorden die van te voren roepen over kind wegbrengen en laten oppassen.

Ook eens. Iedereen denkt altijd heel makkelijk te zijn met een baby en vervolgens heel consequent en verantwoord met een peuter, iedereen zegt het beter te gaan doen dan hun (schoon)zus, nicht, tante, enzovoort, maar van de buitenkant lijkt het vaak simpeler dan het is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Susan wo 6 feb 2013 - 3:43

Fortissimo schreef:
Susan schreef:Misschien zijn zij zelf ook wel een beetje pissig, omdat je had toegezegd om op te passen en vervolgens gaat werken. De afspraak was dat jullie samen zouden oppassen, niet alleen je vriend. Misschien vinden zij het niet leuk dat je die afspraak eenzijdig hebt veranderd.

Dit wisten ze al toen ze ons vroegen, dat dit kon gebeuren en dat was op dat moment geen probleem.

Oké, dan hebben ze er nu gewoon geen fijn gevoel meer bij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 3:49

Susan schreef:
Tamagotchi schreef:Ja ook ik ben het eens met Charles, ik zal 'm er maar ingooien voordat iemand anders dat doet: Wacht maar totdat je zelf een kindje van 4 maanden hebt.
Menig mens is al eens teruggekomen op de grote woorden die van te voren roepen over kind wegbrengen en laten oppassen.

Ook eens. Iedereen denkt altijd heel makkelijk te zijn met een baby en vervolgens heel consequent en verantwoord met een peuter, iedereen zegt het beter te gaan doen dan hun (schoon)zus, nicht, tante, enzovoort, maar van de buitenkant lijkt het vaak simpeler dan het is.

Ja precies. Ik had vantevoren ook grootspraak over kinderen makkelijk opvoeden, overal mee naartoe nemen en niet moeilijk doen over oppassen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Pommes wo 6 feb 2013 - 3:50

Maar ik denk dat dit ook voor een deel aan het kind ligt. Kijk F is heel makkelijk en vind het allemaal wel best bij wie en waar die is. Kan me voorstellen als je niet zo`n makkelijk kind hebt dat het dan ook moeilijker is.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Charles wo 6 feb 2013 - 3:52

Ik heb ook twee hele makkelijke kindjes en die vinden het niet best waar en met wie ze zijn. Vrij normaal gedrag voor baby's.

Maar het gaat niet om makkelijk of niet. Het gaat om waar jij je als moeder goed bij voelt en dat is voor elke moeder inderdaad anders.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 3:54

Susan schreef:Ook eens. Iedereen denkt altijd heel makkelijk te zijn met een baby en vervolgens heel consequent en verantwoord met een peuter, iedereen zegt het beter te gaan doen dan hun (schoon)zus, nicht, tante, enzovoort, maar van de buitenkant lijkt het vaak simpeler dan het is.
Helemaal eens.

De beste stuurlui staan aan wal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Tamagotchi wo 6 feb 2013 - 4:17

Sorry een dooddoener (echt zo'n forumwoord), maar zó waar.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 4:24

Pommes schreef:charles, ik zou dit niet als egoistisch zien. De andere familieleden zijn tenslotte ook erg blij om er een baby (of in jou geval 2) erbij te hebben. Dat is leuk en schattig. Ik heb ook gemerkt dat sommige ouders hun kind niet af willen geven om vast te houden, niet op mogen passen, ... is dat ook niet een beetje egoistisch van de ouder? Om de baby alleen voor zichzelf te willen houden?
Het is toch ook hún baby? Ik vind dat zeker niet egoistisch, krijg eigenlijk zelfs de kriebels van jouw zin. Ik vind niet dat oma/opa/neef/nicht een soort récht hierop hebben. Dat vind ik ook altijd zo raar, dat opa's en oma's recht hebben op hun kleinkind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe staan andere ouders hier in?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan andere ouders hier in?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum