Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme CB

+27
Luce
Stuiterbal
Shopaholic
Ayla
PiP
Pinkel
Fiwen
SarahKey
Happydobby
Sun88
Parel
Snoes
tweeling
PapillonRose
liesje
piene1983
Stokstaartje
Muus
Coco
Printje
Twellie
Tiara
Muppetje
Aagje!
Theeleut
Sanne
Paper Crown
31 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Stomme CB - Pagina 3 Empty Re: Stomme CB

Bericht  Parisienne wo 6 feb 2013 - 6:29

En wat JBPM door een normale fles? Zorgt dat ook niet voor een wat voller/verzadigd gevoel? Omdat de voeding dan wat dikker wordt natuurlijk. Misschien iets om te proberen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  piene1983 wo 6 feb 2013 - 7:17

Parisienne schreef:En wat JBPM door een normale fles? Zorgt dat ook niet voor een wat voller/verzadigd gevoel? Omdat de voeding dan wat dikker wordt natuurlijk. Misschien iets om te proberen?

Bizar hoe snel je dat vergeet maar wij deden idd ook JBPM door zn flessen. Tegen t spugen en de honger...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Parisienne wo 6 feb 2013 - 9:00

Wij gebruikten ook JBPM, volgens mij ook tegen zowel het spugen als tegen de honger. Alleen dat weet ik dus niet meer zeker.. zo stom. Ben ook alles van die tijd weer vergeten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Luce wo 6 feb 2013 - 9:23

Wij hebben het ook geprobeerd zo in de flessen te doen, maar ik kreeg het maar niet normaal voor elkaar Laughing . Dikke zooi werd het. Werd er niet wijzer van hoe je het nou precies moest bereiden. Dus toen heb ik maar gewoon voeding gekocht voor spugende baby's waar het dus gewoon in verwerkt zit al. Eigenlijk was ik gewoon lui Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Urban Naked wo 6 feb 2013 - 9:35

Wij zaten ook zo te klooien met die voeding in het begin. Nouja, het ging op zich prima, tot een arts op het CB zei dat ons kind echt veel te veel kreeg en dat het per direct naar beneden moest. 2 dagen geprobeerd, pech voor de arts maar we zijn gewoon doorgegaan met wat we daarvoor deden.
Nou was ons kind ook 4620gr bij geboorte en de verpleegster kon destijds niet eens vertellen wat hij mocht hebben aan voeding, want haar schema liep niet tot dat gewicht..

Wij hebben er gewoon goed op gelet dat hij niet (veel) meer dan de maximale liter kreeg (en er waren dagen dat we dat wel gaven trouwens). En wat betreft het feit dat hij nog zolang op dat maximale moet zitten: je kunt al met een maand of 4 met rijstebloem in de melk starten.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Parisienne wo 6 feb 2013 - 10:15

Ik heb bij JBPM trouwens niet de hoeveelheid aangehouden die op de verpakking stond. Dan werd het inderdaad te dik.. dat werd inderdaad echt een troep dan. Niet te drinken leek me. Ik deed misschien 1,5/2 schepje bij de fles.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  M-G wo 6 feb 2013 - 14:19

Ik vind het wel verbazend om te horen hoe verschillend ieder CB is. Qua gewicht en groei gaat het bij onze zoon ongeveer hetzelfde als bij jou.

Geboortegewicht 3330 gram, na ruim 2 weken 3840 gram en na ruim 4 weken 4965 gram en 55,5 cm.

Hij kreeg met 4 weken ook 7 x 120+4 (dat kreeg hij toen hij bijna 3 weken was) en dat was prima volgens het CB. Toen de kraamzorg wegging zaten we op 90+3 en moest ik het voordat het CB kwam voor een intake, ophogen naar 120+4 wat in eerste instantie voor hem teveel was en hij dus niet opdronk. Een paar dagen later ging dat met gemak en had ik soms het idee dat hij niet genoeg had. Als hij hongerig was, kreeg hij gewoon een flesje extra. Hij zat iets boven de gemiddelde groeilijn. Ik denk altijd maar zo: iedere mens eet ook niet hetzelfde. De ene eet 2 boterhammen op een dag en de ander 8.

Bij ons adviseerden ze juist forte. tot nu toe heb ik het nog niet gebruikt omdat hij inmiddels tevreden is met 5 x 150+5 (hij is nu ruim 8 weken en ik denk inmiddels ruim 6000 gram) Af en toe komt er 60+2 of 90+3 extra bij.

Ik voed hem op verzoek. De ene keer betekend dat, dat hij na 1,5 uur al weer wat wil en de volgende keer komt hij pas na 3 / 4 uur weer. Ik heb ook wel eens dagen gehad dat ik (bijna) aan de 1000 cc zat (het maximum) maar na 2 dagen zat ik weer op een totaal van 650 / 750 cc. Over het algemeen trekt het hier wel weer bij.

Zelfs de CB's verschillen dus blijkbaar van mening. Net als iedereen hier aangeeft volg je eigen gevoel. Jij weet echt wel wat goed voor je kleine is. Als hij tevreden is met 120+4, lekker geven. Liever een tevreden mannetje die goed drinkt dan een ontevreden huilerig mannetje.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Luce wo 6 feb 2013 - 20:06

Ik voedde ook op verzoek. Hij kan zelf prima aangeven wat hij nodig heeft.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  blondje1313 wo 6 feb 2013 - 21:23

Het is toch ook logisch dat als omneo of jhpm (weet niet of ik de goede afkorting gebruik) er voor zorgt dat een kindje minder spuugt het kindje dan ook minder honger heeft. Hij krijgt dan ook gewoon meer voeding binnen.
Als Julian zoveel spuugt en met de Omneo niet zou ik dat eerder aanhouden dan overstappen op forte.
Balen dat je zo'n vervelende ervaring hebt bij het cb, hopelijk heb je volgende keer een ander die niet zo vervelend is (de prikjes dan zal al vervelend genoeg als je ze tenminste wilt laten geven Wink)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3