Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme CB

+27
Luce
Stuiterbal
Shopaholic
Ayla
PiP
Pinkel
Fiwen
SarahKey
Happydobby
Sun88
Parel
Snoes
tweeling
PapillonRose
liesje
piene1983
Stokstaartje
Muus
Coco
Printje
Twellie
Tiara
Muppetje
Aagje!
Theeleut
Sanne
Paper Crown
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stomme CB Empty Stomme CB

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 20:54

Nu weet ik waarom de meeste moeders geen hoge pet ophebben van 't CB. Ik moest gisteren met Julian voor 't eerst heen. De kinderarts tikte me gelijk op mijn vingers.. 'Mevrouw W. uw kind groeit veél te hard! Dit is 't landelijk gemiddelde en kijk eens waar het lijntje van uw zoon loopt!'
Het advies luidde als volgt:
7x90+3 en echt niet meer!
Ok, best hoor maar Julian zingt het echt niet langer dan 1,5/2u uit op maar 90cc! Hij valt ook echt zijn fles aan en schreeuwt moord en brand, gaat niet slapen met een leeg buikje en wil drinken! Het is ook echt honger, geen troost slokje ofzo.
Ik ben zaterdag overgegaan op standaard met 1schepje omneo en sindsdien geeft hij niets terug, komt zijn voeding ook niet omhoog en slaapt hij beter in. Ik vermoed dat Omneo erg dun is. Ik combineer 't nu met standaard omdat ik graag wil dat de bus leeg gaat, is toch zonde deze weg te gooien.
Maar nu dus, Julian is ontroostbaar. Hij weegt bijna 5kilo en dat mens zegt dat hij 90cc mag omdat hij nog maar 1 maand is? Heeft voeding met maandente maken of met gewicht? Want op het pakket staat dat Julian met 5-6kilo 5 flessen van 200ml mag. Dan zitten we op max een liter, dat is ook teveel voor hem en met 120+4 is hij blij en dat kan ik hem wel 7x aanbieden en dus ook rekken tot 3uur. Zal ik gewoon mijn gevoel volgen? Het breekt mijn hart als hij zo krijst van honger en me aankijkt met ogen van: 'ik wéét dat je het hebt, geef het me!!' Echt dat pruillipje erbij en compleet met tranen (wist niet dat baby's al tranen konden hebben maar hij dus wel!)

Ik weet 't gewoon even niet.
Als Julian 3/3,5uurtjes slaapt na zijn voeding en ik geef hem 90cc dan is dat gewoon op en hapt hij naar alles. Als t moet sabbelt hij zelfs aan mijn schouder..

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme CB Empty Re: Stomme CB

Bericht  Sanne di 5 feb 2013 - 21:02

Gewoon je gevoel geven, je overvoert hem niet.
Niet elk kind groeit volgens het gemiddelde lijntje. Mijn dochter groeide echt keihard in het begin en zat ver boven het gemiddelde. Ze kreeg dan wel borstvoeding, maar dan nog ging het zo met 500 gram per week. Het CB heeft hier nooit wat van gezegd, ze vonden het prima.

Jouw moedergevoel weet echt wel wat goed is voor je zoon, volgen dus.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Theeleut di 5 feb 2013 - 21:03

Gewoon je gevoel volgen. Ik neem aan dat je zoon een fles minder krijgt als hij grotere drinkt? Dan komt het toch op het zelfde neer als meer flesjes met minder inhoud. En als ze een tijdje iets meer vragen dan nodig hebben ze een groeispurt en het gewoon nodig. Het is niet zo dat hij nu voor altijd te veel gaat eten of zo.

Hoeveelheden hebben inderdaad te maken met gewicht en niet met leeftijd. Een kind kan ook veel te vroeg geboren zijn en weinig wegen, dan ga je daar ook niet flinke hoeveelheden in proppen, omdat het kindje 'oud' genoeg is smile

Ik zou me wel aan de hoeveelheden van het pak houden, dus niet overschrijden, zolang jouw zoon het goed doet op die manier is er niks aan de hand! Niet iedere baby wil het zelfde. Mijn zoon dronk nog niet de helft van wat de jouwe krijgt op die leeftijd, en dan nog wakker moeten maken... Ja, hij is wat aan de lichte kant krijg je dan te horen. Ja, en? Ik weeg ook minder dan de buurvrouw laughcry

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Aagje! di 5 feb 2013 - 21:06

Wat vervelend dat ze zo een 'commentaar' hadden. Mijn dochter was ook vreselijk hongerig toen ze baby was, ik ben toen in overleg met het cb over gestapt op voeding voor hongerige baby's.
D groeide een kilo per maand, maar daar hebben ze hier eigenlijk nooit een probleem van gemaakt. ze zat ook ruim boven het gemiddelde, maar ze zeiden, zolang ze haar eigen lijntje volgt en niet in eens heel erg naar boven of onder afbuigd was het goed.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Muppetje di 5 feb 2013 - 21:07

Wat ik op Facebook ook al zei, hij heeft honger, ik zou m gewoon meer geven! Als je maar niet over de max heen gaat lijkt me...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tiara di 5 feb 2013 - 21:07

Lekker dan zo'n opmerking. Maar kan je niet voeding voor hongerige baby's geven? Heb geen verstand van , maar volgens mij is dat er wel.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Twellie di 5 feb 2013 - 21:08

Jeeeeeeeeetje wat een onzin. Alsof de mevrouw bij het consultatiebureau beter weet dan een kind zelf wat het nodig heeft. Gewoon zelf lekker aan laten geven.
Hoeveel is teveel groeien dan? Mijn beide dochters groeiden de eerste maand ook best veel (na het afvallen de eerste week).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Printje di 5 feb 2013 - 21:09

Haha pc dat is dus wat ik altijd al over het cb zeg, ik vind het een hoop bla bla en heb er geen fluit aan. Ik zou hem gewoon meer geven als jij denkt dat dat beter is. Het klopt dat de omneo lichter verteerbaar is, bij R hebben we het gebruikt tot drie maanden ongeveer en zijn daarna overgestapt op de standaardvoeding.

Neem alleen de adviezen mee waar e zelf denkt iets aan te hebben en voor de rest laten kletsen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 21:10

Wat en bulletje. C.iske woog d helft Laughing

Ik zou hem nu nog niet op de max laten zitten. Hij heeft nog 5 maanden te gaan op alleen fles voeding. Misschien voeding voor hongerige van'' proberen?

Gast
Gast

Bericht  Coco di 5 feb 2013 - 21:11

Waarom zou je een baby met honger laten zitten als het niet nodig is? Gewoon naar je eigen gevoel luisteren. 120+4 is volgens mij heel normaal. Die van mij hielden het na een maand ook echt niet meer vol op 90+3.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 21:14

Mijn man kon niet mee dus mijn moeder was meegegaan en ik zei: 'Nou mam, zo maar even bij de etos forte halen he!' Zegt de arts: 'Nee is hij veel te jong voor nog, standaard moet echt prima zijn..'

Theeleut: haha ja ik weeg ook minder dan de buurvrouw dus je hebt ook gelijk.
Het 'probleem' is, mijn moeder herkent mijn babytijd bij julian. Ik was ook een schrokop en ik was alleen stil als mijn fles/borst in mijn mond zat. Julian valt vredig in slaap met een tevreden hoofd..

Ik overschrijd niet wat op de pak staat, ik moet alleen om de 3 uur 120cc geven en dat maakt 7flessen per dag.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Muus di 5 feb 2013 - 21:16

Trek het je maar niet aan. Toen mijn zoon er na een maand voor het eerst kwam deed hij het erg goed en gemiddeld volgens hun. Lag precies op het gemiddelde toen, en kreeg toen 6/7 flessen van 120+4. En ik moest langzaam ophogen naar 150+5 van hun.
Zolang ze niet over het maximale gaan (30 schepjes per dag geloof ik)

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 21:19

NIk snap dat hé het niet overschrijdt maar het is natuurlijk wel en verschil of en kindje van een maand 910 nog krijgt of en kindje van 3 maanden. Dat kindje van een maand moet nog langer ophogen en zit dus ver voor d bijvoeding aan de max

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 21:20

Ja tis echt een bolletje!
Geboortegewicht - 3580
Na 3 dagen - 3330
Na 4 dagen (dus week oud) 3670
En na 1,5 week 3940
En nu 2,5week later 4890

Hij is ook 56cm..
Check die wnagen:
Stomme CB FF9D48CB-C501-457F-8BA5-CA3BDDAF9CD2-896-000000A1A5D18333_zps07070a2f

Tevreden na een voeding:
Stomme CB 2EA07404-9606-4C55-8A6A-05E10686D167-896-000000A1ADDE7F99_zps06bbb885
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut di 5 feb 2013 - 21:20

Ja, toch, als we allemaal het zelfde moeten wegen.. Is lekker veel van terug te zien in de samenleving Laughing

Je doet het toch heel goed zo. Beter dat hij met smaak eet dan dat hij niet wil, dát is pas een probleem.

CB kan soms zeuren over dingen waarvan jij denkt dat het juist goed gaat. Hij is tevreden een smult van zijn fles, krijg je daar te horen dat het niet goed is, fun zeg!

Zoals iemand hier al zei, gewoon adviezen gebruiken waarvan jij denkt dat je er iets aan hebt en zelf niet over kleine twijfeldingetjes beginnen, lang leve internet daar lees is vaak veel beter advies, verschillende zelfs dan maar een eenzijdig advies vanaf een blaadje ipv de praktijk.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 21:23

Heeft ie een speen?

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 21:23

Mijn man noemt hem liefkozend: 'baby obesitas'
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Stokstaartje di 5 feb 2013 - 21:24

Gewoon je gevoel volgen en kijken naar het hele plaatje. Dus als alles in proportie blijft, lengte en gewicht is er niets aan de hand. Mijn schoonouders kregen ook altijd commentaar over mijn vriend als baby en kind zijnde. Maar ja hij was ook veel groter en alles was in proportie. Hij zat boven de bovenste lijn, maar groeide precies mee in de curve. Hij is nu 1,95 lang, maar heeft in de pubertijd roaccutane gehad voor zware acne waardoor zijn groei geremd is!! Ze hebben hem toen geschat op 2,12 lang. Dus enigzins een gelukje bij een heeel vervelend iets.

EDIT: Mijn vriend is ook gewoon normaal postuur. Broekmaat 33 dus geen overgewicht ofzo.

Laatst aangepast door Stokstaartje op di 5 feb 2013 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  piene1983 di 5 feb 2013 - 21:24

Oh! Het ellende dat consultatiebureau heet! Ik had precies hetzelfde als jij had... Ze zeiden ook hetzelfde, hij groeit te hard dus hij mag niet meer eten. Nou heb ik zelf overgewicht dus trok het mezelf dubbel en dwars aan en ben huilend weggegaan, haha! Het is voor sommige artsen/verpleegkundigen lastig om naar een specifieke situatie te kijken. Natuurlijk moeten ze alert zijn op mogelijk overgewicht etc maar dat betekent niet dat een baby die hard groeit per definitie ook te zwaar is. Een groot kind verbruikt ook meer, heeft dus ook meer nodig. Hetzelfde met een kind dat heel veel in beweging is. De signalerende functie is geweldig, daarvoor prijs is het cb maar de generaliserende adviezen zijn soms heel lastig. Overigens had ik de keer erna een verpleegkundige die wel met me meedacht, ze kletste niet me mee maar ze dacht wel met me mee. Fijner!
Overigens was hun advies indertijd volgens de sticker die de arts zelf in het boekje plakte als volgt:
2-6 weken 6á 7 x 60-120 ml
6-12 weken 5á 6 x 120-150ml
3-4 maanden 5 x 150-180 ml

Wij zaten altijd aan de bovengrens van wat voor de leeftijd mocht, zijn ook wel eens eerder overgestapt op grotere flessen als het nog niet echt mocht. Indertijd was ik ook bang voor "Hij moet nog heel lang op de maximale hoeveelheid, kan dat wel?" maar mijn ervaring is dat het vanzelf rechttrekt. Eigenlijk heeft hij vanaf 3 maanden steeds dezelfde hoeveelheid per dag gekregen, vanaf 4 maanden daar ook wat rijstebloem bij maar niet noemenswaardig. Daar deed hij het prima op. Standaard voeding vult overigens wel beter, je zou nog de forte variant kunnen proberen. Dat "hielp" hier niet noemenswaardig maar het is het proberen waard.

En! Laat je niet van de wijs brengen, je weet heel goed wat je kindje nodig heeft. Adviezen zijn altijd fijn en welkom, het is aan jou wat je ermee doet. Veel adviezen zijn bruikbaar, lang niet allemaal. Zelf laat ik me ook nog vaak zat van de wijs brengen en onzeker maken, maar tegen anderen zeg ik altijd dat dat niet nodig is...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 21:33

Sunprincess: ja hij zuigt zijn speentje als hij moe is aan flarden en dan hoor je ploep en slaapt hij lekker. Als hij honger heeft heeft die slimmerd direct door dat er geen voedsel uitkomt en dan ploept hij speen uit, krijst vervolgens nog harder!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  liesje di 5 feb 2013 - 21:34

doen wat jouw gevoel je zegt. ik heb met de jongste ook gehad dat ie bij het bovenste lijntje zat. maar straks gaat ie rollen,kruipen en verbruikt ie heel veel energie. dat zie ik nu bij me jongste
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 21:35

Piene, dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb zelf geen overgewicht, maar toen ik 6maanden was was ik zo dik dat mijn armbandje verzonken was in mijn polsplooi en mijn ma dacht dat 't kwijt was haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose di 5 feb 2013 - 21:36

Gemiddeld heeft een baby dacht ik 150ml per kilo lichaamsgewicht nodig. Dat was volgens de kinderarts de richtlijn. En qua flesvoeding mogen ze maximaal een liter op een dag. Zolang je daar niet overheen gaat (dat kan slecht zijn voor de niertjes op langere termijn) lijkt me dat je hem toch gewoon moet geven waar hij om vraagt? Een baby die honger heeft is ook niks.. Alleen zit je wel met het gevaar dat als hij nu al zowat aan de max zit, hoe houdt hij het er dan op uit tot hij bijvoeding mag? Maargoed, dan kun je altijd nog kijken of forte voeding een optie is.

Het CB ben ik trouwens ook niet zo'n fan van. Dan groeide ze weer te langzaam volgens hen, de volgende keer was ze weer teveel aangekomen.. En raad eens, gemiddeld kwam ze precies normaal aan. De ene week ging het alleen wat harder dan de andere. De kinderarts moest ook hard lachen om het commentaar van het CB, aangezien ze gemiddeld genomen het precies volgens alle lijntjes deed. En ook als een baby dat niet doet, verschil is er toch wel. Natuurlijk moet je opletten dat hij niet echt overgewicht krijgt, maar na een maandje kan je daar volgens mij nog niet zoveel over zeggen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 21:38

liesje schreef:doen wat jouw gevoel je zegt. ik heb met de jongste ook gehad dat ie bij het bovenste lijntje zat. maar straks gaat ie rollen,kruipen en verbruikt ie heel veel energie. dat zie ik nu bij me jongste

Mijn vader zei iets wat best logisch klonk, Julian zit geen seconde stil. Armpjes, beentjes schoppen om zich heen, hij kan al omrollen helaas.. Doodeng..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  tweeling di 5 feb 2013 - 21:40

Haha, lief mannetje! Gewoon geven hoor, misschien heeft ie hetvgewoon tijdelijk even nodig. Mijn dochter is ook aan de flinke kant volgens het cb, ze weegt nu 7kg en ze krijgt 3x 150 en 2x 180, terwijl ze zelfs alle flessen 180 zou mogen
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud