Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme UWV!

+8
Rovine
Antibes
Paper Crown
Sterre
Barbabella
Fearie
Pien
JD
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Stomme UWV!

Bericht  JD ma 11 jul 2011 - 9:41

Ik heb vorig jaar een WW uitkering gehad. Nu heb ik eindelijk weer een baan, het gaat financieel wat beter, en toen....kreeg ik een paar weken geleden een rekening van 1800 euro + 230 euro boete van het UWV op de deurmat...

Uit de specificatie die erbij zat, zag ik meteen al dat hun gegevems totaal niet klopten. Volgens hen had ik namelijk nooit mijn gewerkte uren doorgegeven, en moest dat nu dus terug betalen.

Nu blijkt dus (heb vanavond gesprek gehad met iemand van UWV) dat de fout inderdaad bij hun ligt. Zij hebben met hun neus gekeken, de uren die ik dus netjes heb doorgegeven niet gezien, dus de rekening klopt.... maar ja, ik heb teveel gehad, dus moet het evengoed terug betalen... het mag in termijnen, maar dat moet dan wel voor 1 oktober voldaan zijn! zo'n bedrag....voor 1 oktober....das toch niet te doen????

Stelletje eikels.... als zij gewoon opletten en hun werk doen, had ik dit nu niet gehad!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Pien ma 11 jul 2011 - 9:45

Dat is echt klote... Heb je het geld wel?!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 9:51

Maar heb jij dan niet kunnen zien dat je teveel geld kreeg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  JD ma 11 jul 2011 - 9:53

Smikkell schreef:Maar heb jij dan niet kunnen zien dat je teveel geld kreeg?

nou als t nou zo was dat ik 1 maand 700 euro teveel had gehad ofzo, dan had ikt kunnen zien... maar t gaat echt om elke keer 100 of 150 euro.
En daarbij....als jij netjes je uren doorgeeft, ga je er al snel vanuit dat het wel goed gaat...en dat ze je verder niks kunnen maken
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  JD ma 11 jul 2011 - 9:55

Pien schreef:Dat is echt klote... Heb je het geld wel?!

nee heb t geld absoluut niet....
ga ook alsnog bezwaar aantekenen tegen de betaaltermijn.
Zíj maken de fout, niet ik, dus dan vind ikd at ik wel wat eisen mag stellen aan de betaaltermijn.
Ik stuur een kopie van mijn huidige saldogegevens mee, dan zien ze het zelf ook wel in....
Ga gewoon proberen om te regelen dat ik het voor 1 Januari betaald moet hebben
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Pien ma 11 jul 2011 - 9:59

Ik denk niet dat je er op zit te wachten maar ik snap wel wat Smikkel bedoeld... Ik controleer elke maand mijn loonstrook en houd mijn uren goed bij. Mocht er iets niet kloppen, regel ik dat gelijk. Het is heel zuur dat je nu op zo'n korte termijn moet terug betalen maar het is immers geld waar je geen recht op had..

Zie nu jou bericht staan, hun maken inderdaad de fout maar jij bent zelf ook nalatig geweest door niet de spullen te controleren. Ik ben zelf leidinggevende en het eerste wat ik nieuw personeel vertel is dat ze altijd hun uren bij moeten houden en hun loonstrook Moeten controleren...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  JD ma 11 jul 2011 - 10:01

is waar hoor, geef jullie daar ook allebei gelijk in.

ik ben in dat opzicht gewoon te makkelijk en denk dan snel; ik geef mijn uren goed door, dus gaat het goed, ik geef toe dat ik daar te makkelijk in ben.

maar dan is t gewoon dubbel balen, omdat je die rekening niet aan ziet komen, eindelijk weer financieel lekker op weg denkt te zijn....

en als ik nou nog een redelijke betalingstermijn krijg, oke.... maar voor zoz'n bedrag vind ik 1 oktober een erg onredelijke termijn.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Fearie ma 11 jul 2011 - 19:55

Ik ken het probleem, mijn vriend had ook een WW (teveel ontvangen en moest terugbetalen) - ik had hem beter gemeld en dat hebben ze niet geregistreerd. Moest ook ff 1000 euro terugbetalen, uiteindelijk hebben we een betalingsregeling kunnen treffen van een paar tientjes in de maand. Maar ik ben er alleen al maanden mee bezig geweest om mijn gelijk te krijgen, verschrikkelijk !

Zou hoe dan ook bezwaar aantekenen en uitstel van betaling aanvragen, succes !

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 20:29

Je mag er toch vanuit gaan dat zij hun werk na behoren doen? Ik zou niet weten hoe ik moet berekenen of ik wel of niet 100 euro teveel krijg. Dat is hun werk, moeten ze maar mensen aannemen die er verstand van hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Barbabella ma 11 jul 2011 - 20:38

Het UWV maakt daar heel veel fouten mee. Ik heb in de ziektewet gezeten en ben toen weer gaan opbouwen met werkken en het uwv zou blijven aanvullen tot ik weer op mijn uren zat. Naar mijn idee vulde ze teveel aan dus een paar keer gebeld van klopt dat wel? ja het klopt. Oke dan is het goed. Jaar later kon ik mooi alles terug betalen.
Ik mocht met een minimum van 50 euro zelf het termijn bedrag bepalen ze gaven geen datum dat het binnen moest zijn ofzo.
Bij mijn vriend hetzelfde,die had recht op wajong en kreeg met terugwwerkende kracht een paar jaar uitkering. Ging om een flink bedrag. Paar keer gebeld van klopt dit bedrag zeker? Ja het klopt. Tijdje apart gebouden daarna toch maar gewoon gebruikt. Hoppaaa brief, foutje helft moet terug.
Je kunt maar beter niks krijgen van het UWV :shock:

Er is een formulier dat je kan aanvragen en invullen, dat is voor termijnbetalig naar draagkracht. Moet je een hoop invullen en dan beslissen hun hoeveel je kan terug betalen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 21:28

Francaise_ schreef:Je mag er toch vanuit gaan dat zij hun werk na behoren doen? Ik zou niet weten hoe ik moet berekenen of ik wel of niet 100 euro teveel krijg. Dat is hun werk, moeten ze maar mensen aannemen die er verstand van hebben.

Vind ik ook. Ik heb ook veel gedoe gehad met het UWV. Ik kreeg WW en ben toen een eigen bedrijf gestart maar in het begin had ik daar alleen uren in gemaakt en niks mee verdiend. Vonden ze ook dat ze mijn uitkering mochten intrekken (mocht niet, had een startperiode moeten krijgen, was mijn werkcoach even "vergeten" door te geven). Wekenlang gezeik gehad en uiteindelijk kreeg ik het geld terug. Prutsers.

@ Marietje, ik heb niet zoveel inhoudelijke raad maar wel een hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Sterre ma 11 jul 2011 - 22:13

Ik sluit me aan bij Francaise en Fauve. Als jij alles netjes hebt doorgegeven en geen heel rare bedragen hebt ontvangen snap ik dat je het niet exact hebt gecontroleerd.

Balen meis, die opstapeling van (financiele)tegenslagen. Dikke knuffel!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:24

Francaise_ schreef:Je mag er toch vanuit gaan dat zij hun werk na behoren doen? Ik zou niet weten hoe ik moet berekenen of ik wel of niet 100 euro teveel krijg. Dat is hun werk, moeten ze maar mensen aannemen die er verstand van hebben.

Nou, tegen jou kan ik het wel wat botter zijn, dus mooi dat je reageert.;-) Nee ff serieus, ik vind het erg slordig van het UWV dat het zo is gelopen, maar m.i. ben je zelf ook niet geheel slim bezig als je dit niet controleert. Het werkte in die zin twee kanten op hè, want een gemiddelde persoon die via het UWV een uitkering ontvangt zal het wel meteen opvallen wanneer het 100-150 euro per maand te weinig is.

De termijn die er nu wordt gehanteerd vind ik eerlijk gezegd nog meevallen. In die zin wordt er denk ik van uitgegaan dat je nu weer een 'normaal' salaris hebt (dus 100% ipv 70% WW-uitkering) en dan zou je kunnen stellen dat dit op te brengen is. Als dit niet het geval is, zou ik bezwaar aantekenen en zorgen dat je dit goed doet om ook echt uitstel van betaling te krijgen of een gepaste betalingsregeling te treffen. Zorg er deze keer iig wel voor dat je over kopietjes van behoudt en alles zwart op wit hebt staan. Is dit een andere boete dan van de Belastingdienst? Dat hoop ik toch echt niet voor je, want ik zou er flink door gaan stressen zo langzamerhand als ik opeens overal geld moest gaan terugbetalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Paper Crown ma 11 jul 2011 - 22:27

Guattari schreef:
Francaise_ schreef:Je mag er toch vanuit gaan dat zij hun werk na behoren doen? Ik zou niet weten hoe ik moet berekenen of ik wel of niet 100 euro teveel krijg. Dat is hun werk, moeten ze maar mensen aannemen die er verstand van hebben.

Nou, tegen jou kan ik het wel wat botter zijn, dus mooi dat je reageert.;-) Nee ff serieus, ik vind het erg slordig van het UWV dat het zo is gelopen, maar m.i. ben je zelf ook niet geheel slim bezig als je dit niet controleert. Het werkte in die zin twee kanten op hè, want een gemiddelde persoon die via het UWV een uitkering ontvangt zal het wel meteen opvallen wanneer het 100-150 euro per maand te weinig is.

De termijn die er nu wordt gehanteerd vind ik eerlijk gezegd nog meevallen. In die zin wordt er denk ik van uitgegaan dat je nu weer een 'normaal' salaris hebt (dus 100% ipv 70% WW-uitkering) en dan zou je kunnen stellen dat dit op te brengen is. Als dit niet het geval is, zou ik bezwaar aantekenen en zorgen dat je dit goed doet om ook echt uitstel van betaling te krijgen of een gepaste betalingsregeling te treffen. Zorg er deze keer iig wel voor dat je over kopietjes van behoudt en alles zwart op wit hebt staan. Is dit een andere boete dan van de Belastingdienst? Dat hoop ik toch echt niet voor je, want ik zou er flink door gaan stressen zo langzamerhand als ik opeens overal geld moest gaan terugbetalen.

Eens met Guattari. Je kan niet zeggen dat andere mensen hun werk niet goed doen dus jij er slachtoffer van wordt. Ik vind 150.- extra eerlijk gezegd wel opmerkelijk bij een uitkering.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:32

Eens met bovenstaande reacties, maar het blijft k.lote, zo'n groot bedrag terug betalen.
Hopelijk mag je het over een langere periode uitsmeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:33

Les voor de toekomst: altijd 33 keer dingen van het UWV controleren :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Antibes ma 11 jul 2011 - 22:47

Ik heb er zero verstand van hoor, maar als jij gewerkte uren doorgaf, dan moest je uitkering toch omlaag gaan. DAT had je toch op moeten vallen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:12

Guattari schreef:
Francaise_ schreef:Je mag er toch vanuit gaan dat zij hun werk na behoren doen? Ik zou niet weten hoe ik moet berekenen of ik wel of niet 100 euro teveel krijg. Dat is hun werk, moeten ze maar mensen aannemen die er verstand van hebben.

Nou, tegen jou kan ik het wel wat botter zijn, dus mooi dat je reageert.;-) Nee ff serieus, ik vind het erg slordig van het UWV dat het zo is gelopen, maar m.i. ben je zelf ook niet geheel slim bezig als je dit niet controleert. Het werkte in die zin twee kanten op hè, want een gemiddelde persoon die via het UWV een uitkering ontvangt zal het wel meteen opvallen wanneer het 100-150 euro per maand te weinig is.
Ik zou het serieus niet weten met al die procenten, gewerkte uren in de laatste zoveel weken et cetera. Daarbij lijkt het mij dat wanneer jij erachteraan belt en zij zeggen dat het klopt je daar ook vanuit zou moeten kunnen gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 0:37

Francaise_ schreef:
Guattari schreef:
Francaise_ schreef:Je mag er toch vanuit gaan dat zij hun werk na behoren doen? Ik zou niet weten hoe ik moet berekenen of ik wel of niet 100 euro teveel krijg. Dat is hun werk, moeten ze maar mensen aannemen die er verstand van hebben.

Nou, tegen jou kan ik het wel wat botter zijn, dus mooi dat je reageert.;-) Nee ff serieus, ik vind het erg slordig van het UWV dat het zo is gelopen, maar m.i. ben je zelf ook niet geheel slim bezig als je dit niet controleert. Het werkte in die zin twee kanten op hè, want een gemiddelde persoon die via het UWV een uitkering ontvangt zal het wel meteen opvallen wanneer het 100-150 euro per maand te weinig is.
Ik zou het serieus niet weten met al die procenten, gewerkte uren in de laatste zoveel weken et cetera. Daarbij lijkt het mij dat wanneer jij erachteraan belt en zij zeggen dat het klopt je daar ook vanuit zou moeten kunnen gaan.

Maar zoals ik het lees heeft Marietje er zelf pas echt naar gekeken toen het UWV haar ervan beschuldigde iets fout te hebben gedaan en dus nooit heel alert is geweest toen ze daadwerkelijk nog WW ontving.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  JD di 12 jul 2011 - 2:38

nou kijk...als ik bijvoorbeeld al maanden lang 400 euro in de maand ving, en toen opeens 500 a 600....dan zou het me opvallen. maar ik kreeg gewoon alle maanden hetzelfde bedrag ongeveer, hooguit een paar tientjes verschil. de fout die is gemaakt, is verspreid over mijn hele ww...dus t is niet zo dat ik opeens een maand teveel heb gehad ofzo. dus valt het ook minder op.

Ik heb zelf wel eens gebeld omdat ik dacht dat het bedrag, en het aantal uren waarop mijn WW gebaseerd was niet klopte, maar volgend hun klopte alles.

Tich ga ik daarover nu alsnog in beroep; Ik kreeg toen WW over 27 uur, terwijl ik in mijn arbeidsverleden nog nooit minder dan 34 uur heb gewerkt.... dus dat klopt ook niet lijkt mij. Ga hier nu alsnog bezwaar op aantekenen, kan weer schelen in de rekening.

en daarbij - bij de rekening zit een boete van 230 euro. Die boete krijg ik mdat ik mijn uren niet goed heb doorgegeven...wat dus niet zo is. het is een fout van het UWV, dus ik ga die boete niet betalen.
Die vrouw vertelde me gister doodleuk dat de boete blijft, omdat ik beter had moeten opletten.... ja daahaag. ik snap dat ik het ook had kunnen zien, maar zíj hebben in feite de fout gemaakt, dus die boete ga ik niet betalen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Rovine di 12 jul 2011 - 2:53

Hoe kunnen een paar tientjes oplopen tot 1800 euro dan? Lijkt me niet dat je 6 jaar WW ontvangen hebt?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  JD di 12 jul 2011 - 2:58

ik heb ruim anderhalf jaar ww gekregen, en elke maand hetzelfde bedrag teveel gekregen, dus valt het niet zo snel op. als jij elke maand hetzelfde bedrag uitgekeerd krijgt, ga je er sneller vanuit dat het klopt, dan wanneer je in 1x een hoger bedrag uitgekeerd krijgt, snappie.

ik probeer het niet voor mezelf goed te praten, ik weet ook dat ik er zelf beter op had moeten letten... maar zoals ik zei...ik heb zelf toen ook 1x gebeld omdat ik t idee had dat t niet klopte, heb het in het gesprek bij mijn werkcoach aangegeven (helaas was die niet al te vlot), en toen mij verzekerd is dat het klopte, ben ik er verder vanuit gegaan dat dat ook zo was. waarom blijen rekenen en uitzoeken als degene van de instantie waarvan je het geld krijgt, je verteld dat het klopt?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Supertalentje di 19 jul 2011 - 11:22

Ik snap best dat je het niet gezien hebt en pas gaat kijken als je ineens geld terug moet betalen. En het is vervelend dat jij jouw deel 'netjes' hebt gedaan en zij nu 1800 euro binnen 3 maanden eisen. Ik hoop dat je uitstel kunt krijgen, je moet natuurlijk wel terugbetalen wat je onterecht ontvangen hebt, maar de termijn is wel heel kort.

Offtopic: eens met Franciase, je kunt als 'leek' niet overal verstand van hebben. Zoals het UWV verwacht dat je alles netjes en op tijd doorgeeft, zo mag je toch verwachten dat zij ook hun werk doen? Ze heeft er geen verstand van, belt of alles klopt en alles zou kloppen, wat moet je verder nog doen?
Als ik trouwens 50 of 100 euro te weinig zou ontvangen zou ik het ook niet gezien hebben, als ik er geen verstand van heb als ik teveel krijg heb ik er natuurlijk ook geen verstand van als ik te weinig ontvang ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 19:25

Supertalentje schreef:

Offtopic: eens met Franciase, je kunt als 'leek' niet overal verstand van hebben. Zoals het UWV verwacht dat je alles netjes en op tijd doorgeeft, zo mag je toch verwachten dat zij ook hun werk doen? Ze heeft er geen verstand van, belt of alles klopt en alles zou kloppen, wat moet je verder nog doen?

Enerzijds ben ik het met je eens, want een mens kan nou eenmaal niet overal kennis van hebben. Anderzijds valt het op dat Marietje wel vaker financiële shit heeft, wat ik doorgaans niet van anderen lees/hoor, omdat ze er altijd iemand naar lieten kijken die er wel verstand van had. Snap je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Supertalentje di 19 jul 2011 - 20:57

Wat voor topics Marietje verder heeft geopend weet ik niet, ik ken Marietje niet ;-)

Maar niet iedereen heeft iemand in zijn omgeving die ernaar kan kijken en ik vind nog steeds dat als je jouw deel goed regelt en belt of alles klopt je ervan uit mag gaan dat dat het geval is. En niet iedereen heeft de interesse om zich in regeld en rekensommen in te lezen en het zich eigen te maken. Gevolg is dat ze moet terugbetalen, dat lijkt me niet meer dan logisch, maar dat ze dan valt over de terugbetaal-termijn snap ik.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme UWV! Empty Re: Stomme UWV!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum