Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme CB

+27
Luce
Stuiterbal
Shopaholic
Ayla
PiP
Pinkel
Fiwen
SarahKey
Happydobby
Sun88
Parel
Snoes
tweeling
PapillonRose
liesje
piene1983
Stokstaartje
Muus
Coco
Printje
Twellie
Tiara
Muppetje
Aagje!
Theeleut
Sanne
Paper Crown
31 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stomme CB - Pagina 2 Empty Re: Stomme CB

Bericht  tweeling di 5 feb 2013 - 21:41

Paper Crown schreef:Sunprincess: ja hij zuigt zijn speentje als hij moe is aan flarden en dan hoor je ploep en slaapt hij lekker. Als hij honger heeft heeft die slimmerd direct door dat er geen voedsel uitkomt en dan ploept hij speen uit, krijst vervolgens nog harder!

Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Snoes di 5 feb 2013 - 21:47

Hier bij ons kijkt de kinderarts naar zijn gewicht, niet naar zijn leeftijd. Hij is nu bijna 10 weken, maar drinkt nog steeds 6 flesjes van 90 ml. Meer krijgt hij gewoon niet binnen en moet ik hem ook echt niet geven want dan geeft hij alles weer terug. De kinderarts zei ook dat het logisch is dat hij nog niet zoveel kan drinken omdat hij nog erg licht/klein is en zijn maagje ook.

Ik zou voor Julian echt gewoon geven waar jij jezelf het beste bij voelt. Je kan hem toch niet 90 ml geven en elke keer dan nog maar 1 of 2 uur laten krijsen omdat het CB wil dat je hem niet meer geeft? Volg je gevoel, je doet het vast harstikke goed!

Wij gebruiken overigens ook de Omneo, zou inderdaad sneller verteerbaar zijn maar dat heb ik hier nog niet echt gemerkt. Kan je niet eens met de kinderarts overleggen of je eventueel Forte mag gebruiken voor hem?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parel di 5 feb 2013 - 21:47

Hou je aan de max van 1000cc per 24 uur, met een max van 30 schepjes.
Dan kan je niet mis gaan en zou ik hem gewoon grotere flessen geven.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Parel di 5 feb 2013 - 21:48

Er is trouwens ook voeding voor hongerige baby's, misschien kan je je daar in verdiepen?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Sun88 di 5 feb 2013 - 21:49

Paper Crown schreef:
liesje schreef:doen wat jouw gevoel je zegt. ik heb met de jongste ook gehad dat ie bij het bovenste lijntje zat. maar straks gaat ie rollen,kruipen en verbruikt ie heel veel energie. dat zie ik nu bij me jongste

Mijn vader zei iets wat best logisch klonk, Julian zit geen seconde stil. Armpjes, beentjes schoppen om zich heen, hij kan al omrollen helaas.. Doodeng..

Die van ons beweegt ook veel, krijgt volgens de cb arts teveel voeding, maar zit met gewicht onder het gemiddede lijntje. Kindjes die veel bewegen hebben denk ik ook iets meer nodig dan baby s die heel stil liggen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Printje di 5 feb 2013 - 21:51

Ik moet met N volgende week en als er dan weer zoveel is dat ik denk mmmm dan ga ik alleen nog maar voor d prikjes. Bij het huisbezoek hadden ze ook allerlei gegevens fout dus dat was ook alweer zo'n bevestiging.

R moet volgens mij ook weer bijna, met drie jaar ook toch weer, maar nog niets gehoord en denk dat ik dat mooi zo laat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Happydobby di 5 feb 2013 - 21:54

Laat ze lekker kletsen PC, het CB is niet verplicht hoor!

En als J. honger heeft kan je forte gewoon proberen.

Ik zei zo min mogelijk op het CB, ik heb ook nooit verteld dat M geen bv meer kreeg toen ik met 11 maanden langsging. Ze vroegen er niet meer om.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey di 5 feb 2013 - 21:55

ach ik zou niet zo naar het cb luisteren. Als hij honger heeft zou ik hem meer geven. Vooral als hij idd een bewegelijke baby is.
En die spekkies I love you Mijn kind was in het begin te mager, leek wel alsof hij afrikabeentjes had. Die reactie hoorde ik ook zo vaak, ook niet leuk.
En ik heb zelf wel overgewicht, veel zelfs, en S is tenger. Zegt ook allemaal niets.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Snoes di 5 feb 2013 - 22:10

Ik heb hier ook niet verteld dat ik hem 's nachts geen fles meer geef omdat hij er niet naar vraagt. Als ik dat zou zeggen, zou ik wellicht volledig fout zitten volgens hen. Terwijl ik dat wel gewoon tegen de kinderarts zeg en die maakt daar geen probleem van, zolang hij maar aan zijn 6 flessen van 90 komt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown di 5 feb 2013 - 22:14

Ik knik gewoon ja als ze volgende keer vragen of ik hem 90cc geef.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Snoes di 5 feb 2013 - 22:15

Paper Crown schreef:Ik knik gewoon ja als ze volgende keer vragen of ik hem 90cc geef.
Haha, om dan vervolgens te horen te krijgen dat dat toch echt veel te weinig is voor hem, en dat je hem toch wel beter 120 kan geven Twisted Evil

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fiwen di 5 feb 2013 - 22:32

Een baby tot 6 a 8 weken heeft gemiddeld 150ml per kg per dag nodig. Dat zou bij 5 kg dus uitkomen op 750ml per dag en verdeeld over 7 voedingen is dat net iets meer dan 90+3 scheppen (1 schep is 33cc extra dus 90+3=99cc voeding). Geen heel vreemd advies dus dat hij in principe 7x 90+3 nodig zou hebben, maar wel raar dat ze zeggen dat hij absoluut niet meer mag.
Als hij meer honger heeft zou ik hem gewoon meer geven hoor. Gewoon 120+4 aanbieden maar dan niet gaan 'pushen' als hij het niet opdrinkt. Lijkt me prima, dat trekt heus wel weer een keer bij. En als hij echt steeds hongeriger wordt kun je altijd nog op forte over gaan maar ik zou ook weer niet (gezien het spugen) in een week tijd 2x van voeding wisselen.
Succes ermee, en neem alles wat ze bij CB zeggen met een flinke korrel zout want anders wordt je gek. Je doet het toch nooit goed volgens hen Wink
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Pinkel di 5 feb 2013 - 22:44

Mijn man en ik zijn gister ook even langs het inloopspreekuur van het CB geweest. L.ieke was in een ruime week 300 gram aangekomen, ze weegt nu 3780 en ze kreeg sinds afgelopen donderdag flessen van 120+4 en daar dronk ze er 5 soms 6 van in 24 uur. Wij waren helemaal trots dat ze zo lekker gegroeid was, kregen we op onze flikker dat ze te snel groeide... Stomme CB - Pagina 2 878948377 Nu geven we haar iets minder 100+3, en ze lijkt het tot nu toe te accepteren, maar als ze sneller weer honger krijgt geef ik haar weer gewoon lekker 120+4. Fuck het stomme CB hoor! Die mensen kunnen je zo onzeker maken, terwijl je als moeder heel goed weet hoe je met je kindje om moet gaan zodat hij of zij zich prettig voelt.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  PiP wo 6 feb 2013 - 0:56

Wij zaten aan het einde van de kraamweek al op 90, weet zo even niet hoe dat was met 4 weken.
Wij kregen trouwens het advies van het cb om voeding voor hongerige baby's te halen met 2 weken...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Ayla wo 6 feb 2013 - 2:27

Wij moesten eind vd kraamweek ook met 90 plus 3 beginnen, en met 10 weken dronk ze,5 keer 200 cc.. En ja, ze was een bolle baby. Met 4 maanden besloot ze zelf dat ze om 23:00 geen fles meer wilde dus ze is nooit over de liter per dag heen gekomen. Ik heb altijd gewoon naar haar gekeken, ze eet ook nu nog supergoed, lust alles (op zuurkool na Wink ) nooit geëtter of gedoe met eten... Gewoon naar J. Kijken PC, vertrouw op jezelf.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Parel wo 6 feb 2013 - 2:34

Ik ben trouwens ook best gezet, en L. is een ontzettend mager ding, zij moet juist weer aankomen, want ze was in 3 maanden maar 10 gram aangekomen. Kon ik maar een vetinfuus aanleggen tussen haar en mij, zo makkelijk!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Shopaholic wo 6 feb 2013 - 3:40

Ik ben zo blij met onze nieuwe cb arts en wijkverpleegkundige. Zij hebben beiden meerdere keren gezegd je hebt als een gezonde dochter dus volg je moederinstinct!
Zo speel ik echt wel in oo haar behoefte..zij zat ook al heel snel op 120+4 en daar werd zij tevreden van en mama was daardoor ook weer happy.

Volg je gevoel meid, komt écht wel goed!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 3:58

Luister naar je gevoel! Dat stomme CB kan je zo onzeker maken. Hier hadden beide heren honger en waren continu aan het huilen omdat ze zo graag wilden eten.
Toen we overstapten op forte ging het prima.

Ze vonden F. eerst ook te jong maar uiteindelijk hebben we het gewoon gedaan. Jij zit met een krijsend kind, zij niet!
F. groeide de eerste maanden ook ver boven het gemiddelde maar nu hij twee is loopt alles precies volgens het lijntje. Het komt echt wel weer goed zodra ze meer ga ondernemen.

Het CB kan straks met ons meisje ook de pot op. Je gevoel volgen is vaak het allerbeste.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 4:00

EDC schreef:Ik ben zo blij met onze nieuwe cb arts en wijkverpleegkundige. Zij hebben beiden meerdere keren gezegd je hebt als een gezonde dochter dus volg je moederinstinct!
Zo speel ik echt wel in oo haar behoefte..zij zat ook al heel snel op 120+4 en daar werd zij tevreden van en mama was daardoor ook weer happy.

Ga je op de e.glantier?

Gast
Gast

Bericht  Shopaholic wo 6 feb 2013 - 4:03

Ponyo schreef:
EDC schreef:Ik ben zo blij met onze nieuwe cb arts en wijkverpleegkundige. Zij hebben beiden meerdere keren gezegd je hebt als een gezonde dochter dus volg je moederinstinct!

Ga je op de e.glantier?

Yes. Maar niet meer bij Ginny.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Stuiterbal wo 6 feb 2013 - 4:13

Tja je weet toch Pc dat iedere baby volgens het boekje moet opgroeien ?????????
En jou zoon is geen uitzondering in de regel hoor Evil or Very Mad

Nee onzin natuurlijk. Doe wat jij denkt dat goed is. Mijn zoon was een ware vreet zak en alleen tevreden als zijn buikje vol zat. Als hij tevreden is op de flessen wat je nu geeft dan laat dat gewoon zo.
En idd je kijkt aan de hand van het gewicht, niet na het boekje van het cb ook al willen ze dat wel graag.

S was zat met 6 maanden op de boven lijn qua gewicht en onderlijn met zijn lengte. Totaal uit verband dus. Hij at heel goed maar bewoog nog niet echt, vrij logisch dus dat hij dan aankomt ipv afvalt.
Dat is helemaal goed gekomen nu. Hij volgt weer keurig de lijntjes Yes

Laatst aangepast door Stuiterbal op wo 6 feb 2013 - 6:19; in totaal 1 keer bewerkt
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Luce wo 6 feb 2013 - 4:40

PC, als je zoon nou honger blijft houden steeds.. Er bestaat voeding voor hongerige baby's. Mijn jongste dronk ook veel. Maar deze voeding is hij verzadigd. Na normale niet. Of hij moet er veel van krijgen. Zitten niet meet calorieën in, maar met de eiwitten is iets gedaan zodat het een voller gevoel geeft. Je kan het ook gewoon combineren met de voeding voor spugende baby's (Omneo?)

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Paper Crown wo 6 feb 2013 - 5:10

Luce schreef:PC, als je zoon nou honger blijft houden steeds.. Er bestaat voeding voor hongerige baby's. Mijn jongste dronk ook veel. Maar deze voeding is hij verzadigd. Na normale niet. Of hij moet er veel van krijgen. Zitten niet meet calorieën in, maar met de eiwitten is iets gedaan zodat het een voller gevoel geeft. Je kan het ook gewoon combineren met de voeding voor spugende baby's (Omneo?)

Ik zei dus idd dat ik forte wilde halen maar op t cb zei die vrouw: nee nee, is hij veel te klein voor nog. Je mag forte niet mengen met omneo, ik heb nutricia gebeld. Die 2 producten staan zeg maar lijnrecht tegenover elkaar. De een zorgt voor vulling en de ander dat de baby makkelijker poept en niet spuugt.

Ik geef hem gewoon 120cc. Maar hij blijft om de 2,5u komen. Wat mot ik nou?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 5:18

Ik heb niet het hele topic gelezen.
Maar is hij na die 120cc ook nog hongerig?
Dan zou ik voorzichtig proberen op te hogen. Hij moet natuurlijk niet meer gaan spugen als hij meer voeding krijgt.
A. zat met 4 weken op 170cc. Het CB vond dat ook belachelijk maar hij werd toen opgenomen in het ziekenhuis en daar zeiden ze dat het gewoon niet anders kon. Hij had zo;n honger. Het enige jammere vond ik dat zij ons niet hebben aangeraden om over te gaan op Forte. Dat hebben we pas na 7 weken gedaan, na 7 weken van minimaal 17 uren met gehuil, gejammer en gekrijs en 7 weken elke 2-3uur te moeten voeden. Na 7 weken werd hij rustig. En was hij verzadigd. Sliep hij tussen de voedingen door en liet hij er zo'n 3½-4u tussen. Soms een keertje wat eerder maar dan konden we het nog wel rekken.

Gast
Gast

Bericht  Luce wo 6 feb 2013 - 6:25

Paper Crown schreef:
Luce schreef:PC, als je zoon nou honger blijft houden steeds.. Er bestaat voeding voor hongerige baby's. Mijn jongste dronk ook veel. Maar deze voeding is hij verzadigd. Na normale niet. Of hij moet er veel van krijgen. Zitten niet meet calorieën in, maar met de eiwitten is iets gedaan zodat het een voller gevoel geeft. Je kan het ook gewoon combineren met de voeding voor spugende baby's (Omneo?)

Ik zei dus idd dat ik forte wilde halen maar op t cb zei die vrouw: nee nee, is hij veel te klein voor nog. Je mag forte niet mengen met omneo, ik heb nutricia gebeld. Die 2 producten staan zeg maar lijnrecht tegenover elkaar. De een zorgt voor vulling en de ander dat de baby makkelijker poept en niet spuugt.

Ik geef hem gewoon 120cc. Maar hij blijft om de 2,5u komen. Wat mot ik nou?

Het CB hier zei dat het kon, we hebben het zelfs op aanraden van hen gedaan!. En zo doen wij het dus ook al sinds zijn geboorte. 210 cc + 4 scheppen hongerige baby's + 3 scheppen voeding voor spugende baby's. Die laatste is gewoon met Johannes pitmeelzooi. En forte is dat de eiwitten anders zijn bewerkt. Waarom zou dat dan niet kunnen? B heeft er nooit problemen mee gehad. Goede ontlasting.

Die CB's zeggen ook allemaal wat anders zeg.. Kan je het niet gewoon uitproberen met 1 schepje voor spugende baby's en de rest forte?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud