Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hecht jij waarde aan 'status'?

+44
Sam
loura
Marin
Tazz
Zonnetje
Carmen_
Rovine
Blond
Lot
Rouxxxe
Bacio
Punk'd
Sea of Trees
mzcharlotte
luisa
Merai
Niene
VeryCherry
SuperGrover
Paper Crown
xxjojootjexx
Lady4
Chocolate Cookie
Rush
Luce
Star007
Printje
Elliot
Sneeuwvlok
Parisienne
Just me
_Lana_
Elodie
Mari
Antibes
Toet
PapillonRose
Coco
Highway
Charles
Caroow
Exogenesis
Susan
Minx
48 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 3 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 4:52

Rush schreef:Wij hebben eigenlijk nooit bezoek op afspraak, dus als het tegenzit tref je een stroopwafel bij de koffie. Laughing

Nou ik ben dol op stroopwafels Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 3 253468018, dus ik zou dan wel onaangekondigd bij jou op bezoek willen komen!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 3 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  luisa di 5 feb 2013 - 4:59

Ik vind status niet geheel onbelangrijk, maar dan voornamelijk op werkgebied. Ik loop meestal ook rond in merkkleding, maar dat doe ik niet voor de buitenwereld (er valt vaak ook niet eens te zien van welk merk het kledingstuk is), maar gewoon omdat de kwaliteit vaak beter is en ik het mooi vind.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  SuperGrover di 5 feb 2013 - 5:13

Als iemand hier onaangekondigd langs komt, zal ie amaretto, thee of limonade moeten drinken. Koekjes heb ik niet, dus hij/zij zal ook moeten hongeren. Het was pas erg toen ik onverwacht een logé had die nogal veel kan eten, ik had onvoldoende brood in huis en moest daarom sloffe beschuiten voorschotelen laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje di 5 feb 2013 - 5:45

Ik heb vrijwel voor alles huismerk, zoiets boeit me nou echt niet, de koekjes komen zelfs vaak van de Lidl maar ze smaken er niet minder om haha.

Ik vind een soort status op werkgebied wel weer anders idd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mzcharlotte di 5 feb 2013 - 5:49

Antibes schreef:Ja, ik ben wel gevoelig voor status. Maar absoluut niet op de manier die jij beschrijft. Ik hecht geen waarde aan dure sieraden, merkkleding of blitse auto's. Wel ben ik gevoelig voor de mening van anderen en vind ik het belangrijk "om iets te bereiken" en "om het goed voor elkaar te hebben" en vind ik het leuk als mensen bewondering hebben voor wat je doet en bereikt, daar ben ik wel gevoelig voor.
Exact dat. Wij doen wel boodschappen bij de AH, maar er ligt echt een mix van huismerken en A-merken in de winkelwagen. Ik ben er wel trots op dat we vaak dingen kunnen doen, zonder er al te hard over na te hoeven denken. Maar dat heeft niet per definitie met merken te maken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Sea of Trees di 5 feb 2013 - 5:58

Ja, maar ik hou niet van opscheppen en afgeven op andere mensen die het 'minder' hebben dan jij.
Maar ik hecht zeker wel waarde aan mooie kleding(hoeft niet eens duur te zijn), een dure lere tas, mooie schoenen, een mooie auto enzovoorts.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 6:12

Ik vind je vraagstelling al zo suggestief geformuleerd dat ik denk dat er weinig mensen met 'ja' zouden antwoorden smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 6:14

Status in de zin van 'hoe anderen mij zien of hoe ik vind dat anderen mij zouden moeten zien' hecht ik geen waarde aan. Voor mezelf vind ik het wel fijn om goede kwaliteit van kleding te dragen, maar dat betekent niet per se dat ik alleen maar in boetiekjes dure kleding wil kopen. Ik hou domweg niet zo van massaproduktie, dus slaag niet makkelijk in grote winkelketen, maar voel me er absoluut niet te goed voor of iets in die trant. Schoenen zou ik niet snel onder de 150 euro aanschaffen, maar dat betaal je nou eenmaal voor goede 'speciale' laarzen (smalle schacht, leer, moet echt perfect aansluiten et cetera et cetera).

Een auto heb ik niet, maar ik zou puur voor mijn veiligheid niet in alle auto's willen rijden als ik kinderen zou hebben, maar vond bijvoorbeeld een kleine auto net zo comfortabel rijden als een grotere Mercedes. Dat maakt me dus om een andere reden uit - ik wil het nog wel graag na kunnen vertellen als ik een aanrijding krijg en dat kan lang niet bij iedere auto.

Opleiding vind ik belangrijk, maar niet dat ik vind dat alleen hoogopgeleiden meetellen in de maatschappij. Het gaat me erom dat je je potentieel benut. Dat zegt vaak iets over je algehele karakter. Heb nu zelf een jaar moeten leven van een WW-uitkering en dat vond ik wel erg tegenvallen. Fijne voorziening, maar ik was aan veel meer inkomsten gewend en zou niet meer voor ieder willekeurig salaris "willen" werken. Maar goed, wat is ' status' precies in dit topic? Het is natuurlijk ook zo dat wanneer je 3000 euro verdient, 100 euro een andere waarde voor je heeft dan wanneer je 1500 euro verdient. Dan stel je vaak automatisch ook andere prioriteiten, toch?

Gast
Gast

Bericht  Star007 di 5 feb 2013 - 8:03

Charles schreef:Hahaha dat van die koeken heb ik nog nooit over nagedacht. Ik geloof ook niet dat ik het verschil tussen echte en neppe koeken zou herkennen.

Wat wij wél doen...lekker belachelijk ook, voor bezoek hebben wij altijd een krat glazen flesjes cola, fanta en sprite. Dat vind ik leuk staan om te serveren en staat vers enzo Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 3 394967 Embarassed .
Haha grappig , dan zou ik wel even gek kijken als ik bij jou op bezoek zou zijn. Maar dat is meer omdat ik gewend ben om gewoon een glas cola te krijgen, als ik op bezoek ben bij iemand.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Punk'd di 5 feb 2013 - 8:25

Ik hecht waarde aan status voor mijzelf. Omdat ik het mijzelf zou gunnen. Niet omdat ik andere mensen wil bereiken.

Ik zou dus wel een mooie huis, groot en luxe ingericht huis willen (voor mijzelf) en mooie kleding (voor mijzelf).

Maar een auto hecht ik dus geen 0.0 waarde aan. Ik kan het ook echt zonde vinden om mijn geld aan bepaalde dingen uit te geven terwijl ik voor een paar schoenen dan bijv. wel weer €400 zou betalen. Maar huismerk in de supermarkt is goed zat. Zelfde met uit eten, gewoon gezellige eetcafeetjes, niet te duur haha.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Bacio di 5 feb 2013 - 8:40

Pippa schreef:Vind jij het belangrijk dat er een mooie auto voor de deur staat, je huis vol luxe producten staat, je tip top in orde erbij loopt met de meeste mooie merkkleding en sieraden? En heb je daar veel voor over? Of helemaal niet en zoek je gewoon een product uit die voldoet, zonder merk, of gewoon normaal qua prijs? Vertel Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 3 3079029344
Auto en luxe producten vind ik niet belangrijk. Ik wil er wel tip top bijlopen, maar dat hoeven geen merken te zijn. Ik wil wel graag dat mensen me mooi vinden en aardig/leuk vinden. Ook vind ik het vleiend als mensen tegen me op kijken of vinden dat ik bijv goed werk lever.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Bacio di 5 feb 2013 - 8:43

Ik hecht heel veel waarde aan sociale status.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Rouxxxe wo 6 feb 2013 - 4:02

Ik hecht een beetje aan status, maar het verschilt waarin. Ik vind het b.v fijn om een goede baan te hebben, en dat wij zo vaak op reis kunnen. En vind het stiekem ook wel een beetje leuk als mensen daarvan onder de indruk zijn. Maar qua boodschappen, kleding en mn auto boet het me b.v weer helemaal niks. Mijn vriend geeft een stuk meer om status, die lijkt er soms zelfs een beetje op te kicken. Gelukkig kan ik dat goed bij hem relativeren. Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 3 253468018
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Lot wo 6 feb 2013 - 4:13

Ja. Ik wil graag een goede opleiding en baan hebben waar ik trots op kan zijn. Verder geven luxe producten mij een fijn gevoel, gewoon omdat ze in een mooie verpakking zitten, lekker ruiken, verser zijn etc. Toch heb ik niet veel luxeproducten (als in merkkleding, meubels, ik heb geen auto). Mijn vriend heeft best wel een mooie auto, nu geef ik niks om auto's, en het zou me ook echt niet uitmaken als het een iets minder luxe auto was, maar als ik in die auto rijd denk ik wel eens dat mensen daaruit op kunnen maken dat wij het goed voor elkaar hebben, en dat geeft ook fijn gevoel.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Blond wo 6 feb 2013 - 4:33

In sommige zaken wel, sommige dan weer totaal niet. Ik vond het belangrijk om te studeren, diploma's te halen en een goede baan te vinden. De diploma's heb ik, gestudeerd ook, maar een goede baan kon ik niet vinden. Nu heb ik een leuke baan, ook belangrijk Wink. En daarnaast ben ik gek op merkkleding. Ik kan intens genieten van mijn Tommy laarzen en ondergoed van Aubade, maar ik vind dat bij anderen dus totaal niet belangrijk. Ik snap ook nooit als mensen tegen me gaan vertellen dat ze ineens ook een trui van Tommy dragen (alsof ik ze dan ineens leuker ga vinden scratch) of de duurste auto van de zaak hebben.

Mijn inrichting komt overigens voornamelijk van Ikea, en qua eten en drinken haal ik het meeste bij de Lidl of anders het huismerk van een andere supermarkt. Dat kan me dus echt helemaal niets schelen. Ik proef geen verschil tussen Lidl yoghurt en Friese Vlag yoghurt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine wo 6 feb 2013 - 7:09

Niet zo heel veel. Mijn auto viert binnenkort zijn 20e verjaardag, maar ik zie geen reden om een nieuwere te kopen. Hij doet het prima en ik rijd er amper in. Pak liever de fiets.
Ik vind het wel leuk om leuke kleding te dragen, maar meer dan 30 euro geef ik zelden uit aan een kledingstuk. Komt deels ook wel doordat ik af aan het vallen ben. Zou zonde zijn als ik een jurkje van 50 euro maar een paar maanden aan kon. Als ik stabieler ben wil ik ook wel investeren in wat duurdere kleding.
Huis is ingericht met Leen Bakker en Ikea. Toen ik met mijn ex onze inboedel uitzocht hebben we verschillende winkels bezocht. In eerste instantie keken we niet naar de prijs, eerst wilden we kijken wat we mooi vonden. Kwamen toch uit bij de goedkopere varianten. Achteraf gezien best praktisch, gezien mijn twee sloopgrage katten. Dan liever elke 5 jaar iets nieuws.

Status vind ik sowieso moeilijk. Vaak verdien je ongeveer evenveel als je collega's en buren, dus uiteindelijk is iedereen hetzelfde. Geloof niet dat ik me specialer zou voelen met een dure auto voor de deur. Zoveel mensen hebben dat.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Carmen_ wo 6 feb 2013 - 7:15

Eigenlijk niet maar aan de andere kant heb ik wel gloednieuwe auto voor de deur, nieuw huis en nieuw ingericht en daarnaast loop ik ook wel in duurdere kleren. Maar heey, ik werk hard en het kan dus waarom niet.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Zonnetje wo 6 feb 2013 - 9:51

Niet echt, al vind ik het wel fijn dat ik goede diploma's gehaald heb, een goede baan heb en dat we een mooi huis hebben. De meubels die wij mooi vonden, waren toevallig wat duurder. Dan ben ik blij dat we dat kunnen betalen, al waren we er bij IKEA of Leenbakker vast ook wel uitgekomen. Ook toen ik een auto voor mijn werk nodig bleek te hebben, vond ik het fijn dat ik een wat nieuwere auto kon kopen die ik leuk vond.

Qua kleding heb ik veel goedkope kleding, maar ook laarzen en spijkerbroeken van boven de 100 euro. Dat is net hoe het uitkomt.
Ik ga wel vaak naar de Aldi en koop veel huismerkproducten, omdat ik die goed genoeg en net zo lekker vind als een duur merk.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Tazz do 7 feb 2013 - 5:37

Merai schreef:Ik kan me er totaal niet druk om maken, ik ben juist altijd erg blij als ik iets voor weinig geld op de kop getikt heb. Mijn vriend drinkt alleen coca cola en wil calvé pindakaas maar verder zijn er hier haast alleen huismerken te vinden. Ik vind het wel heel belangrijk om er goed verzorgd bij te lopen maar vind het juist een sport om dat zo goedkoop mogelijk te doen.

Hier precies hetzelfde.

Mijn kinderen dragen ook wel merkkleren maar dat is vaak omdat ik voordelig heb kunnen kopen. En alleen omdat ik het echt leuk vind, niet omdat er merk opstaat.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin do 7 feb 2013 - 5:38

Ja Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Sea of Trees do 7 feb 2013 - 6:42

Marin schreef:Ja Very Happy
Joh Very Happy
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Exogenesis do 7 feb 2013 - 6:46

Sea of Trees schreef:
Marin schreef:Ja Very Happy
Joh Very Happy

Dat valt ook bijna niet te ontkennen Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 3 1578173417
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  loura do 7 feb 2013 - 6:56

Ja ik houdt van luxe dingen zoals luxe uit eten, mooie kleding, goed wijntje. Status boeit mij minder en wat andere mensen van mij denken ook. Ik heb niet veel geld en mijn vriend is een arme student maar toch probeer ik mijn leven wel zo in te richten dat ik wel de dingen kan doen en kopen die ik graag zou willen. (dan ga ik er ook echt voor sparen) Ik geef liever geld uit aan een goede wijn of een mooi kledingstuk dan dat ik iets moois koop voor in huis.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Punk'd do 7 feb 2013 - 7:13

Wat ik trouwens wel grappig vind is dat ik nu een bmw rij en het stiekem best tof vind hahaha.. Maar zelf zou ik het geld er nooit aan uitgeven. Het is dat die auto er stond (op werk) en ik die dus moest gebruiken. Ik heb verder ook geen bijtelling, want dat vind ik met zo'n auto echt veel te duur.

Maar stiekem dus wel tof als ik op de weg zit in mijn bakkie Yes

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 7:14

Indigo, mijn vriend wilde eigenlijk ook graag die auto, maar wij hebben hem met bijtelling om privé te rijden en dat was echt niet grappig wat het zou kosten inderdaad, dus leuk dat je er nu in kan rijden toch Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: