Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hecht jij waarde aan 'status'?

+44
Sam
loura
Marin
Tazz
Zonnetje
Carmen_
Rovine
Blond
Lot
Rouxxxe
Bacio
Punk'd
Sea of Trees
mzcharlotte
luisa
Merai
Niene
VeryCherry
SuperGrover
Paper Crown
xxjojootjexx
Lady4
Chocolate Cookie
Rush
Luce
Star007
Printje
Elliot
Sneeuwvlok
Parisienne
Just me
_Lana_
Elodie
Mari
Antibes
Toet
PapillonRose
Coco
Highway
Charles
Caroow
Exogenesis
Susan
Minx
48 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 10:01

Vind jij het belangrijk dat er een mooie auto voor de deur staat, je huis vol luxe producten staat, je tip top in orde erbij loopt met de meeste mooie merkkleding en sieraden? En heb je daar veel voor over? Of helemaal niet en zoek je gewoon een product uit die voldoet, zonder merk, of gewoon normaal qua prijs? Vertel Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Minx ma 4 feb 2013 - 10:02

Ik hecht er totaal geen waarde aan, zolang iemand gelukkig is vind ik het prima.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 10:04

Minx schreef:Ik hecht er totaal geen waarde aan, zolang iemand gelukkig is vind ik het prima.

Maar ik bedoel dus of jij dat wil, dan moet de iemand toch jij zelf zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 10:06

Nee, niet echt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Exogenesis ma 4 feb 2013 - 10:07

Middelmatig. Ik leef niet heel luxe, maar heb wel bijna alles wat ik wil. Alleen vind ik heel veel dingen overbodig (zoals een droger of een tablet), waardoor de mate van luxe best meevalt.

Mijn auto is van 2002 en ik hoef voorlopig echt niet een nieuwe.
Merkkleding draag ik nauwelijks. Ik vind H&M en andere middenklasse-kleding bijvoorbeeld veel leuker.
De meeste apparaten zijn geselecteerd op functionaliteit. Niet op merk.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 10:09

Sommige merkkleding vind ik wel erg mooi, moet ik zeggen. Als ik bij de Bijenkorf ben en ik zie de kleding van Karen Millen, dat vind ik heel mooi, dan zeg ik altijd: 'Ohhh, als ik rijk ben ga ik die en die jurk en die en die jas kopen.' En dan lacht mijn moeder me standaard uit. Maar ik droom er verder niet van om in dure kleding te lopen, het zou meer een leuke bijkomstigheid zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 10:10

Ik hecht totaal geen waarde aan merken. Dure auto's, merktassen, designer kleding..boeit me allemaal niks. Ik koop liever drie jurkjes van 20 euro, dan één van 60, bij wijze van spreken.

Maar ik geef eerlijk toe dat ik wel waarde hecht aan andere vormen van 'status'; een goede baan, een mooi huis. Dat soort dingen vind ik wel aangenaam. Zelfvoorzienend kunnen zijn in mijn levensonderhoud vind ik een mooi streven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Susan ma 4 feb 2013 - 10:12

Minneke schreef:
Maar ik geef eerlijk toe dat ik wel waarde hecht aan andere vormen van 'status'; een goede baan, een mooi huis. Dat soort dingen vind ik wel aangenaam. Zelfvoorzienend kunnen zijn in mijn levensonderhoud vind ik een mooi streven.

Ja, dat heb ik ook wel. Nou heb ik op dit moment niet echt een denderende carrière, maar ik heb wel bepaalde ambities (met name op het creatieve vlak) en die heb ik omdat ik het leuk vind om die dingen te doen, maar ook omdat ik trots op mezelf zou zijn als ik ze zou verwezenlijken. Misschien is dat toch ook een soort van status. En stiekem droom ik ook wel van een heel mooi groot huis, maar vooral om de mogelijkheden die dat met zich mee zou brengen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 10:15

Een beetje wel. Ik kijk best op tegen mensen met een flinke carrière en zou dit zelf ook graag willen. Ik vind het leuk om te horen als mensen bewondering voor ons hebben, dus in die zin ben ik wel gevoelig voor status ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Caroow ma 4 feb 2013 - 10:25

Ik hecht er niet heel veel waarde aan, maar ik zou het niet leuk vinden om c1000basis koeken te moeten serveren bij de koffie. Ik hoef niet meer te hebben dan een ander, en er hoeft ook niemand tegen mij op te kijken, maar ik wil toch niet het allergoedkoopste.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Charles ma 4 feb 2013 - 10:29

In bepaalde mate wel eerlijk gezegd! Ik heb een groot huis, mooie auto voor de deur, houd van mooie kleding en sieraden (maar ook H&M en Hema hoor) en ben dan wel trots erop. Omdat mijn man en ik er hard voor gewerkt hebben met resultaat. Op die manier kun je dat tonen. Tja. Ik vind het dan tegelijkertijd weer oppervlakkig. Ik zie het ook niet altijd zo, dat is bij vlagen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Minx ma 4 feb 2013 - 10:31

Pippa schreef:
Minx schreef:Ik hecht er totaal geen waarde aan, zolang iemand gelukkig is vind ik het prima.

Maar ik bedoel dus of jij dat wil, dan moet de iemand toch jij zelf zijn?

Voor mezelf hoeft het niet, als ik kan doen wat ik graag wil dan vind ik dat fijn. Maar mijn ex bijvoorbeeld hechtte daar wel veel waarde aan en die werd er dus echt niet gelukkiger van.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Highway ma 4 feb 2013 - 10:37

Jawel maar dat geldt niet voor alles, zo rijden we beiden in een oudere maar wel degelijke auto (1995) maar hebben we wel een mooi nieuwbouwhuis. De inrichting is erg afwisselend, allemaal degelijke spullen maar A en B merken door elkaar. Ik draag eigenlijk bijna geen merkkleding maar qua schoenen bijna altijd wel. Vaak vind ik een bepaald merk mooi of degelijk en dan wil ik daar wel extra geld aan uitgeven, maar ik vind dat niet voor alles nodig en hema heeft bijv ook veel degelijke spullen en dan ga ik geen duur spul van andere merken halen of ik moet het weer erg mooi vinden. Kan eigenlijk alle kanten op.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Coco ma 4 feb 2013 - 10:53

Nee, ik heb weinig met status. Ik heb geen auto, wel veel merkkleding op zolder in een doos, wachtend op een strak getrokken buik Hecht jij waarde aan 'status'? 827601 nu geef ik weinig uit aan kleding voor mijzelf omdat ik toch niks prettig vind zitten.
Heb wel dure sieraden, duurdere schoenen, maar geen luxe huis.

Als ik iets duurs koop, is dat omdat het mijn smaak is, niet omdat het merk/status is. Mijn interieur vernieuw ik liever elke 2-3 jaar dan dat ik in 1 keer 10duizenden euro's uitgeef. Ben er zo weer op uitgekeken.

Mijn man is overigens wel een merkenfreak, zal in het bloed zitten denk ik. Hij draagt of werkkleding (joggingbroek en trui) of merk. Je zult hem niet tegenkomen in een shirt van h&m of met euroshopper producten in zijn winkelmandje.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  PapillonRose ma 4 feb 2013 - 11:04

Nee, dat vind ik niet belangrijk. Ik heb een autootje van 14 jaar oud, en dat boeit me helemaal niks. Hij rijdt prima en dat vind ik het belangrijkste. Koop geen dure merkkleding en wat ik koop is meestal nog in de sale ook. Scheelt ook wel dat ik nu geen topinkomen heb omdat ik zoveel mogelijk thuis wil zijn bij A. En bepaalde dingen nu ook niet kan doen. Dus met meer geld zal ik best eens wat duurders kopen als dat zo uitkomt, of een keer een nieuwe auto kopen in de toekomst zou ik ook niet uitsluiten. Maar ik mis het nu niet, en hecht er weinig waarde aan. Ik vind het veel belangrijker dat ik lekker in mijn vel zit en kan doen wat ik fijn vind, met statussymbolen heb ik weinig. Ik zal ook bijvoorbeeld alleen bepaalde dingen doen of kopen omdat ik het leuk, mooi of wat dan ook vind, en niet omdat ik er status mee wil uitstralen. Ik heb er ook niks op tegen als mensen dat wel doen, maar ik heb er zelf weinig mee.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Toet ma 4 feb 2013 - 11:27

Nee, totaal niet belangrijk. Natuurlijk, ik hou van mooie dingen en zie er graag verzorgd uit er hoeft geen duur label aan te hangen. Ik geef mijn geld liever uit aan ervaringen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Antibes ma 4 feb 2013 - 12:01

Ja, ik ben wel gevoelig voor status. Maar absoluut niet op de manier die jij beschrijft. Ik hecht geen waarde aan dure sieraden, merkkleding of blitse auto's. Wel ben ik gevoelig voor de mening van anderen en vind ik het belangrijk "om iets te bereiken" en "om het goed voor elkaar te hebben" en vind ik het leuk als mensen bewondering hebben voor wat je doet en bereikt, daar ben ik wel gevoelig voor.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Mari ma 4 feb 2013 - 12:17

Nee ik hecht er totaal geen waarde aan. Dat is door de jaren heen echt verandert. Het zal me echt een worst zijn of er een dure Mercedes staat of een lief klein autootje.
Het gaat mij erom dat het functioneerd en bij me past. De mensen waar ik mee omga zal ik dan ook niet extra bewonderen omdat ze een duur jurkje of een hm jurkje aan heeft.

Ik kan ook niet meer tegen iemand opkijken die een bepaalde studie heeft gedaan of iemand die zijn eigen friettent runt. Op beide kan ik even trots zijn.

Ik zou ook niet graag omgaan met mensen die veel waarde hechten aan status, ik heb liever dat ze kijken naar de persoon die erin zit.


Laatst aangepast door Mari op ma 4 feb 2013 - 12:21; in totaal 1 keer bewerkt
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Elodie ma 4 feb 2013 - 12:19

Ik vind het belangrijk dat we er fatsoenlijk bijlopen en dat het huis er leuk uitziet. Maar we dragen zat H&M kleding en in huis staan best wat accessoires van de Action. Dus eigenlijk vind ik dat het allemaal wel meevalt. Waar ik wel flink mee zit is dat ik nu weer de status 'alleenstaand moeder' heb. En dat ik bijna geen baan meer heb, dat werkt ook niet mee. Maar dat vind ik voor mezelf natuurlijk veel vervelender dan voor een eventuele status.

Ik was vorig jaar wel heel blij een echt grote mensen huis te hebben. Maar nu ik als een gek naar iets goedkopers op zoek ben, maakt me dat ook geen zak meer uit. Als we maar rust hebben.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  _Lana_ ma 4 feb 2013 - 20:08

Ik hecht geen waarde aan status.
En merkgericht ben ik ook zeker niet.
Maar ik hou wel van mooie spullen.
Ik heb dus weer liever een inrichting met mooie spullen die lang meegaan.
Verder hebben we een mooi huis en een mooie auto ( vind ik dan hè, haha ), we wonen er heerlijk. Maar ik vind het niet belangrijk wat een ander daar van vindt.

Toch vind het soms wel heel mooi als mensen een bepaalde status uitstralen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Just me ma 4 feb 2013 - 20:16

Ik rij zelf wel graag in een lekkere auto en mijn man ook, en ga graag luxe op vakantie , ik maak het graag voor mezelf erg gemakkelijk.

Uiterlijk vertoon doe ik niet aan mee , ik ga er niet mee lopen pochen
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 20:29

Ik hecht er wel enigszins waarde aan, maar op een gezonde manier. Als het kan koop ik merkkleding, niet om aan de buitenwereld te laten zien, maar omdat ik de kleding zelf vaak erg leuk en mooi vind. Wij hebben geen groot (en duur) huis, wonen daarentegen wel in een (dure) wijk waar we graag willen blijven wonen. Dit omdat we het hier erg naar ons zin hebben hier, niet vanwege de status. Onze auto is standaard, als we meer geld zouden hebben zouden we wel voor een nieuwere en luxere gaan. Dit omdat we dat gewoonweg erg mooi vinden, niet om een bepaalde status mee te laten zien.

Voor sommigen zullen wij met bepaalde dingen wel binnen het plaatje van deze wijk passen (kak, netjes, enigszins een luxe status). Ik vind het leuk als mensen dit denken, maar dit is niet omdat we dit graag willen. Dit is gewoon wie we zijn.

Ik zou graag het 'ideale plaatje' hier in de wijk in vervulling laten gaan. Een schitterend herenhuis, twee prachtige auto's voor de deur, kasten vol met mooie kleding (zowel merk als H&M), een mooie inrichting en een paar keer per jaar op vakantie. Gewoon, omdat ik dat leuk vind en dat wel bij mij past. Helaas zal dat voor ons voorlopig bij dromen blijven, waarschijnlijk zit het er zelfs nooit in.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Sneeuwvlok ma 4 feb 2013 - 20:30

Antibes schreef:Ja, ik ben wel gevoelig voor status. Maar absoluut niet op de manier die jij beschrijft. Ik hecht geen waarde aan dure sieraden, merkkleding of blitse auto's. Wel ben ik gevoelig voor de mening van anderen en vind ik het belangrijk "om iets te bereiken" en "om het goed voor elkaar te hebben" en vind ik het leuk als mensen bewondering hebben voor wat je doet en bereikt, daar ben ik wel gevoelig voor.

Dit heb ik ook inderdaad. Ik vind een goede opleiding en baan meer status geven dan een merkbroek.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Elliot ma 4 feb 2013 - 20:48

Ik ben wel gevoelig voor status in die zin dat ik het leuk vind als iemand te kennen geeft dat hij ons huis zo mooi vind, of wanneer iemand zegt dag wij het goed voor elkaar hebben. Maar merkkleding, een dure auto en dure spullen doen mij niet veel. We hebben een mooi nieuwbouwhuis, ingericht met mooie meubels. Maar alle meubels die we hebben, zijn ergens goedkoop op de kop getikt.
Zo hebben wij onze eethoek (teak houten tafel met zes stoelen) op een executieveiling gekocht. De tuinset kochten we in de uitverkoop en alle andere meubels waren ook op een of andere manier in de aanbieding.
Ik vind het dan heel leuk om te horen als er gezegd wordt dat ons huis zo mooi is ingericht, juist omdat er zoveel speurwerk in zit.

Ik vind het belangrijker dat mensen tegen mij 'opkijken' omdat ik een goede opleiding heb gedaan, en mijn leven op orde is, dan dat ze tegen mijn spullen opkijken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Printje ma 4 feb 2013 - 20:48

Ik hecht daar 0,0 waarde aan, heb nooit merkkleding gehad en hoef het ook niet te hebben. Voor de kinderen vind ik het leuk in de aanbieding te halen maar anders ook niet. Ik heb niet veel materiële dingen nodig om gelukkig t zijn en van status hou ik al helemaal niet. Van die kijk mij met mijn..... Mensen
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum